AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

A klasa je automobil koji nudi i puno užitka u vožnji, u šta smo se uverili testirajući model A 180 CDI AUTOTRONIC. Posle sedam godina i 1,1 miliona prodatih primeraka prve generacije A klase, niko nije sumnjao u sledeću generaciju. Već od napred "nova" generacija A klase razlikuje se od stare. Prednja svetla sada imaju izraženije linije, maska hladnjaka deluje još hrabrije, a bočna linija je neuporedivo dinamičnija i privlačnija. Obavezna zvezda ostala je na starom mestu: sjaji u sredini maske hladnjaka sa blještavim gornjim rubom. Ekipi Mercedesovih dizajnera odajemo i priznanje za izuzetnu hrabrost prilikom oblikovanja zadnjeg dela automobila. Masivna zadnja svetla i završetak sa integralnim spojlerom, sve su, samo ne "švapski" konzervativni detalji. Dizajn automobila sa zvezdom na nosu uvek je bio bezvremenski, pa tako "naš" testirani primerak, iako predstavljen pre 4 godine, deluje sveže i atraktivno. On ne fascinira na prvi pogled, ali zato traje neuporedivo duže od drugih. S obzirom da je A klasa zadržala takozvanu "sendvić konstrukciju" dvostrukog poda, automobil je i dalje prilično visok " (1593 mm). Sve površine na A klasi deluju kompaktno i jednostavno, ali su iz svakog ugla veoma lako prepoznatljive.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Unutrašnjost A klase jeste priča koja se potpuno razlikuje od konkurenata. Zahvaljujući konstrukciji dvostrukog poda, položaj sedenja je visok, ali i izuzetno nizak u odnosu na pod automobila. Trik je u sandvič verziji poda, sa koso ugrađenim podom (koji u sudarima "tone" ispod automobila), koji omogućava odličan položaj za volanom, kao i lagani ulazak i izlazak iz automobila. U unutrašnjosti vlada pravi "mercedesovski" red. U prvom redu instrument tabla: materijali deluju izuzetno kvalitetno, raspored prekidača je savršen. Trokraki, sportski nastrojen, volan dobio je i osvetljene tipke za radio, telefon i putni kompjuter. Iskreno, pojedini detalji u A klasi podsećaju nas na skandinavsku zaljubljenost u detalje. Na prednjim sedištima je obilje mesta, i ni najšira ramena neće se osećati skučeno, dok vozačko sedište omogućava vozaču da sedi opušteno, kao kod kuće zavaljen u fotelju. Jednostavno, prostrani koncept najmanjeg Mercedesa ostavlja uverljiv utisak celom dužinom automobila. Na sve to u prtljažnik staje 435 litara, što je vrhunski rezultat u nižoj srednjoj klasi. Ukoliko preklopimo daljivi naslon zadnje klupe i sedište suvozača, A 180 CDI sposoban je da proguta čak 1995 litara.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Iza oznake 180 CDI krije se tih i dovoljno snažan dvolitarski dizelaš opremljen turbo punjačem i Common-Rail sistemom druge generacije (pritisak punjenja od 1600 Bara). Već pri 1 200 o/min, dakle neposredno iznad praznog hoda, radilica pruža više od 200 Nm, dok maksimalnih 250 Nm isporučuje u rasponu od 1 600 i 2 600 obrtaja. Uz ovoliki Obrtni moment ovaj motor omogućava da A 180 CDI bude izuzetno lak za vožnju, bez česte potrebe za prebacivanjem stepena prenosa, koje vozač i ne mora prebaciti (testirani automobil bio je opremljen automatizovanim AUTOTRONIC menjačem). I, dok se u prvim minutama posle jutarnjeg starta još uvek blago prepoznaje princip rada, čim automobil krene, nestaje svaki pomisao na pogonsko gorivo. Smesta zaboravljate sve što ste dosad pročitali i iskusili o dizelu. U vožnji jednostavno nismo mogli da verujemo šta je ljudski um učinio od ovog 118 godina starog izuma. U sebi stalno moramo ponavljati: sediš u dizelašu, sediš u dizelašu... Čuje se samo blagi šum, ali ne od motora, već od vetra. Dobru ocenu zaslužuje i potrošnja. Tokom testa izmerili smo potrošnju u gradskoj vožnji od 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu "naš" A 180 CDI trošio oko 6,8 litara na svakih 100 pređenih kilometara.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Posebnu priču o testiranoj A klasi zaslužuje izvanredni varijabilni menjač imena AUTOTRONIC, koji omogućava dva režima rada. U standardnom režimu rada "S", menjač se automatski prilagođava stilu vožnje i omogućava više obrtaje, ukoliko želite sportskiji stil vožnje. Režim rada "C" namenjen je komformoj vožnji, i pruža nežnija ubrzanja, uz manju potrošnju goriva. Ono što nam je najviše odgovaralo, jeste mod za manuelnu promenu stepena prenosa, koja omogućava promenu sedam stepeni prenosa ručno. Manuelni način rada menjača najviše nam se dopao, jer promena brzina traje treptaj oka, izbor jednog od sedam stepeni prenosa omogućava vrlo lako pronalaženje stepena prenosa za svaku situaciju i obezbeđuje daleko efikasnije kočenje. Kada smo kod kočenja, možemo samo pohvaliti inženjere Mercedes-Benza. Samo 38,5 metara puta kočenja pri 100 km/h jeste sjajan rezultat za automobil srednje niže klase. Isto tako dobro jeste i doziranje snage kočenja i otpornost na pregrevanje, što je jako važno za one koji ručicu menjača najviše drže u D modu.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Mercedes je i kod podešavanja vešanja krenuo u sportskom smeru. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Neverovatno za vozača jednog Mercedesa, zar ne? Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo kod Baby Benza jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Siguran sam da će posle ovog testa na našu adresu stići komentari "Kako si ga nahvalio..." Ali, iza svega gore pomenutog, potpisnik ovog teksta odgovorno stoji. Utisak je sasvim jasan i nedvosmislen: A klasa je kompaktan automobil, koji u svojoj klasi prednjači sa prostranošću, osećajem kvaliteta i sigurnim ponašanjem na putu, u svim uslovima vožnje. Uz sve to, među svojim konkurentima, A klasa je ozbiljan konkurent za titulu Miss. Istaknimo i to da je A klasa, koju smo dobili od uvoznika na test, bila opremljena Avantgarde paketom opreme, koji nam je pružao puno toga. Uz zaista prebogatu opremu, koja uključuje i sve bezbednosne elemente, čije nabrajanje nema smisla, posebno kada je automobil sa zvezdom na masci u pitanju, automobil je dostigao nivo pri kome i najzahtevniji ne mogu tražiti više. AVANTGARDE linija naglašava sportsku stranu A-Klase: crna maska hladnjaka visokog sjaja sa hromiranim lamelama, projekcionim svetlima, tamnije kućište zadnje svetlosne grupe, svetla za maglu i ovalna, polirana izduvna cev od nerđajućeg čelika čine da se izdvaja. Sve to dodatno je poboljšano točkovima od lakih legura od 16 inča sa 5 paoka. Sedišta su presvučena kombinacijom “Maastricht” štofa i crnom, veštačkom ARTICO kožom. Intarzija na vratima i centralna konzola su od matiranog aluminijuma dok su volan, ručna kočnica i ručica menjača presvučeni kožom.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Mercedes A klasa i sa svojom cenom otkriva nam šta znači reč Premium. Ali, ljubav prema trokrakoj zvezdi ne poznaje granice. Trokraka zvezda nikada nije bila jeftina, i ukoliko to prihvatite, u Vašoj garaži kočoperiće se automobil kome je jako teško naći konkurenta u klasi. Ukoliko ga kupite, od tog trenutka, srednja niža klasa, za Vas, zvaće se "A klasa". Siguran sam. Bez obzira na početnu cenu modela A 180 CDI od 22 880 Eura.

Mercedes A 180 CDI Avangarde
Motor:Turbodizel Common-Rail
Zapremina motora (cm3):1991
Stepen kompresije:18,0:1
Maksimalna snaga (KS):109 pri 4 200 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):250 između 1 600 i 2 600 o/min
Specifična snaga (KS po L):54.7
Menjač: Autotronic varijabilni prenos, sedam brzina
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 3838
Širina automobila (mm):1764
Visina automobila (mm): 1593
Međuosovinsko rastojanje (mm):2568
Zapremina prtljažnika (L):435 / 1485
Zapremina rezervoara za gorivo (L):54
Masa praznog automobila (kg):1345
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,8 s
Maksimalna brzina (km/h):186
Cena standardne verzije (Eur):22 880
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Seriju testova GARMIN uređaja nastavili smo i u modelu Mercedesa. Testirani uređaj bio je GARMIN Nüvi 250w, koji nam je još jednom ulio poverenje i oduševio nas svojom preciznošću. Više o GARMIN uređajima za automobile možete pronaći na oficijalnom portalu uvoznika GARMIN navigacionih sistema. Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje