Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o Volkswagen Touareg-u 3.0 TDI
Objavljeno: 06.11.2008.
Volkswagen Touareg 3.0 TDI svoju pravu ćud pokazao je tek u rukama Vladana Petrovića. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o test automobilu izneo je šestostruki i aktuelni reli šampion naše zamlje...
Izgled
"Redizajniran model stvarno deluje puno svežije i agresivnije od prve evolucije. Izled je agresivan, ali u isto vreme elegantan. Automobil u svakom momentu izaziva poglede prolaznika i poglede drugih vozača."
Unutrašnjost
"S obzirom na razne mogućnosti električnog podešavanja sedišta, pronalazak optimalnog položaja za volanom nije nikakav problem. Sedišta su udobna i velika, a posebno bih istakao osećaj tvrdoće, koji je karakterističan za Volkswagenove automobile nove generacije. Iako je konzola prepuna raznih prekidača, vreme privikavanja na ovaj automobil je minimalno i sistem logiciranja komandama je odlično rešen. Unutrašnjost na zavidnom nivou."
Motor
"Kao što ste i samo rekli, mislim da je ovo prava "mera" za Touarega. Kombinacija turbodizelskog Obrtnog momenta sa automatskim menjačem je pun pogodak. Motor oduševljava svojim karakteristikama na asfaltnoj podlozi. Odlično vuče u svim režimima rada, izuzetno je elastičan, a u Off-road vožnji pruža dovoljno Obrtnog momenta pri niskim obrtajima za velike uspone. S obzirom da je ovo terenac mase preko 2 tone, ubrzanje do "stotke" od 9,2 sekunde čini se veoma zanimljivim. Primećujem i da je zvučna izolacija agregata na visokom nivou i često se događalo da nam pri visokim brzinama više smeta buka vetra na retrovizorima nego zvuk motora."
Menjač
"Menjač je fantastičan i mogu samo da uputim pohvale inženjerima koji su radili na transmisiji. Promene brzina su uglađene i bez trzaja, i uz to jako su brze. Ako vam izmene ne teku dovoljno brzo, tu je sportski mod, koji motor "drži" u vrlo visokim brojevima obrtaja. Šestostepeni tiptronic, definitivno, isto kao i motor, zaslužuje sve pohvale. Ono što je jako važno kod terenaca je da automatika funkcioniše bez velike "zadrške" pri promeni brzina, i tu je Touareg na visini zadatka."
Teren
"Iznenađen sam spremnošću Touarega za terenske uslove. Iako mnogi ovaj automobil smatraju za gradskog "šminkera", moram reći da je Touareg prilično sposoban za teren. Karoserija automobila deluje kruto kao kamen, što smo isprobali na neravnom kamenjaru rečne obale. Prilikom proklizavanja, elektronika izuzetno brzo i efikasno prebacuje Obrtni moment na točkove koji imaju čvrst kontakt sa podlogom. Terenskim iskušenjima, čak i pri vlažnoj travi, odlično su odoleveli kvalitetni Pirelli Scorpion pneumatici (dimenzija 255/55 R18). U terenskoj vožnji puno nam je pomogao i sistem koji obezbeđuje mirovanje automobila i na najvećim usponima. Kada jednom pritisnte kočnicu, sistem se automatski aktivira i vozilo miruje bez obzira da li je kočnica pritisnuta, sve do trenutka kada dodate gas. Touareg se odlično snalazio i kada smo ga preterali kroz vodu dubine preko 40 centimetara. Prvo smo ga pritiskom na dugme pored menjača maksimalno podigli, a zatim bez problema gazili kroz vodu. Pogloga je bila kamenita, ali ovaj SUV nigde nije pokazao znake zamora, već je samo grabio napred."
Asfalt
"Nema preteranog ljuljanja, posebno kada Touareg maksimalno spustimo (na slici ispod), zahvaljujući vazdušnom ogibljenju. Ipak, već u prvim vezanim krivinama shvatamo da se velika masa Touarega i visoke "noge" opiru naglim promenama smera, a svako preterivanje odmah uključuje elektroniku. Sve u svemu, osećaj za volanom je veoma dobar, dok vozite snažan i moćan automobil fantastičnog izgleda. Uz sve to, ubrzanja su veoma dobra, a preticanja prava rutina."
Goran Sarić - Automagazin
Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (
www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije
Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...