AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Nepisano pravilo glasi da svaka nova generacija novog modela prvenstveno donosi rast dimenzija u svim pravcima. Ali, ne i kod CRV-a. U slučaju Honde CR-V, povećala se samo širina, i to sa 178,5 na 182 centimetra. Visina automobila ostala je identična prethodnom modelu (168 centimetara), a dužina je smanjena sa 463 na 452 centimetra, što je postignuto premeštanjem rezervnog točka sa poklopca prtljažnika u prostor ispod poda. Dimenzije nam govore da se svojim gabaritima CR-V opasno približava srednjoj klasi, ali međuosovinsko rastojanje od 262 centimetra otkriva gene kompakta. Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. Treća generacija, koju smo dobili na test, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Izgled Honde CR-V govori nam da je to najsportskiji SUV na tržištu i predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodne generacije. Kroz pomalo "ljut" izraz lica, Japanci su uspešno naglasili sportski duh automobila, a svetlima bademastog izgleda i sa puno oblina automobil je postao prefinjen i dinamičan. Automobil izgleda kompaktno i atraktivno, uprkos dimenzijama koje nisu zanemarive. Tome doprinose detalji, kao što je zakrivljeni poklopac motora, sa karakterističnom maskom, mišićavi i zategnuti zadnji deo i veliki robusni branici. Već na prvi pogled, Honda CR-V dopašće se svačijem ukusu, jer je oslobođena futurističkih detalja koji bi mogli podeliti mišljenja.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Unutrašnjost CR-V-a je u prepoznatljivom stilu Honde, sportska i privlačna, dovoljno luksuzna i izuzetno pregledna. Da nije ugodno povišenog položaja, pomislili bismo da sedimo u limuzini. Honda ni u CR-V-u ne odustaje od volana sa tri kraka, sportskog izgleda i sa neizostavnim komandama. Unutrašnjost je brižno uređena, i inženjeri su se pobrinuli da svaki detalj izgleda kvalitetno i prefinjeno. U stvari, sve u modelu CR-V deluje nekako "tehno" zbog kombinacije formi i materijala, ali u isto vreme veoma privlačno. Kožna sedišta su veoma udobna i rado će Vas primiti među svoja bočna ojačanja, koja solidno drže telo u krivini, tako da ni kod veoma brzih prolazaka nema straha od "ispadanja" iz sedišta. Jedini detalj kod prostora za putnike napred koji nam se nije dopao jeste odvojeni naslon za ruku za vozača i suvozača, koji vizuelno nije kompatibilan sa ostalim detaljima u unutrašnjosti. Automobilu koji nudi visok stepen udobnosti, ali i prestiža više bi odgovarao masivan centralni naslon zajednički za vozača i suvozača, sa integrisanim prostorom za odlaganje sitnica. Putnici pozadi, takođe će uživati u obilnom prostoru i luksuzu, i u isto vreme ne moraju paziti na količinu prtljaga ponetu sa sobom. Iako je rezervni točak premešten sa petih vrata ispod poda prtljažnika, to nije naštetilo njegovoj zapremini, koja ima rekordni kapacitet od 525 litara. Bogato opremljenu unutrašnjost dodatno oplemenjuje panoramski krov.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

U svetu SUV modela jedan od važnih faktora uspeha jeste snažan, kompaktan i uglađen turbodizelski agregat. Honda na tom polju već odavno ima jak adut, koji se odlično uklopio u model CR-V. I prethodnu generaciju modela CR-V pokretao je prefinjeni Common-Rail 2.2 i-CTDi, ali bolja aerodinamika (Cw 031) učinila ga je učinkovitijim i štedljivijim. Ubrzanja i elastičnost motora sigurno će oduševiti prosečnog vozača, ali da je Honda napravila odličan posao koji zadovoljava i profesionalce, potvrđuje nam i aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović: "Već kada sam čuo ovaj 2.2 i-CTDi motor u Hondi Accord, pomislio sam da se radi o benzincu i prijatno sam se iznenadio kulturom rada motora i njegovim zvukom. Motor je kao stvoren za CR-V. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo za jednog terenca, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Uostalom, to potvrđuje i Obrtni moment od 340 Nm, što je za respekt. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem grubost koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pohvale zaslužuje i upravljački mehanizam, koji prilično verno prenosi informacije sa podloge do vozača. Dakle, nema nepreciznosti i osećaja praznine, što su odlike klasičnih terenaca. Sve se dešava kao da vozite nekog povišenog karavana, izuzetno precizno, što potvrđuje i Vladan Petrović: "Prvo moram da pohvalim inženjere Honde zadužene za ergonomiju. Veoma brzo možete pronaći idealan položaj za volanom zahvaljujući podešavanju volana po dubini i visini i odličnoj poziciji sedenja. Takođe, dopalo mi se simpatično rešenje "avionske" komande ručne kočnice. Moram priznati, u modelu CR-V nemate osećaj da se vozite u terencu, iako je u pitanju "mali džip", što se odnosi i na agilnost. Međutim, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer primećujem malo izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago proširenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pametni 4x4 pogon Honde CR-V je posebna priča. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Vladan Petrović ističe nam kako se pomenuti sistem pogona manifestuje u vožnji: "Osećaj u vožnji je kao da vozite automobil sa pogonom na prednje točkove, što u normalnim uslovima i jeste slučaj. Ali, čak i u graničnim područjima proklizavanja na asfaltu, zadnji deo automobila ostaće savršeno miran. Ukoliko preterate s gasom, automobil će krenuti da kliza "preko nosa", ali se veoma lako kontroliše. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil će se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po snegu ili terenu. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, CR-V ima sve adute" - završava Petrović.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Atraktivnim dizajnom, sofisticiranom tehnikom, štedljivim (prosečna potrošnja 8 litara) i snažnim turbodizel motorom, Honda CR-V polako ali sigurno postaje obeležje domaće elite. I još nešto: Honda ne proizvodi jeftine automobile. Sa cenom od 38.645 Eura, CR-V 2.2 i-CTDi u Executive paketu opreme (najbogatiji nivo opreme) pošteno je odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Uostalom, Honda je automobil namenjen probranoj klijenteli koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive
Motor:Dizel 4 cilindra, Common-Rail, 16 ventila
Zapremina motora (cm3):2204
Stepen kompresije:16,7:1
Maksimalna snaga (KS):140 pri 4000 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):340 pri 2000 o/min
Menjač: 6-stepeni, manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4525
Širina automobila (mm):1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm):2620
Zapremina prtljažnika (L):527/948
Masa praznog automobila (kg):1617
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,3s
Maksimalna brzina (km/h):187
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):38645

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje