AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Namera je jasna već u imenu: ED znači European Design i predstavlja ime projekta, a slovo C označava najpopularniji tržišni segment u koji Kia ulazi ozbiljnije nego ikada. I dizajn automobila je podređen istančanom evropskom ukusu. Iako se ne može meriti sa najvećim favoritima, Cee'd je dovoljno simpatičan, dinamičan i skladan automobil da se priključi društvu najpoželjnijih. Pažljivim pregledom karoserije otkrivamo brojne proverene recepte. Duga hauba i linije koje se spuštaju preko prednjeg branika naglašavaju dinamiku, a linije bočnih prozora, zadnja svetla i branici podsećaju na neke druge modele. Dakle, individualnost možda i nije Cee'd-ova osnovna karakteristika, što mi nikako ne možemo zameriti. To treba da muči neke ugledne proizvođače, koji izgled svojih automobila posebno naplaćuju, jer se Cee'd okrenuo drugačijoj ciljnoj grupi kupaca. Kupci Kie Cee'd pozdraviće dizajnerski uspeo sklop elemenata, koji izgleda smireno i sportski elegantno.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Na atraktivnu spoljašnjost logično se nadovezuje lepo uređena unutrašnjost. Vremena plastičnih površina jeftinog izgleda za Kiu su očigledno prošost. Kokpit odlikuju površine koje su istovremeno prijatne oku i dodiru. Diamičnost i doza sporta u kabini postignuti su aluminijumskim detaljima i modernim materijalima, a ukoliko volite jarko crveno osvetljenje instrumenata, Cee'd će Vas osvojiti na prvi pogled. Kokpit izgleda bogato, a iznenadile su nas komande na volanu, koje će koristiti i kupci najjeftinijih modela Cee'd-a. Već osnovni modeli imaju čak šest vazdušnih jastuka, ABS, aktivne naslone za glavu, audiosistem. Otvaranje i zatvaranje vrata na modelu Cee'd ulivaju poverenje, jer je lakoća tih radnji i propratni zvukovi kao kod dvostruko skupljih automobila. Ulazak u kabinu i smeštaj za volan takođe su protekli u strahu da će narušiti sjajan početni utisak, ali to se nije dogodilo. Ergonomija je na visokom nivou. Središnji greben je povišen i sve je na dohvat ruke. Dobar položaj za volanom uspeli su pronaći svi članovi redakcije, a ako kažemo da je Webmaster Automagazin elektronskog magazina visok 1,96 m, jasno Vam je da je Cee'd automobil za sve. Jedina zamerka na položaj sedenja može se uputiti prekratkoj sedalnoj površini, ali sedište se može dovoljno povući unazad.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Prostranost na zadnjoj klupi sasvim je zadovoljavajuća, u skladu sa aktuelnim zahtevima tržišta. Putnici su sasvim sigurni, a prtljažnik prima 340 litara, što je prosečan rezultat. Posebna pažnja u Cee'd-u posvećena je sigurnosti, pa već LX paket opreme nudi 6 vazdušnih jastuka, ABS, elektronska distribucija sile kočenja... Ono što smo primetili, na zadnjoj klupi nalaze se tri podesiva naslona i tri pojasa sa 3 tačke kopčanja, kao i ISOFIX za pričvršćivanje dečijeg sedišta. Da su inženjeri Kia-e mislili na sve dokazuju i prednja sedišta sa džepovima na zadnjoj strani. Prednji naslon za ruku podeljen je na gornji, plići i donji, duboki deo, koji može poslužiti za ostavu sitnica. Zadnja klupa je deljiva, a kada se preklopi zapremina prtljažnika raste na 1300 litara. S'obzirom da se radi o nezavisnom vešanju točkova kako na prednjoj, tako i na zadnjoj osovini, putnici pozadi neće se osećati umorno ni posle dužih putovanja. Jer, ogibljenje nije ni previše mekano ni tvrdo. tačnije, rekli bismo da su inženjeri kod Cee'd-a kombinovali tvrđe amortizere i mekše opruge. Kao što smo istakli, brža vožnja Cee'd-om je moguća, ali se najpre treba naviknuti na "prazninu" između vozača i vešanja, jer preko volana ne dolaze gotovo nikakve "informacije". Ovo bismo mogli označiti i kao najveću Cee'd-ovu manu kada je u pitanju osećaj u vožnji.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Ostalo nam je još samo da proverimo da li je Kia napravila pomak i na planu voznih osobina. S'obzirom da je Cee'd, u tehnikom smislu, bliski rođak modelu Hyundai i30, mogli smo pretpostaviti kakav je odgovor na prethodno pitanje. Glavni preduslov za dinamičnu vožnju, dobar položaj za volanom, je ostvaren, i mogli smo početi. Već posle nekoliko kilometara prešli smo na "ti" sa Cee'd-om, jer nam je vešanje ulilo dodatno poverenje. Istina, ogibljenje je daleko od sportskog, ali dobar vozač će sigurno biti zadovoljan, dok će se prosečan prijatno iznenaditi. Najviše su nas impresionirale dobra trakcija i tišina kojom Cee'd "guta" neravnine na našim putevima. Jedina zamerka koju možemo uputiti jeste činjenica da volan ne dostavlja dovoljno povratnih informacija sa podloge, ali to je boljka svih savremenih elektro-hidrauličnih sistema. U svakom slučaju, ogibljenje, McPherson napred i nezavisni Multilink pozadi, obezbeđuje odličnu udobnost svim putnicima u automobilu, a vozaču pružaju osećaj uživanja u svakom pređenom kilometru. S obzirom da Kia Cee'd platformu deli sa modelom Hyundai i30, sve što smo istakli za pomenuti automobil, važi i za Cee'd. Međutim, ono u čemu Cee'd prednjači jeste fantastična aerodinamika, koja je bolja i od istaknutih konurenata kao što su VW Golf ili Fordov Focus.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

1,6-litarski benzinski agregat, koji razvija respektabilnih 122 konjske snage (pri 6200 o/min) odlično je poslužio za upoznavanje novog Cee'd-a. Zahvaljujuću sistemu varijabilnog upravljanja ventilima, motor je žustar već i u području niskih obrtaja, što je karakteristika kojom se ne mogu pohvaliti većina konkurenata opremljenih benzinskim motorima sa 16 ventila. Dakle, motor je živahan u svim režimima rada i snagu prenosi permanentno. Petostepeni menjač je nemački precizan, ali bi sigurno više odgovaralo kada bi hodovi bili za nijansu kraći. Kao automobil koji će najveći deo eksploatacije provesti u gradu, Cee'd opremljen pomenutim agregatom zadovoljiće najstrožije potrebe prosečnog Evroljanina. I pored mase od 1 263 kilograma, Cee'd uspeva sprint iz mesta do "stotke" da realizuje za 10,8 sekundi, dok je maskimalna brzina 192 km/h. Prosečna potrošnja Cee'd-a na našem testu iznosila je oko 7,2 litara na 100 pređenih kilometara, sa uključenim klima uređajem.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

I na kraju, cena. Kia Cee'd opremljena 1,6-litarskim benzinskim motorom u LX Fresh paketu opreme košta 17 990 Eura sa carinom i PDV-om. Generalni uvoznik automobila Kia za našu zemlju, kompanija Kia Auto daje poseban popust za vozila proizvedena u 2007. godini, pa Cee'd možete priuštiti za samo 15.246 Eura, što je fantastičan odnos "uloženo-dobijeno". Kada tome dodamo i garanciju od 7 godina ili 100.000 pređenih kilometara, shvatićemo da je Cee'd veliki korak kako za Kiu, tako i za celu korejsku automobilsku industriju. Da zaključimo: Cee'd je napravljen prema ukusima stanovnika starog kontinenta, odlikuje ga vrhunska opremljenost i visok nivo sigurnosti, i na kraju cena koja je među najkonkurentnijim. Ako na sve ovo dodamo i gore pomenutu 7-godišnju garanciju, dobijamo automobil koji je trenutno apsolutni favorit u svojoj kategoriji.

Kia Cee-d 1.6 CVVT LX Fresh
Motor:Benzinski 4 cilindra
Zapremina motora (cm3):1591
Stepen kompresije:10,5:1
Maksimalna snaga (KS):122 pri 6200 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):154 pri 4200 o/min
Specifična snaga (KS po L):76
Menjač: Petostepeni manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4235
Širina automobila (mm):1790
Visina automobila (mm): 1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2650
Zapremina prtljažnika (L):340/1300
Zapremina rezervoara za gorivo (L):53
Masa praznog automobila (kg):1263
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,8 s
Maksimalna brzina (km/h):192
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):17990

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje