AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Već na prvi pogled uočavamo da novi Ford Mondeo nema puno sličnosti sa prethodnim modelom. Iako mnogi nisu verovali u izgled modela Iosis, novi Mondeo nas je sasvim razoružao. Automobil dosledno prati dizajnersku filozofiju kinetičkog dizajna, koja je zamaha uzela na modelima S-Max i Galaxy, a s kojima je novi Mondeo izrazito sličan. Međutim, pažljivim posmatranjem novog Mondea uočavamo da sedanu nedostaje oštrina kinetičkog dizajna, kakvu svedoči karavan. Ali, u zamenu nude se dinamični detalji, kao što je zadnji difuzor i felne koje kao da su direktno preuzete sa koncepta Iosis. Podsetimo, novi Mondeo proizvodi se u tri karoserijske izvedbe: sa četvoro i petoro vrata i kao karavan.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Uz dinamičan izgled, koji je posebno upečatljiv na prednjem delu automobila, novi Ford Mondeo briljira u ponudi prostora. Sa preklopljenim zadnjim sedištima nudi čak 1.700 litara (Mondeo Wagon) korisnog prostora, što je za svaku pohvalu. I unutrašnjost je u odnosu na aktuelni model temelljno redizajnirana i to u sportskom duhu. Uostalom, dokaz kvalitetne i sjajno osmišljene unutrašnjosti novog Mondea je i činjenica da je i pre zvanične premijere, novi Mondeo proglašen za "Poslovni automobil 2007. godine" u srednjoj klasi, u izboru poznate nemačke agencije Dekra i magazina Firmenauto. U anketi je učestvovalo 150 šefova voznih parkova vodećih nemačkih kompanija, a izbor je zaključen posle test vožnji i ocenjivanja komfora, voznih svojstava, funkcionalnosti, opreme, užitak vožnje i troškova održavanja. Ford Mondeo pobedio je ispred Audija A4 i Mercedesa C klase.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Položaj za volanom je fantastičan, a materijali već na prvi pogled odaju utisak kvaliteta. Instrumenti su pregledni i u automobilu je sve upravo tamo gde ga očekujete. Jedina zamerka koja nam je smetala u gradskoj vožnji jeste loša preglednost zadnjeg dela automobila prilikom parkiranja. I ostali putnici osetiće zadoviljstvo u novom Mondeu. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, a visoki putnici ovoga puta neće se žaliti na prostor za kolena ili za glavu. Pošto je temperatura vazduha u toku test vožnje bila preko 30 C stepeni, klima uređaj je pokazao svoju pravu moć i zaslužuje sve pohvale, kako za brzinu postizanja željene temperature, tako i za tišinu u radu.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Treba li govoriti o ponašanju u vožnji. Ako je neka kompanija aktuelni šampion sveta u reliju, činjenica da njeni modeli imaju fenomenalno trimovano ogibljenje automobila je sasvim logična. Radi se o proverenoj platformi na kojoj se voze modeli Galaxy i S-max, a koju će koristiti budući modeli Volva. Upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Kočioni sistem je već zabeležio odlične rezultate na testiranjima u Evropi, a mi ćemo konstatovati da uliva poverenje i možemo pohvaliti dobro doziranje. Testirani automobil opremljen je 2.0 TDCi agregatom koji razvija 130 konjskih snaga. Agregat snažno povlači i u nižim obrtajima, i u svakom trenutku uliva poverenje. Menjač je precizan a hodovi su jako kratki. Ipak, s obzirom na elastičnost ovog motora i njegovo odlično ponašanje u svim režimima rada, vlasnik novog Mondea opremljenog ovim agregatom sigurno neće puno raditi na promeni stepena prenosa.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije: sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Paketi opreme: AMBIENTE PAKET: Klima uređaj sa filterom za polen, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom. TREND PAKET: AMBIENTE PAKET+ EATC dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, elektro podizači zadnjih prozora, svetla za maglu, ručice vrata u boji automobila, kožni volan i ručica menjača, elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom. GHIA PAKET: TREND PAKET+ kišni senzor brisača sa automatskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, aluminijumske felne 16", Sony radio, 6 x CD auto changer RDS EON, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, patosnice, visinski podesivo sedište suvozača, hromirani pragovi i inserti retrovizora i branika, kožna ručica ručne kočnice. TITANIUM X PAKET: TREND PAKET+ Kišni senzor brisača sa automtskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, patosnice, ALCANTARA kožna sedišta, aluminijumske felne prečinka 17", grejanje prednjih sedišta, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, naslon za ruke pozadi opremljen kasetom i držačima za čaše, sistem startovanja vozila bez ključa, AFS sistem halogenih farova sa zakretanjem, plavo tonirano staklo. Ozren Lukić i Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje