AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Mercedes C klasa predstavljena je 1993. godine, a njegov naslednik je na tržištu od 2000. godine i prodat je u 1,4 miliona primeraka. Novi model Mercedes je pompezno najavljivao kao najsportskiji Mercedes C, i Sttutgartski proizvođač nije nas izneverio. Nova generacija C klase je komfornija, sigurnija i sofisticiranija, opremljena savremenijim motorima. Za razliku od uglastog i konzervativnog prethodnika, nova C klasa dizajnirana je umereno agresivno, sa puno oštrijih linija, što je poitvrdio i Vladan Petrović: "Odmah primećujem da je nova C klasa "dobila pesnicu u nos", u odnosu na prethodnika. Prednji deo automobila znatno je odsečeniji i agresivniji. Uživo, automobil izgleda jako atraktivno i neuporedivo svežije nego na fotografijama. Automobil koji smo testirali imao je Avangarde paket opreme, što znači da je imao posebnu masku hladnjaka, sa velikim znakom Mercedesa u centralno delu, što automobilu daje dozu agresivnosti. Gledano sa boka, C klasa ima kupeovski povijenu zadnju liniju krova, što postaje karakteristika većine Mercedesovih modela. U poređenju sa prethodnom generacijom, nova C klasa izgleda neuporedivo agresivnije i sportskije." Iako na prvi pogled podseća na većeg brata, model S klasu, novom modelu ne možemo osporiti prepoznatljivost i ličnu identifikaciju. Automobil prosto odiše samopouzdanjem, deluje uverljivo i markantno gledano iz svakog ugla, a Avantgarde paket opreme trebao bi privući mlađe kupce, koji su do sada C klasu zaobilazili u širokom luku.

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Nova C klasa produžena je za 55 i proširena za 42 milimetra, dok je međuosovinski razmak povećan za 45 milimetara. Ovo povećanje dimenzija rezultiralo je povećanjem dimenzija enterijera i poboljšanem ergonomije, u čemu je Mercedes oduvek bio broj jedan u svetu. Na primer prostor za ramena napred je povećan za 40 milimetara, što će radikalno poboljšati udobnost vozaču i suvozaču. Unutrašnjost je prepuna dugmadi i prekidača, ali sve deluje skladno, pregledno i elegantno. Dakle, atmosfera u putničkoj kabini je jako prijatna, ali aspekti ergonomije i funkcionalnosti su posebno izraženi. Možemo slobodno reći da je unutrašnjost nove C klase dovedena do perfekcije. Enterijer je izveden u najboljem maniru Sttutgarske automobilske arhitekture: nenametljivo, elegantno i funkcionalno. "Naš" automobil bio je opremljen "Avangarde" paketom koji uključuje korišćenje aluminijuma, koji daje posebane sportske tonove enterijeru automobila. "Kao što smo rekli kod A i B klase, Mercedes poslednjih godina nudi odličan položaj sedenja i izvanredne mogućnosti podašavanja. Zanimljivo je i rešenje za funkcije podešavanja sedišta, koje se nalaze na vratima. Rešenje za svaku pohvalu, jer je na dohvat ruke i slikovito objašnjeno. U novoj C klasi imete osećaj da sedite niže nego što zaista sedite, zbog visoko postavljenih ogromnih retrovizora. Odmah kada sednete u automobiul primetićete velike retrovizore, koji istina pružaju odličnu preglednost. Volan je ergonomski oblikovan, a menjač stoji na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedenja uvek je na dohvat ruke."

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Prostranost je očekivano direktorska, sa očekivano velikim prostorom za kolena putnika pozadi. Svaki detalj govori nam da je sve podređeno udobnosti i užicima, uz preovlađujući osećaj medveđe zaštićenosti, kao u nekom oklopnjaku, što se od Mercedesa i očekuje. Ipak, kod ocene udobnosti, Vladan Petrović primećuje da je Mercedes napravio određene rezove: "Ovo je prvi Mercedes koji pruža puno povratnih informacija sa podloge i koji budi emocije u vožnji. Iako je naglašeno udobno, ogibljenje poseduje određene sportske osobine. Automobil se u krivinama drži čvrsto zadate putanje, uz puno povratnih informacija na volanu, ali i ogibljenju. Prilikom žustrije vožnje, u svakom trenutku se oseća izuzetna krutost karoserije, koja odgovara sportskim ambicijama vozača. Iako je priličnih dimenzija i mase, zbog odličnog motora, čvrstog vešanja i sportski direktnog volana, nova C klasa u krivinama deluje izuzetno pokretljivo i mislim da je ovo najsportskiji serijski Mercedes kojim sam upravljao. Oni koji vole vožnju sigurno će se lepo osećati za volanom nove C klase, a ne samo putnici pozadi, koji očekivano uživaju u ušuškanosti." I zaista, putnička kabina je mnogo prostranija nego kod prethodnika. Najviše je promena po pitanju širine, posebno za laktove vozača, a ukupan osećaj je puno svetliji, zbog niže postavljenih donjih ivica bočnih prozora. Prostora je svuda više, a osim u širini, ima ga više i za kolena putnika na zadnjoj klupi. Prtljažni prostor meri zapreminu od 485 litara, odnosno 30 litara više nego u prethodniku.

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Potpuno je izmenjen i dizajn instrumentalne ploče. Već na prvi pogled ostavlja vrlo prestižan utisak, a puno pažnje posvećeno je i materijalima od kojih je unutrašnjost napravljena. I dalje se radi o prepoznatljivom Mercedesovskom okruženju, ali je instrumentalna ploča sada izrađena po uzoru na veće kućne modele, a središnji greben je potpuno iznova oblikovan i organiziran. Na njemu se ističe veliki multifunkcionalni LCD koji se izvlači iz specijalnog kućišta na vrhu konzole i na kojem se očitavaju brojni podaci. U automobilu vlada osećaj potpune ušuškanosti. Razlog: perfekta zvučna izolacija, udobno vešanje, puni set vazdušnih jastuka i zavesa, "Pre Safe" sistem... Različitim funkcijama upravlja se Mercedesovom verzijom „I-drivea“, višefunkcionalnog kružnog prekidača koji se može pomerati u ukupno osam smerova, a smešten je između prednjih sedišta, ispred ostave za sitnice i naslona za ruke. Kad se tome dodaju još i komande na volanu, čijim aktiviranjem se može upravljati brojnim funkcijama i menjati prikaz podataka na malom displeju na instrumentnoj ploči, svakom će trebati određeno vreme za privikavanje i učenje. Ipak, svi oni koji su imali prilike da se sa pomenutim sistemom sretnu u nekom od većih Mercedsovih modela modela, u C klasi će se osećati kao kod kuće.

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test automobil bio je opremljen savremenim V6 benzinskim agregatom od 3 litra zapremine, koji razvija 231 konjsku snagu pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 300 Nm u rasponu od 2.500 do 5.000 o/min. Dubok i snažan zvuk motora, koji prilikom paljenja zagrmi iz dve debele ovalne izduvne cevi, jasan je uvod u izvanredne performanse. Agregat se vrlo rado vrti u visoke obrtaje, a ubrzanja su harmonična od najnižih do najviših obrtaja, a do "stotke" se stiže za samo 7,2 sekunde. Pri niskim obrtajima motor je neverovatno tih, pitom i uglađen, izuzetno lagan za vožnju. Čim se jače oslonite na papučicu gasa, uz jezgrovit i rezak zvuk koji budi adrenalin, automobil doslovce čupa asfalt. "Motor je stvarno odličan i prilično je živahan i pri niskim obrtajima, što nije bila odlika šestocilindraša. Snažno povlači iz niskih obrtaja i ima veoma uverljiva ubrzanja. Moram da pohvalim i zvuk motora, koji u visokim obrtajima zvučio kao neki ST bolid, a pri normalnoj vožnji izuzetno je tih. Ali, kompletan utisak o motoru pomalo kvari elektronika menjača. 7G-Tronic odlično funkcioniše u automatskom modu, ali kritike zaslužuje u modu za manuelnu promenu brzina. Iako sam vozio u Sport modu, elektronika je često previše "pametovala", i vrlo često sistem nije želeo prebaciti u višu ili nižu brzinu kada sam to želeo. Iako je komanda veoma jasna, sistem ponekad ne želi da posluša vašu komandu, a ponekad preskoči jedan stepen prenosa. Ali, to se dešava samo kada vozite žustro, sa više sportskog žara, dok u laganom krstarenju te "nesuglasice" nestaju."

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Vladan Petrović istakao je i odlučnu izolaciju nove C klase: "Prilikom visokih brzina u automobilu imate osećaj kao u nekom poslovnom mlaznjaku. Oseća se samo snažan šum vazduha, a samo pogled na brzinomer pokazuje da smo u tom renutku bili debelo izvan zakona. Čak i pri 200 km/h automobil počinje da ubrzava, što možemo zahvaliti odličnom motoru. Ali, najviše pohvala uputio bih odlično izbalansiranom vešanju, koje omogućava uživanje u vožnji i brz prelaz iz laganog u oštar ritam vožnje. Precizan i prijatan volan nudi hirurški precizno upravljanje u krivinama, a kao što smo rekli, dobro izbalansirano vešanje nudi odlična vozna svojstva. Za širenje putanje u krivinama potrebno je stvarno muški preterati, a čak i tada C klasa uliva veliko poverenje. Čak i kada namerno gasom pokušate da isprovocirate proklizavanje zadnjeg dela automobila, to Vam neće lako poći za rukom i mogu samo uputiti reči hvale Mercedesovim inženjerima. Tradicionalno Mercedesovo kočenje ostalo je na visokom nivou. Kočnice i posle više uzastopnih snažnih kočenja ne pokazuju nikakve zake umora, a pritom oduševljava stabilnost automobila pri snažnom kočenju na lošem neravnom putu sa uzdužnim kanalima."

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Iznos koji treba izdvojiti za novu Mercedeovu C klasu na prvi pogled zastrašuje, ali je proporcionalan zadovoljstvu koji pružaju izvanredan motor, uverljivo vešanje i luksuzna unutrašnjost. Cena osnovnog modela opremljenog 3-litarskim V6 benzinskim agregatom iznosi 41.878 Eura sa carinom i PDV-om, dok za luksuzno opremljenu atraktivnu verziju sa 7G-Tronic menjačem, C 280 Avantgarde, treba izdvojiti 62.103 Evra. Možda nekom izgleda puno, ali podsetimo da Mercedes nikada nije bio niti će biti jeftin. Uostalom, prodaja nove C klase prevazilazi očekivanja, što ne iznenađuje s obzirom da je Mercedes najboljim osobinama prethodnika dodao moderan dinamičan dizajn, više unutrašnjeg prostora, odlične vozne osobine.

Mercedes-Benz C 280 Avantgarde
Tip motora:6 cilindra, benzinski, ubrizgavanje benzina
Broj cilindara:V6
Zapremina motora (cm3):2996
Max. Snaga (KS pri o/min):231 pri 6.000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):300 u rasponu od 2.500 do 5.000 obrtaja u minutu
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):7,2
Maksimalna brzina (km/h);250
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:14 / 8,5 / 10,0
Prtljažni prostor (cm3): 475
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1.555 / 485
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R 17
Dužina automobila (mm):4.581
Širina automobila:1.770
Visina automobila:1.447
Međuosovinsko rastojanje:2.760
Cena testiranog automobila (Eur):62.103
Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje