AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia okarakterisana je svim onim vrednostima koje su privukle više od 1,5 miliona kupaca prve evolucije. Prelep dizajn, kvalitetni motori, dobro ponašanje na putu, posebno kvalitetna završna obrada prvi su zaključci sa testa novog lepotana iz Mlade Boleslave. I dizajnerski i funkcionalno, ali i kvalitativno Fabia je već sa prošlim modelom odmakla od onoga što smo nekada s podsmehom nazivali Škoda. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Uostalom, potpis na dizajn nove Fabie dao je šef dizajna u Volkswagenu, gospodin Murat Gunak, čiji je prvi komentar na izgled nove Fabie bio: "To će biti Mini-killer!" Muratova asocijacija rezultat je i jednog dizajnerskog trika, koji je primenjen na Miniju, a to je crni B stub, koji jasno optički razdvaja gornji i donji deo automobila.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije prijatnije za oko nego kod prethodnika. Kao i kod prethodne Fabie i Octavie, prednja maska automobila spojena je sa poklopcem motora, a hromirani prednji deo sigurno će bolje poznavaoce asocirati na model 1201 iz pedesetih godina prošlog veka. Iako izgled zadnjeg dela automobila mnogi porede sa novim Swiftom, nova Škoda Fabia je originalan proizvod, sa jasnim individualnim elementima. Svojim merama (3992 x 1642 x 1498 mm) novo kompaktno vozilo Škode spada među najveće autombile u klasi, što se može osetiti i kada se sedne u automobil. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, ali će zato prijatno iznenađeni biti svi oni koji budu sedeli pozadi. Prostora za kolena ima sasvim dovoljno, i putnici pozadi sigurno se neće žaliti čak i na dugim putovanjima.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Položaj za volanom nove Fabie vrlo lako se pronalazi. Volan je podesiv po visini i dubini, i sve u automobilu je upravo tamo gde i očekujete da bude. Ergonomija u automobilu je vrhunska u klasi, a posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja za odlaganje sitnica u vratima. Mnogi od konkurenata mogu se samo sakriti pred izgledom enterijera "male" Škode. Gornji deo kokpita je masivan i na njemu su instalirani ventilacioni otvori odličnog klima uređaja, koji reaguje munjevito. Donji deo kokpita je u elegantnoj bež boji, koja se u ovom slučaju odlično slaže sa crnom. Središnji deo instrumentalne table rezervisan je za audisistem Škoda, ali i komande klima uređaja, koje su podignute visoko kako ne bi smetala ručica menjača pri šaltanju u treći i peti stepen prenosa. Posle zauzimanja odličnog položaja za volanom, bićete oduševljeni odličnim kožom obloženim četvorokrakim volanom, koji se prosto lepi za ruke.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Kao što smo već istakli, posebnu pažnju Škodini inženjeri i dizajneri posvetili su ostavama za sitnice, koje mogu ulepšati eksploataciju automobila na dužim putovanjima. To se odnosi na dva pretinca za sitnice ispred suvozača, ali i rešenja u vratima, gde je moguće vertikalno odližiti čak flašu od 1,5 litara zapremine! Bravo za Škodu! Za one kojima ni to nije dovoljno, na raspolaganju je fioka ispod suvozačevog sedišta, kao i rasklopivi naslon za ruke između vozača i suvozača. Prtljažnik je povećan sa 260 na 300 litara zapremine, a poboljšan je i pristup prtljažniku, što govori i podatak da je moguće smestiti predmete širine do 958 mm. Kada se obore zadnja sedišta, zapremnina prtljažnika se povećava na 1.163 litra. Zadnja klupa deljiva je u razmeri 60:40. Za svaku pohvalu je i mogućnost da se sedište za dete učvrsti sa Top-tether pojasom, koji ograničava kretanje gornjeg dela sedišta prema napred u slučaju frontalnog sudara.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Model koji nam je na testiranje omogućila kompanija Autočačak, uvoznik automobila marke Škoda, bio je opremljen savremenim benzinskim 1.4-litarskim agregatom koji razvija 86 konjskih snaga. Ovaj agregat, iako ima 4 ventila po svakom cilindru, nije potrebno "vrteti" u visoke obrtaje, da biste bili zadovoljni njegovim performansama. Veliki maksimalni obrtni moment od čak 132 Nm na raspolaganju je već pri 3.900 o/min, što je rezultat za svaku pohvalu, s obzirom da je u pitanju atmosferski benzinski agregat. Maksimalna brzina iznosi 173 km/h, а zamerku ćemo uputiti na preveliku buku u automaobilu pri brzinama većim od 120 km/h, ali ipak treba imati u vidu da je Škoda Fabia automobil namenjen prvenstveno eksploataciji u gradskim uslovima. Kada smo već kod zamerki, ne možemo a da ne spomenemo preglednost, odnosno nepreglednost u vožnji po vijugavim putevima, kada B stub počinje da predstavlja veliki problem, zaklanjajući veliki deo krivine. Ponašanje Škode fabie na putu je za svaku pohvalu. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantastično pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i čvrsto se drži zadate putanje pri brzinama većim od 120 km/h. Potrošnja na otvorenom putu iznosila je oko 6 litara benzina, dok se u gradu penjala i preko 9 litara benzina na 100 pređenih kilometara (sa uključenim klima uređajem).

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Cena nove Škode Fabie opremljene 1.4 16V benzinskim motorom, u "Ambiente" paketu opreme iznosi 13.000 eura, što je u odnosu na ono što pruža sasvim opravdano. Za one kojima je to prevelika suma novca, Škoda nudi 1.2-litarski agregat i "Classic" nivo opreme, model za koji je potrebno izdvojiti 9.982 sa carinom i PDV-om. - Nivo opreme "Classic": 5 vrata, servo upravljač podesiv u dve ose, čelične felne prečnika 14", branici u boji vozila, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, Airbag za vozača, imobilazer, farovi podesivi po visini, priprema za radio aparat sa 4 zvučnika i radio antenom, dva naslona za glavu pozadi, podesiv prednji nasloni za glavu, indikator upaljenih svetala.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Ambiente": "Classic" + Airbag za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluautomatskom regulacijom, putni komjuter, el. podizači prednjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini, el. podesivi retrovizori sa grejačima, deljiva zadnja klupa 1/3, kutija za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Elegance": "Ambiente" + daljinsko centralno zaključavanje, digitalni klima uređaj (Klimatronik), aluminijumske felne prečnika 14", suvozačevo sedište podesivo po visini, kutija za odlaganje sitnica ispod vozačevog sedišta, dodatna 4 zvučnika, halogeni farovi sa DE modulom, prednji naslon za ruku, patosnice, nosač za naočare. Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje