AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru je proizvođač koji je koncepcijski oduvek imao svoju posebnu viziju konstruisanja i izrade automobila, od koje nije odstupao. Dakle, pri spomenu marke Subaru odmah se zna na kakav tip automobila se misli, a ako još dodate i ime Impreza, dobili ste proveren proizvod, koji ima brojne obožavatelje u celom svetu. Petovratna karoserija novost je u gami Subarua, ali ona obezbeđuje ulazak u najpopularniju evropsku klasu automobila, u koju Impreza, sa 4,4 metra dužine, ulazi kao najveći kompakt. Ipak, oblik nove Impreze teško se uklapa u dosadašnju priču o Imprezi , koju svi znaju kao klasičnu trodelnu limuzinu sa prtljažnikom u repu i četvora vrata. U svakom slučaju, to je ustupak boljim prodajnim rezultatima, a sigurni smo da u Subaruu vrlo dobro znaju šta rade.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Dizajnerima Subarua uspelo je da u novoj Imprezi spoje, ne samo evropski i japanski ukus, već i da u lonac stave američke začine, što ne izgleda tako loše. Dobar primer jeste zadnji deo automobila, na kojem se između svetlosnih grupa proteže elegantna hromirana "lajsna", a na krovu se nalazi diskretni kosi spojler. Iako smo na test dobili verziju Impreza 1.5 SE, automobil je na svakom koraku izazivao pažnju prolaznika. Automobil je postao noseći model novog dizajnerskog pravca Subarua. Prednji deo je atraktivan, ali umereno dinamičan. Između prednjih svetlosnih grupa blago se širi maska hladnjaka, koja dizajn čini pomalo kontraverznim. Na jednoj strani imamo dinamične i sportske linije karoserije, a na drugoj smirujuće. Pozadi dominiraju atraktivne LED svetlosne grupe. Zanimljiv detalj, koji ne postoji kod konkurenata, primećujemo i na C stubu, koji se na jednom mestu radikalno sužava, dajući novoj Imprezi posebnu "zategnutosti" pri pogledu sa strane. Sve u svemu, nova Subaru Impreza poseduje odlično pogođen dizajn. Iako nam se automobil na fotografijama nije dopao "na prvi pogled" Impreza uživo ostavlja jak utisak i deluje daleko skladnije i atraktivnije.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Već posle nekoliko minuta provedenih u automobilu, verovatno biste zaboravili da ste u novoj Imprezi. Poznat dizajn volana sa sazvežđem na logotipu, izbor materijala i pregledne brojke na instrumentima, vraćaju nas u poznatu atmosferu Subaruovih kokpita. Naravno, podrazumeva se da je sve pomenuto unapređeno, ali u istom dizajnerskom smeru. Čak ni dominantne linije središnjeg grebena, koje neodoljivo podsećaju na one iz modela Tribeca, ne aludiraju na moderna vremena. Novi Subaru iznutra i dalje nas podseća na automobil za svaki dan. Ali, to nam ni jednog trenutka nije smetalo, jer je to deo njegovog karaktera. Uostalom, to je Subaru i to je Impreza, a oni su uvek bili posebni. To se odnosi i na pozdravni okret svih kazaljki na instrument tabli u trenutku okretanja ključa do pozicije kontakt, što postaje tradicija na Subaru automobilima. Kada smo kod kazaljki, recimo i to da nam se nije svidelo što ne postoji pokazivač temperature tečnosti za hlađenje motora. Čak i modeli bez sportskih "gena" poseduju pomenuti pokazivač, ali čak i pokazivač temperature ulja, što može zasmetati već zagriženim fanovima japanske kompanije. Ipak, većini kupaca verovatno će nedostajati modernija rešenja, ali to će kompenzovati iznenađujuća tišina u kabini, kao i vozne osobine.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Ipak, svoje gene Impreza pokazuje svojim anatomski oblikovanim sedištima. Iako sam odmah pohvalio sedenje i mogućnosti pronalaženja odgovarajućeg položaja za volanom, kolega se požalio na slabo bočno držanje u krivinama. OK, ali ko želi sportskija sedišta, za njega je Subaru pripremio Sport paket opreme i problem je rešen. Nova Impreza je komfornija i prostranija od starog modela i na dužem putovanju bez problema može udobno prevesti 5 odraslih putnika. Dakle, sa komforom mogu biti zadovoljni putnici kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Ono što nam se nije dopalo, jeste činjenica da je zbog AWD stalnog pogona na sve točkove, prtljažnik ostao prilično plitak i nedovoljno veliki za odrasle osobe na dužem putovanju. Većem prostoru nije pomogao ni mali rezervni točak, smešten na dnu prtljažnika, tako da je 301 litar zapremine krajnje skroman rezultat za automobil (dug 4,4 metra) koji atakuje na najsnažniji tržišni segment u Evropi. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta prtljažni prostor se povećava do maksimalnih 1 216 litara, što je sasvim dovoljno za prtljag većih gabarita.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Tradicija je zadržana i pod poklopcem motora, i tamo, naravno, diše boxer. "Naš" test automobil bio je opremljen 1,5-litarskim agregatom koji razvija 107 konjskih snaga pri visokih 6 000 o/min. Motor je uravnotežen i svojim zvukom izdvaja se od svih bezličnih benzinaca današnjice, a ako ga forsirate, čini Vam se da ovaj "običan" automobil ima neke adute u rukavu. Nažalost, početna euforija ne završava "hepiendom". Koliko god mi to hteli, sporta ipak nema u novoj Imprezi. Menjač je petostepeni, a približavanje crvenom području u trećem, a posebno četvrtom stepenu prenosa ponekad izgleda kao večnost. Naš utisak potvrdili su i podaci o ubrzanju iz mesta do "stotke" za 14 sekundi i maksimalna brzina od 175 km/h. Ipak, moramo priznati da smo uživali u kultivisanom i linearnom razvoju snage i iznenađujuće udobnom oslanjanju. Impreza preko rupa ide neverovatno suvereno i ostavlja utisak da je čvrsta kao kamen. Da, obična Impreza postala je osetno bolja. Da je Impreza "nož bez oštrice" kada je motor u pitanju, to nam je bilo jasno već posle prvih kilometara. Međutim, na benzinskoj pumpi Impreza se šepurila kao da se pod njenom haubom krije neko ubojito oružje, jer smo zabeležili prosečnu potrošnju od 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. U gradskoj vožnji Impreza je često dostizala potrošnju i preko 12 litara, pri oštrijoj vožnji i uključenim klima uređajem.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Priču o vožnji nove Impreze ne možemo da završimo bez spominjanja pogona na sve točkove, koji moment raspoređuje u odnosu 50:50. Upravo zbog fantastičnog AWD sistema, Impreza je u našim očima ponovo zasijala svom snagom. Na opšte iznenađenje, između prednjih sedišta našao se i reduktor. Podizanjem ručice reduktora u mod HIGH, skraćuju se prenosni odnosi (tačnije polove se), i u tom slučaju Impreza je umela da pokaže šta ume. To znači da Impreza u svakom stepenu prenosa ostvaruje upola manju maksimalnu brzinu, ali zato povećava trakciju i količinu snage i momenta. Impreza je postala daleko življa, i mogli smo je ispitati u graničnim područjima. Karoserija je kruta i posle malo privikavanja uliva poverenje i čini se dobrom za oštriju vožnju. Povratnih informacija sa podloge je mnogo, a oslanjanje sa dugim međuosovinskim rastojanjem sluša naredbe i nije tromo. Nisko težište boxer motora i krutost karoserije, olakšane za 20 kilograma, u velikoj meri doprinose odličnim voznim osobinama. Zbog mnogo trakcije i niskog težišta, koje omogućuje boxer motor, lako je održati precizne putanje, a vožnja na granici gripa dovodi nas do sportskog uzbuđenja, ali za nešto više Impreza ipak nema dovoljno snage. Treba istaći i da reduktor ne treba koristiti na idealnim asfaltnim putevima, jer nije potrebno opterećivati mehaniku, ali zato na putu prekrivenim ledom ili blatnjavom i makadamskom putu, reduktor je odlično "pomagalo".

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

I na kraju, cena. Testirani model, opremljen SE paketom opreme, sa carinom i PDV-om treba platiti 15 450 Eura, ali Impreza je, u osnovnom paketu opreme, dostupna već od 13 950 Eura. S obzirom da se radi o automobilu koji zapravo i nema prave konkurencije na svetskom tržištu, i da osećaj u vožnji ovog automobila ima trajnu vrednost, Impreza vredi svaku paru. Ne zaboravite, to je Subaru. Impreza zvuči i klizi kao da nikada neće zaškripati i proizvoditi "cvrčke" i na svakom koraku oseća se visok kvalitet izrade.

Subaru Impreza 1.5R SE
Dimenzije automobila (cm):441,5 x 174 x 147,5
Udaljenost od tla (cm):15.5
Međuosovinski razmak (cm):262
Zapremina prtljažnika (L):301/1216
Masa automobila (kg):1310
Zapremina rezervoara za gorivo (L):60
Krug okretanja (m):11.2
Motor:4 cilindra, boxer, dva bregasta vratila
Zapremina motora (cm3):1498
Maksimalna snaga motora (KS pri o/min):107 / 6000
Maksimalni Obrni moment (Nm pro o/min):105 / 3200
Emisija CO2 (g/km):176
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):14
Maksimalna brzina (km/h):175
Cena automobila (Eur):15 450

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje