AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Automobil je sredstvo kojim se stiže od tačke A do tačke B, komforno i sigurno, i sa što manje kvarova. Ovim geslom Toyota se vodi od svog nastajanja, dok je igru neodoljivog šarma i dizajnerskog eksperimentisanja ostavila drugima. Dakle, Toyotu kupuje osoba koja jasno zna šta hoće. Voziće je dugo godina, i pored neupadljivog dizajna, zavlačiće se svom vlasniku pod kožu svakim novim pređenim kilometrom. Upravo je Toyota Avensis bila glavni faktor izgradnje Toyotinog jakog imidža kao kompanije čiji proizvodi važe za pametan i pouzdan izbor. Na evropskom tržištu Toyotina limuzina odlično je kotirana u D segmentu, gde je nadmašila očekivanja najoptimističnijih prognozera.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

O izgledu Avenisa već se puno govorilo, i sigurno svi veoma dobro znaju ovaj izgled. 2006. godine Avensis je prošao i fazu "zatezanja bora", posle čega su usledili novi tržišni uspesi. Avensis nas odmah pridobija hromiranom maskom hladnjaka sa tri poprečne lamele, kojim se bliže primiče plemenitom srodstvu sa Lexusom, a manje uglednom klanu Corolla-Camry. Branici su masivni, a modernija je i grafika svetlosnih grupa. U retrovizore Toyote Avensis instalirani su pokazivači smera. Sveukupno, Toyota Avensis ponosi se pomalo konvencionalnim i ozbiljnim dizajnom, koji Vas neće na prvi pogled oboriti sa nogu. Ali, ne zaboravimo da je dizajn kao žvaka. Na početku jako slatka, ali je brzo izbacimo. Avensis nije presladak u početku, ali zato je dugovečan i dizajn koji će još jako dugo vremena odolevati zubu vremena.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Iako klasična, unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom, a u paketu Soul nudi celovitu opremu. "Unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom. Brižljiva obrada je na granici savršenstva, materijali su prijatni za oko, ali i na dodir. Moram da pohvalim ergonomiju i uređenje prostora i komandi. Instrumenti su izuzetno čitljhivi, zahvaljujući "optitron" osvetljenju. Moram priznati da su manje savršena sedišta. Njihova visina i nagib naslona podešavaju se na isti način, ali na njega se treba priviknuti. Za sve pohvale je i zvučna izolacija, koja na putu do kabine filtrira deo zvuka ionako tihog dizelaša."

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

2.0 D-4D je savremeni turbodizel agregat, koji razvija 126 konjskih snaga. Agragat je naslednik agregata iste zapremine (2 litra), koji je razvijao 85 kW i 280 Nm. Iako povećanje snage nije ni desetoprocentno, u praksi je agregat veoma živahan i pokretljiv. Vladan Petrović otkriva svoja zapažanja vezana za agregat. "Avensis svaku moguću situaciju u vožnji savladava samouvereno. Uz jedva primetno dizelsko "dahtanje", motor bez oklevanja vuče automobil mase skoro 1,5 tona. Veliki obrtni moment (300 Nm) motor drži kostantnim između 2 000 i 2 800 o/min, što je više nego dovoljno da, bez prebacivanja u nižu brzinu, automobil snažno povuče. Naravno, kao i kod svih dizelaša ove snage, najviše oduševljavaju međuubrzanja. Iako se ne razbacuje snagom, Avensis stalno prvocira na traženje granica." Sve pohvale Avensis 2.0 D-4D zaslužuje i za potrošnju. Toyota je na našem testu prosečno trošila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Vozačevo okruženje deluje smirujuće. Poduža ručica menjača ne izgleda previše sportski, a ako tome dodamo i ne previše direktan električni servo volav i povišen položaj sedenja, uhvatićete sebe kako se nesvesno prilagođavate pasivnijem temperamentu automobila. "Automobil je veoma udoban, vešanje je mekano podešeno. Ipak, to ne utiče na sigurnost u vožnji, a obezbeđuje izuzetnu udobnost. U kritičnim situacijama volan je isuviše lagan, ali ESP sistem (serijski) reaguje dovoljno rano, i vozača upozorava da mora biti "disciplinovaniji"." - istakao je Vladan Petrović. Što se tiče putnika na zadnjoj klupi, uživaće u prostranosti, ali i tišini. Kod punog opterećenja automobila, najviše do izražaja dolazi nezavisno vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima pozadi. Udoban je, ali i dovoljno robustan da bez ispuštenog "glasa" istrpi napore koje mu naši putevi zadaju.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Toyota Avensis namenjena je onima koji znaju da prepoznaju i cene. To su viokoobrazovani muškarci, uglavnom stariji od 40 godina, nadprosečnih primanja, odnosno svima onima koji žele da uživaju u statusu, a da se pri tom ne ističu previše. Za navedenu vozačku populaciju, kupovina Avensisa sigurno će biti početak jednog dugog prijateljstva. Za volanom ovog automobila retko ćemo videti mlađe vozače, osim ako im tata nije ustupio automobil za izlazak. Za Toyotu Avensis 2.0 D-4D u osnovnom, ali izdašnom, Terra paketu opreme, potrebno je izdvojiti 25.200 Eura, sa carinom i PDV-om. Savremeni turbo-dizel agregat oduševio nas je odličnom kombinacijom elastičnosti i štedljivosti, a treba pohvaliti i njegovu kultivisanost. One koji žele odličan komfor, uz već tradicionalan kvalitet i pouzdanost Toyotinih automobila, ne treba mnogo da se misle.

Toyota Avensis 2.0 D-4D - spcifikacija:
Tip motora:Turbo-dizel motor Common-Rail ubrizgavanje
Broj cilidara / Ventila:4 / 4
Zaprmeina motora (cm3):1998
Maksimalna snaga (KS pri o/min):126 / 3 600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min:300 / 2 000 - 2 800
Maksimalna brzina (km/h):200
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10,6
Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (l/100 km):8,0 / 4,9 / 6,3
Dimenzije:
Dužina (mm):4645
Širina (mm):1760
Visina (mm):1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2700
Zapremina prtljažnog prostora (L):520
Masa automobila (kg):1435
Nosivost (kg):535
Cena, sa varinom i PDV-om (Eur):25200

Goran Sarić - Automagazin

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Chevrolet Spark je na tržištu izgradio imidž jeftinog automobila, kojeg su kupci zavoleli zbog povoljne cene i niskih troškovima održavanja. Posle test vožnje, možemo slobodno reći da se nova generacija modela Spark malo udaljila od filozofije svojih prethodnika, jer pored niske cene (već od 7.140 Eur!), novi Spark kupce "lovi" i svojim zavodljivim stilom...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje