AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Izbor u srednjoj klasi automobila je golem, jer je tu zastupljen gotovo svaki proizvođač. U Nemačkoj je bitka za tržišnu pobedu u srednjoj klasi važna koliko i trka za premijera zemlje. U Hondi su uvek prodajne rezultate modela Accord gledali uzdignute glave, pa čak i u Srbiji ovaj model uvek je činio okosnicu prodaje. Prošla generacija Accord-a bila je za Hondu veoma uspešan model i zato ne čudi što ga njegov naslednik dizajnerski nasleđuje. Značajno širi i nešto niži, a uz sve to 5 milimetara kraći, novi Accord je poprimio nešto emotivniji, sportskiji prizvuk. Dizajn oštrih rubova sa izraženim blatobranima koji naglašavaju širinu automobila, daju Accordu izoštrenu liniju sa jasno definisanim personalitijem. Prednje i zadnje svetlosne grupe imaju dosta gresivniji i složeniji dizajn, a karoserija je dobila potrebnu stilističku čistotu, ali i atletsku muskulaturu. Ali, da li je sve ovo dovoljno za nastavak uspešne karijere prethodnika. Svakako, ne.

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Krenimo redom. U novi Accord se seda zaista nisko. U vreme kada većina konkurenata rastu u visinu i da se u njima sedi sve više, u novom Accordu vozač se oseća kao da sedi u sportskom coupeu. Pod automobila spušten je za 10 milimetara, što se posebno svidelo novopečenom državnom reli šampionu, Vladanu Petroviću: "Enterijer novog Accorda je jedan od najboljih u srednjoj klasi. Sedi se u širokim, nisko postavljenim kožnim sedištima sa perfektnim bočnim uporištima. Zahvaljujući izdašnom podešavanju volana i sedišta, svako može pronaći sebi idealan položaj sedenja. Sportski volan sa tri kraka, takođe, zaslužuje sve pohvale. Ruke se odlično "lepe" za njega i odlično je oblikovan. Kompletan enterijer je izrađen od kvalitetnih materijala i veoma je prijatan. Kokipt vozača i suvozača je odlično rešen i pruža, za ovu klasu, neobičan osećaj prostranosti. Kao da sedite u nekom većem luksuznom automobilu. Fantastičan spoj luksuza i sportskog duha u jednom automobilu. Ono što je za svaku pohvalu jeste organizacija komandi na centalnoj konzoli. Komande audio-sistema su jednostavne i jasno odvojene od komandi klima uređaja i ventilacije. Svi dugmići imaju precizan hod i izrađeni su od kvalitetnih materijala. Sve u svemu, odličan utisak kvaliteta i kompaktnosti."

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Recimo i to da je prostranost u nivou ramena povećana za 65 milimetara. Ono što će putnike na zadnjoj klupi obradovati jeste središnji naslon za ruke i otvor klima uređaja. Dok otvaranje velikih prednjih vrata Accorda daje utisak da sedate u neki sportski automobil za dvoje, jedinu zamerku upućujemo relativno malim zadnjim vratima, koja od visokih osoba zahtevaju malo gipkosti. Ali, kada se i visoke osobe smeste, biće prijatno iznenađenje prostorom za glavu i kolena, koji omogućuje komfor koji se može porediti sa onim iz klase iznad. Sa 467 litara zapremine prtljažnog prostora Accord je u samom vrhu u klasi. Utovarni rub je spušten za 80 milimetara, a za svaku pohvalu je potpuno ravan pod i preklopivi nasloni zadnjih sedišta u razmeri 60:40. Ukupan utisak atraktivne unutrašnjosti testiranog automobila pojačao je vrhunski Executive paket opreme, koji uključuje i Bluetooth Handsfree sistem za razgovor u vožnji, AUX priključak i priključak za iPod kao i USB ulaz, električni šiber, memorija sedišta za vozačaparking senzori napred i pozadi, otvori klima uređaja za zadnji deo putničkog prostora. Da su spoljni retrovizori spoljni podesivi, to se podrazumeva, ali ono što je za pohvalu to što su grejani i preklopivi, a desni se prilikom vožnje unazad automatski spušta u korist olakšanog parkiranja. Unutrašnjost Accorda ima pregršt mesta za odlaganje sitnica: pića, auto karti...

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test automobil pogonjen je najsportskijim motorom koji možete dobiti u Hondi Accord. Ukoliko ste bili oduševljeni njegovim performansama u prethodnoj generaciji, 2.4 DOHC i-VTEC ovoga puta prijatno će Vas iznenaditi, jer su njegova poboljšanja mnogo upečatljivija u praksi nego na papiru. Reč je o unapređenoj verziji agregata iz prethodne generacije, koji se prvenstveno odlikuje većom snagom i Obrtnim momentom, kao i optimizovanim sistemom podešavanja rada ventila (i-VTEC) i činjenicom da zadovoljava predstojeće, Euro 5 ekološke norme. Motor razvija 201 konjsku snagu pri 7.000 o/min i maksimalni Obrtni moment od 234 Nm pri 4.300 o/min. U poređenju sa prethodnikom, radi se o povećanju snage od 11 KS i obrtnog momenta za 11 Nm. Važno je istaći da je Obrtni moment kod unapređenog motora dostupan pri nižem broju obrtaja, čime je povećana elastičnost. Sigurno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi motora je aktuenli reli šampion naše zemlje, Vladan Petrović: "Moram da priznam da sam ovo od Honde i očekivao. Mogučnosti motora su stvarno velike, ali ono što posebno treba pohvaliti jeste njegova elastičnost u niskim područjima rada. Ta elastičnost smanjuje potrebu za šaltanjem, koje je u ovom modelu pravo uživanje. Još jednom moram pohvaliti Hondine inženjere koji su radili na transmisiji. Iako lično nisam ljubitelj poluautomatskih menjača, petostepeni menjač u Hondi Accord zaslužuje čistu desetku. Bez obzira da li se nalazi u "D" ili "S" modu ili kada koristimo manuelni mod sa polugicama iza volana, menjač je brzine menjao izuzetno brzo, bez kašnjenja i trzaja i veoma kultivisano. Motor Accorda veoma rado se odaziva na gas. Na 4.000 o/min ponaša se življe, a u visokim obrtajima do podloge stiže zavidna "porcija" konjskih snaga, što prati metalni i rezak zvuk motora. Ubrzanja su odlična, a preticanja sa ovim automobilom su prava rutina."

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Prijatno iznenađenje Accord će Vam prirediti i na benzinskoj stanici. Prilikom vožnje na otvorenom putu, pri brzini od 90 km/h, Accord 2.4 i-VTEC trošio je samo 7 litara na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri brzini od 130 km/h Accord je beležio potrošnju od samo 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. Zebeležena prosečna potrošnja na testu iznosila je simpatičnih 9,1 litar na 100 pređenih kilometara, ali moramo istaći da smo polovinu pređenih kilometara realizovali u gradskim uslovima. Kao što je poznato, i na početku 21. veka proizvođači automobila imaju mali problem da kombinuju ekscelentne vozne osobine sa dobrim komforom, pa je tako i u srednjoj klasi automobila. Vešanje Honde Accord je, bez preterivanja, fantastično. Težište automobila je spušteno, trag točkova je širi, a prednje vešanje je potpuno obnovljeno, a pozadi je provereni Multi-link sa promenljivim stepenom amortizacije. Uz veću krutost karoserije, novi Accord reaguje odvažnije i preciznije.

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Upravljanje je odgovornije i sigurnije, a vibracije redukovane, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Pri naglim promenama smera, stabilnost Accorda je na zavidnom nivou, a pri visokim brzinama vozaču pruža osećaj samopouzdanja i sigurnosti. Izmenjeno vešanje odlično odoleva zakonima fizike, a karoserija se naginjen minimalno. Čak i prilikom brzih prolazaka kroz neravne krivine, Accord će ostati neutralan, bez gubitka kontakta sa podlogom. Ono što će putnici sigurno osetiti jeste tvrđi trim amortizera, što se posebno manifestuje prilikom prelazaka preko rupa. Ali, to je sve u granicama udobnosti. Imam utisak da su inženjeri Honde kombinovali tvrde amortizere sa mekšim oprugama i tako obezbedili odličan kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja u krivinama. Ipak, u graničnim područjima treba biti pažljiv, jer za one koji imaju previše sportskih ambicija vešanje može biti tromo, a ne zaborvimo da je ovo automobil težak preko 1,5 tona, sa izraženim prevesima. Takođe, milsim da bi prograsivni servo volan mogao biti za nijansu "komunikativniji". Više infomracije sa podloge ne bi smetalo, ali i to je induvidualno."

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Pored VSA sistema (Vehicle Stability Assist - Hondin ESP) ulazi u standardnu opremu, ali ono što je novim vlasnicima dostupno uz doplatu je ADAS (Advanced Driving Assist System - Napredni sistem za pomoć u vožnji), sistem sastavljen od tri tehnologije. Prva od ove tri je LKAS (Lane Keeping Assist System - Sistem za održavanje pravca) koja koristi kameru za detekciju nekontrolisanog napuštanja automobila saobraćajne trake. ACC (Adaptive Cruise Control – Adaptivni tempomat) koristi milimetarski radar kako bi zadržao konstantnu udaljenost od automobila ispred. ADAS sistem je CMBS (Collision Mitigation Brake System - Sistem za ublažavanje sudara) koji prati razmak i brzinu vožnje između Accorda i automobila ispred njega, upozoravajući vozača kada je sudar izvestan, koji pomaže da se smanje posledice sudara. Posle svega navedenog, od Accorda smo se oprostili sa pozitivnim ustiscima. Agresivan izgled, kvalitetan enterijer, vrhunska oprema, fantastičan motor, i zavidan pedigre. I sve to za 23.000 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za osnovni model, pogonjen 2-litarskim agregatom. Za testirani primerak (2.4 i-VTEC i Executive paket opreme) potrebno je izdvojiti 29.000 Eura sa carinom i PDV-om. Ovo je cena koja izgleda sasvim razumljivo za jednu odličnu premium limuzinu, i pored ovog autombila u našoj arhivi stajaće oznaka: PREPORUČUJEMO.

Honda Accord 2.4 i-VTEC
Motor:Benzinski, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta
Zapremina motora:2.354 cm3
Prečnik x hod klipa:87,0 x 99,0 milimetara
Stepen kompresije:11,0:1
Maksimalna snaga:201 KS pri 7.000 o/min
Maksimalni Obrtni moment:234 Nm pri 4.500 o/min
Prenos snage:Na prednje točkove, Automatski menjač sa 5 stepeni
Vešanje:Napred McPherson, nazad Multi-link
Pneumatici:225/50 R17
Dimenzije:
Dužina automobila:4.726 milimetara
Širina automobila:1.840 milimetara
Visina automobila:1.440 milimetara
Međuosovinski razmak:2.705 milimetara
Masa praznog automobila:1.540 kilograma
Nosivost:441 kilogram
Ubrzanje (0-100 km/h):9,5 sekundi
Maksimalna brzina:227 km/h
Prosečna potrošnja na testu:9,1 litar na 100 pređenih kilometara
Cena - Honda 2.4 i-VTEC Executive:29.000 Eura sa carinom i PDV_om

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje