AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...

Fotografije snimljene na jučerašnjoj prezentaciji i test vožnji modela Renault Clio RS možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović je izneo svoje utiske o novom Cliu RS. Nakon što je isključio ESP sistem, Vladan je krenuo u "akciju", a pre svega je bio oduševljen upravljivošću i ponašanjem u krivinama: Ponašanje u krivinama: "Clio RS seče krivine kao vruć nož maslac: SIGURNO I SAVRŠENO. Automobil se čvrsto drži zadate putanje, a zakoni fizike za njega kao da ne vrede. Clio Sport pruža mnogo povratnih informacija sa podloge, iako automobil nije preterano tvrd, kao neki njegovi direktni konkurenti. Filigranski precizan volan obezbeđuje dobru upravljivost, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Clio reaguje neverovatno sigurno i uliva veliku dozu samopouzdanja. Što se oslanjanja tiče, svi konkurenti treba da se ugladaju na ovo rešenje. Realno, granice sigurnog držanja putanje su izuzetno visoke, većina prosečnih vozača teško će i stići do graničnih mogućnosti ovog automobila. Kod "ležanja" na putu, najviše mi se dopalo neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila. Siguran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Oni koji žele brz, sportski prolazak kroz krivinu, lako mogu dovesti automobil u fazu kontrolisanog proklizavanja, i uz blago "dodavanje" volanom izaći iz krivine brzo i precizno. Poseban detalj koji mi se kod Clia RS posebno dopao su kočnice, koje se prosto poigravaju sa automobilom. Mogu samo da kažem jedno veliko BRAVO za Renault Sport!!!"

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Izgled i ergonomija: "Redizajnirani Clio sada izgleda veoma sveže i savremeno. Mislim da je automobil dobio upravo onu "porciju" agresivnosti koja je nedostajala prethodniku. Moram da pohvalim i zelenu boju automobila na prezentaciji, koja je automobil činila još atraktivnijim i upadljivijim. Položaj za volanom je tipično sportski, što sam i očekivao od ovog automobila. Sedišta imaju jaka bočna uporišta i ne dozvoljavaju otklone tela u krivinama, što je za svaku pohvalu. Za kožni volan ruke se prosto lepe, a ručica menjača je tipično sportska i odgovara karakteru ovog automobila. Pored toga, hod menjača je izuzetno kratak, a ručica je filigranski precizna. Sve u svemu, ergonimija vozačeve pozicije je na najvišem nivou, što govori i podešavanje volana po visini i dubini." Renault Clio RS, specifikacija:

Clio Renault Sport
Motor:2.0 16v Renault Sport
Tip motora:F4R 832
Menjač:6 brzina manuelni
Zapremina motora (cm3):1998
Prečnik x hod klipa (mm):82,7 x 93
Broj cilindara / ventila:4 / 16
Kompresioni odnos:11,5 : 1
Maksimalna snaga (KS pri o/min):203 / 7.100
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):215 / 5.400
Dimenzije pneumatika: 215/45 R17
Ubrzanje 0-100 km/h (s):6.9
Maksimalna brzina (km/h):225
400 m iz mesta mirovanja (s):14.9
Prosečna potrošnja (L/100 km):8.2
Masa automobila (kg):1204 (Cup verzija) i 1240 (Trophy verzija)
Dužina automobila (mm):4017
Širina automobila (mm):1768
Visina automobila (mm):1484
Međuosovinsko rastojanje (mm):2585
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Motor: "O motoru ovog automobila ne treba trošiti reči, i mislim da je ovo biser među savremenim atmosferskim dvolitarskim motorima. Svih 203 konjske snage su iskoristive i osećaju se na svakom pređenom metru. Naravno, kao i svaki motor bez turbine, da bi se iz motora izvukao maksimum, potrebno ga je "zavrteti" u visoke obrtaje, što nam potvrđuje i podatak da je maksimlana snaga motora dostupna pri visokih 7.100 o/min. Na stazi Ada Huja primetili smo da motor nema previše snage u nižim obrtajima, što smo mogli i očekivati od motora bez turbine. U svakom slučaju, sklop motor-menjač-oslanjanje funkcionisao je besprekorno."

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Pored modela Renault Clio RS, imali smo priliku da isprobamo Renault Clio 1.2 TCe, koji će sigurno zadovoljiti širu ciljnu grupu kupaca. Sa nama se složio i Petrović: "Zanimljiva kombinacija male zapremine i turbo sistema. Motor troši iznenađujuće malo, a pruža puno snage u nižim režimima obrtaja, što će se najviše dopasti onima koji svoj Clio eksploatišu u gradskim uslovima. I ne samo to. Ubrzanja su sasvim pristojna, a oslanjanje zajedno sa odlično pogođenom dimenzijom pneumatika pruža vrhunsku udobnost za ovu klasu automobila. Prostranost i uređenje prostora je na visokom nivou." - istakao je Petrović.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Foto: Milomir Bošković - Automagazin

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje