AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Malo po malo, novi Suzuki Swift postao je često viđen stanovnik na putevima u Srbiji. Sa dizajnom Minija, nasmejanim licem, visokom bočnom linijom i kratkim prevesima, Swift je već osvojio srca mladih kupaca u našoj zemlji. A, kako i ne bi kada izgleda podjednako atraktivno i samouvereno kao i engleski original, a košta upola jeftinije...

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Sredinom devedesetih godina prošlog veka Suzuki Swift je bio veliki hit. Izdržljiv, živahan i okretan automobil, dopadao se svim generacijama. Mlađim vozačima njegova verzija GTi bila je "predmet želja" a stariji su uglavnom bili oduševljeni smirenijom i manje snažnom verzijom. U skladu s tim, uspeh je bio zagarantovan. Iako se nije proizvodio skoro deset godina, nova generacija japanskog mališana nije izgubila "ono nešto" čime je zračio prethodnik. Uz sve to, Swift se odlično pozicionirao među brojnim konkurentima. Za pola broja je manji od najopasnijih rivala Clia i Punta, a potencijalni kupci dvaput će razmisliti ako definišu širi izbor modela. Jednako je zanimljiv i onima koji traže drugi auto za grad, pa tragaju za još manjim automobilima. Uz to, u dobro odmerene dimenzije uklopljen je odličan dizajn koji će se svideti muškarcima, ali i devojkama. U isto vreme je dinamičan sportski nastrojen automobil za studenta koji želi da se zapazi njegova ljubav prema vožnji, ali i simpatičan "autić" za devojku koja muku muči s parkiranjem, a zna šta je lepo.

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Iako je na tržištu već preko četiri godine, vozeći Suzuki Swift bili smo stalno predmet pažnje. To nas i ne čudi, jer kada se zagledate malo bolje, automobil neodoljivo podseća na BMW-ov Mini. Ista svetla što vedro gledaju na put, isti kratki prevesi, ista visoka bočna linija, isto strmo vetrobransko staklo, isti crni A-stub i ista ravna linija što se proteže od poklopca motora do kraja vozila. I na kraju zadljica tipa Jenifer Lopez. Japanski dizajneri očigledno su u svom studiju imali fotografiju novog Minija. Ne smeta. Swift na putu deluje atraktivno i samouvereno. Ali, svi smo već dobro upoznali dizajn novog Swifta, koji je stekao status "Imidž automobila".

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Unutrašnjost Suzuki Swifta prijatno nas je iznenadila. Od prednjih sedišta smo i očekivali da nas lako i prijatno prihvate, ali to niko nije očekivao od zadnje klupe. Zahvaljujući pametnom korišćenju prostora, relativno mala dužina automobila (3,7 m) ne oseća se toliko u unutrašnjosti. Swift je prostran onoliko koliko to može biti, s obzirom na male dimenzije. Primetili smo i da prostranost iznad glava putnika dodatno podiže taj osećaj komfora. Ako bismo tražili manu kada je udoban smeštaj u pitanju, onda bi to bio otežan ulazak na zadnje sedište zbog kratkih zadnjih vrata. Unutrašnjost Swifta karakteriše i precizna izrada i temeljno urađeni spojevi koji bi posramili i mnogo skuplje konkurente. to se tiče kvaliteta materijala, kao što su presvlake na sedištima i plastični paneli na vratima, oni su upravo onakvi kakve i očekujemo u ovoj klasi automobila. Kokpit je vrlo jednostavan i japanci nisu komplikovali sa ergonomijom, pa se u Swiftu vrlo brzo osećate kao kod kuće. Pregledan je i lagan za vožnju, zbog čega je i odličan izbor za vozače početnike. Sigurno najkopetentnija ličnost za ocenjivanje položaja sedenja jeste višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Iako sam očekivao sedište prićvršćeno za pod, u Swiftu vozači sede relativno visoko. To omogućava odličnu preglednost, ali i lagan ulazak i izlazak iz automobila, što će se sigurno svideti široj ciljnoj grupi kupaca. Prednja sedišta nude obilje mesta i sigurno se ni najšira ramena neće osećati skučeno. Ono što sam primetio jeste odlično bočno držanje tela u krivinama. Nema onog klizanja po sedištu koje je karakteristično za male gradske automobile. Ni volan nije samo za upravljanje, jer izgleda atraktivno i sportski. Swift definitivno još uvek ima ono "nešto" što je imao prethodnik."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Pod poklopcem test automobila krio se 1.5-litarski Suzuki VVT agregat snage 100 konjskih snaga. Agregat maksimalnu snagu razvija pri 5.900 o/min, dok je maksimalni Obrtni moment od 133 Nm dostupan već pri 4.100 o/min. Motor u neutralnom položaju radi izuzetno tiho i uglađeno, i veoma mirno, bez vibracija. Svoje utiske o agregatu izneo je i Vladan Petrović: "Motor Suzuki Swifta samo je potvrdio moja očekivanja. Živahan, razigran, elastičan ali i sklon visokim obrtajima. Motor se velikom brzinom odaziva na gas. Iako nema veliku krajnju snagu, zahvaljujući varijabilnom upravljanju otvaranja ventila (Valve Timing - Intelligent), Swift dobro povlači iz niskih obrtaja, što će sigurno obradovati one koji ne vole često šaltanje u gradskoj vožnji. Mislim da je ovaj motor sasvim dovoljan za ovako lagan automobil. Ručica menjača nalazi se na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedišta i volana, uvek je na dohvat ruke. Pritom se savršeno precizno kreće kroz svih pet stepeni prenosa i predstavlja odličnu vezu vozača sa motorom."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Pravo je uživanje voziti Suzuki Swift po krivudavim putevima, gde se japanski mališan ponašao kao karting. Napred McPherson i nazad torziono oslanjanje su standardni za ovu klasu automobila, ali u Swiftu veoma dobro složeni. Svaki brz prolazak kroz krivinu u nama je probudio sećanje na slavna GTi vremena. Bar smo mislili da su naši prolasci kroz krivine bili brzi, sve do trenutka kada je za volan seo popularni Petrović: "I kod podešavanja vešanja, Suzuki je išao u sportskom smeru. Swift omogućava vrhunsku okretnost u gradu, odlično ponašanje u krivinama. Električni servo volan dobro je podešen. Lagan je, ali ne i prelagan. Primetio sam da Swift može da pruži puno užitka i u brzoj vožnji. Iako deluje visoko, Swift ima nisko težište, koje uz kratko međuosovinsko rastojanje budi sportske ambicije. Ipak, ovde treba biti oprezan, jer iako je prisutno sigurno držanje pravca, u brzim krivinama često treba smirivati karoseriju, jer je prisutno blago podupravljanje. Ipak, za prosečnog vozača ponašanje u vožnji je idealno precizno, i čak ni iznenadne promene pravca ne mogu automobil izbaciti iz ravnoteže."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

14.400 Eura treba izdvojiti za testirani Suzuki Swift 1.5 VVT GS, što je znatno manje od podjednako i lošije opremljene konkurencije. Zaista nije puno za prelepi gradski automobil sa sjajnim vešanjem, preciznim upravljanjem, živahnim motorom i tradicionalno japanski izdašnom opremom (automatski klima uređaj, aluminijumski naplatci 15”, radio CD MP3/WMA sa 6 zvučnika, multifinkcionalni volan, info displej, elektro servo uređaj, ABS sa EBD, 8 vazdušnih jastuka, grejanje prednjih sedišta, svetla za maglu, smart key (otvaranje vrata i pokretanje motora bez upotrebe ključa), daljinsko otključavanje, kožni volan, kodirani ključ sa imobilajzerom, električni podizači prednjih prozora, električno podesivi retrovizori sa grejačima...

Suzuki Swift 1.5 VVT GS
Tip motora:4 cilindra, redni, benzinski, dva bregasta vratila u glavi
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1490
Max. Snaga (KS pri o/min):100 / 5900
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):133 / 4100
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10
Maksimalna brzina (km/h);185
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:8 / 5,3 / 6,5
Prtljažni prostor (cm3): 213 / 562
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):
Dimenzije pneumatika:185/60 R15
Dužina automobila (mm):3696
Širina automobila:1690
Visina automobila:1500
Međuosovinsko rastojanje:2390
Cena automobila (Eur):14.100

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje