AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Mitsubishi je u proteklih sedam sezona (od 2001. godine) uknjižio sedam pobeda na najsurovijem reliju Dakar. Uz puno iskustva u najsurovijim uslovima u novi Outlander instaliran je odličan je 4x4 pogon, dok automobil svojom čvrstinom i ponašanjem na putu, koje izaziva oduševljenje, jasno pokazuje japanske gene. Kada tome dodamo i dokazano dobar Volkswagenov dvolitarski turbodizel agregat snage 140 KS, kojim se oprema i veliki jednovolumen Grandis, utisak je potpun...

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Bilo je i vreme da neko u klasi kompaktnih SUV modela (Sport Utility Vehicle) opravda slovo "S". Mitsubishi Outlander je potpuno novi automobil koji je bio temelj za razvoj PSA SUV-ova, Citroen C-Crossera i Peugeotovog 4007. Outlander spolja izgleda vrlo dobro sa puno dinamike i sportskog duha. Razlikuje se, zavisno od paketa opreme, po krovnim nosačima, koji, kao ni aluminijumske felne, nisu serijska oprema najjeftinijeg modela sa opremom Invite. Generalno gledajući, fizionomija "tela" automobila je napred čvrsta, povišena i prodorna, a pozadi u tehno stilu. Možemo slobodno reći da svojim izgledom Otlander "pliva" na granici između SUV-a i povišenog karavana. Takav dizajnerki koncept proširuje krug potencijalnih kupaca, koji ne žele figuru terenca, ali vole da poseduju masivan automobil. Vladan Petrović, aktuelni i petostruki reli šampion Srbije, izneo je svoje mišljenje o izgledu Outlandera: "Automobil izgleda veoma atraktivno. Ono sto je interesantno jeste vizuelni efekat i utisak da je zadnji deo automobila niži od prednjeg. S obzirom da se profesionalno bavim automobilskim trkama, moja prva asocijacija kada pogledam Outlander, jesu pustinjske staze i takmičenja u offroad uslovima, gde Mitsubishi već duže vreme beleži fantastične rezultate."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

U unutrašnjosti Outlander nudi puno prostora, uređenosti enterijera na nivou limuzine, ali sa naglaskom na off-road robusnot. Enterijer automobila nije previše sofisticiran i opterećen nepotrebnim dugmićima. Instrument tabla odaje utisak funkcionalnosti i jednostavnog korišćenja, jer je sve tamo gde očekujete da bude, bez eksperimenata. Iako jednostavan, pogled se najčešće zadržava na moderno dizajniranom kokpitu. Sedišta su kvalitetno profilisana i udobna. Volan se precizno podešava po dubini i visini, iako bi podešavanje po visini moglo ostaviti više prostora za idealno smeštanje u automobilu. Ručica menjača, takođe je ugodna, što doprinosi celokupnoj ergonomiji. "Idealan položaj za volanom može se pronaći, ali uz malo improvizacije. Tačnije, podešavanje sedišta je odlično, ali ne i volana. Iako je opremljen sistemom za podešavanje po visini i dubini, volan ne moze dovoljno visoko da se podigne. Ali, korekcijom položaja sedišta rešavamo sve "probleme" oko ergonomskog smeštaja. Komande u Outlanderu su sasvim logično raspoređene, i sve je tamo gde očekujete, bez preterane "gužve" na centralnoj konzoli. Jedino sto bi zamerio jeste kvalitet materijala koji su korišćeni za izradu kokpita, koji bi mogao biti bolji, ali zato dizajn i temeljna završna obrada zaslužuju sve pohvale." - zaključuje Vladan Petrović.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Užitak u vožnji od Outlandera svi očekuju, jer je Mitsubishi sinonim za dobro ponašanje na putu. Uostalom, činjenica da ovu platformu koristi i nedavno predstavljeni Lancer EVO X, jasno nam pokazuje da se ovaj automobil ne šali ni na asfaltnoj podlozi, ali i na terenu. U to smo se uverili vozeći Mitsubishi Outlander vijugavim putevima Avale, gde se mali terenac ponašao kao riba u vodi. Volan je izuzetno precizan, a osećaj za volanom je jako teško opisati. Kao da se radi o nekom povišenom karavanu. Nema one robusnostu karakteristične za terence i proširivanja putanje u krivini. Upravljivost i stabilnost, za ovakav tip automobila nije za pet, nego za deset. Automobil, jednostavno ide tamo kuda zamislite i u svakom trenutku znate šta se dešava ispod vas. Sigurno najkompetentnija ličnost u našoj zemlji za ocenjivanje "ponašanja" automobila u vožnji jeste petostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, Vladan Petrović: "Što se tiče ponašanja u vožnji, očigledno je iskustvo na relijima širom sveta učinilo svoje. Outlander se na asfaltu ponaša kao da nije SUV, kao da je dobro usklađen karavan. Volan je precizan i nema ljuškanja i širenja putanje u krivini, karakteristične za SUV automobile. Lako se vozi, čak se može postići visoka putna brzina bez prevelikih vozačkih napora. Iako udoban, na rupama se oseća malo tvrđi trim, ali upravo zbog toga, Outlander se i ponaša odlično u agresivnoj vožnji. Rekao bih da je Mitsubishi napravio odličan kompromis između odličnog ponasanja na asfaltu i udobnosti na neravnom putu."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Turbodizel pod haubom Outlandera dolazi kao rezultat saradnje Mitsubishija i Volkswagena. Radi se o poznatom, proverenom, Volkswagenovom turbodizel TDI agregatu zapremine 2 litra tipa ubrizgavanja "pumpa-brizgaljka", koji kod Outlandera nosi oznaku DI-D (ugrađuje se i u model Grandis). Moramo priznati da savremeni "Pumpe-Duse" turbodizel agregat u Outlanderu pokazuje u boljem svetlu. Karakteristična grubost pri radu TDI PD agregata ovde ne dolazi do izražaja, jer je u pitanju SUV automobil, a odlične karakteristike motora kompatibilne su sa "pedigreom" Mitsubushi modela. Svoje pozitivne utiske o agregatu nije krio ni Vladan Petrović: "Odmah po pokretanju motora, shvatamo da je pod haubom Volkswagenova TDI "pumpa-brizgaljka" tehnika, a ne Common-Rail koji preferira većina proizvođača. Ali, pored malo grubljeg rada, karakterističnog za motore sa pomenutim ubrizgavanjem, nemam zamerki na motor. Elastičan je, povlači korektno u svim režimima rada i ostvaruje dobra ubrzanja. Mislim da je ovaj motor odlično uparen sa Outlanderom i njegovom robusnom transmisijom. Menjač je takođe precizan, sa relativno kratkim hodovima. Ručica šestostepenog menjača pozicionairana je na idealnio mesto za vozača i promene stepena prenosa predstavljaju čistu rutinu. Međutim, s obzirom na zavidan Obrtni moment automobila, česta šaltanja i neće biti potrebna."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Kružni kontoler između prednjih sedišta omogućava vozaču Outlandera da izabere pogon na prednje točkove, ili pogon na sve točkove 4WD, koji preko elektromeganetne spojnice reaguje na proklizavanje prednjih točkova. U normalnim uslovima, pri uključenom 4WD pogonu, snaga se na zadnju osovinu distribuira u odnosu 50:50 %. Iako ne spada u kategoriju super sposobnih off-road modela, ponašanje Outlandera izvan asfalta je za svaku pohvalu. Ako uzmemo u obzir neodgovarajuće pneumatike za off-road avanture, Outlander nas iznenađuje svojom sposobnošću savladavanja nepristupačnih useka. Iako je visina od tla samo 178 mm, u praksi smo bili prijatno iznenađeni Outlanderovim mogućnostima po makadamskim i stenovitim podlogama, bez kontakta sa karoserijom.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

"Jasno je da Outlander nije konstruisan za savladavanje teško pristupačnih terena. Međutim, primećujemo da njegov jednostavan 4x4 pogon izlazi tamo gde ostali zakažu već pri laganim zadacima. I ovaj sistem će sigurno najviše koristiti na klizavim i snegom prekrivenim putevima, kao i manjim izletima van asfalta. Kada tome dodamo i odlično ponašanje na asfaltu, odličnu agilnost, zaključujemo da je Outlander savršen spoj nekoliko jako važnih sposobnosti." - bio je završni utisak Vladana Petrovića.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Mitsubishi Outlander je sportski terenac koji sa svojim kruto podešenim vešanjem ide na ruku agresivnijim vozačima, ali pneumatici dimenzija 215/70 R16 omogućavaju odličnu udobnost na našim putevima. Na drugu stranu, stalni 4x4 pogon sa blokadom srednjeg diferencijala omogućava dobro ponašanje van asfalta. Sve ovo uz prosečnu potrošnju od 7 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Kada svemu dodamo i cenu od 31.150 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za Outlander u Invitive nivou opreme (ulaz u vozilo bez ključa, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, kontrola stabilnosti i pogona (ASTC), el. podizači prozora, klima uređaj...) jasno se nameće zaključak da je Outlander pun pogodak Mitsubishija.

Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Invite
Tip motora:Turbo-dizel motor, ubrizgavanje "pumpa-brizgaljka"
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1968
Max. Snaga (KS pri o/min):140 / 4000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):310 / 1750
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10.8
Maksimalna brzina (km/h);197
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:8,5 / 5,7 / 6,7
Prtljažni prostor (cm3): 771 / 1691
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila / nosivost (kg):1655 / 690
Dimenzije pneumatika:215/70 R16
Dužina automobila (mm):4640
Širina automobila:1800
Visina automobila:1720
Međuosovinsko rastojanje:2670
Cena automobila (Eur):31.150
Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje