AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Stari Forester bio je kockast, ne posebno lep, povišeni karavan. Novi izgleda više kao SUV, otmenije, uglatije i oblije. U odnosu na svog prethodnika, narastao je u svim smerovima. Blatobrani su, u cilju povećane agresivnosti, više izbačeni van, a prednji i zadnji branici su daleko atraktivniji nego kod prethodnika. Prednja svetlsona grupa ima podeljen deo za duga i oborena svetla, a pokazivači smera instalirani su u bokove farova. Prednji branik izveden je u kombinaciji mat i lakiranih površina, a samo donji deo, oko svetala za maglu, izveden je u plastici crne boje. Isti materijal iskorišćen je za izradu pragova i donji deo branika, celom širinom. Zadnje svetlosne grupe vešto su uklopljuene u zadnje bokove, u levo svetslo instalirano je zadnje svetlo za maglu, a u desno rikverc svetlo. Sve u svemu, novi Forester izgleda sveže i moderno, ali i u isto vreme veoma prepoznatljivo i originalno, što kupci Subarua i očekuju. I Vladan Petrović, naš šestostruki i aktuelni reli šampion, prijatno je iznenađen dizajnom novog Forestera: "Biću slobodan da kažem da novi Forester predstavlja izvinjenje za izgled starog modela. Automboil izgleda veoma atraktivno i prepoznatljivo, što znači da Subaru ostaje veran svojoj filozofiji konstruisanja automobila."

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Kao što smo istakli, Forester nove generacije porastao je u svim smerovima. Pored većeg međuosovinskog rastojanja, povećana je i visina (+85 mm), širina (+45 mm) i dužina (+75 mm). To je donelo više prostora na zadnjim sedištima, koji je neretko kritikovan kod prethodne generacije. Zadnja sedišta dobila su izmenjen oblik, a putnici sada imaju jasnije definisan sedalni i lumbalni deo, što vožnju čini udobnijom. Vozač i suvozač bili su zadovoljni i u prethodnoj generaciji Forestera. Nova generacija može se pohvaliti većim dimenzijama prednjih sedišta, i sa puno više prostora za laktove vozača i suvozača, kao i većim prostorom za kolena. Što se kokpita tiče, dizajn "pozajmljen" od modela Impreza, sa minimalnim izmenama i prilagođen gabaritima automobila.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Da Forester to i čini, potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Karoserija je veoma pregledna, sa puno svetlosti, što mi se posebno dopada. Volan je odlično uravnotežen, a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava valitet unutrašnjosti, ali ipak po kvalitetu materijala zaostaje za svojim nemačkim konkurentima. Plastika je i dalje tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil. Posebne pohvale zaslužuje trokraki volan malih dimenzija, koji ponekad podseća na "radno mesto" Imreze WRX STi." Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao za 63 litra, na respektabilnih 450 litara. Nasloni zadnjih sedišta mogu se oboriti i tada se dobija zapremina od velikih 1610 litara. U levom delu prtljažnika nalazi se priključak za struju od 12V, a u podu prtljažnika nalazi se rezervni točak, sa pratećom opremom. Ipak, kod prtljažnika se nismo puno zadržavali, jer nam je državni reli prvak diskretno zatvorio vrata i kratko, u reli stilu, prokomentarisao: "Koga je briga za litre. Ovo je Subaru." I odmah je seo za volan.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Po okretanju ključa, zarežao je nisko postavljen bokser agregat, koji jasno daje do znanja da sedite u automobilu Subaru. Motor zapremine 2 litra ne razbacuje se snagom (150 KS), ali je sasvim dovoljan da 1.475 kilograma težak automobil iz mesta do 100 km/h pokrene za 11 sekudni. "Možda podaci sa papira ne inpresioniraju, ali Forester može biti jako živahan. Isitina, ako želimo da iskoristimo svaku konjsku snagu, moramo motor "zavrteti" u više obrtaje, što je specifičnost motora bokser koncepcije. Ne zaboravimo da Subaru automobili imaju i stalni pogon na sve točkove, što značajno otežava "posao" motoru. Ali, za one zahtevnije, tu su turbo motori, koji će zadovoljiti i one koji od automobil očekuju malo više, uz sve prednosti koje Subaruov AWD pogon na sve točkove nudi." Upravo odlični pogon na sve točkove, ostavio je trag i na potrošnju ovog benzinskog motora. Tokom našeg testiranja, prešli smo oko 700 kilometara, i zabeležili smo potrošnju koju smo i očekivali od Subaruovog automobila ove koncepcije. U gradskoj vožnji, Forester 2.0X trošio je oko 11 litara benzina na 100 pređenih kilometara, dok je u otvorenom saobraćaju potrošnja iznosilo oko 7 L /100 km. Prilikom eksploatacije na autoputu, potrošnja je iznosila oko 8 L/100 km. Ako uzmemo u obzir masu automobila, stalni pogon na sve točkove i veći aerodinamički otpor, smatramo da je ovo zadovoljavajući rezultat.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Novi Subaru Forester u vožnji je "mekši" od svog prethodnika. Kada tome dodamo i činjenicu da je za 100 milimetara viši, očekujemo i više naginjanja u krivinama. "Da, novi Forester je mnogo mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno." - objašnjava Petrović. "Godine iskustva u reli takmičenjima, dolaze do punog izražaja. Čak i Forester se može voziti u reli stilu. Zadnji deo možete zaneti kada to poželite, ali to samo naglašava užitak vožnje ovog automobila. Zapravo, kod Forestera je sve na vozaču. Ukoliko želite udobno i mekano krstarenje, Forster će Vam to priuštiti u svakoj prilici, a ukoliko želite agresivnu vožnju, automobil će dozvoliti kontrilisana proklizavanja. Forster se ponaša veoma dobroćudno, i prosto je iznenađujuće za automobil ove koncepcije da se sa njim možete poigravati kako poželite, a sve to sa visokom dozom sigurnosti. Milsim da ovaj koncept vešanja bez problema podržava i snažnije turbo motorizacije. Jer, i pored veće visine, ne zaboravimo da je bokser motor postavljen veoma nisko, što dozvoljava više slobode u vožnji i preciznije putanje u krivinama." - zaključuje naš državni reli prvak.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Udobnost Subaru Forestera teće generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Forester će "ignosrisati" u meri da se putnička kabina ostaje savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je visok, a retrovizori su velikih dimenzija.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako se sigurno malo ljudi pita kakve su mogućnosti ovog automobila u "off-road" uslovima, odgovorićemo i na ovo pitanje. Skromne. Iako je na makadamskim neravnim stazama ostavio dobar utisak, jer simetrični pogon na sve točkove samouvereno grabi napred, prva ozbiljnija prepreka pokazala se kao nerešiva. Relativno mali "klirens" nije nam dozvoljavao da pređemo kamenite prevoje, a penjanje uz velike uspone po blatnjavoj podlozi ograničavali su pneumatici, koji nemaju "off-road" karakteristike. "Ovo i nije terenac koji služi da idete tamo gde ljudska noga nije kročila. Upravo zato je ponašanje na asfaltu za svaku pohvalu. Dakle, ovde 4x4 pogon služi više za sigurnost, a ne za teške off-road terene. Uostalom, statistike govore da preko 90 % vlasnika automobila ovog tipa neće ići na "Dakar Rally" i da su najveće prepreke koje mora savladati penjanje na visoke ivičnjake i prolasci kroz razrovane asfaltne puteve prepune udarnih rupa pozamašnih dimenzija, a to je nešto gde se Subaru oseća kao riba u vodi. Posebno bi pohvalio tradicionalnu redukciju prenosa, koja puno pomaže prilikom ekstremnih penjanja. Čak i kada je više osoba u automobilu, Forester će bez problema izvući i uz najveću ekstremnu uzbrdicu." - ističe Petrović.

Standardna oprema Subaru Forestera je veoma izdašna, i uključuje većinu detalja koja je potrebna prosečnom vozaču (ako vozač Subarua uopšte može biti prosečan). Upravo zato se cena od 21.690 Eura, koliko trba izdvojiti za najjeftiniju verziju Forestera, čini veoma prihvatljivom. Jer, kupac dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi.

Subaru Forester 2.0X - Specifikacija automobila
Tip motora: Atmosferski, benzinski motor
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1994
Maksimalna snaga (KS pri o/min):150 / 6.000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):196 / 3.200
Maksimalna brzina (km/h):184
Ubrzanje 0-100 km/h (s):11
Prosečna potrošnja (L/100 km):8,6
Zapremina prtljažnog prostora (L):450 / 1.610
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila (kg):1.475
Dimenzija pneumatika:215 / 65 R16
Dužina automobila (mm):4.560
Širina automobila (mm):1.780
Visina automobila (mm):1.700
Međuosovinsko rastojanje (mm):2615
Trag točkova napred (mm):1530
Trag točkova pozadi (mm):1530
Cena automobila (Eur):21690
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Vozeći Subaru Forester treće generacije bili smo prijatno iznenađeni funkcionisanjem GARMIN navigacionog uređaja sa oznakom Nüvi 255w. U Srbiji je sistem funkcionisao izuzetno precizno, što smo i očekivali od GARMINA, a na Wide ekranu uređaja mogli očitati i imena i najmanjih mesta, kao i ukrštanja glavnih sa sporednim putevima. O tačnosti uređaja i karte dovoljno govori podatak da je, i pri najvećem zumiranju, strelica koja pokazuje našu poziciju uvek bila na crti koja označava put. Sve pohvale GARMIN zaslužuje i kada je u pitanju preglednost i kontrast ekrana, jer smo i po najvećem suncu bez problema pratili našu poziciju. Više o GARMIN navigacionim uređajima za Vaš automobil, kao i cene, možete pronaći na WWW.GARMIN.RS. Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje