AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Kao što smo već istakli model Stilo je kompaniju Fiat zamalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Ipak, slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Privlačan dizajn, prostrana unutrašnjost i solidan kvalitet iznenadili su i najveće optimiste. I enterijer nastavlja uspešnu estetiku spoljašnjosti. Blagi prelazi i mekane linije uspešno se uklapaju u smirenu, ali dovoljno dinamičnu estetiku karoserije. Vrata se zatvaraju precizno, sa uverljivim "BUP", što nije bila odlika Fiatovih automobila. U unutrašnjosti ništa ne nedostaje: ergonomija je na visini zadatka, a prostranost izvrsna, čak i za one koji svojim dimenzijama ne spadaju u "prosek" koji je reper za stručnjake. Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Glavni instrumenti, brzinomer i obrtomer smešteni su u "tunele", kakve smo do sada mogli videti samo u Alfi. Svoj idealan položaj za volanom pronaćićete veoma brzo, a moramo pohvaliti i odlična sedišta, koja obezbeđuju odlično držanje tela u krivinama. Središnji greben nudi držač za limenke, a unutar naslona za ruke krije se plitki i duboki deo skromne zapremine. Ipak, taj deo je hlađen klima uređajem, pa predstavlja idealno mesto za Vašu čokoladu ili limenku sa sokom.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Kada smo se smestili za volan novog Brava, pokrenuli smo Multijet agregat, koji se oglasio groktavim, malo grubljim glasom. Već posle prvog davanja gasa, osetili smo malu skoro neprimetnu "turbo rupu", a zatim je usledilo brutalno ubrzanje i snažan udarac u leđa. Common - Rail agregat 1.9 litra zapremine razvija 150 konjskih snaga pri 4.000 o/min, ali ono što je mnogo važnije jeste "medveđi" obrtni moment od neverovatnih 305 Nm dostupan već pri samo 2.000 o/min. Novi Bravo opremljen ovim agregatom doslovce "kopa asfalt". Do "stotke" sprinta za samo 9 sekundi, dok će se kazaljka brzinomera zaustaviti na 209 km/h, koje nismo ni pokušavali da dostignemo na testu, kako ne bismo dolazili u sukob sa zakonom, iako nas je ovaj automobil u svakom trenutku terao na tako nešto. Slobodno možemo reći da su preticanja za ovaj automboil čista rutina, naravno uz poštovanje saobraćajnih propisa. Kada svemu dodamo sjajan precizan i odmeren menjač sa 6 stepeni prenosa (iako 6 stepen treba koristiti samo prilikom vožnje na autoputu), utisak je i više nego pozitivan. Potrošnja agregata je još jedno prijatno iznenađenje novog Brava. Na otvorenom putu, kao što je vožnja "Ibarskom magistralom" potrošnja je iznosila oko 5 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok u gradskoj vožnji brutalni 16-ventilski agregat potroši preko 8 litara nafte, sa uključenim klima uređajem.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči automobil. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici Pirelli P Zero Rosso dimenzija 225/40 ZR18, koji su se izvrsno pokazali kako po suvom asfaltu, tako i u kišnim uslovima. Iako će mnogi pomisliti da je novi Bravo, opremljen pneumaticima pomenutih dimenzija pretvrd automobil, moramo istaći da to nije slučaj. To znači da automobil bezpogovorno ispunjava sve zadatke koje preko volana zadaje vozač, a na drugu stranu novi Bravo se odlično nosi sa neravninama i putnici koji sede pozadi neće biti u inferiornom položaju.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od 1.360 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

I, na kraju cena. Za testirani primerak Bravo 1.9 Multijet 16V u Sport paketu opreme, koji nudi digitalni dvozonski klima uređaj, Radio/CD, ESP, ASR, aluminijumske 18" felne, vazdušne jastuke i vazdušne zavese, VDC, elektro paket... potrebno je izdvojiti 23.541 Euro sa plaćenom carinom i PDV-om. Iako cena nije najjači adut novog Fiata, mora se priznati da Bravo nudi dosta za uložen novac. Međutim, ako uzmemo u obzir da u ponudi postoji i Fiat Bravo 1.4 16V ACTIVE (90 KS) koji košta 14.750 Eura, shvatićemo da će novi Fiatov Bravo biti jako gorka pilula koju će konkurenti morati da progutaju hteli to ili ne.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Tehnički detalji: - Motor: 1.9 Multijet 16V 150 KS, Common-Rail Multijet, direktno ubrizgavanje sa turbo punjačem i intercoolerom - Broj cilindara: 4 u liniji, - Prečnik x hod klipa: 82 x 90,4 - Zapremina: 1.910 cm3 - Kompresija: 17,5:1 - Maksimalna snaga: 150 KS pri 4.000 o/min - Maksimalni Obrtni moment: 305 Nm pri 2.000 o/min - Razvod: 2 OHC - Pogon: napred, preko šestostepenog manuelnog menjača - Kočnice: napred - disk 281 x 26, nazad - disk 251 x 10 - Oslanjanje: napred - nezavisno McPherson sa oscilirajućim ramenima, teleskopskim amortizerima, nazad - Torziona osovina sa amortizerima i oprugama. - Pneumatici: 225/40 ZR 18 - Rezervoar: 58 litara - Ubrzanje 0-100 km/h: 9 s - Max brzina: 209 km/h

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

- Dužina: 4.336 mm - Širina: 1.792 mm - Visina: 1.498 mm - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Zapremina prtljažnika: 400 / 1175 litara - Potrošnja na testu: grad: 8,4 l/100 km otvoreno: 5 l/100 km Cena: 23.541 Euro

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje