AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia okarakterisana je svim onim vrednostima koje su privukle više od 1,5 miliona kupaca prve evolucije. Prelep dizajn, kvalitetni motori, dobro ponašanje na putu, posebno kvalitetna završna obrada prvi su zaključci sa testa novog lepotana iz Mlade Boleslave. I dizajnerski i funkcionalno, ali i kvalitativno Fabia je već sa prošlim modelom odmakla od onoga što smo nekada s podsmehom nazivali Škoda. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Uostalom, potpis na dizajn nove Fabie dao je šef dizajna u Volkswagenu, gospodin Murat Gunak, čiji je prvi komentar na izgled nove Fabie bio: "To će biti Mini-killer!" Muratova asocijacija rezultat je i jednog dizajnerskog trika, koji je primenjen na Miniju, a to je crni B stub, koji jasno optički razdvaja gornji i donji deo automobila.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije prijatnije za oko nego kod prethodnika. Kao i kod prethodne Fabie i Octavie, prednja maska automobila spojena je sa poklopcem motora, a hromirani prednji deo sigurno će bolje poznavaoce asocirati na model 1201 iz pedesetih godina prošlog veka. Iako izgled zadnjeg dela automobila mnogi porede sa novim Swiftom, nova Škoda Fabia je originalan proizvod, sa jasnim individualnim elementima. Svojim merama (3992 x 1642 x 1498 mm) novo kompaktno vozilo Škode spada među najveće autombile u klasi, što se može osetiti i kada se sedne u automobil. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, ali će zato prijatno iznenađeni biti svi oni koji budu sedeli pozadi. Prostora za kolena ima sasvim dovoljno, i putnici pozadi sigurno se neće žaliti čak i na dugim putovanjima.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Položaj za volanom nove Fabie vrlo lako se pronalazi. Volan je podesiv po visini i dubini, i sve u automobilu je upravo tamo gde i očekujete da bude. Ergonomija u automobilu je vrhunska u klasi, a posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja za odlaganje sitnica u vratima. Mnogi od konkurenata mogu se samo sakriti pred izgledom enterijera "male" Škode. Gornji deo kokpita je masivan i na njemu su instalirani ventilacioni otvori odličnog klima uređaja, koji reaguje munjevito. Donji deo kokpita je u elegantnoj bež boji, koja se u ovom slučaju odlično slaže sa crnom. Središnji deo instrumentalne table rezervisan je za audisistem Škoda, ali i komande klima uređaja, koje su podignute visoko kako ne bi smetala ručica menjača pri šaltanju u treći i peti stepen prenosa. Posle zauzimanja odličnog položaja za volanom, bićete oduševljeni odličnim kožom obloženim četvorokrakim volanom, koji se prosto lepi za ruke.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Kao što smo već istakli, posebnu pažnju Škodini inženjeri i dizajneri posvetili su ostavama za sitnice, koje mogu ulepšati eksploataciju automobila na dužim putovanjima. To se odnosi na dva pretinca za sitnice ispred suvozača, ali i rešenja u vratima, gde je moguće vertikalno odližiti čak flašu od 1,5 litara zapremine! Bravo za Škodu! Za one kojima ni to nije dovoljno, na raspolaganju je fioka ispod suvozačevog sedišta, kao i rasklopivi naslon za ruke između vozača i suvozača. Prtljažnik je povećan sa 260 na 300 litara zapremine, a poboljšan je i pristup prtljažniku, što govori i podatak da je moguće smestiti predmete širine do 958 mm. Kada se obore zadnja sedišta, zapremnina prtljažnika se povećava na 1.163 litra. Zadnja klupa deljiva je u razmeri 60:40. Za svaku pohvalu je i mogućnost da se sedište za dete učvrsti sa Top-tether pojasom, koji ograničava kretanje gornjeg dela sedišta prema napred u slučaju frontalnog sudara.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Model koji nam je na testiranje omogućila kompanija Autočačak, uvoznik automobila marke Škoda, bio je opremljen savremenim benzinskim 1.4-litarskim agregatom koji razvija 86 konjskih snaga. Ovaj agregat, iako ima 4 ventila po svakom cilindru, nije potrebno "vrteti" u visoke obrtaje, da biste bili zadovoljni njegovim performansama. Veliki maksimalni obrtni moment od čak 132 Nm na raspolaganju je već pri 3.900 o/min, što je rezultat za svaku pohvalu, s obzirom da je u pitanju atmosferski benzinski agregat. Maksimalna brzina iznosi 173 km/h, а zamerku ćemo uputiti na preveliku buku u automaobilu pri brzinama većim od 120 km/h, ali ipak treba imati u vidu da je Škoda Fabia automobil namenjen prvenstveno eksploataciji u gradskim uslovima. Kada smo već kod zamerki, ne možemo a da ne spomenemo preglednost, odnosno nepreglednost u vožnji po vijugavim putevima, kada B stub počinje da predstavlja veliki problem, zaklanjajući veliki deo krivine. Ponašanje Škode fabie na putu je za svaku pohvalu. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantastično pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i čvrsto se drži zadate putanje pri brzinama većim od 120 km/h. Potrošnja na otvorenom putu iznosila je oko 6 litara benzina, dok se u gradu penjala i preko 9 litara benzina na 100 pređenih kilometara (sa uključenim klima uređajem).

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Cena nove Škode Fabie opremljene 1.4 16V benzinskim motorom, u "Ambiente" paketu opreme iznosi 13.000 eura, što je u odnosu na ono što pruža sasvim opravdano. Za one kojima je to prevelika suma novca, Škoda nudi 1.2-litarski agregat i "Classic" nivo opreme, model za koji je potrebno izdvojiti 9.982 sa carinom i PDV-om. - Nivo opreme "Classic": 5 vrata, servo upravljač podesiv u dve ose, čelične felne prečnika 14", branici u boji vozila, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, Airbag za vozača, imobilazer, farovi podesivi po visini, priprema za radio aparat sa 4 zvučnika i radio antenom, dva naslona za glavu pozadi, podesiv prednji nasloni za glavu, indikator upaljenih svetala.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Ambiente": "Classic" + Airbag za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluautomatskom regulacijom, putni komjuter, el. podizači prednjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini, el. podesivi retrovizori sa grejačima, deljiva zadnja klupa 1/3, kutija za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Elegance": "Ambiente" + daljinsko centralno zaključavanje, digitalni klima uređaj (Klimatronik), aluminijumske felne prečnika 14", suvozačevo sedište podesivo po visini, kutija za odlaganje sitnica ispod vozačevog sedišta, dodatna 4 zvučnika, halogeni farovi sa DE modulom, prednji naslon za ruku, patosnice, nosač za naočare. Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Chevrolet Spark je na tržištu izgradio imidž jeftinog automobila, kojeg su kupci zavoleli zbog povoljne cene i niskih troškovima održavanja. Posle test vožnje, možemo slobodno reći da se nova generacija modela Spark malo udaljila od filozofije svojih prethodnika, jer pored niske cene (već od 7.140 Eur!), novi Spark kupce "lovi" i svojim zavodljivim stilom...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje