AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru je proizvođač koji je koncepcijski oduvek imao svoju posebnu viziju konstruisanja i izrade automobila, od koje nije odstupao. Dakle, pri spomenu marke Subaru odmah se zna na kakav tip automobila se misli, a ako još dodate i ime Impreza, dobili ste proveren proizvod, koji ima brojne obožavatelje u celom svetu. Petovratna karoserija novost je u gami Subarua, ali ona obezbeđuje ulazak u najpopularniju evropsku klasu automobila, u koju Impreza, sa 4,4 metra dužine, ulazi kao najveći kompakt. Ipak, oblik nove Impreze teško se uklapa u dosadašnju priču o Imprezi , koju svi znaju kao klasičnu trodelnu limuzinu sa prtljažnikom u repu i četvora vrata. U svakom slučaju, to je ustupak boljim prodajnim rezultatima, a sigurni smo da u Subaruu vrlo dobro znaju šta rade.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Dizajnerima Subarua uspelo je da u novoj Imprezi spoje, ne samo evropski i japanski ukus, već i da u lonac stave američke začine, što ne izgleda tako loše. Dobar primer jeste zadnji deo automobila, na kojem se između svetlosnih grupa proteže elegantna hromirana "lajsna", a na krovu se nalazi diskretni kosi spojler. Iako smo na test dobili verziju Impreza 1.5 SE, automobil je na svakom koraku izazivao pažnju prolaznika. Automobil je postao noseći model novog dizajnerskog pravca Subarua. Prednji deo je atraktivan, ali umereno dinamičan. Između prednjih svetlosnih grupa blago se širi maska hladnjaka, koja dizajn čini pomalo kontraverznim. Na jednoj strani imamo dinamične i sportske linije karoserije, a na drugoj smirujuće. Pozadi dominiraju atraktivne LED svetlosne grupe. Zanimljiv detalj, koji ne postoji kod konkurenata, primećujemo i na C stubu, koji se na jednom mestu radikalno sužava, dajući novoj Imprezi posebnu "zategnutosti" pri pogledu sa strane. Sve u svemu, nova Subaru Impreza poseduje odlično pogođen dizajn. Iako nam se automobil na fotografijama nije dopao "na prvi pogled" Impreza uživo ostavlja jak utisak i deluje daleko skladnije i atraktivnije.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Već posle nekoliko minuta provedenih u automobilu, verovatno biste zaboravili da ste u novoj Imprezi. Poznat dizajn volana sa sazvežđem na logotipu, izbor materijala i pregledne brojke na instrumentima, vraćaju nas u poznatu atmosferu Subaruovih kokpita. Naravno, podrazumeva se da je sve pomenuto unapređeno, ali u istom dizajnerskom smeru. Čak ni dominantne linije središnjeg grebena, koje neodoljivo podsećaju na one iz modela Tribeca, ne aludiraju na moderna vremena. Novi Subaru iznutra i dalje nas podseća na automobil za svaki dan. Ali, to nam ni jednog trenutka nije smetalo, jer je to deo njegovog karaktera. Uostalom, to je Subaru i to je Impreza, a oni su uvek bili posebni. To se odnosi i na pozdravni okret svih kazaljki na instrument tabli u trenutku okretanja ključa do pozicije kontakt, što postaje tradicija na Subaru automobilima. Kada smo kod kazaljki, recimo i to da nam se nije svidelo što ne postoji pokazivač temperature tečnosti za hlađenje motora. Čak i modeli bez sportskih "gena" poseduju pomenuti pokazivač, ali čak i pokazivač temperature ulja, što može zasmetati već zagriženim fanovima japanske kompanije. Ipak, većini kupaca verovatno će nedostajati modernija rešenja, ali to će kompenzovati iznenađujuća tišina u kabini, kao i vozne osobine.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Ipak, svoje gene Impreza pokazuje svojim anatomski oblikovanim sedištima. Iako sam odmah pohvalio sedenje i mogućnosti pronalaženja odgovarajućeg položaja za volanom, kolega se požalio na slabo bočno držanje u krivinama. OK, ali ko želi sportskija sedišta, za njega je Subaru pripremio Sport paket opreme i problem je rešen. Nova Impreza je komfornija i prostranija od starog modela i na dužem putovanju bez problema može udobno prevesti 5 odraslih putnika. Dakle, sa komforom mogu biti zadovoljni putnici kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Ono što nam se nije dopalo, jeste činjenica da je zbog AWD stalnog pogona na sve točkove, prtljažnik ostao prilično plitak i nedovoljno veliki za odrasle osobe na dužem putovanju. Većem prostoru nije pomogao ni mali rezervni točak, smešten na dnu prtljažnika, tako da je 301 litar zapremine krajnje skroman rezultat za automobil (dug 4,4 metra) koji atakuje na najsnažniji tržišni segment u Evropi. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta prtljažni prostor se povećava do maksimalnih 1 216 litara, što je sasvim dovoljno za prtljag većih gabarita.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Tradicija je zadržana i pod poklopcem motora, i tamo, naravno, diše boxer. "Naš" test automobil bio je opremljen 1,5-litarskim agregatom koji razvija 107 konjskih snaga pri visokih 6 000 o/min. Motor je uravnotežen i svojim zvukom izdvaja se od svih bezličnih benzinaca današnjice, a ako ga forsirate, čini Vam se da ovaj "običan" automobil ima neke adute u rukavu. Nažalost, početna euforija ne završava "hepiendom". Koliko god mi to hteli, sporta ipak nema u novoj Imprezi. Menjač je petostepeni, a približavanje crvenom području u trećem, a posebno četvrtom stepenu prenosa ponekad izgleda kao večnost. Naš utisak potvrdili su i podaci o ubrzanju iz mesta do "stotke" za 14 sekundi i maksimalna brzina od 175 km/h. Ipak, moramo priznati da smo uživali u kultivisanom i linearnom razvoju snage i iznenađujuće udobnom oslanjanju. Impreza preko rupa ide neverovatno suvereno i ostavlja utisak da je čvrsta kao kamen. Da, obična Impreza postala je osetno bolja. Da je Impreza "nož bez oštrice" kada je motor u pitanju, to nam je bilo jasno već posle prvih kilometara. Međutim, na benzinskoj pumpi Impreza se šepurila kao da se pod njenom haubom krije neko ubojito oružje, jer smo zabeležili prosečnu potrošnju od 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. U gradskoj vožnji Impreza je često dostizala potrošnju i preko 12 litara, pri oštrijoj vožnji i uključenim klima uređajem.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Priču o vožnji nove Impreze ne možemo da završimo bez spominjanja pogona na sve točkove, koji moment raspoređuje u odnosu 50:50. Upravo zbog fantastičnog AWD sistema, Impreza je u našim očima ponovo zasijala svom snagom. Na opšte iznenađenje, između prednjih sedišta našao se i reduktor. Podizanjem ručice reduktora u mod HIGH, skraćuju se prenosni odnosi (tačnije polove se), i u tom slučaju Impreza je umela da pokaže šta ume. To znači da Impreza u svakom stepenu prenosa ostvaruje upola manju maksimalnu brzinu, ali zato povećava trakciju i količinu snage i momenta. Impreza je postala daleko življa, i mogli smo je ispitati u graničnim područjima. Karoserija je kruta i posle malo privikavanja uliva poverenje i čini se dobrom za oštriju vožnju. Povratnih informacija sa podloge je mnogo, a oslanjanje sa dugim međuosovinskim rastojanjem sluša naredbe i nije tromo. Nisko težište boxer motora i krutost karoserije, olakšane za 20 kilograma, u velikoj meri doprinose odličnim voznim osobinama. Zbog mnogo trakcije i niskog težišta, koje omogućuje boxer motor, lako je održati precizne putanje, a vožnja na granici gripa dovodi nas do sportskog uzbuđenja, ali za nešto više Impreza ipak nema dovoljno snage. Treba istaći i da reduktor ne treba koristiti na idealnim asfaltnim putevima, jer nije potrebno opterećivati mehaniku, ali zato na putu prekrivenim ledom ili blatnjavom i makadamskom putu, reduktor je odlično "pomagalo".

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

I na kraju, cena. Testirani model, opremljen SE paketom opreme, sa carinom i PDV-om treba platiti 15 450 Eura, ali Impreza je, u osnovnom paketu opreme, dostupna već od 13 950 Eura. S obzirom da se radi o automobilu koji zapravo i nema prave konkurencije na svetskom tržištu, i da osećaj u vožnji ovog automobila ima trajnu vrednost, Impreza vredi svaku paru. Ne zaboravite, to je Subaru. Impreza zvuči i klizi kao da nikada neće zaškripati i proizvoditi "cvrčke" i na svakom koraku oseća se visok kvalitet izrade.

Subaru Impreza 1.5R SE
Dimenzije automobila (cm):441,5 x 174 x 147,5
Udaljenost od tla (cm):15.5
Međuosovinski razmak (cm):262
Zapremina prtljažnika (L):301/1216
Masa automobila (kg):1310
Zapremina rezervoara za gorivo (L):60
Krug okretanja (m):11.2
Motor:4 cilindra, boxer, dva bregasta vratila
Zapremina motora (cm3):1498
Maksimalna snaga motora (KS pri o/min):107 / 6000
Maksimalni Obrni moment (Nm pro o/min):105 / 3200
Emisija CO2 (g/km):176
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):14
Maksimalna brzina (km/h):175
Cena automobila (Eur):15 450

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje