AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Hyundai Tucson na evropsko tržište stigao je sa jasnom strategijom: ponuditi kvalitetan i komforan SUV (Sport Utility Vehicle) automobil za razumnu sumu novca. Kao što nam je poznato, korejske automobilske kompanije u Evropi i Americi posluju odlično, a najveću zaslugu za to ima cenovna politika (čitaj: veoma niske cene). I, ne samo to. Automobili iz Azije prošli su seriju "plastičnih operacija" vođenih veštom rukom poznatih dizajnera, a zajedno sa evropskim dizajnom, usledila je i "kvalitativna" faza i ulepšavanje imidža. Automobil koji je prošao fazu prilagođavanja, dostupan za nisku cenu, upravo je Hyundai Tucson. Automobil koji su kupci odlično prihvatili stigao nam je sa blagim ulepšanjima, koja treba da produže tržišni život.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Hyundai Tucson meri razmak od tla od gotovo terenskih 195 centimetara, prilazni ugao iznosi 28, a silazni 32 stepena. Sasvim dovoljno! Ali, daleko od toga da je "naš" test automobil nezaustavljiv, jer je bio opremljen i običnim pneumaticima, kojima najviše odgovara asfaltna podloga. "To znači da je svaki oštriji uspon pokriven vlažnom travom i li blatom, biti neprolazan. Ali, mislim da ovaj problem lako može da se reši ugradnjom terenskih pneumatika, i da bi ovaj automobili bio sasvim drugačiji. Uostalom, ni konkurenti nisu ništa bolji. Da terenske mogunosti Tucsona treba shvatiti sa rezervom, govori nam i činjenica da automobil nema "pravu" blokadu diferencijala, kao ni redukciju. Ipak, pohvalio bih elektronsku blokadu diferencijala, koja se aktivira pritiskom na dugme koje se nalazi sa leve strane instrument table (4WD LOCK). u"kritičnim" situacijama, kada smo bili na granici zaglavljivanja u blatu, značajno je pomogla. Kao što rekosmo, ovo je automobil namenjen onima koji najviše putuju na asfaltnu, a povremeno odlaze na piknik u prirodu sa svojom porodicom." - svoju priču o Tucsonu započeo je Vladan Petović. Podsetimo, Tucsonov pogon na sve točkove je upravo onaj koji smo i očekivali u ovom automobilu. U normalnim uslovima pogon je na prednje točkove. Kada oni proklizaju, elktromagnetna spojnica sa više lamela na zadnjem diferencijalu preuzima raspodelu snage među osovinama. Na zadnje točkove maksimalno može stići 50 % obrtnog momenta.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Veoma solidan turbodizel motor savršeno pristaje ovom automobilu, i ovo je jedina dizel opcija u ponudi kod nas. Nije preterano snažan, ali s dodatkom VGT, sistemom turbine promjenljive geometrije (Variable Geometry Turbine), performanse su sasvim zadovoljavajuće i sigurno će ispuniti očekivanja potencijalnog kupca najmanjeg hyundaijevog SUV-a. Motor je sposoban da ovaj, 1.685 ilograma težak automobil da ubrza sve do 177 km/h. U pitanju je 20-litarski 4-cilindrični Common-rail turbodizel motor, koji razvija 140 konjskih snaga pri 4.000 o/min i 305 Nm, u rasonu broja obrtaja od 1.800 do 2.500 o/min. "Obrtni moment je postavljen relativno nisko, što je tipično za savremene turbodizel motore. Ali, savremenim "mini terenacima" ovo rešenje odgovara, posebno pri eksploataciji na nepristupačnim terenima i terenima sa velikim nagibom. Ubrzanja su linearna, a Tucson snažno kreće već od 1700-1800 o/min, što ga čini izuzetno elastičnim i agilnim, kako za gradsku vožnju, tako i autoput, ali i off-road uslove. Moram da pohvalim i menjač (6 brzina manuelni), čiji prenosni odnosi su dobro proračunati. Precizan je, ali bi bilo dobro kada bi hodovi bili za nijansu kraći." - ističe Petrović.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Utisak u unutrašnjosti testiranog primerka zaista je sjajan, ali uz konstataciju da je automobil bio opremljen Absolute opremom, uključujuči i atraktivnu svetlu boju kože i sve sisteme aktivne i pasivne bezbednosti. "Unutrašnjost Tucsona odlično je odmerena, a dimenzije volana stvaraju utisak da sedimo u nekom još većem automobilu. To je zato što se sedi povišeno, na dobro podesivom vozačkom sedištu, koje je blago profilisano. Sa vozačevom mesta vidi se hauba, što stvara još bolji subjektivan osećaj. Za svaku pohvalu su i ostave za sitnice, kojih ima na sve strane, a na dužim putovanjima sigurno će odgovarati i ostava zaflašu zapremine 1,5L u vratima. Generalno sam zadovoljan Tucsonovom unutrašnjošću, sve je na svom mestu, sa odličnom ergonomijom i bez previše eksperimentisanja." - ističe Petrović.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

I na zadnjim sedištima je sve u najboljem redu. Pored toga što su sedišta udobna, i što nude zavidnu prostranost, za svaku pohvalu je i njihova varijabilnost. Dovoljno je samo da podignete jednu ručicu i sedište će biti preklopljeno prema napred. Dovoljan je jedan potez rukom, i nastaje prtljažnik zapremine 805 litara, i to potpuno ravnog poda. Jednostavno i praktično. Osnovna zapremina prtljažnika je na nivou kompakta: 325 litara sa uspravnim zadnjim sedištima. Iako možda ne deluje puno, podsetimo da je prostor na zadnjoj klupi na zavidnom nivou, i da je više podređen putnicima nego prtljagu. Ipak, pohvale zaslužuje još nekoliko detalja u prtljažniku. Naravno, tu je i mrežica, koja obezbeđuje prtljag od pomeranja, a sve pohvale zaslužuje i staklo na petim vratima, koje se može nezavisno otvoriti. Kada nema potrebe da otvarate kompletna vrata prtljažnika, ili Vam to onemogućava šiblje, granje ili automobil prilepljen uz Tucsona, ovo rešenje pokazalo se kao fantastično.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Vešanje Hyundai Tucsona, što je uobičajeno za SUV kategoriju, usmereno je na udobnost u vožnji. Zahvaljujući zadnjem multilinku i stabilizatorima, Tucson se ponaša sasvim pristojno i sigurno će zadovoljiti prosečnog vozača. "Zahvaljujući debelim gumama sa visokim profilom, gradska vožnja sasvim je na nivou "klasičnih" automobila, uz dodatnu prednost, koja je kod nas posebno omiljena: penjanje na ivičnjake nije nikakva prepreka. Što se tiče pokretljivosti i agilnosti u vožni, vešanje Tucsona pruža sasvim pristojne karakteristike. Ako nešto možemo kritikovati, onda to može biti pomalo neindirektan kontakt sa podlogom. Isto važi i za volan, koji je prevelikog prečnika, i koji bi trebao pružati malo više informacija do vozača. To u gradskoj vožnji ne smeta, ali pri visokim brzinama, osećaj povezanosti sa asfaltom je jako važan. Što se tiče vožnje po krivudavom putu, Tucson se ne naginje previše u krivinama, ali ne treba preterivati, s obzirom na njegovu visinu. Moram da pohvalim ponašanje automobila na snegom pokrivenim putevima. I pored letnjih pneumatika, na putevima prekrivenim snegom, Tucson je samouvereno grabio napred, a kada je situacija bila "na ivici" aktivacijom blokade diferencijala, sve je bilo rešeno. Njegov 4WD sistem je i namenjen upravo ovakvim izletima na planinu." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Hyundai Tucson u novu godinu ušao je sa blagim osveženjem dizajna, o kojima nismo puno govorili. Izmene su kozmetičke prirode i primetiće ih samo oni sa veštim okom. Izmenjena su kućišta prednjih svetlosnih grupa, integrisana je hromirana lajsna na grilu hladnjaka, a nov je i dizajn aluminijumskih felni. Unutrašnjost je, kao što smo i istakli, ugrađeni kvalitetniji materijali. Hyundai Tucson je očigledno dosta profitirao od iskustva starijeg brata, stare genercije modela Santa Fe, od kojeg je nasledio i najvažniju Hyundaijevu karakteristiku: nisku cenu. Od većine direktnih konkurenata, Hyundai je jeftiniji. Iako "naša" testirna verzija sa savremenim turbodizel motorom 2.0 CRDi, sa pogonom na sve točkove 4WD, u najvišem nivou opreme, Absolute+ košta 25.990 Eura, za one manje zahtevnije tu je Hyundai Tucson 2.0 2WD Dynamic+, za koji je potrebno izdvojiti 17.990 Eura, sa carinom i PDV-om. Za navedeni novac, kupac dobija porodičan automobil za svakodnevne potrebe, ali i specifične aktivnosti članova porodice. Odlazak na put, traženje zabačene plaže ili skijališta. Sve to uz vrhunski komfor i bezbednost.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi - Tehnička specifikacija
Tip motora: Turbodizel Common-rail motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1.991
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 140 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 305 / 1.800 - 2.500
Maksimalna brzina (km/h): 177
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 7,1
Zapremina prtljažnog prostora (L): 325 / 805
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila (kg): 1.685
Dimenzija pneumatika: 235/60 R 16
Dužina automobila (mm): 4.325
Širina automobila (mm): 1.830
Visina automobila (mm): 1.730
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.630
Trag točkova napred (mm): 1.540
Trag točkova pozadi (mm): 1.540
Cena automobila (Eur): 25.990
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje