AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Preko četrdeset godina istorije deli nas od trenutka kada je sa uzdužno postavljenim motorom i zadnjim pogonom svetlost dana ugledala prva Toyota Corolla. Tokom decenija, Corollin oblik i pogon se menjao, nizali su se brojni sportski i tržišni uspesi i ovaj automobil postao je najprodavaniji model svih vremena. Kao deseta po redu generacija, nova Corolla je nekako tiho i "na mala vrata" počela da se prodaje u Sedan izvedbi, ali uz veliku senku naslednika hatchback izvedbe Corolle koja je dobila ime Auris. Moderno oblikovana, pokretana hvaljenim Dual VVT-i agregatom napredne konstrukcije, ova Corolla je bez sumnje jedan od automobila koji treba proučiti prilikom kupovine novog automobila.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Corolla nam još jednom dokazuje da je vreme bezličnih Toyotinih modela iza nas. Nova Corolla, bez svake sumnje, jeste atraktivno dizajniran automobil. Bočne linije automobila dosta su jednostavne i gotovo u potpunosti ih definiše oblik stakala sa velikim zaobljenjem prema zadnjem delu automobila. Prednjim delom Corolle 10. generacije dominiraju velika zakošena svetla i robustan branik koji bi pristajali i automobilu ubedljivijih performansi. Rešetkasta maska hladnjaka i veliki logo Toyote upotpunjuju utisak pripadnosti. Izdužena bočna linija naglašava eleganciju i dužinu, a svi ostali elementi samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Ekipi dizajnera treba odati priznanje i za oblikovanje zadnjeg dela automobila, koji smiruje dinamičnu siluetu automobila. Dakle, da se razumemo: 10. generacije Corolle nije atleta, kao što su neki japanski ultra atraktivni modeli, koji brzo nestanu u dizajnerskom smislu, ali je zato automobil koji u svakom trenutku deluje uverljivo, moćno i sugurno.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

U poređenju sa starom Corollom, unutrašnjost novog modela je prostranija, komfornija i opremljenija, a korišćeni su prijatniji i kvalitetniji materijali. Sa koliko pažnje su Toyotini dizajneri osluškivali evropski ukus, primetili smo čim smo napravili prvi zamah vratima. Ona su teška. Njihova debljina uliva poverenje, a mekano "BUP" prilikom zatvaranja nameće zaključak o temeljitosti prilikom izrade. Unutra primećujemo moderne oblike, a naglasak prilikom dizajna instrumentalne ploče usmeren je ka jednostavnosti i dobroj ergonomiji. Ne možemo a da ne primetimo da u osnovi instrument tabla i konzola podsećaju na onu iz modela Auris. To nije slučajno, jer je Auris odlično prihvaćen model. Ipak, za potrebe Corolle izgled joj je prilagođen i doteran. Bez obzira koliko unutrašnjost podseća na onu iz modela Auris, vešto je izbegnut osećaj "već viđenog". Centralna konzola je originalna, i bez visoko postavljenog centralnog grebena, što je sigurno veliki plus za kompletnu ergonomiju automobila. U Corolli se sedi ugodno i komforno. Umereno profilisana i udobna sedišta odlično obuhvataju telo. Masivan naslon za ruku, između prednjih sedišta, izuzetno je praktičan, ne samo zbog toga što sadrži dve pregrade za sitnice, već i zbog varijabilne dužine, koja omogućava promenu stepena prenosa bez pomeranja ruke sa naslona. Iako je ergonomija na visokom novu, moramo istaći i jednu manu. Naime, da biste potražili više informacija sa putnog računara, to morate učiniti tipkama smeštenim u donjem delu info-zaslona, a logičnije je to učiniti pomoću komandi na volanu, kao što je slučaj na modelu Avensis.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Mesta napred i pozadi ima sasvim dovoljno i na zadnjoj klupi niko se neće osećati neprijatno ni posle dužih putovanja. U enterijeru nove Corolle ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta iznosi zavidnih 900 milimetara. Ono što nas je prijatno iznenadilo jeste činjenica da je ispred putnika pozadi pod ravan, što je povećalo udobnost sedenja i povećalo prostor za noge. Ono što je netipično za jednog Japanca, u unutrašnjosti smo naišli na malu buku. Temeljna zvučna izolacija svela je decibele na gospodski nivo. Prtljažnik zapremine 450 litara nije najveći u klasi, ali zato je pristup lagan, što je osigurano velikom širinom i dovoljno nisko položenim rubom orvora za utovar predmeta. Kada su mali predmeti u pitanju (telefoni, olovke, papirići, ključevi, bočice sa pićem...), putnici neće imati problema sa njihovim odlaganjem, jer se za to brine čak 15 manjih ostava, među kojima je i "dupla" ostava u kokpitu ispred suvozača. Kada smo izlazili iz automobila, primetili smo nešto što nam se i nije previše svidelo. Rukohvat za otvaranje vrata iznutra nalazi se previše pozadi, pa da biste izašli ili ušli u automobil, morate napraviti neprirodan zahvat rukom. Kada je ovaj detalj u pitanju, kopiranjem rešenja na modelu Auris sigurno bi imalo više koristi nego štete.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

U praznom hodu motor Toyote Corolle gotovo je nečujan, čak i spolja, i ne treba da čudi ako neko od budućih vlasnika okrene ključ za paljenje (tačnije pritisne dugme - smart entry&start) u uverenju da je motor ugašen, što se i nama dogodilo nekoliko puta na testu. Toyotina generacije generacija Dual VVT-i motora zabeležila je mnogo pohvala, kako na račun štedljivosti, tako i na račun snage. Testirani automobil opremljen je 1.6 Dual VVT-i benzinskim 16-ventilskim agregatom, koji razvija 124 konjske snage pri 6.000 o/min i 157 Nm Obrtnog momenta pri velikih 5.200 o/min. Bolji poznavaoci sigurno primećuju da se i max snaga i max Obrtni moment razvijaju na visokim obrtajima, što je karakteristika 16-ventilskih motora. Ukoliko želimo da izvučemo živahnije karakteristike, ovaj 16-litarski Dual VVT-i većinu svog vremena mora provesti u visokim obrtajima. Tačnije, on se i "budi" tek iznad 4.500 o/min (max Obrtni moment postiže na visokih 5.200 o/min). Uz takav režim rada, potrebno je očekivati i nešto veću potrošnju, koja je u gradskim uslovima dostizala i 10 litara na 100 pređenih kilometara. Na drugu stranu, prilikom lagane vožnje Ibarskom magistralom iz Beograda prema Čačku, putni kompjuter pokazivao nam je potrošnju od 6,2 litra na 100 pređenih kilometara, što nas je prijatno iznenadilo. Menjač u Corolli je tradicionalno uverljiv: tih, precizan i mekan. Uz sve to i kratkog je hoda.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Što se tiče vešanja na 10. generaciji, možemo slobodno reći da je Corolla odrasla. Solidno upijanje neravnina dobro "pokriva" gradske rupe, ali ni slučajno nemojte da pomislite da će konačan efekat vožnje novom Corollom izgledati kao da se nalazite na palubi nekog brodića. Testirani model opremljen je pneumaticima dimenzija 205/55 R16 (Dunlop SP01), zahvaljujući kojima automobil i prilikom žustrije vožnje "prašta greške" i lako se kontroliše. Prednje ogibljenje je tipa MacPherson, dok se pozadi i dalje nalazi "stara dobra" torziona osovina, koja će tek na grubljim neravninama pozdraviti putnike pozadi nervoznim i malo bučnijim poskakivanjem. Volan je prijatan u gradu, i omogućava da veoma lako kontrolišete 1,3 tone težak automobil, što će se sigurno svideti i damama. Ovo sve ne znači da Corolla nije agilan i dinamičan automobil. Vešanje je odlično trimovano i u svakom trenutku daje do znanja koliko ste blizu graničnih područja, a ukoliko preterate, stvar u svoje ruke preuzeće elektronika, koja reaguje munjevito.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

I, na kraju cena. Corolla nije najjeftiniji automobil u klasi. Višu cenu opravdava poznatom pouzdanošću i dugovečnošću, bogatom serijskom opremom, ali i svim novim kvalitetima, kojima se stari model nije mogao podičiti. Naravno, izuzetno velika briga za kupca osetiće se tek tokom eksploatacije, što potvrđuje i Toyota Eurocare pomoć na putu, koja nudi 24-časovnu besplatnu pomoć na putu u slučaju mehaničkog kvara, saobraćajne nesreće, probušene gume... Kada svemu dodamo i činjenicu da je nova Corolla osvojila 5 zvezdica za sigurnost na čuvenom Euro NCAP testu, onda cena od 22.600 Eura, koliko treba izdvojiti za model Corolla Sol (testirani automobil - najviši nivo opreme) opravdava kupovinu ovog automobila. Cena Toyote Corolle opremljene 1.6-litarskim benzinskim agregatom i osnovnim nivoom opreme (Terra) iznosi 18.000 Eura sa plaćenom carinom i PDV-om.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Dobro je znati: Reč Corolla izvedena je iz latinske reči Corolla, koja se prevodi kao "venac od cveća". Time se nastavlja tradicija Toyote, koja se odnosi na imenovanje automobila početnim slovom C (Crown, Corona, Celica, Carina itd.). Toyota i dalje koristi imena koja vuku korene iz latinskog jezika, kao što su Yaris, Auris i Avensis. Od izlaska na tržište, 1966. godine, Corolla je postigla svetski uspeh za Toyotu. Već 1967. godine prodato je više od 15.000 Corolla širom sveta. Danas se Corolla proizvodi u 16 zemalja, na pet kontinenata, a prodaje se na 140 tržišta u svetu. Skoro 33 miliona prodatih primeraka širom sveta čini Corollu najprodavanijim automobilom na svetu i to je titula koja je Corollu uvrstila i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Tehnički detalji: - Motor: benzinski 1.6-litarski 16 ventila - broj cilindara: 4 u liniji - venitili: 16 ventila DOHC - zapremina 1.598 cm3 - Prečnik x hod klipa: 80,5 x 78,5 - stepen kompresije: 10,2:1 - maksimalna snaga: 124 KS pri 6.000 o/min - maksimalni obrtni moment: 157 Nm pri 5.200 o/min - Performanse: - Ubrzanje iz mesta do 100 km/h: 10,4 s - Maksimalna brzina: 195 km/h - Koeficijent otpora: 0,28 - Dimenzije: - Dužina x širina x visina: 4.540 x 1.760 x 1.470 - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Trag točkova: 1525 / 1520 - Zapremina prtljažnog prostora: 450 L - Radius okretanja: 5,2 - Masa praznog vozila: 1.300 kg - Pneumatici: 205/55 R16 - Vešanje: - Napred: MacPherson - Pozadi: Torziona "greda" Cena testiranog modela: 22.600 Eura sa carinom i PDV-om. Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje