AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Automobil je sredstvo kojim se stiže od tačke A do tačke B, komforno i sigurno, i sa što manje kvarova. Ovim geslom Toyota se vodi od svog nastajanja, dok je igru neodoljivog šarma i dizajnerskog eksperimentisanja ostavila drugima. Dakle, Toyotu kupuje osoba koja jasno zna šta hoće. Voziće je dugo godina, i pored neupadljivog dizajna, zavlačiće se svom vlasniku pod kožu svakim novim pređenim kilometrom. Upravo je Toyota Avensis bila glavni faktor izgradnje Toyotinog jakog imidža kao kompanije čiji proizvodi važe za pametan i pouzdan izbor. Na evropskom tržištu Toyotina limuzina odlično je kotirana u D segmentu, gde je nadmašila očekivanja najoptimističnijih prognozera.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

O izgledu Avenisa već se puno govorilo, i sigurno svi veoma dobro znaju ovaj izgled. 2006. godine Avensis je prošao i fazu "zatezanja bora", posle čega su usledili novi tržišni uspesi. Avensis nas odmah pridobija hromiranom maskom hladnjaka sa tri poprečne lamele, kojim se bliže primiče plemenitom srodstvu sa Lexusom, a manje uglednom klanu Corolla-Camry. Branici su masivni, a modernija je i grafika svetlosnih grupa. U retrovizore Toyote Avensis instalirani su pokazivači smera. Sveukupno, Toyota Avensis ponosi se pomalo konvencionalnim i ozbiljnim dizajnom, koji Vas neće na prvi pogled oboriti sa nogu. Ali, ne zaboravimo da je dizajn kao žvaka. Na početku jako slatka, ali je brzo izbacimo. Avensis nije presladak u početku, ali zato je dugovečan i dizajn koji će još jako dugo vremena odolevati zubu vremena.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Iako klasična, unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom, a u paketu Soul nudi celovitu opremu. "Unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom. Brižljiva obrada je na granici savršenstva, materijali su prijatni za oko, ali i na dodir. Moram da pohvalim ergonomiju i uređenje prostora i komandi. Instrumenti su izuzetno čitljhivi, zahvaljujući "optitron" osvetljenju. Moram priznati da su manje savršena sedišta. Njihova visina i nagib naslona podešavaju se na isti način, ali na njega se treba priviknuti. Za sve pohvale je i zvučna izolacija, koja na putu do kabine filtrira deo zvuka ionako tihog dizelaša."

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

2.0 D-4D je savremeni turbodizel agregat, koji razvija 126 konjskih snaga. Agragat je naslednik agregata iste zapremine (2 litra), koji je razvijao 85 kW i 280 Nm. Iako povećanje snage nije ni desetoprocentno, u praksi je agregat veoma živahan i pokretljiv. Vladan Petrović otkriva svoja zapažanja vezana za agregat. "Avensis svaku moguću situaciju u vožnji savladava samouvereno. Uz jedva primetno dizelsko "dahtanje", motor bez oklevanja vuče automobil mase skoro 1,5 tona. Veliki obrtni moment (300 Nm) motor drži kostantnim između 2 000 i 2 800 o/min, što je više nego dovoljno da, bez prebacivanja u nižu brzinu, automobil snažno povuče. Naravno, kao i kod svih dizelaša ove snage, najviše oduševljavaju međuubrzanja. Iako se ne razbacuje snagom, Avensis stalno prvocira na traženje granica." Sve pohvale Avensis 2.0 D-4D zaslužuje i za potrošnju. Toyota je na našem testu prosečno trošila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Vozačevo okruženje deluje smirujuće. Poduža ručica menjača ne izgleda previše sportski, a ako tome dodamo i ne previše direktan električni servo volav i povišen položaj sedenja, uhvatićete sebe kako se nesvesno prilagođavate pasivnijem temperamentu automobila. "Automobil je veoma udoban, vešanje je mekano podešeno. Ipak, to ne utiče na sigurnost u vožnji, a obezbeđuje izuzetnu udobnost. U kritičnim situacijama volan je isuviše lagan, ali ESP sistem (serijski) reaguje dovoljno rano, i vozača upozorava da mora biti "disciplinovaniji"." - istakao je Vladan Petrović. Što se tiče putnika na zadnjoj klupi, uživaće u prostranosti, ali i tišini. Kod punog opterećenja automobila, najviše do izražaja dolazi nezavisno vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima pozadi. Udoban je, ali i dovoljno robustan da bez ispuštenog "glasa" istrpi napore koje mu naši putevi zadaju.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Toyota Avensis namenjena je onima koji znaju da prepoznaju i cene. To su viokoobrazovani muškarci, uglavnom stariji od 40 godina, nadprosečnih primanja, odnosno svima onima koji žele da uživaju u statusu, a da se pri tom ne ističu previše. Za navedenu vozačku populaciju, kupovina Avensisa sigurno će biti početak jednog dugog prijateljstva. Za volanom ovog automobila retko ćemo videti mlađe vozače, osim ako im tata nije ustupio automobil za izlazak. Za Toyotu Avensis 2.0 D-4D u osnovnom, ali izdašnom, Terra paketu opreme, potrebno je izdvojiti 25.200 Eura, sa carinom i PDV-om. Savremeni turbo-dizel agregat oduševio nas je odličnom kombinacijom elastičnosti i štedljivosti, a treba pohvaliti i njegovu kultivisanost. One koji žele odličan komfor, uz već tradicionalan kvalitet i pouzdanost Toyotinih automobila, ne treba mnogo da se misle.

Toyota Avensis 2.0 D-4D - spcifikacija:
Tip motora:Turbo-dizel motor Common-Rail ubrizgavanje
Broj cilidara / Ventila:4 / 4
Zaprmeina motora (cm3):1998
Maksimalna snaga (KS pri o/min):126 / 3 600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min:300 / 2 000 - 2 800
Maksimalna brzina (km/h):200
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10,6
Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (l/100 km):8,0 / 4,9 / 6,3
Dimenzije:
Dužina (mm):4645
Širina (mm):1760
Visina (mm):1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2700
Zapremina prtljažnog prostora (L):520
Masa automobila (kg):1435
Nosivost (kg):535
Cena, sa varinom i PDV-om (Eur):25200

Goran Sarić - Automagazin

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Mercedes-AMG E 63 S (2021)
Slika nedelje