AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Umesto desete generacije hatchback Corolle, Toyota je izmislila Auris, automobil za evropske ukuse i one koji su se već zasitili konvencionalnih oblika. Već posle nekoliko minuta druženja sa Toyotom Auris postalo mi je jasno samo jedno: ovo je automobil koji je napravljen da zakomplikuje život konkurentima. I to najboljima. Japanci su se istinski potrudili da objedine sve osobine koje kupci cene. O dizajnu je uvek nezahvalno diskutovati, ali jedno se mora priznati: za ovo ostvarenje japanski dizajneri neće dobiti Nobelovu nagradu, ali sigurno ni velike kritike. Ali, Corolla nije bila automobil za kojim je mlađa populacija trčala u salone. Auris to jeste, jer je namenjen upravo mlađim kupcima, spremin za dizajnerske kreacije. Svoje pozitivine utiske o testiranom Aurisu preneo nam je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje: "Auris je, u dizajnerskom smislu, pravo osveženje iz Toyote. Izdužen nos i maska spojena sa masivnim branikom čine Auris veoma atraktivnim automobilom. Isto tako bokovi i zadnji deo su dinamični i izazivaju poglede prolaznika. Zanimjiv dizajn."

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Unutrašnjost Aurisa, takođe zrači optimizmom. Neverovatno je koliko se Auris sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlači pod kožu i nameće kao diskretan, pouzdan i nezamenljiv "saputnik". Ovaj automobil je rekorder u segmentu po prostoru za glavu pozadi i napred. Ukupna dužina Aurisa iznosi 4.220 milimetara, što u kombinaciji sa kratkim prevesima (890 i 730 milimetara) i velikim međuosovinskim razmakom (2.600 milimetara) osigurava dosta prostora u unutrašnjosti. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originlnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju. Međutim, iako deluje atraktivno, krajnji utisak u unutrašnjosti Aurisa kvari jeftina i tvrda plastika, koja deluje previše konfekcijski. Kada smo već kod mana, ne možemo a da ne istaknemo prekidače za otvaranje prozora, koji nemaju osvetljenje, pa u noćnim uslovima (bar dok ne naviknete) morate se malo pomučiti da bi otvorili iste.

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

"Položaj vozača je odličan i veoma lako se može prilagoditi različitim načinima sedenja. Zahvaljujući podešavanju volana i sedišta svako će veoma lako pronaći sebi idealan položaj sedenja. Komande su ergonomski organizovane. Ono što je posebno kod Aurisa jeste izdignuta centralna konzola i menjač koji je smešten na centralnom "mostu". Iako na prvi pogled deluje da ručica menjača nije na dobroj poziciji, već prvi pređeni kilometri otkrili su nam prednosti ovog zanimljivog rešenja. Ručica odlično leži u ruci i posle duže vožnje ne zamara, što je prednost u odnosu na klasično rešenje. Prostor za vozača je veoma veliki, što važi i za odlično oblikovana sedišta koja čvrsto drže telo u krivinama. Kvalitet materijala mogao bi biti bolji, bar kao što je onaj u Corolli devete generacije, ali zato je završna obrada filigranski precizna i kvalitetna." - zaključuje Petrović. Na zadnjim sedištima dobro će se osećati i putnici korpulentnije građe. Ispod relativno visokog krova mesta za glavu ima sasvim dovoljno, a kolena će dodirivati naslone prednjih sedišta samo ako sednete iza nekog dugonogog. Prtljažnik već u osnovi nudi 354 litra, što je sasvim dovoljno za prosečnu porodicu.

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Grubljim zvukom mali dizelaš javlja se samo pri prvom jutarnjem hladnom startu, a zatim se brzo utiša. 1.4-litarski savremeni turbo-dizel agregat razvija 90 konjskih snaga pri niskih 3.800 o/min i solidnih 190 Nm pri 1.800 o/min. Motor je opremljen novom generacijom Common-Rail sistema ubrizgavanja i sasvim je dovoljan za one koji ne postavljaju prevelike zahteve. Najbolje ocene agregata dao je Vladan Petrović: "U gradskoj vožnji Auris opremljen ovim motorom je prilično snalažljiv. Kratak menjač odlično je odlično je usaglašen sa motorom. Ali, "poteškoće" nastaju ako želite agresivniju vožnju ili neka žustrija preticanja. Tada postaje jasno da je ovo samo 1.4 turbo-dizel i osnovni dizel motor u ponudi. Ali, kod ovog motora primetio sam nešto što nije karakteristično za savremene turbodizel motore. To je linearan razvoj snage, koji više podseća na atmosferski nego na turbo motor. Kod Aurisa obično kretanje ili saobraćaj iziskuje više obrtaja, a ukoliko se uputite u brda, ponekad je potrebno i preko 3.000 obrtaja ukoliko želite optimalnu snagu." Ipak, i pored činjenice da motor zahteva nešto više obrtaje od uobičajenih, to se nije odrazilo na ekonomičnost. Na otvorenom putu potrošnja se može, sa lakšom nogom na gasu, svesti na skromnih 4,5 litara na 100 pređenih kilometara, dok žustrija vožnja u gradu zahteva preko 9 litara "crnog zlata" na 100 kilomatara.

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Auris nema zadnje Multilink nezavisno vešanje, kojim se mogu pohvaliti najbolji predstavnici srednje niže klase automobila, kao što su VW Golf, Ford Focus... Japanci su se odlučili za provereno polukruto rešenje, jer je to povećalo prtljažnik i pojednostavilo konstrukciju. Tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti (čemu doprinose i 16-inčne felne sa gumama dimenzija 205/55). Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Za one koji ne mogu da se pomire sa činjenicom da njihov novi ljubimac nema Multilink nezavisno vešanje zadnjih točkova, Toyota je razvila posebno zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom, ali ono je dostupno samo uz 2.2 D-4D agregat snage 180 konjskih snaga.

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

"Auis je odličan za vožnju, bez obzira na rešenje polukrute zadnje osovine. Vešanje je podešeno tako da je automobil veoma dugo neutralan, a ako i krene da proklizava, promena se blagovremeno oseti i daje vremena za reakciju i korekciju putanje. Na naglu promenu pravca, automobil se veoma brzo stabilizuje i bez ESC sistema, što uliva isgurnost i ohrabruje pasivne vozače da se ponekad upuste u agresivniju vožnju. Zbog malenog motora u nosu, klizanje "preko nosa" može uspeti samo onima sa neodlučnom nogom na gasu, što važi i za zanošenje automobila. Ako moram nešto da zamerim kod ponašanja u vožnji, to je visina karoserije koje rezultira izraženije naginjanje karoserije." - istakao je Petrović.

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Toyota Auris je model koji se jasno distancirao od Corolle, kako po pitanju dizajna, tako i po pitanju voznih osobina. U pouzdanost ne treba sumnjati, a test model možemo preporučiti pasivnijim vozačima, kojima je od performansi bitniji vizuelni utisak i atraktivnost. Štedljiv dizelaš zapravo je odličan automobil za sve porodice gde vozi više vozača. Udobnosti i prostranosti ima dovoljno, a i sigurnost je zagarantovana. Cena Toyota Auris 1.4 D-4D u Terra paketu opreme iznosi 18.300 Eura sa carinom i PDV-om.

Toyota Auris 1.4 D-4D
Motor:4 cilindra, Turbo - dizel, Common-Rail, 2 ventila po cilindru
Zapremina motora:1.364 cm3
Prečnik x hod klipa:73,0 x 81,5 mm
Stepen kompresije:17,8 : 1
Maksimalna snaga:90 KS pri 3.800 o/min
Maksimalni Obrtni moment:190 Nm pri 1.800 o/min
Specifična snaga:65,98 KS / L
Vešanje napred:McPherson
Vešanje pozadi: Polukruta osovina
Dužina automobila:4.220 mm
Širina automobila:1.760 mm
Visina automobila:1.515 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.600 mm
Zapremina prtljažnika:354 L
Cena automobila:18.300 Eura sa carinom I PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje