AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Namera je jasna već u imenu: ED znači European Design i predstavlja ime projekta, a slovo C označava najpopularniji tržišni segment u koji Kia ulazi ozbiljnije nego ikada. I dizajn automobila je podređen istančanom evropskom ukusu. Iako se ne može meriti sa najvećim favoritima, Cee'd je dovoljno simpatičan, dinamičan i skladan automobil da se priključi društvu najpoželjnijih. Pažljivim pregledom karoserije otkrivamo brojne proverene recepte. Duga hauba i linije koje se spuštaju preko prednjeg branika naglašavaju dinamiku, a linije bočnih prozora, zadnja svetla i branici podsećaju na neke druge modele. Dakle, individualnost možda i nije Cee'd-ova osnovna karakteristika, što mi nikako ne možemo zameriti. To treba da muči neke ugledne proizvođače, koji izgled svojih automobila posebno naplaćuju, jer se Cee'd okrenuo drugačijoj ciljnoj grupi kupaca. Kupci Kie Cee'd pozdraviće dizajnerski uspeo sklop elemenata, koji izgleda smireno i sportski elegantno.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Na atraktivnu spoljašnjost logično se nadovezuje lepo uređena unutrašnjost. Vremena plastičnih površina jeftinog izgleda za Kiu su očigledno prošost. Kokpit odlikuju površine koje su istovremeno prijatne oku i dodiru. Diamičnost i doza sporta u kabini postignuti su aluminijumskim detaljima i modernim materijalima, a ukoliko volite jarko crveno osvetljenje instrumenata, Cee'd će Vas osvojiti na prvi pogled. Kokpit izgleda bogato, a iznenadile su nas komande na volanu, koje će koristiti i kupci najjeftinijih modela Cee'd-a. Već osnovni modeli imaju čak šest vazdušnih jastuka, ABS, aktivne naslone za glavu, audiosistem. Otvaranje i zatvaranje vrata na modelu Cee'd ulivaju poverenje, jer je lakoća tih radnji i propratni zvukovi kao kod dvostruko skupljih automobila. Ulazak u kabinu i smeštaj za volan takođe su protekli u strahu da će narušiti sjajan početni utisak, ali to se nije dogodilo. Ergonomija je na visokom nivou. Središnji greben je povišen i sve je na dohvat ruke. Dobar položaj za volanom uspeli su pronaći svi članovi redakcije, a ako kažemo da je Webmaster Automagazin elektronskog magazina visok 1,96 m, jasno Vam je da je Cee'd automobil za sve. Jedina zamerka na položaj sedenja može se uputiti prekratkoj sedalnoj površini, ali sedište se može dovoljno povući unazad.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Prostranost na zadnjoj klupi sasvim je zadovoljavajuća, u skladu sa aktuelnim zahtevima tržišta. Putnici su sasvim sigurni, a prtljažnik prima 340 litara, što je prosečan rezultat. Posebna pažnja u Cee'd-u posvećena je sigurnosti, pa već LX paket opreme nudi 6 vazdušnih jastuka, ABS, elektronska distribucija sile kočenja... Ono što smo primetili, na zadnjoj klupi nalaze se tri podesiva naslona i tri pojasa sa 3 tačke kopčanja, kao i ISOFIX za pričvršćivanje dečijeg sedišta. Da su inženjeri Kia-e mislili na sve dokazuju i prednja sedišta sa džepovima na zadnjoj strani. Prednji naslon za ruku podeljen je na gornji, plići i donji, duboki deo, koji može poslužiti za ostavu sitnica. Zadnja klupa je deljiva, a kada se preklopi zapremina prtljažnika raste na 1300 litara. S'obzirom da se radi o nezavisnom vešanju točkova kako na prednjoj, tako i na zadnjoj osovini, putnici pozadi neće se osećati umorno ni posle dužih putovanja. Jer, ogibljenje nije ni previše mekano ni tvrdo. tačnije, rekli bismo da su inženjeri kod Cee'd-a kombinovali tvrđe amortizere i mekše opruge. Kao što smo istakli, brža vožnja Cee'd-om je moguća, ali se najpre treba naviknuti na "prazninu" između vozača i vešanja, jer preko volana ne dolaze gotovo nikakve "informacije". Ovo bismo mogli označiti i kao najveću Cee'd-ovu manu kada je u pitanju osećaj u vožnji.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Ostalo nam je još samo da proverimo da li je Kia napravila pomak i na planu voznih osobina. S'obzirom da je Cee'd, u tehnikom smislu, bliski rođak modelu Hyundai i30, mogli smo pretpostaviti kakav je odgovor na prethodno pitanje. Glavni preduslov za dinamičnu vožnju, dobar položaj za volanom, je ostvaren, i mogli smo početi. Već posle nekoliko kilometara prešli smo na "ti" sa Cee'd-om, jer nam je vešanje ulilo dodatno poverenje. Istina, ogibljenje je daleko od sportskog, ali dobar vozač će sigurno biti zadovoljan, dok će se prosečan prijatno iznenaditi. Najviše su nas impresionirale dobra trakcija i tišina kojom Cee'd "guta" neravnine na našim putevima. Jedina zamerka koju možemo uputiti jeste činjenica da volan ne dostavlja dovoljno povratnih informacija sa podloge, ali to je boljka svih savremenih elektro-hidrauličnih sistema. U svakom slučaju, ogibljenje, McPherson napred i nezavisni Multilink pozadi, obezbeđuje odličnu udobnost svim putnicima u automobilu, a vozaču pružaju osećaj uživanja u svakom pređenom kilometru. S obzirom da Kia Cee'd platformu deli sa modelom Hyundai i30, sve što smo istakli za pomenuti automobil, važi i za Cee'd. Međutim, ono u čemu Cee'd prednjači jeste fantastična aerodinamika, koja je bolja i od istaknutih konurenata kao što su VW Golf ili Fordov Focus.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

1,6-litarski benzinski agregat, koji razvija respektabilnih 122 konjske snage (pri 6200 o/min) odlično je poslužio za upoznavanje novog Cee'd-a. Zahvaljujuću sistemu varijabilnog upravljanja ventilima, motor je žustar već i u području niskih obrtaja, što je karakteristika kojom se ne mogu pohvaliti većina konkurenata opremljenih benzinskim motorima sa 16 ventila. Dakle, motor je živahan u svim režimima rada i snagu prenosi permanentno. Petostepeni menjač je nemački precizan, ali bi sigurno više odgovaralo kada bi hodovi bili za nijansu kraći. Kao automobil koji će najveći deo eksploatacije provesti u gradu, Cee'd opremljen pomenutim agregatom zadovoljiće najstrožije potrebe prosečnog Evroljanina. I pored mase od 1 263 kilograma, Cee'd uspeva sprint iz mesta do "stotke" da realizuje za 10,8 sekundi, dok je maskimalna brzina 192 km/h. Prosečna potrošnja Cee'd-a na našem testu iznosila je oko 7,2 litara na 100 pređenih kilometara, sa uključenim klima uređajem.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

I na kraju, cena. Kia Cee'd opremljena 1,6-litarskim benzinskim motorom u LX Fresh paketu opreme košta 17 990 Eura sa carinom i PDV-om. Generalni uvoznik automobila Kia za našu zemlju, kompanija Kia Auto daje poseban popust za vozila proizvedena u 2007. godini, pa Cee'd možete priuštiti za samo 15.246 Eura, što je fantastičan odnos "uloženo-dobijeno". Kada tome dodamo i garanciju od 7 godina ili 100.000 pređenih kilometara, shvatićemo da je Cee'd veliki korak kako za Kiu, tako i za celu korejsku automobilsku industriju. Da zaključimo: Cee'd je napravljen prema ukusima stanovnika starog kontinenta, odlikuje ga vrhunska opremljenost i visok nivo sigurnosti, i na kraju cena koja je među najkonkurentnijim. Ako na sve ovo dodamo i gore pomenutu 7-godišnju garanciju, dobijamo automobil koji je trenutno apsolutni favorit u svojoj kategoriji.

Kia Cee-d 1.6 CVVT LX Fresh
Motor:Benzinski 4 cilindra
Zapremina motora (cm3):1591
Stepen kompresije:10,5:1
Maksimalna snaga (KS):122 pri 6200 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):154 pri 4200 o/min
Specifična snaga (KS po L):76
Menjač: Petostepeni manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4235
Širina automobila (mm):1790
Visina automobila (mm): 1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2650
Zapremina prtljažnika (L):340/1300
Zapremina rezervoara za gorivo (L):53
Masa praznog automobila (kg):1263
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,8 s
Maksimalna brzina (km/h):192
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):17990

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje