AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Danas su SUV-ovi (Sport Utility Vehicle) svakodnevna pojava, ali krajem osamdesetih nije bilo tako. Japanski analitičari predviđaju da će tržište SUV-a u Evropi već 2008. godine "gutati" milion automobila godišnje. To znači da će njihov tržišni udeo iznositi 35 %. monovolumeni će imati dodatnih 30 %, a sve ostale karoserijske izvedbe moraće se zadovoljiti sa svega 35 % tržišta. Suzuki je 1988. godine predstavio Vitaru kao agilno i robusno, ali ne i grubo vozilo sa terenskim osobinama na kakve automobilski svet nije bio naviknut. Ipak, i pored nuglednog izgleda, Vitara se podvlačila pod kožu mnogima. Izgleda da je čelnicima Suzukija bilo potrebno devet godina kako bi zamenili staru Vitaru novim modelom. Sve je krenulo sa Vitarom, 1997. godine stigla je Grand Vitara, a isto ime ostaje posle 2005. godine. Te godine na sajmu u Frankfurtu predstavljena je treća generacija mega-popularnog automobila, do sada prodatog u skoro 2 miliona primeraka.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Nova Grand Vitara znatno je veća i atraktivnija od dosadašnje i sigurno je jedan od najjačih igrača u svojoj kategoriji. Duga petovratna izvedba, koju smo imali prilike da testiramo, rastegnuta je na čak 447 centimetara (+35,5 cm) i tako je svojim dimenzijama (širina 181 centimetar) došla do granice srednje klase. Već u prvom susretu sa grandioznim Suzukijem primetili smo da su prednji točkovi pomereni koliko je bilo moguće prema napred, kako bi se smanjili prednji prevesi i produžilo međuosovinsko rastojanje. Sve ovo putnici osećaju u povećanoj udobnosti, većem prostoru za noge i opštem osećaju prostranosti. Spolja, automobil izgleda izuzetno atraktivno i teško da se neko neće okrenuti za "nasmejanim" gorostasom prilikom prvog susreta. Uostalom, u skladu sa Suzukijevim sloganom "Way of life" nova Grand Vitara izgleda sveže i dinamično, i prosto Vas tera na akciju čim je pogledate. Sve to Suzukijevi inženjeri uspeli su da realizuju zahvaljujući korišćenju oštrih linija kako na prednjem delu automobila, tako i pozadi.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Bogato opremljenim kokpitom dominiraju instrumenti u stilu Mazde 3 i Alfe 147. Vreme nemaštovitih i jednoličnih japanskih instrument tabli od sive plastike za Grand Vitaru je prošlo. Dopadljivo uređena, veoma široka i masivna središnja konzola izvrsno se nadopunjuje sa tri "alfistička tunela" ispred vozača sa čitkim i preglednim instrumentima. Trokraki upravljač dodatno pojačava utisak dinamičnosti u automobilu i uliva sportski karakter koji je bio sve upečatljiviji. Potpuno novi kokpit prosto odiše dobrom ergonomijom i prostranošću. Sedišta su dobro odmerena sa solidnim bočnim osloncima. Središnji greben izveden je veoma jednostavno i u isto vreme maštovito, jer su komande audio i klimatizacionog uređaja minimalizovane, što je pojednostavilo njihovo korišćenje. Putnička kabina je izuzetno funkcionalna i posvećena je putnicima, što potvrđuje veliki broja ostava za sitnice, a posebno ćemo pohvaliti mesto u prednjim vratima za odlaganje 1,5-litarske flaše, što će sigurno dobro doći u letnjim vrelim danima. U skladu sa očekivanjima je i prtljažnik automoila koji meri 398 litara, odnosno 1.386 litara po obaranju zadnjih sedišta.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Koncepcija Sport "Utility Vehicle" donela je Grand Vitari i nezavisno vešanje zadnjih točkova, što će sigurno obradovati sve ljubitelje dinamičnog i agilnog automobila. To je odlična koncepcija za normalne (umerene) terenske avanture, a na asfaltu osigurava znatno bolja vozna svojstva i manju potrošnju. Grand Vitara u kraćoj karoserijskoj izvedbi koristi isključivo stalni pogon na sva 4 točka, dok dugačka petovratna izvedba ima karakteristike ozbiljnog terenskog automobila sa 4 moda rada 4x4 pogona. Za svakodnevne uslove eksploatacije koristi se 4H mod, na podlogama sa lošijim kontaktom uključujemo 4H Lock ili 4L Lock koji blokira srednji diferencijal i ravnomerno prenosi snagu na obe osovine (prednju i zadnju). Pogođene dimenzije sa izvrsnim raspodlom mase na prednjoj i zadnjoj osovini iznenadile su nas kako Grand Vitaru čine sposobnom za ozbiljnije "off-road" avanture koje prevazilaze granice vikendaških zahteva. Svemu doprinose sjajni pneumatici marke Bridgestone dimenzija 225/65 R 17, koji su se puno bolje pokazali u "off-road" uslovima nego na usijanom asfaltu gde su i pri manjim intervencijama upravljačem ispuštale čudne zvuke koji paraju uši.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Nama, ali i domaćem tržištu sigurno je najzanimljiviji dizel agregat koji pogoni Grand Vitaru. Oznaka 1.9 DDiS svima će biti jasnija ako kažemo da se radi o Renaultovom 1.9 dci agregatu koji se ugrađuje u Renault Megane i Lagunu. Razvija 129 konjskih snaga i 300 Nm, što je dovoljno za uverljive performanse: ubrzanje iz mesta do stotke realizuje za 12,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 170 km/h. Agregat odaje utisak sigurnosti u terenskim uslovima, a u preticanjima će Vas ispuniti sigurnošću i samopouzdanjem. Iako je težak 1.650 kilograma, zahvaljujući 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, snažno će Vas potegnuti i preticanja će ubrzo postati rutina. Motor je uparen sa petostepenim manuelniim menjačem koji na nas nije ostavio najbolji utisak. Hodovi (posebno iz prvog u drugi steen prenosa) su izrazito dugački, a buka koja dolazi pri kretanju u niskom režimu rada neće obradovati sve ljubitelje uglađenog automobila, kakav je Grand Vitara spolja ali i unutra. Kompletan utisak kada je menjač u pitanju, popravila je sjana preciznost, ali kultura rada menjača i uglađenost sigurno bi morali biti na višem nivou, što se od ovog automobila i očekuje.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Grand Vitara se može pohvaliti i kompletnom sigurnosnom opremom uključujući i ESP, ABS, kontrolu trakcije i stabilnosti automobila, prednjim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama. Sve pohvale zaslužuje i sjajni ESP sistem, čije mogućnosti smo isprobali na klizavom vijugavom asfaltu penjući se na planinu Taru. Iako smo se nekoliko puta poigrali sa zakonima fizike i prešli van granica prijanjanja pnematika koji su cvileli pod nama, Vitara je poput poslužnog sluge ispratila putanju koju smo zadali upravlječm, što nas je prijatno iznenadilo, jer ipak se radi o terenskom automobilu.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

I, na kraju cena. 31.900 eura, koliko je potrebno izdvojiti za model koji smo testirali, sigurno opravdava kriterijum "uloženo-dobijeno", a za one sa plićim džepom, u ponudi je model opremljen istim Common-Rail turbo dizelašem, ali sa nižim nivoom opreme, čija cena iznosi 28.900 evropskih novčanica. Suzuki Grand Vitara je automobil koji se vraća na velika vrata i sa količinom ponuđenog ponovo će imati veliki uticaj u raspodeli SUV tržišta. Moderan dizajn, dobar izbor motora, posebno fantastičnog Renaultovog turbo-dizelaša, sposoban 4x4 pogon, koji ne zadovoljava samo alibi efekat, već služi svrsi, i prijatna unutrašnjost veliki su aduti Suzuki Grand Vitare. Ovaj automobil konkurente gleda podignute glave i pravo u oči. Nema čega da se plaši.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Tehnički podaci: - Motor: 4-cilindrični, redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punnjač i intercooler. Zapremina motora: 1870 cm3 Prečnik x hod klipa: 80,0 x 93,0 mm Stepen kompresije: 17,0 : 1 Najveća snaga: 129 KS pri 3.750 o/min Najveći obrtni moment: 300 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred McPherson, nazad Multilink - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš - Točkovi: 225/65 R17 -Dimenzije: d x š x v - 4470 x 1810 x 1695 mm, međuosovinski razmak iznosi 2650 mm, trag točkova 1540/1570, zapremina prtljažnika 398 - 1386, zapremina rezervoara za gorivo 66 litara - Masa: 1650 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 10 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje