AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Tako malen, nizak, širok, jake plave boje, ovaj automobil deluje kao igračka. Da, ali kakva? Istovremeno simpatičan, sladak i detinjast, a sa druge strane brutalan, sirov, opak i krajnje nemilosrdan. Iako je reč o Opelu, ovaj automobil nigde ne prolazi nezapaženo. Štaviše, kao da je na naš put sleteo sa druge planete. Gotovo na svakom semaforu, u retrovizoru smo gledali lica priljubljena uz vetrobran i čitali sa usana: "O-P-C".

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Kao i svaki drugi model iz OPC porodice, i Corsa se prilagodila estetici koja neodoljivo podseća na nemačku tjuning scenu. Look automobila opremljenog hrpom estetskih dodataka i jeste ono što se traži. Automobil je, u odnosu na velikoserijsku verziju Corse, temlejno izmenjen. Prednjim krajem dominira veliki spojler sa svetlima za maglu smeštenim u hromiranim kućištima, u samim uglovima. Bočni pragovi i 18-inčni točkovi definišu pogled sa boka, ali istovremeno se primećuje 15 mm spuštena karoserija. Od pozadi pogled privlači središnje smešten hromirani otvor izduvne cevi trouglastog oblika, koji je vešto uklopljen u difuzor za vazduh, koji ima samo vizuelnu funkciju. Možemo slobodno reći da Opel Corsa OPC, u odnosu na običnu Corsu, izgleda kao biser među perlama. Pojava je veoma jaka, i njen izgled ne pokušava sakriti ni jedan od svoja 192 "konja".

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

U unutrašnjosti nalazimo manje promena u odnosu na "običnu" Corsu. Najupečatljiviji detalj su sportska školjkasta sedišta sa potpisom poznatog Recara, u kojima je se kao riba u vodi osećao reli šampion Srbije, Vladan Petrović: "Sedišta veoma dobro drže telo u krivini i prenose puno informacija sa podloge. Sportski volan privlači posebnu pažnju, ruke se odlično "lepe" za njega, dobar je i ravni donji deo, ali zamerio bih velikim izbočinama koje pomalo zbunjuju i remete kompletno dobar utisak. Sve u svemu, ergonomija vozačeve pozicije je na visokom nivou. Moram priznati da bi ručica menjača trebala biti malo ubedljivija. Jer, automobil od skoro 200 konjskih snaga, trebao bi imati ubedljiviju i tvrđu ručicu menjača, sa kraćim hodovima. Možda bi rešenje bilo i samo instalacija kraće ručice, što mogu označiti i kao predlog za sledeću generaciju, jer ovako izgleda kao da je preuzet od običnog modela." Promenjene su i papučice, koje u OPC verziji imaju gumene umetke, a možda najveća optička izmena u kokpitu su otvori ventilacije plave boje.

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Putnici koji se voze na zadnjim sedištima, nemaju previše mesta. Tome doprinose i masivna prednja sedišta sa tvrdim zadnjim delom, koji nije previše prijatan za kolena putnika pozadi. U prtljažnik Corse OPC može se smestiti 285 litara, dok se potpunim preklapanjem naslona zadnje klupe dobija solidnih 700 litara. Umesto rezervnog točka, Corsa OPC ima komplet za krpljenje pneumatika, sa električnim kompresorom.

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pod haubom diše pravo sportsko srce. Mali, turbo-benzinski agregat zapremine 1,6 litra pokazuje svoju najbolju kondiciju. Blok je od livenog gvožđa, ali teži samo 27 kilograma. Turbo punjač marke BorgWarner integrisan je uz komponente izduvnog sistema i izrađen je od aluminijuma. Od 1980 do 5800 o/min agregat razvija 230 Nm obrtnog momenta. Ali, uz funkciju overboost, pritisak turbo punjača može se kratkotrajno povećati na 1,6 bar, a obrtni moment na 266 Nm. Maksimalna snaga agregata iznosi 192 konjske snage, a razvija se na neobično visokih 5850 o/mim. "Motor je veoma snažan i ponaša se kao da nije turbo. Kada hoćemo iz motora da izvučemo maksimum, moramo ga "vrteti" u visoke obrtaje, što smo imali prilike da vidimo kod većine savremenih turbo benzinskih motora. Kada motor pređe granicu od 4000 o/min, zvuči kao da se u auspuhu aktiviralo neko dodatno sagorevanje. Super zvuk. Ubrzanje je uverljivo, a jedini problem je biti dovoljno brz na predugoj ručici menjača, kako biste što ranije ukrotili brutalan razvoj snage i ostvarili što bolje ubrzanje. Ipak, treba biti pažljiv, jer na mokrom asfaltu prednji točkovi veoma brzo pokazuju i dokazuju da trakcija ima svoje granice, što može rezultirati naglim proširivanjem putanje u krivini." - istakao je Petrović.

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Iako potrošnja nije primarna informacija za kupce ovog modela, treba istaći da je jako različita u odnosu na eksploataciju. U normalnoj eksploataciji potrošnja se kretala na nivou skromnih 8 do 9 litara na 100 pređenih kilometara. U rukama šampiona Vladana Petrovića kompjuter je pokzazivao čak 15 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

"Što se tiče ponašanja u vožnji, Corsa OPC uliva poverenje. Ali, u slučajnu neiskunih, treba istaći da sa Corsom treba biti pažljiv, uz predlog da ne treba isključivati ESP sistem elektronske stabilnosti. Upravljivost je uvek posebna tema, pa i u slučaju Corse. Automobil izvrsno reaguje na sve zahteve, ali kada se nađete na krivudavoj stazi, kao što je staza na Avali, pokazuje se njena nervozna crta. Mislim da treba biti posebno oprezan, jer 192 KS nije šala, a blokada diferencijala je samo elektronska. To podrazumeva provrtavanje točkova u prazno svaki put kada nekontrolisano stisnete papučicu gasa, što zahteva brzu reakciju i veliku koncentraciju. Iako su točkovi prečnika 18 inča, oni se teško nose sa "napadom" obrtnog momenta. Ali, u ulozi gradskog "trkača" Corsa OPC će blistati i obezbediće "pole position" na svakom semaforu uz veliki užitak u vožnji. Sve pohvale za kočnice, ali smatram da Hill-holderu nije mesto u ovom automobilu." - otkriva nam Petrović. Kada je komfor u pitanju, prenizak profil pneumatika vožnju čini veoma neudobnom, posebno na zadnjim sedištima. Vozač i putnici osećaju svaku neravninu na asfaltu i još jednom podsećaju putnike o kakvom se automobilu radi. Svemu doprinose i zadnji amortizeri, koji su tvrdi i čvrsto drže automobil zalepljen za asfalt. Ali, onaj ko kupuje automobil ovakvih performansi, ne očekuje veliku udobnost.

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Opel Corsa OPC je zaista ultimativan automobil za savladavanje udaljenosti od tačke A do tačke B. u što je moguće kraćem vremenskom periodu i sa što više zabave. Zapravo, najveći mamac Corse OPC je potreba njegovog vlasnika da ga doteruje i licka - uveren da je bolji čovek, jer svom ljubimcu pruža ono što zaslužuje. Možda nekom deluje ludo, ali to je verovatno posledica antidepresiva, i to u velikim količinama. I, na kraju cena. 24.600 Eura sa carinom i porezom možda se nekom čini prevelika, ali svi oni u čijim venema teče i poneka kap benzina i koji vožnju gledaju kao avanturu, znaju šta im može pružiti ova prava mala "ljuta papričica". I, ne zaboravimo još jedno: žene vole snagu i beskompromisnost, a ovaj Opel ima oboje. Galeriju fotografija snimljenu na testiranju možete pogledati klikom na LINK.

Opel Corsa OPC
Motor:Turbo, 4 clindra, benzinski Ecotec, 4 ventila po cilindru
Zapremina motora (cm3):1598
Prečnik x hod klipa (mm):79,0 x 81,5
Maksimalna snaga (KS / o/min):192 pri 5850
Maksimalni obrtni moment (Nm):230 Nm između 1980 i 5800 o/min (Overboost 266 Nm)
Specifična snaga:120,2 KS / L
Menjač: ručni sa šest stepeni prenosa, pogon napred
Kočnice:Ventilirani disk napred (308 mm), pozadi 264 mm, Hill H.)
Pneumatici:225/35 R18 Continental
Dimenzije:
Dužina:4040 mm
Širina:1713 mm
Visina:1488 mm
Međuosovinsko rastojanje:2511 mm
Masa automobila:1203 kilograma
Performanse:
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:7,2 s
Maksimalna brzina:225 km/h
Potrošnja:13 / 7 / 8,4 L/100 km
Cena:24.600 Eura sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin Foto: Milomir Bošković - Automagazin

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Chevrolet Spark je na tržištu izgradio imidž jeftinog automobila, kojeg su kupci zavoleli zbog povoljne cene i niskih troškovima održavanja. Posle test vožnje, možemo slobodno reći da se nova generacija modela Spark malo udaljila od filozofije svojih prethodnika, jer pored niske cene (već od 7.140 Eur!), novi Spark kupce "lovi" i svojim zavodljivim stilom...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje