AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Fotografije sa testiranja, snimljene OLYMPUS foto opremom, možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK. Daleke 1967. godine Mazda je predstavila automobil srednje klase 1500. Iako je za dizajn 4,37 metara duge limuzine bio zadužen slavni Bertone, nikada nije postigla uspeh van granica Japana. 1979. godine japanski proizvođač pokušava ponovo: predstavlja naslednika sa revolucionarnim sistemom upravljanja na sva četiri točka i na svim važnim tržištima pojavljuje se model 626. Bingo! Amerikanci, Evropljani, Australijanci prepoznali su vrednosti japanske porodične limuzine, koja je do proleća 2002. godine prodata u više od 4,3 miliona primeraka. Na toj tradiciji izrasla je i prva generacija Mazde 6.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Dizajn Na test smo dobili zanimljivu verziju Mazda 6 Sport CD163 TE Plus, a kao i do sada u testiranju nam je pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. "Iako se o ukusima ne raspravlja, moram da kažem da mi Mazda 6 izgleda više sportski elegantnije od najizvikanijih nemačkih konkurenata. Mislim da su japanski dizajneri izabrali ono najbolje od evropskih kolega i sve uskladili sa savremenim ukusima. Automobil izgleda veoma dinamično, vetrobran je ekstremno zakošen, prednji točkovi pomereni su ka prednjem delu automobila, a bokovi su vidno sportski izbačeni. Dizajn - čista desetka!" - prvi su utisci Vladana Petrovića o novoj Mazdi 6. I ostatak redakcije u potpunosti se složio sa našim reli šampionom. Sa položenim vetrobranom, visokom bočnom linijom, zasečenim prednjim svetlima, i već prepoznatljivim izbačenim prednjim blatobranima, automobil je sasvim u trendu i već na prvi pogled prepoznatljiv kao Mazda. Uobičajene sijalice pozadi su zamenjene crvenim svetlećim diodama - manje zaslepljuju, duže traju, a kod kvara jedne ili dve diode, automobil ne ostaje bez zadnjeg pozicionog ili stop svetla. Nova "šestica" ima koeficijent otpora vazduha od svega 0,28 (prethodnik 0,31). Ovo poboljšanje rezultat je ugradnje specijalnih aerodinamičkih dodataka, kao što je potpuno zatvoren pod automobila ili minijaturni usmerivač vazduha ispred točkova, koji su rezultat rada od čak 300 sati provedenih u fabričkom vazdušnom tunelu u Hirošimi. Prednost? Lakše ubrzanje pri visokim brzinama, a posebno iznad 160 km/h, što smo osetili na autoputu. Nova karavan verzija mazde 6 je najduža od tri ponuđene karoserijske izvedbe (sedan, liftback i karavan). Meri dužinu od 4.765 mm (+75 mm), širinu od 1.795 (+15 mm) i visinu od 1.490 mm, što je za 10 mm više od prethodnika. Štedelo se i na težini, kao i kod Mazde 2. Iako je porasla, Mazda 6 je oko 35 kilograma lakša od prethodnika. Zahvaljujući korišćenju specijalnog čelika visoke čvrstoće (karoserija je sada čvršća za velikih 33 %), karoserija je lakša za 4,3 kilograma, sedišta sa novom konstrukcijom ukupno su lakša za 5 kg, zadnje oslanjanje za 4 kg...

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Unutrašnjost Dizajn enterijera je na neki način univerzalan. Zahvaljući pet centimetara dužem međuosovinskom rastojanju, putnici na zadnjim sedištima imaju više mesta za kolena (+2 cm) i više širine za ramena (+1 cm). Prijatno nas je iznanadila činjenica da i na dužim relacijama, pozadi mogu da se udobno prevezu tri osobe, a čak i u prtljažnom delu ima više prostora - 519 litara. Vladan Petrović preneo nam je svoje utiske posle smeštanja za volan: "I za volanom sve odgovara. Podesiv je po visini i dubini, i veoma je lako pronaći savršen položaj. Svi prekidači su na dohvat ruke i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Jednostavno, u kabini vlada savršen red, ali i dizajnerski gledano, sve deluje privlačno ali ne i napadno. Sjajni prstenovi oko brzinomera i obrtomera savršeno se kombinuju sa aluminijumskim okvirima radija na središnjem delu. Multifunkcionalni volan presvučen je kožom i dizajniran je veoma dinamično i zanimljivo. Ali, u Mazdi 6 nije samo oko razmaženo. Ruke se prosto lepe za volan, a sve površine prijatne su na dodir, kao što i izgledaju. Moram da priznam da je ovom automobilu jako teško pronaći manu." - prijatno je iznenađen Petrović. Moramo konstatovati da je kvalitet materijala u novoj Mazdi 6 na nivou premium Evropljana. Završna obrada je filigranski precizna, a čak i kada snažnije kolenima pritisnete centralnu konzolu, nema ni traga od neprijatnih zvukova ili pomeranja. Kod nove Mazde koristili smo i jedan potpuno nov informacioni sistem CF-NET (Cross Functional), čiji displej se nalazi na vrhu centralne konzole. Sa dva tastera, koji se nalaze na levom ramenu volana (levo/desno i gore/dole i enter) komunicira se sa iscrpnim putnim računarom. Ovaj sistem omogućava i intuitivno upravljanje klima uređajem, radio sistemom, hands-free uređajem... Za one kojima se ovaj sistem čini komplikovan, Mazda je ostavila mogućnost kontrole radio i klima uređaja preko klasičnih komandi na središnjoj konzoli. Bravo!

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Oprema U skladu sa tradicijom, Mazda na opremi, a samim tim i na sigurnosti, nije štedela. U kritičnim situacijama, vozači se mogu osloniti na elektronska pomagala (ABS, DSC, EBD, ABS...), a kada udes postane neizbežan, putnike će štititi šest vazdušnih jastuka: osim uobičajenih prednjih i bočnih, glave vozača i suvozača štite i jastuci u krovnim nosačima. Mazda 6 može se pohvaliti i aktivnim naslonima za glavu, koji štite kičmeni stub pri naletu od nazad, ali i sigurnosnim papučicama kočnice i kvačila, koji se otpuštaju u slučaju sudara i tako štite stopala vozača od povreda. Sve navedeno dolazi serijski već u osnovnom modelu 1.8i CE! Standard u Mazdi je i automatska aktivacija svetala, radio sa CD MP3 čitačem, manuelna kontrola klima uređaja, podesiv volan po visini i dubini, elektronska kontrola svih prozora, daljinska centralna brava, praktični sistem sklapanja zadnjih sedišta imena "Karakuri", felne od lake legure (16 inča), a za dizel motore standard je i filter štetnih čestica, DPF. Verzija TE može se pohvaliti automatskom regulacijom dvozonskog klima uređaja, kožni volan i ručica menjača, aluminijumske felne prečnika 17 inča, tempomat, grejani i elektronski kontrolisani spoljni retrovizori... Verzija TE Plus, koju smo testirali, može se pohvaliti BOSE audio sistemom, Bluetooth hands-free sistemom, Bi-xenon svetlosnim grupama... Sve u svemu, puno muzike za malo para, ali o tome ćemo kasnije, jer najslađe ostavljamo za kraj.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Motor Do prošle godine u ponudi, dvolitarski motor snage 105 kW, zamenjen je savremenim turbodizel gregatom 2.2 MZR-CD, koji je u ponudi sa tri "porcije" snage: 125 KS, 163 KS i 185 konjskih snaga. Na test smo dobili srednje snažnu verziju Common-rail turbodizel motora, koji predstavlja pravi kompromis između potrošnje goriva i performansi. Iz 2,2 litra zapremine motor razvija 163 konjske snage pri 3.500 o/min i obrtni moment od velikih 360 Nm, u rasponu obrtaja od 1.800 do 3.000 o/min. "U leru motor radi kao da nije dizel. Savršeno je miran, kultivisan i tih. Ne smem ni da ga uporedim sa popularnim PD (Pumpe duse) motorima iz nemačkih konkurenta, koji bi pored Mazde mogli samo pognuti glavu. Šestostepeni menjač je veoma precizan i kratkih hodova. Iako možda zvuči prepotentno, ali mislim da bi neki nemački konkurenti trebali da se ugledaju na ovako konstruisan menjač, čija ručica prosto sama ulazi u željeni stepen prenosa. Do 1.700 o/min, motor vuče linearno, i pomalo pasivno. Oko 2.000 o/min počinje snažnije da povlači, a kulminacija dolazi nešto posle 3.000 o/min, kada automobila poteže veoma brutalno, i bez problema zavrti u prazno velike točkove. Naravno, uvek kada preterate sa gasom, elektronika veoma vešto preuzima stvar u svoje ruke, što je jako korisno za neiskusne vozače. Čini se da Mazdini inženjeri nisu hteli ništa da prepuštaju slučaju." Možemo samo konstatovati da je savremeni turbodizel prava mera za savremenu porodičnu limuzinu, jer spontano reaguje na svaki pritisak papučice gasa. Ono što nas je prijatno iznenadilo je ravnomernost razvoja snage, jer se snaga prenosi odlučno i kontunirano već iz niskih obrtaja, bez "turbo rupe". Uz podporu izvanrednog menjača sa šest stepeni prenosa, sprint do "stotke" traje samo 9 sekundi, što zadovoljava potrebe i onih zahtevnijih vozača. Odziv na gas uverljiv je i na višim obrtjima, pa Mazda 6 bez problema ide preko 200 km/h. Zbog naglašene elastičnosti motora, moguće je voziti u visokom ritmu i imati visoku putnu brzinu, bez čestog šaltanja. Oduševila nas je i potrošnja - iako "našu" Mazdu 6 nismo štedeli, prosečno je trošila samo 6,5 litra na 100 pređenih kilometara. "Normalan" vozač može računati na potrošnju ispod šest litara.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Ponašanje na putu Na 167 hektara test poligona u Mioshi, koji je otvoren još davne 1965. godine, nova "šestica" testirana je u uslovima koji u potpunosti odgovaraju putevima Nemačke ili Francuske. Ipak, završna podešavanja prema ukusu evropskog kupca realizovana su u Oberurselu, malom mestu u blizini Frankfurta, gde je i sedište evropskog odeljenja za istraživanje i razvoj. Možemo slobodno reći da je se isplatilo. Oslanjanje je veoma čvrsto, opremljeno je dvostrukim poprečnim ramenima napred i multilink osovinom pozadi. Sve navedeno, uz precizan elektrohidraulički volan, daje uravnoteženo i sigurno ponašanje na putu. Ovo nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Stabilnost automobila je fantastična, iako je u pitanju karavan. Uprkos teškom "nosu", nova šestica ponaša se iznenađujuće neutralno, i samo kod preterivanja potrebno je blago dodavati volanom. I kod najoštrijih manevara, "rep" automobila savršeno je disciplinovan, i stiče se utisak da je težište automobila veoma nisko. DSC (ESP) reaguje samo u kritičnim situacijama, i to veoma mekano i očekivano. Volan, takođe, zaslužuje najvišu ocenu: precizan je, dovoljno direktan i osećajan. Potpuno pozitivnom utisku doprinose i 17-inčni točkovi (215/50 R17) i snažne kočnice." Što se udobnosti tiče, možemo reći da je Mazda napravila veliki posao. Do kabine će doći samo najgrublje neravnive, a putnike koji se voze pozadi će dodatno obradovati osećaj "ušuškanosti" kao da se vozite u nekoj većoj limuzini. Čak i posle dužeg putovanja, putnici pozadi iz automobila su izašli potpuno sveži, što ukazuje da ovaj automobil može biti i poslovna limuzina za "gutanje" kilometara.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Zaključak Kao što smo rekli, šećer smo ostavili za kraj. Nova Mazda šest, definitivno je automobil koji se kupuje razumom, a ne srcem, a oni koji je kupe sigurni su da nisu pogrešili. Ali, mislimo da ima dovoljno argumenata i za emocije, jer je model nove generacije znatno atraktiniji od prethodnika. Mazda 6 zadržala je odlike visokokvalitetnog proizvoda, komforna je, sigurna i može se pohvaliti odličnim performansama uz malu potrošnju. Za testirani primerak, Mazda 6 Sport Combi CD163 TE Plus, potrebno je izdvojiti 25.090 eura, sa carinom i porezom. Uz to, Mazda se može pohvaliti trogodišnjom garancijom, ali i činjenicom da je prošla generacija prvi automobil u istoriji maraton testova uglednog nemačkog časopisa Auto Bild, koji je 100.000 kilometara prešao bez ijednog kvara! Da li treba još nešto da dodamo?

Mazda 6 Sport Combi CD163 TE Plus
Tip motora:4 cilindra, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):2183
Maksimalna snaga (KS pri o/min):163 / 3500
Max. Obrtni moment (Nm/o/min):360 / 1800 - 3000
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9.2
Maksimalna brzina (km/h):210
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,0 / 4,8 / 5,6
Prtljažni prostor (cm3):519 / 1751
Masa automobila/nosivost (kg):1500 / 635
Dimenzije pneumatika:215/50 R17
Dužina automobila (mm):4765
Širina automobila (mm):1795
Visina automobila (mm):1490
Međuosovinsko rastojanje (mm):2725
Cena automobila (Eur):25.090 sa carinom i PDV-om

Automagazin.rs

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje