AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Zahtevi članova porodice danas su očekivano različiti: mama, koja vodi kućni budžet, traži bezbednosni paket koji će joj osigurati bezbrižnost i spoljne dimanzije primerene gradu. Tata, pored toga želi i malo užitka u vožnji, a pomenuta "derišta" nikuda ne idu bez svojih kolica i ostalih rekvizita. Upravo taj profil dao je jasan znak Toyoti da na tržište, još 2001. godine plasira Corollu Verso, monovolimen kojim japanski proizvođač ipak nije uspeo da zabrine konkurenciju u ovom segmentu. Iako je bio pouzdan i kvalitetan, bilo je lepših, prostranijih i jeftinijih proizvoda "Made in Europe". Model predstavljen 2004. godine temelji se na 9. generaciji modela Corolla. Automobil nas nije oduševio na prvi pogled, ali je kao staro dobro vino: što stariji, to bolji.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Corolla Verso je kompaktni monovolumen dugačak 436, širok 177 i visok 162 centimetra, a međuosovinski razmak rastegnut je na 275 centimetara, što odmah obećava veliku prostranost. Na test smo dobili redizajnirani model, opremljen izvrsnim turbodizel agregatom 2.2 D.4D, kojim se ozbiljno izbijaju aduti iz ruku konkurencije. Redizajnom su obuhvaćeni svetlosni elementi, branici, dezeni unutrašnjosti, kao i instrument tabla. Svojim dizajnom Corolla Verso odlično balansira između klasičnog i neobičnog, ali ipak moramo istaći da automobil odaje utisak konvencionalnosti, kako unutra, tako i spolja. Linija koja deli metalni deo vrata od staklenog dela podignuta je visoko, čime se dobilo na robusnosti i osećaju sigurnosti, bez štete po elegantnu liniju automobila. Prednji deo automobila, takođe je "našminkan", a ugrađene su i atraktivne aluminijumske felne. Sve verzije isporučuju se sa točkovima prečnika 16 inča, dok aluminijumske felne dolaze uz opremu Sol, koju je posedovao testirani automobil.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Vozački ambijent Toyote Corolle Verso realizovan je po dizajnerskom pravcu koji možemo nazvati "automobilska moderna". Aluminijum, koža, ne previše dugmića, analogni instrumenti sa Optitron osvetljenjem, koje je efikasno, kako noću, tako i u dnevnoj eksploataciji, a sve je sastavljeno filigranski precizno. Unutrašnjost automobila je izuzetno funkcionalna, kvalitetno izrađena i odaje onaj lepi utisak kompaktnosti i utegnutosti, što je odlika svih Toyotinih novih modela. Sedišta su preuzeta od modela Corolla, a trokraki volan identičan je onom koji se ugrađuje u model RAV4. Kompletan izgled kokpita karakterišu ravne površine, sa puno kvalitetne, gumirane plastike, koja na dodir odaje utisak kvaliteta. Nekom će možda zasmetati uvek prisutan "šmek" konzervativnosti u detaljima, ali već smo istakli da je ceo automobil protkan konzervatuvnom notom, što ovaj model i izdvaja od brojne konkurencije. U automobilu se sedi povišeno, a sedišta će Vas odmah rado primiti i "obgrliti" sa sjajnim bočnim uporištima i tvrđim sedalnim delom, što je samo ptvrda da Corolla Verso može biti i porodični i poslovni automobil. Za svaku pohvalu je i prtljažnik zapremine 423 litra, koji obaranjem zadnjih sedišta raste na maksimalnih 1563 litra (o prtljažniku slika govori više od reči).

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Ni putnici pozadi neće biti razočarani, jer ih očekuju tri odvojena sedišta sa tvrđim sedalnim delom, što je do sada bila privilegija samo nemačkih limuzina. Ovo je posebno značajno za duža putovanja, jer na našem sedmodnevnom testu Corolle Verso uspeli smo posetiti i prestonicu Slovačke, Bratislavu. Na zadnjim sedištima vozile su se dve osobe koje su, posle 700 pređenih kilometara u jednoj vožnji, iz automobila izašle sveže i izrazile oduševljenje automobilom. Za sjajan osećaj u kabini zaslužno je i zrelo trimovano vešanje, koje je čvrsto, ali ne i pretvrdo, iako pozadi nije multilink, već polukruta osovina. Ako bismo u unutrašnjosti morali tražiti mane, onda bi to sugurno bili ergonomski loše rešeni nasloni za ruke putnika napred. Nasloni su odvojeni za vozača i suvozača i nalaze se uz sami bok sedišta, što nam je zasmetalo prilikom dužih vožnji i moramo priznati da smo imali prilike da vidimo i bolja rešenja. Ipak, ovaj mali nedostatk zaboravljamo zahvaljujući logičnom rasporedu svih komandi i intuitivno određivanje njihovih funkcija. Jednostavno, i letimičan pogled na vozačko okruženje daje do znanja da se neko u Toyoti detaljno pozabavio time kako bi se putnici dobro osećali u novoj okolini. U tome nam je puno pomogao i paket opreme Sol koji uključuje: elektro pomične prozore i retrovizore, automatski klima uređaj, radio CD, tempomat, putni računar, alu felne, vazdušni jastuci "na sve strane", ABS, ESP, pomoć pri naglom kočenju, iPod konektor... Mislilo se i na bezbednost. Vrat putnika na prednjim sedištima štiti sistem WIL, koji sprečava trzajne povrede. Noge i grudni koš štite sistemi koji prilikom sudara uvlače papučice i volan, što je Versu osiguralo čistih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju bezbednosti.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Kao što nam je poznato, u Toyoti nisu baš oduševljeni kvalitetom dizel goriva na našem tržištu, i zbog toga ne dopuštaju komercijalizaciju verzije D-Cat, koja razvija 177 KS i izuzetno čiste izduvne gasove. Umesto pomenute verzije "Toyota Srbija" nudi nam agregat koji smo testirali: turbo dizel zapremine 2.2 litra, koji već pokreće Avensis, samo što umesto njegovih 150, u Corolli Verso nudi 136 konjkih snaga i 310 Nm Obrtnog momenta. Motor je dobro izbalansiran i zvučno izlolovan, tako da i najveće dizel skeptike ostavlja bez komentara. Zapremina motora je dovoljno velika, tako da i bez asistencije turbo punjača već od 1 500 o/min agregat počinje snažno da vuče. Iako maksimalnu snagu postiže već pri 3 600 o/min, pad snage oseti se tek iznad 4 000 o/min. Zahvaljujući menjaču sa šest tepeni prenosa, automobil neupadljivo guta kilometre, i bez velike razlike da li je u pitanju prazan ili natovaren automobil. Menjač je izuzetno brz i precizan (hod unazad nalazi se levo napred, pored pozicije prve brzine), a prenosni odnosi su tako dobro proračunati, da ćete retko uhvatiti turbinu "na spavanju".

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Iako je nešto tvrđe trimovano, vešanje Corolle Verso sprečava ljuljanje karoserije kod oštrije vožnje. Volan i kočnice su na visini zadatka, iako bi nam više odgovaralo kada bismo imali više povratnih informacija sa podloge. Međutim, i pored toga, vožnja u Versu predstavlja pravo uživanje, jer nas je non stop pratio osećaj čvrstoće i kvaliteta. Jednostavno, svaki detalj pokazuje zašto je Toyota u samom vrhu po kvalitetu i pouzdanosti. Kada svemu dodamo izdašnu opremu i trogodišnju garanciju, cena i ne može biti niska. Ali, kada sagledao sve poznate i nove vrline ovog automobila, kao i Toyota EUROCARE, 24-časovnu besplatnu pomoć na putu, u Srbiji i inostranstvu, 27 800 Eura ne izgleda nerealno.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Vozeći između Beograda i Bratislave bili smo prijatno iznenađeni funkcionisanjem GARMIN navigacionog uređaja sa oznakom Nüvi 250w, koji smo nezavisno testirali u Corolli Verso. U Srbiji je sistem funkcionisao izuzetno precizno, što smo i očekivali od GARMINA, ali ono što nas je impresionirali jeste činjenica da smo i posle prelaska u Mađarsku na Wide ekranu uređaja mogli očitati i imena i najmanjih mesta, kao i ukrštanja glavnih sa sporednim putevima. O tačnosti uređaja i karte dovoljno govori podatak da je, i pri najvećem zumiranju, strelica koja pokazuje našu poziciju uvek bila na crti koja označava put. U Slovačkoj nam je od velike pomoći bila i opcija tzv. "Points of interest", koja obeležava javne ustanove, hotele, restorane, benzinske pumpe... Sve pohvale GARMIN zaslužuje i kada je u pitanju preglednost i kontrast ekrana, jer smo i po najvećem suncu bez problema pratili našu poziciju. Više o GARMIN navigacionim uređajima za Vaš automobil, kao i cene, možete pronaći na WWW.GARMIN.CO.YU

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D
Motor:Turbodizel Common-Rail
Ugradnja:Napred poprečno
Cilindri / ventili:4 / 16
Zapremina motora (cm3):2231
Snaga motora (kW/KS pri o/min):100 / 136 pri 3 600 o/min
Obrtni moment (Nm):310 Nm pri 2 000 o/min
Dimenzije automobila (cm):436 x 177 x 162
Međuosovinski razmak (cm):275
Masa / nosivost (kg):1495 / 665
Zapremina rezervoara (L):60
Pnemuatici:205/55 R16
Zapremina prtljažnog prostora (L):423 / 1563
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s):10
Maksimalna brzina (km/h):195
Potrošnja (L) - grad/otvoreno/prosek:8,4 / 5,2 / 6,4
Cena:27 800 Eura
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje