AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Danas su SUV-ovi (Sport Utility Vehicle) svakodnevna pojava, ali krajem osamdesetih nije bilo tako. Japanski analitičari predviđaju da će tržište SUV-a u Evropi već 2008. godine "gutati" milion automobila godišnje. To znači da će njihov tržišni udeo iznositi 35 %. monovolumeni će imati dodatnih 30 %, a sve ostale karoserijske izvedbe moraće se zadovoljiti sa svega 35 % tržišta. Suzuki je 1988. godine predstavio Vitaru kao agilno i robusno, ali ne i grubo vozilo sa terenskim osobinama na kakve automobilski svet nije bio naviknut. Ipak, i pored nuglednog izgleda, Vitara se podvlačila pod kožu mnogima. Izgleda da je čelnicima Suzukija bilo potrebno devet godina kako bi zamenili staru Vitaru novim modelom. Sve je krenulo sa Vitarom, 1997. godine stigla je Grand Vitara, a isto ime ostaje posle 2005. godine. Te godine na sajmu u Frankfurtu predstavljena je treća generacija mega-popularnog automobila, do sada prodatog u skoro 2 miliona primeraka.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Nova Grand Vitara znatno je veća i atraktivnija od dosadašnje i sigurno je jedan od najjačih igrača u svojoj kategoriji. Duga petovratna izvedba, koju smo imali prilike da testiramo, rastegnuta je na čak 447 centimetara (+35,5 cm) i tako je svojim dimenzijama (širina 181 centimetar) došla do granice srednje klase. Već u prvom susretu sa grandioznim Suzukijem primetili smo da su prednji točkovi pomereni koliko je bilo moguće prema napred, kako bi se smanjili prednji prevesi i produžilo međuosovinsko rastojanje. Sve ovo putnici osećaju u povećanoj udobnosti, većem prostoru za noge i opštem osećaju prostranosti. Spolja, automobil izgleda izuzetno atraktivno i teško da se neko neće okrenuti za "nasmejanim" gorostasom prilikom prvog susreta. Uostalom, u skladu sa Suzukijevim sloganom "Way of life" nova Grand Vitara izgleda sveže i dinamično, i prosto Vas tera na akciju čim je pogledate. Sve to Suzukijevi inženjeri uspeli su da realizuju zahvaljujući korišćenju oštrih linija kako na prednjem delu automobila, tako i pozadi.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Bogato opremljenim kokpitom dominiraju instrumenti u stilu Mazde 3 i Alfe 147. Vreme nemaštovitih i jednoličnih japanskih instrument tabli od sive plastike za Grand Vitaru je prošlo. Dopadljivo uređena, veoma široka i masivna središnja konzola izvrsno se nadopunjuje sa tri "alfistička tunela" ispred vozača sa čitkim i preglednim instrumentima. Trokraki upravljač dodatno pojačava utisak dinamičnosti u automobilu i uliva sportski karakter koji je bio sve upečatljiviji. Potpuno novi kokpit prosto odiše dobrom ergonomijom i prostranošću. Sedišta su dobro odmerena sa solidnim bočnim osloncima. Središnji greben izveden je veoma jednostavno i u isto vreme maštovito, jer su komande audio i klimatizacionog uređaja minimalizovane, što je pojednostavilo njihovo korišćenje. Putnička kabina je izuzetno funkcionalna i posvećena je putnicima, što potvrđuje veliki broja ostava za sitnice, a posebno ćemo pohvaliti mesto u prednjim vratima za odlaganje 1,5-litarske flaše, što će sigurno dobro doći u letnjim vrelim danima. U skladu sa očekivanjima je i prtljažnik automoila koji meri 398 litara, odnosno 1.386 litara po obaranju zadnjih sedišta.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Koncepcija Sport "Utility Vehicle" donela je Grand Vitari i nezavisno vešanje zadnjih točkova, što će sigurno obradovati sve ljubitelje dinamičnog i agilnog automobila. To je odlična koncepcija za normalne (umerene) terenske avanture, a na asfaltu osigurava znatno bolja vozna svojstva i manju potrošnju. Grand Vitara u kraćoj karoserijskoj izvedbi koristi isključivo stalni pogon na sva 4 točka, dok dugačka petovratna izvedba ima karakteristike ozbiljnog terenskog automobila sa 4 moda rada 4x4 pogona. Za svakodnevne uslove eksploatacije koristi se 4H mod, na podlogama sa lošijim kontaktom uključujemo 4H Lock ili 4L Lock koji blokira srednji diferencijal i ravnomerno prenosi snagu na obe osovine (prednju i zadnju). Pogođene dimenzije sa izvrsnim raspodlom mase na prednjoj i zadnjoj osovini iznenadile su nas kako Grand Vitaru čine sposobnom za ozbiljnije "off-road" avanture koje prevazilaze granice vikendaških zahteva. Svemu doprinose sjajni pneumatici marke Bridgestone dimenzija 225/65 R 17, koji su se puno bolje pokazali u "off-road" uslovima nego na usijanom asfaltu gde su i pri manjim intervencijama upravljačem ispuštale čudne zvuke koji paraju uši.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Nama, ali i domaćem tržištu sigurno je najzanimljiviji dizel agregat koji pogoni Grand Vitaru. Oznaka 1.9 DDiS svima će biti jasnija ako kažemo da se radi o Renaultovom 1.9 dci agregatu koji se ugrađuje u Renault Megane i Lagunu. Razvija 129 konjskih snaga i 300 Nm, što je dovoljno za uverljive performanse: ubrzanje iz mesta do stotke realizuje za 12,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 170 km/h. Agregat odaje utisak sigurnosti u terenskim uslovima, a u preticanjima će Vas ispuniti sigurnošću i samopouzdanjem. Iako je težak 1.650 kilograma, zahvaljujući 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, snažno će Vas potegnuti i preticanja će ubrzo postati rutina. Motor je uparen sa petostepenim manuelniim menjačem koji na nas nije ostavio najbolji utisak. Hodovi (posebno iz prvog u drugi steen prenosa) su izrazito dugački, a buka koja dolazi pri kretanju u niskom režimu rada neće obradovati sve ljubitelje uglađenog automobila, kakav je Grand Vitara spolja ali i unutra. Kompletan utisak kada je menjač u pitanju, popravila je sjana preciznost, ali kultura rada menjača i uglađenost sigurno bi morali biti na višem nivou, što se od ovog automobila i očekuje.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Grand Vitara se može pohvaliti i kompletnom sigurnosnom opremom uključujući i ESP, ABS, kontrolu trakcije i stabilnosti automobila, prednjim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama. Sve pohvale zaslužuje i sjajni ESP sistem, čije mogućnosti smo isprobali na klizavom vijugavom asfaltu penjući se na planinu Taru. Iako smo se nekoliko puta poigrali sa zakonima fizike i prešli van granica prijanjanja pnematika koji su cvileli pod nama, Vitara je poput poslužnog sluge ispratila putanju koju smo zadali upravlječm, što nas je prijatno iznenadilo, jer ipak se radi o terenskom automobilu.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

I, na kraju cena. 31.900 eura, koliko je potrebno izdvojiti za model koji smo testirali, sigurno opravdava kriterijum "uloženo-dobijeno", a za one sa plićim džepom, u ponudi je model opremljen istim Common-Rail turbo dizelašem, ali sa nižim nivoom opreme, čija cena iznosi 28.900 evropskih novčanica. Suzuki Grand Vitara je automobil koji se vraća na velika vrata i sa količinom ponuđenog ponovo će imati veliki uticaj u raspodeli SUV tržišta. Moderan dizajn, dobar izbor motora, posebno fantastičnog Renaultovog turbo-dizelaša, sposoban 4x4 pogon, koji ne zadovoljava samo alibi efekat, već služi svrsi, i prijatna unutrašnjost veliki su aduti Suzuki Grand Vitare. Ovaj automobil konkurente gleda podignute glave i pravo u oči. Nema čega da se plaši.

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Tehnički podaci: - Motor: 4-cilindrični, redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punnjač i intercooler. Zapremina motora: 1870 cm3 Prečnik x hod klipa: 80,0 x 93,0 mm Stepen kompresije: 17,0 : 1 Najveća snaga: 129 KS pri 3.750 o/min Najveći obrtni moment: 300 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred McPherson, nazad Multilink - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš - Točkovi: 225/65 R17 -Dimenzije: d x š x v - 4470 x 1810 x 1695 mm, međuosovinski razmak iznosi 2650 mm, trag točkova 1540/1570, zapremina prtljažnika 398 - 1386, zapremina rezervoara za gorivo 66 litara - Masa: 1650 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 10 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje