AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Izgled "Moram da priznam da me Legend na prvi pogled podseća na jedan konkurentan model, ali neću reći koji. Ipak, kada se zagledamo, vidi se njegova originalnost. Posebno mi se dopada njegova sportska nota, koja nije preterano zastupljena u dizajnu automobila ove klase. Ali, ono što je zanimljivo kod dizajna Legenda, jeste netipičan dizajn za ovu marku. Kada se automobil gleda iz profila, mislim da će malo ljudi iz prve pogoditi da je reč o Hondi. U svakom slučaju, ovaj model zaslužuje čistu desetku za dizajn."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Unutrašnjost "Prvo moram da pohvalim veliku mogućnost podešavanja sedišta i volana. Mislim da ne postoji osoba koja ne može pronaći svoju idealnu poziciju sedenja za volanom, što se i očekuje od ovog proizvođača. Uz sve to, izlazak i ulazak u automobil su puno olakšani sistemom za automatsko pomeranje volana kako bi se obezbedio prostor za kolena. Sve važne kontrole su lako dostupne vozaču, a glavni merači su čitki i pregledni. Kombinacija analognih sa digitalnim i grafičkim zaslonima je veoma zanimljivo rešenje. Iako je prvi utisak za volanom pomalo zbunjujući, zbog mnogobrojnih komandi, već posle nekoliko minuta vožnje, upravljanje automobilom postalo je intuitivno i jednostavno čak i za one koji se prvi put voze u automobilu ove klase. Posebnu pažnju prilikom prve vožnje Legenda zaslužuje i jedanaestosmerni prekidač na centralnoj konzoli, kojim se upravlja mnogobrojnim sistemima. Pomenuti detalj odvlači pažnju i zahteva period privikavanja, a moj predlog je da se to ne čini u saobraćaju. Dakle, prvo je potrebno proučiti sve mogućnosti u fazi mirovanja. I pored toga što meri skoro 5 metara dužine, vožnja unazad je jednostavna zahvaljujući kameri koja snima prostor iza automobila, a slika se projektuje na zaslon navigacionog sistema. Puno pomaže i sistem koji, prilikom ubacivanja "u rikverc", spušta spoljne retrovizore."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Motor "Motor Legenda radi veoma tiho i uglađeno, izuzetno je kultivisan, ali od skoro 2 tone teškog automobila ne možemo očekivati previše. Iako na papiru 300 konjskih snaga izgleda veliko, u vožnji ne treba očekivati čuda. "Šestocilindraš" nije preterano razigran u niskim obrtajima, što možemo zahvaliti visokoj masi i odnosu konjskih snaga i broja kilograma. Naravno, za ostvarivanje maksimalnih performansi potrebno je motor držati u visokim obrtajima, što smo i očekivali od atmosferskog motora. Ali, imam utisak da menjač zaostaje za odličnim karakteristikama motora." Menjač "Rešenje manuelnog moda za promenu stepena prenosa je dobro, ali pogledajmo konkurenciju, koja već odavno u svojoj ponudi ima šestostepene menjače. Što se tiče brzine promene stepena prenosa, tu ima još prostora za razvoj, i opet imamo situaciju da menjač brže radi u automatskom modu, nego u manuelnom. Ipak, kada ubacimo u sportski mod, ceo proces se ubrzava, a promena brzina realizuje se pri višim obrtajima nego u standardnom, D, modu."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) "Automobili ovakvih dimenzija uvek su imali problem sa podupravljanjem ili takozvanim klizanjem "preko nosa", kako zbog svoje mase, tako i zbog svojih gabarita i odnosa masa. Legendov sistem pogona na sve točkove je stvarno nešto posebno i zaista sam iznenađen radom SH-AWD sistema. Ukoliko želite brz, sportski prolazak kroz krivinu, veoma lako možete automobil dovesti u fazu harmoničnog klizanja i uz blago "dodavanje" volana proći krivinu kao u nekom malom automobilu. Ovim su Hondini inženjeri uspeli od 5 metara dugačke krstarice da naprave upravljiv i neobično agilan automobil, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. Za prosečnog vozača to znači neutralno, precizno i dinamično ponašanje u vožnji. Ipak, da užici ne bi izmakli kontroli, brine se VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, koji će sigurno koristiti neiskusnim vozačima."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vožnja "Nije loše." - promrmljao je Petrović, a to je iz usta jednog reli šampiona nešto što Legendu znači kao pobeda. "Legend ima kompaktno, ali i udobno vešanje. U automobilu nema osećaja šta se događa ispod na podlozi, ali u automobilu ove klase to i treba tako. Ali, ono što primećujem jeste relativno kratko međuosovinsko rastojanje u odnosu na dužinu automobila, što ponekad umanjuje mirnoću, ali ne i sigurnost. Sve u svemu, Legend je automobil za uživanje u vožnji, gde svaki pređeni metar predstavlja i zadovoljstvo, a ne samo prevoz od tačke A do tačke B. Mislim da će Legend kupiti oni koji imaju dobro znanje o automobilima i koji vrlo dobro znaju šta su kupili. To je malo drugačija ciljna grupa kupaca od one koja kupuje "evropsku trojku".

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje