Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4
Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Izgled "Automobil na prvi pogled deluje prilično sveže i zanimljivo. Ono što mi odmah upada u oči jeste filozofija "točak na svaki ćošak" koja me raduje, jer najavljuje puno uzbuđenja u vožnji. Točkovi su smešteni u same krajeve karoserije što ga čini pravom malom "kompaktnom kutijicom." Unutrašnjost Da je ergonomija na visini zadatka, potvrdio nam je i Petrović: "Čim sednete za volan primećuje se pomalo "jeftina" i "plastična" unutrašnjost, što je možda karakteristično za ovu cenovnu klasu automobila. Ipak, primećujem da je završna obrada odlična. Sve deluje utegnuto i kompaktno bez nepoželjnih zvukova, čak i u extremnim situacijama. Položaj volana i njegov oblik je odličan, ali malo smeta prenisko postavljena ručica menjača, bar dok se naviknete. Pozitivne ocene dao bih i preglednosti, a parking senzori skoro da nisu ni potrebni, jer uvek imate osećaj gde se nalaze ivice automobila. Sigurno važna stavka za osobe nežnijeg pola, koje neće puno energije trošiti na parkiranja u gradskim gužvama, što za neke automobile ne možemo reći."
Motor "Motor je zaista odličan, što važi i za menjač. Hodovi su kratki, a jedino je malo zasmetala tvrdoća menjača, što je usporavalo kretanje ručice. Sve to malo smeta ako želite Getza da "poterate" malo brže. Primetio sam i malo veću buku motora prilikom kretanja visokim brzinama, ali za to može biti kriva i lošija izolacija. Ipak, testirani Getz teži nešto manje od 1.200 kilograma, pa od takvog automobila i ne možemo očekivati previše."
Ponašanje u vožnji "Za one koji žele žustriju vožnju u Getzu, treba imati u vidu na uzak trag točkova i visoku karoseriju, kao i masu od skoro 1.200 kilograma. Sve ovo u brzim krivinama rezultuje nešto izraženijim naginjanjem karoserije. Jednostavno, trap nije sposoban da odgovori na zahteve sportske vožnje. Ali, ovo je automobil namenjen gradskoj upotrebi, pa u toj konotaciji treba da ocenjujemo i njegove karakteristike. Vešanje je dovoljno udobno i za naše puteve prepune neravnina. Jedino na poprečnim neravninama automobil izraženije poskakuje, a prilikom prebrzog ulaska u krivinu pre će proklizati prednji kraj, nego zadnji. Pohvalio bih i kočioni sistem, kočnice zaustavljaju sasvim korektno i koliko nisu sklone pregrevanju." Goran Sarić - Automagazin