AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Napraviti pravi evropski automobil koji svog vlasnika dobija za što manje novca jeste ključ tržišnog uspeha u klasi gradskih automobila. Ako sudimo po gore pomenutom kriterijumu, Suzuki na konkurente može gledati uzdignute glave i pravo u oči. Suzuki Splash predstavlja potpuno novi pogled na koncept malih porodičnih automobila i ima za cilj da poveća udeo na sve većem evropskom tržištu. Ovaj zanimljivi automobil predstavlja izuzetno uspešan spoj sportskog duha modela Swift i iskustva inženjera Suzukija u proizvodnji malih gradskih automobila. Iako koristi unapređenu platformu Swifta, Splash je pravi naslednik modela Wagon R, koji evropsku klijentelu očarava prostranošću, kompaktnošću, modernim dizajnom, odličnom aerodinamikom, ali i brigom za ekologiju. Uostalom, strategija Suzukija podrazumeva neprestani razvoj, i Splash nam dolazi kao četvrti model za poslednje tri godine, posle predstavljanja modela Swift, Grand Vitara i SX4. Svi modeli uklapaju se u filozofiju kompanije, predstavljenu geslom "Way of Life". Ali, vratimo se "našem" Splashu.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Posmatrajući sa strane Suzuki Splash nameće nam se jedan zaključak: dizajneri su radili prekovremeno. Zahvaljujući malim prevesima, automobil deluje izuzetno kompaktno i nikako ne izgleda kao kutija na malim točkovima. Bočna silueta automobila je vrlo privlačna i prepoznatljiva, s vrlo mekanim oblim linijama preko cele karoserije. Posebnu zategnutost i svežinu kompletnom dizajnu automobila daje tanki zadnji C stub, koji se uskom siluetom proteže od vrha do odbojnika. Maska motora je trapezoidnog oblika, a velike svetlosne grupe i istaknuti odbojnici zaslužni su da nas Splash nepogrešivo asocira na Suzuki. Automobil atraktivno izgleda iz svih uglova, a njegovu simpatičnu "njušku" slobodno možemo proglasiti za najprivlačniju u segmentu. Posebna pažnja prilikom dizajniranja Splasha posvećena je zadnjem delu automobila. Zadnja kombinovana svetla oblikovana su tako da podsećaju na pljusak vode u liniji vozila sa prednjim i zadnjim krilima, koja sugerišu stabilnost automobila. Strmo postavljena zadnja svetlosna grupa specifičnog oblika dizajnerima je ostavila dovoljno prostora da između njih uklope dovoljno velika vrata prtljažnika. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o novomm Suzukiju iznosi nam petostruki državni reli šampion i osvajač "Zlatne kacige" našeg najznačajnijeg odličja iz oblasti autoporta, Vladan Petrović: "Automobil ima novokomponovani atraktivan izgled i ostavlja snažan utisak. Njuška mu je jako simpatična i privlači pažnju prolaznika. Generalno, jako fin automobil, sa sportskim detaljima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Spoljne dimenzije primerene su urbanim džunglama, ali unutrašnje mere pružaju dovoljno mesta za manju porodicu, prevoz Nje sa prijateljicama u šoping ili na kafu ili smeštaj sportske i hobby opreme. Splashov enterijer odiše modernim stilom i širokom paletom svežih boja. Takva razigrana i šarmantna unutrašnjost u isto vreme je i ergonomična, što nam je potvrdio i aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović: "Za volanom Suzuki Splasha sedi se povišeno, i veoma brzo se pronalazi idealan položaj, čak i bez podešavanja volana po dubini. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati, posebno višim osobama. Mislim da centralna konzola nije morala biti toliko široka. Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Liniju sporta daje i obrtomer, rešenje koje svakako pristaje ovom automobilu. Što se tiče položaja ručice menjača, mislim da je idealna, i promena brzina za svakog će biti čista rutina. Ergonomija sedišta, takođe, zaslužuje sve pohvale, a bočno držanje tela u krivinama prijatno me je iznenadilo. Ono što sam odmah primetio jeste i odlična preglednost, zahvaljujući spretno "odrezanom" zadnjem delu automobila, ali i velikim retrovizorima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Splash nam još jednom pokazuje da je ključ dobijanja prostora u kompaktnoj klasi visina, a ne dužina i prostranost. Kabina je izdašnija nego što se može naslutiti spolja. Međuosovinsko rastojanje od 236 centimetara omogućilo je nesmetan smeštaj za pet osoba, ali zato "trpi" prtljažnik koji prima skromnih 202 litre zapremine. Ipak, prtljažnik krije i dvostruko dno, gde je smešten rezervni točak, ali i prostor za smeštaj sekundarnih sitnica. Automobil meri 3,7 metara dužine i 1,7 m širine i obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge svim putnicima. Iako su sedišta postavljena relativno visoko, zahvaljujući visokoj karoseriji, ni visoke osobe koje sede pozadi neće se žaliti na prostor za glavu. Kada se radi enterijer za mali i jeftini automobil, najteži je zadatak, osim onog kako udobno smestiti pet osoba, kako izbeći osećaj dosade i jeftinih materijala. U Suzuki Splashu to je postignuto zanimljivim dizajnom i dobrom kombinacijom boja materijala. Na instrument tabli primećujemo dizajnerski detalj sa pokazivačem broja obrtaja na stalku. Slično rešenje mogli smo već videti na nekom modelu, ali iskreno, rešenje je kao stvoreno za Splash. Sve ostale informacije dotupne su oko velikog okruglog brzinomera, po ugledu na Minijev. Za gradski automobil od velike važnosti su odeljci za smeštaj sitnica, a u Splashi ih ima puno.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ispod odlično izolovane haube (što nije pravilnost kod gradskih automobila) krije se iznenađujuće živahan 4-cilindrični benzinski agregat zapremine 1.2 litra. Motor razvija snagu od 86 KS pri 5.500 o/min, veoma rado se vrti, nije preglasan i štedljivo raspolaže gorivom. Jednostavno, od gradskog motora ne možemo više tražiti, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Ono što mi se svidelo već posle nekoliko kilometara je tišina motora. Obično su gradski automobili bučniji, bar u kabini, ali Splash očigledno ima odličnu izolaciju. S obzirom da se radi o 16-ventilskom motoru, ako želite žustriju vožnju, morate držati agregat u visokim područjima obrtaja. Ali, za jednu gradsku normalnu eksploataciju, Splash nudi sasvim dovoljno snage u svim režimima rada. Motor u leru radi veoma kultivisano i oduševljava svojom tišinom, što smo mogli i očekivati od jednog Japanca. Ubrzanja su uverljiva, a 12,3 sekunde iz mesta do "stotke" obećavaju dobru gradsku zabavu. Petostepeni menjač je precizan, a hodovi su relativno kratki. Jedino mi se kod menjača nije dopala njegova nesinhronizovanost i osećaj kašnjenja kod šaltanja, što može zasmetati kod agresivnije vožnje." Pored svih pozitivnih karakteristika agregata moramo istaći i njegovu štedljivost, jer u otvorenom saobraćaju Splash je trošio oko 5 litara benzina, dok je u gradskim uslovima svoju žeđ gasio sa 7 litara goriva.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Suzuki Splash oduševio nas je i svojim ponašanjem u vožnji. Formula "točak na svaki ćošak" učinila je Splash izuzetno agilnim dinamičnim automobilom, a najkompetentniji da nam to i potvrdi svakako je aktuelni šampion Srbije u reliju, Vladan Petrović: "Za razliku od njegovog prethodnika (Wagon R), Splash se ponaša fantastično. Iako možda spolja deluje visoko, čak i u žustrijoj vožnji nisam osetio bitnije naginjanje karoserije. Svaki pređeni kilometar ukazuje nam da Splash koristi sportsku platformu Swifta, jer tvrđe trimovano ogibljenje, niže i šire gume (185/60 R15) sve to uspešno kompenzuju. Automobil bespekorno izvršava svaku naredbu volanom, a ukoliko preterate, elektronski sistem stabilnosti (ESP) reaguje munjevito, što će obradovati neiskusne vozače. Dakle, eletronika ne dozvoljava velike manevre volanom, i iznenađujuće uspešno ispravlja svaku grešku vozača. Pozitivan utisak na mene ostavile su i kočnice, koje opravdavaju očekivanja."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Najlepši deo priče o Suzuki Splasu tek predstoji: testirani model Suzuki Splasha, došao nam je u najboljem paketu opreme, koji između ostalog uključuje šest vazdušnih jastuka, ESP, grejanje prednjih sedišta, zatamnjena zadnja stakla, maglenke, 15" aluminijumske felne. Ovako opremljen Splash dobija svog vlasnika za 13.500 Eura, što znači da simpatični Suzuki ne bi trebao ostati na nivou čežnje za većinu zainteresovanih. Ako Vas je ovaj automobil zainteresovao, imate dovoljno novca i odgovara Vam tehničkim karakterom i ekskluzivnošću koju nudi, naša preporuka je jednostavna: Go for it!.

Suzuki Splash 1.2 GS
Vrsta motora:Benzin DOHC
Tip motora:K12B
Distribucija goriva:MPI
Broj cilindara:4
Broj ventila:16
Zapremina motora:1242 cm3
Stepen kompresije:11:1
Maksimalna snaga:86 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:133 Nm pri 4.100 o/min
Masa praznog automobila:990 kilograma
Maksimalna dozvoljena masa automobila:1485
Broj vrata:5
Dužina automobila:3715 mm
Širina automobila:1680 mm
Visina automobila: 1590 mm
Međuosovinsko rastojanje:2360 mm
Klirens:140 mm
Poluprečnik kruga okretanja:4,7 m
Zapremina prtljažnika:202 (537)
Pneumatici:Cintinental ContiPremiumContact 2 185/60 R15
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:12,3 s
Maksimalna brzina:175 km/h
Prosečna potrošnja goriva:5,6 L/100 km
Zapremina rezervoara:45 L
Cena sa carinom i PDV-om:13.500 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje