AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Malo po malo, novi Suzuki Swift postao je često viđen stanovnik na putevima u Srbiji. Sa dizajnom Minija, nasmejanim licem, visokom bočnom linijom i kratkim prevesima, Swift je već osvojio srca mladih kupaca u našoj zemlji. A, kako i ne bi kada izgleda podjednako atraktivno i samouvereno kao i engleski original, a košta upola jeftinije...

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Sredinom devedesetih godina prošlog veka Suzuki Swift je bio veliki hit. Izdržljiv, živahan i okretan automobil, dopadao se svim generacijama. Mlađim vozačima njegova verzija GTi bila je "predmet želja" a stariji su uglavnom bili oduševljeni smirenijom i manje snažnom verzijom. U skladu s tim, uspeh je bio zagarantovan. Iako se nije proizvodio skoro deset godina, nova generacija japanskog mališana nije izgubila "ono nešto" čime je zračio prethodnik. Uz sve to, Swift se odlično pozicionirao među brojnim konkurentima. Za pola broja je manji od najopasnijih rivala Clia i Punta, a potencijalni kupci dvaput će razmisliti ako definišu širi izbor modela. Jednako je zanimljiv i onima koji traže drugi auto za grad, pa tragaju za još manjim automobilima. Uz to, u dobro odmerene dimenzije uklopljen je odličan dizajn koji će se svideti muškarcima, ali i devojkama. U isto vreme je dinamičan sportski nastrojen automobil za studenta koji želi da se zapazi njegova ljubav prema vožnji, ali i simpatičan "autić" za devojku koja muku muči s parkiranjem, a zna šta je lepo.

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Iako je na tržištu već preko četiri godine, vozeći Suzuki Swift bili smo stalno predmet pažnje. To nas i ne čudi, jer kada se zagledate malo bolje, automobil neodoljivo podseća na BMW-ov Mini. Ista svetla što vedro gledaju na put, isti kratki prevesi, ista visoka bočna linija, isto strmo vetrobransko staklo, isti crni A-stub i ista ravna linija što se proteže od poklopca motora do kraja vozila. I na kraju zadljica tipa Jenifer Lopez. Japanski dizajneri očigledno su u svom studiju imali fotografiju novog Minija. Ne smeta. Swift na putu deluje atraktivno i samouvereno. Ali, svi smo već dobro upoznali dizajn novog Swifta, koji je stekao status "Imidž automobila".

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Unutrašnjost Suzuki Swifta prijatno nas je iznenadila. Od prednjih sedišta smo i očekivali da nas lako i prijatno prihvate, ali to niko nije očekivao od zadnje klupe. Zahvaljujući pametnom korišćenju prostora, relativno mala dužina automobila (3,7 m) ne oseća se toliko u unutrašnjosti. Swift je prostran onoliko koliko to može biti, s obzirom na male dimenzije. Primetili smo i da prostranost iznad glava putnika dodatno podiže taj osećaj komfora. Ako bismo tražili manu kada je udoban smeštaj u pitanju, onda bi to bio otežan ulazak na zadnje sedište zbog kratkih zadnjih vrata. Unutrašnjost Swifta karakteriše i precizna izrada i temeljno urađeni spojevi koji bi posramili i mnogo skuplje konkurente. to se tiče kvaliteta materijala, kao što su presvlake na sedištima i plastični paneli na vratima, oni su upravo onakvi kakve i očekujemo u ovoj klasi automobila. Kokpit je vrlo jednostavan i japanci nisu komplikovali sa ergonomijom, pa se u Swiftu vrlo brzo osećate kao kod kuće. Pregledan je i lagan za vožnju, zbog čega je i odličan izbor za vozače početnike. Sigurno najkopetentnija ličnost za ocenjivanje položaja sedenja jeste višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Iako sam očekivao sedište prićvršćeno za pod, u Swiftu vozači sede relativno visoko. To omogućava odličnu preglednost, ali i lagan ulazak i izlazak iz automobila, što će se sigurno svideti široj ciljnoj grupi kupaca. Prednja sedišta nude obilje mesta i sigurno se ni najšira ramena neće osećati skučeno. Ono što sam primetio jeste odlično bočno držanje tela u krivinama. Nema onog klizanja po sedištu koje je karakteristično za male gradske automobile. Ni volan nije samo za upravljanje, jer izgleda atraktivno i sportski. Swift definitivno još uvek ima ono "nešto" što je imao prethodnik."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Pod poklopcem test automobila krio se 1.5-litarski Suzuki VVT agregat snage 100 konjskih snaga. Agregat maksimalnu snagu razvija pri 5.900 o/min, dok je maksimalni Obrtni moment od 133 Nm dostupan već pri 4.100 o/min. Motor u neutralnom položaju radi izuzetno tiho i uglađeno, i veoma mirno, bez vibracija. Svoje utiske o agregatu izneo je i Vladan Petrović: "Motor Suzuki Swifta samo je potvrdio moja očekivanja. Živahan, razigran, elastičan ali i sklon visokim obrtajima. Motor se velikom brzinom odaziva na gas. Iako nema veliku krajnju snagu, zahvaljujući varijabilnom upravljanju otvaranja ventila (Valve Timing - Intelligent), Swift dobro povlači iz niskih obrtaja, što će sigurno obradovati one koji ne vole često šaltanje u gradskoj vožnji. Mislim da je ovaj motor sasvim dovoljan za ovako lagan automobil. Ručica menjača nalazi se na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedišta i volana, uvek je na dohvat ruke. Pritom se savršeno precizno kreće kroz svih pet stepeni prenosa i predstavlja odličnu vezu vozača sa motorom."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Pravo je uživanje voziti Suzuki Swift po krivudavim putevima, gde se japanski mališan ponašao kao karting. Napred McPherson i nazad torziono oslanjanje su standardni za ovu klasu automobila, ali u Swiftu veoma dobro složeni. Svaki brz prolazak kroz krivinu u nama je probudio sećanje na slavna GTi vremena. Bar smo mislili da su naši prolasci kroz krivine bili brzi, sve do trenutka kada je za volan seo popularni Petrović: "I kod podešavanja vešanja, Suzuki je išao u sportskom smeru. Swift omogućava vrhunsku okretnost u gradu, odlično ponašanje u krivinama. Električni servo volan dobro je podešen. Lagan je, ali ne i prelagan. Primetio sam da Swift može da pruži puno užitka i u brzoj vožnji. Iako deluje visoko, Swift ima nisko težište, koje uz kratko međuosovinsko rastojanje budi sportske ambicije. Ipak, ovde treba biti oprezan, jer iako je prisutno sigurno držanje pravca, u brzim krivinama često treba smirivati karoseriju, jer je prisutno blago podupravljanje. Ipak, za prosečnog vozača ponašanje u vožnji je idealno precizno, i čak ni iznenadne promene pravca ne mogu automobil izbaciti iz ravnoteže."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

14.400 Eura treba izdvojiti za testirani Suzuki Swift 1.5 VVT GS, što je znatno manje od podjednako i lošije opremljene konkurencije. Zaista nije puno za prelepi gradski automobil sa sjajnim vešanjem, preciznim upravljanjem, živahnim motorom i tradicionalno japanski izdašnom opremom (automatski klima uređaj, aluminijumski naplatci 15”, radio CD MP3/WMA sa 6 zvučnika, multifinkcionalni volan, info displej, elektro servo uređaj, ABS sa EBD, 8 vazdušnih jastuka, grejanje prednjih sedišta, svetla za maglu, smart key (otvaranje vrata i pokretanje motora bez upotrebe ključa), daljinsko otključavanje, kožni volan, kodirani ključ sa imobilajzerom, električni podizači prednjih prozora, električno podesivi retrovizori sa grejačima...

Suzuki Swift 1.5 VVT GS
Tip motora:4 cilindra, redni, benzinski, dva bregasta vratila u glavi
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1490
Max. Snaga (KS pri o/min):100 / 5900
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):133 / 4100
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10
Maksimalna brzina (km/h);185
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:8 / 5,3 / 6,5
Prtljažni prostor (cm3): 213 / 562
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):
Dimenzije pneumatika:185/60 R15
Dužina automobila (mm):3696
Širina automobila:1690
Visina automobila:1500
Međuosovinsko rastojanje:2390
Cena automobila (Eur):14.100

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje