AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva. I, zato, kako bi zadržao korak sa konkurencijom, Volkswagen je na tržište plasirao model CrossPolo, čiji je profil kupca evidentan: mlađe osobe koje neguju vlastiti originalan i moderan identitet. Cross Polo je, po mišljenju mnogih, najsimpatičniji Volkswagenov proizvod trenutno na tržištu, što ne čudi s obzirom da se radi o nasledniku modela Polo Fun. Recept je jasan: "obični" Polo podignut je za 15 milimetara, kako bi pod njega stale super-atraktivne aluminujumske BBS felne prečnika 17 inča. Zatim je automobil "opasan" sa plastičnim rubovima i atraktivnim branicima, koji CrossPolu daju notu robusnosti malog terenca. Model CrossPolo u poređenju sa "običnim" Polom izgleda naduvano kao kokice prema kukuruzu u zrnu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Već na prvi pogled CrossPolo osvaja svojom zanimljivom pojavom i stiče se utisak da je marketing služba kompanije Volkswagen u fazi razvoja modela bila pretplaćena na časopise o tuningu. Dakle, povišena karoserija, velike atraktivne felne, potpuno novi branici, sa prednjim velikim otvorima za vazduh i zadnjim detaljem koji podseća na difuzor, učinili su CrossPolo automobilom za kojim se okreće pola ulice. BINGO! Veće korekcije, ionako simpatično oblikovane karoserije, nisu bile potrebne. Volkswagenovim dizajnerima treba odati priznanje što su uz nove dodatke na karoseriji uspeli da postignu da automobil ne izgleda grubo, već sasvim simpatično i slatko. Primetili smo da su se CrossPolom posebno oduševljavale pripadnice nežnijeg pola, jer automobil izgleda tako da budi emocije i da Vam se čini da biste ga mogli zagrliti. "Zanimljiv automobil. Veliki točkovi i rubovi učinili su ga puno atraktivnijim od "običnog" Pola, i super je što je nestala ona strogost i hladnoća dizajna Pola. Automobil izaziva pažnju i izgleda atraktivno iz svih uglova." - prvi su utisci Vladana Petrovića o test automobilu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Iako je Volkswagen CrossPolo viši od standardnog modela za 70 milimetara (veći točkovi + povišeno vešanje + krovni nosači koji se dobijaju bez doplate) u unutrašnjosti ne očekujte više mesta nego u modelu Polo. Ali, to Vam i nije potrebno, jer u CrossPolu ima sasvim dovoljno prostora za komforan prevoz 4 putnika, a na kraćim relacijama neće se buniti ni svih pet putnika u automobilu. Ipak, za volanom modela CrossPolo imaćete drugačiji osećaj nego onaj u modelu Polo. Vozač i suvozač sede u odlično oblikovanim sedištima koja će Vas čvrsto prigrliti svojim bočnim uporištima i osećaj je izrazito sportski. Poseban utisak daje i volan obložem kožom. Četiri aluminijumska kraka i perforirana koža sa šavovima u boji obloga na vratima i sedištima. Posebne materijale naćićete i na ručici ručne kočnice, kao i na čucici menjača, na kojoj je integrisan natpis Cross. Svoju posebnost CrossPolo iskazuje i preko aluminijumskih sportskih pedala, na kojima stopala stoje čvrsto, bez klizanja. Što se izgleda kokpita tiče, tamo je sve istovetno kao kod modela Polo. Prtljažni prostor meri istu zapreminu kao kod modela Polo, i iznosi 270 litara, što će biti sasvim dovojlno za Vas i "društvance" u automobilu. Ukoliko ponekad Vaši zahtevi porastu, preklapanjem zadnjih sedišta zapremina prtljažnog prostora raste na zavidnih 1030 litara. "CrossPolo ima interesantno rešenu unutrašnjost. Dopada mi se položaj sedenja, što postaje pozitivna odlika kod novih modela. Vozačko okruženje u CrossPolu lepše je uređeno, sa novim detaljima i materijalima, što deluje osvežavajuće u odnosu na klasičnu unutrašnjost modela Polo. U automobilu sve deluje solidnije i skuplje, iako je plastika instrument table neobično tvrda. Ono što mi se dopada u unutrašnjosti jeste nemački red i odlična ergonomija."

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Odmah po pokretanju motora, ne znajući šta je pod haubom, Vladan Petrović se zagonetno nasmejao i usledilo je prvo pitanje koje smo i očekivali: "Koliko cilindara ima ovaj motor?" Iskusni višestruki državni šampion odmah je primetio da se ispod haube krije neparan broj cilindara, jer na leru osećamo blage vibracije, karakteristične za trocilindarske motore, a pri davanju gasa motor proizvodi karakterističan zvuk trocilindričnog niskolitražnog agregata. 1.4 TDI je savremeni turbodizelski agregat koji razvija 70 konjskih snaga pri 4.000 o/min. Makismalni Obrtni moment iznosi 155 Nm pri 1.600-2.800 o/min. "Iako je automobil opremljen 17-inčnim felnama, to ne predstavlja veliki problem za motor. Motor vuče iz niskih Obrtaja, što nam dokazuje i odlična kriva obrtnog momenta. Naravno, s obzirom na karakteristike motora, jasno je da se za njega odlučuju oni koji žele štednju ili puno gradskih kilometara. Na drugu stranu, motor je sasvim dovoljan za prosečnog vozača, a posebno bih ga predložio pripadnicama lepšeg pola, jer je elastičan i ne zahteva previše rada na menjaču. Menjač je relativno katkih hodova, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana." - ističe Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI iz mesta do 100 km/h stiže za 15,9 ksekundi, dok je maksimalna brzina oko 160 km/h, što je sasvim dovoljno za jedan atraktivan "fensi" gradski automobil. Najprijatnije iznenađenje vezano za motorizaciju doživećete na benzinskoj stanici. Prosečna potrošnja CrossPola iznosi oko 5,2 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok će u gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem vaš CrossPolo "popiti" oko 6,5 litara Evrodizela. Volkswagen CrossPolo NEMA pogon na sve točkove i radije se "druži" sa asfaltnom podlogom nego sa makadamskom. "CrossPolo je prvenstveno namenjen asfaltnim putevima i to nam jasno daju do znanja njegovi veliki točkovi i niskoprofilne gume (dimenzije 215/40 R17). Automobil se na asfaltnu ponaša neutalno i teško ga je iznenaditi. Ponašanje modela CrossPolo je predvidljivo, čak i kada ga u krivini naterate do granice klizanja. Ono što prijatno iznenađuje, i pored toga što CrossPolo stoji na čvrstim nogama, upadljivo udobno prelazi preko neravnina, uključujući i neprijatne gradske rupe. Ovde treba biti pažljiv, jer se felne zbog niskog profila guma može lako oštetiti. Volkswagen još jednom pokazuje zrelost i kod konstruisanja kočnica, ali kod doziranja u graničnim područjima treba biti pažljiv zbog disproporcije između malog diska i velikog točka. Što se tiče vožnje na otvorenom putu, ni tamo CrossPolo neće ići isključivo desnom trakom." - zaključuje Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Gradski Nemac konačno je dobio izgled koji može parirati atraktivnim modelima iz Japana i Italije, što će uz odličnu i preciznu nemačku tehniku sigurno doneti prednost i opravdati cenu od 17.000 Eura. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je CrossPolo automobiul u kojem će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B, već i nešto više od toga, cena je sasvim opravdana. Uostalom, dizelski zavodnici vrede više.

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI
Tip motora:3 cilindra, redni, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara:3/
Zapremina motora (cm3):1422
Max. Snaga (KS pri o/min):70 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):155/ 1600 - 2800
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):15,9
Maksimalna brzina (km/h);160
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,5 / 5,2
Prtljažni prostor (cm3): 270/1030
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):1150/485
Dimenzije pneumatika:215 / 40 ZR 17
Dužina automobila (mm):3925
Širina automobila:1671
Visina automobila:1537
Međuosovinsko rastojanje:2465
Cena automobila (Eur):17.002

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje