AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Stari Forester bio je kockast, ne posebno lep, povišeni karavan. Novi izgleda više kao SUV, otmenije, uglatije i oblije. U odnosu na svog prethodnika, narastao je u svim smerovima. Blatobrani su, u cilju povećane agresivnosti, više izbačeni van, a prednji i zadnji branici su daleko atraktivniji nego kod prethodnika. Prednja svetlsona grupa ima podeljen deo za duga i oborena svetla, a pokazivači smera instalirani su u bokove farova. Prednji branik izveden je u kombinaciji mat i lakiranih površina, a samo donji deo, oko svetala za maglu, izveden je u plastici crne boje. Isti materijal iskorišćen je za izradu pragova i donji deo branika, celom širinom. Zadnje svetlosne grupe vešto su uklopljuene u zadnje bokove, u levo svetslo instalirano je zadnje svetlo za maglu, a u desno rikverc svetlo. Sve u svemu, novi Forester izgleda sveže i moderno, ali i u isto vreme veoma prepoznatljivo i originalno, što kupci Subarua i očekuju. I Vladan Petrović, naš šestostruki i aktuelni reli šampion, prijatno je iznenađen dizajnom novog Forestera: "Biću slobodan da kažem da novi Forester predstavlja izvinjenje za izgled starog modela. Automboil izgleda veoma atraktivno i prepoznatljivo, što znači da Subaru ostaje veran svojoj filozofiji konstruisanja automobila."

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Kao što smo istakli, Forester nove generacije porastao je u svim smerovima. Pored većeg međuosovinskog rastojanja, povećana je i visina (+85 mm), širina (+45 mm) i dužina (+75 mm). To je donelo više prostora na zadnjim sedištima, koji je neretko kritikovan kod prethodne generacije. Zadnja sedišta dobila su izmenjen oblik, a putnici sada imaju jasnije definisan sedalni i lumbalni deo, što vožnju čini udobnijom. Vozač i suvozač bili su zadovoljni i u prethodnoj generaciji Forestera. Nova generacija može se pohvaliti većim dimenzijama prednjih sedišta, i sa puno više prostora za laktove vozača i suvozača, kao i većim prostorom za kolena. Što se kokpita tiče, dizajn "pozajmljen" od modela Impreza, sa minimalnim izmenama i prilagođen gabaritima automobila.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Da Forester to i čini, potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Karoserija je veoma pregledna, sa puno svetlosti, što mi se posebno dopada. Volan je odlično uravnotežen, a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava valitet unutrašnjosti, ali ipak po kvalitetu materijala zaostaje za svojim nemačkim konkurentima. Plastika je i dalje tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil. Posebne pohvale zaslužuje trokraki volan malih dimenzija, koji ponekad podseća na "radno mesto" Imreze WRX STi." Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao za 63 litra, na respektabilnih 450 litara. Nasloni zadnjih sedišta mogu se oboriti i tada se dobija zapremina od velikih 1610 litara. U levom delu prtljažnika nalazi se priključak za struju od 12V, a u podu prtljažnika nalazi se rezervni točak, sa pratećom opremom. Ipak, kod prtljažnika se nismo puno zadržavali, jer nam je državni reli prvak diskretno zatvorio vrata i kratko, u reli stilu, prokomentarisao: "Koga je briga za litre. Ovo je Subaru." I odmah je seo za volan.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Po okretanju ključa, zarežao je nisko postavljen bokser agregat, koji jasno daje do znanja da sedite u automobilu Subaru. Motor zapremine 2 litra ne razbacuje se snagom (150 KS), ali je sasvim dovoljan da 1.475 kilograma težak automobil iz mesta do 100 km/h pokrene za 11 sekudni. "Možda podaci sa papira ne inpresioniraju, ali Forester može biti jako živahan. Isitina, ako želimo da iskoristimo svaku konjsku snagu, moramo motor "zavrteti" u više obrtaje, što je specifičnost motora bokser koncepcije. Ne zaboravimo da Subaru automobili imaju i stalni pogon na sve točkove, što značajno otežava "posao" motoru. Ali, za one zahtevnije, tu su turbo motori, koji će zadovoljiti i one koji od automobil očekuju malo više, uz sve prednosti koje Subaruov AWD pogon na sve točkove nudi." Upravo odlični pogon na sve točkove, ostavio je trag i na potrošnju ovog benzinskog motora. Tokom našeg testiranja, prešli smo oko 700 kilometara, i zabeležili smo potrošnju koju smo i očekivali od Subaruovog automobila ove koncepcije. U gradskoj vožnji, Forester 2.0X trošio je oko 11 litara benzina na 100 pređenih kilometara, dok je u otvorenom saobraćaju potrošnja iznosilo oko 7 L /100 km. Prilikom eksploatacije na autoputu, potrošnja je iznosila oko 8 L/100 km. Ako uzmemo u obzir masu automobila, stalni pogon na sve točkove i veći aerodinamički otpor, smatramo da je ovo zadovoljavajući rezultat.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Novi Subaru Forester u vožnji je "mekši" od svog prethodnika. Kada tome dodamo i činjenicu da je za 100 milimetara viši, očekujemo i više naginjanja u krivinama. "Da, novi Forester je mnogo mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno." - objašnjava Petrović. "Godine iskustva u reli takmičenjima, dolaze do punog izražaja. Čak i Forester se može voziti u reli stilu. Zadnji deo možete zaneti kada to poželite, ali to samo naglašava užitak vožnje ovog automobila. Zapravo, kod Forestera je sve na vozaču. Ukoliko želite udobno i mekano krstarenje, Forster će Vam to priuštiti u svakoj prilici, a ukoliko želite agresivnu vožnju, automobil će dozvoliti kontrilisana proklizavanja. Forster se ponaša veoma dobroćudno, i prosto je iznenađujuće za automobil ove koncepcije da se sa njim možete poigravati kako poželite, a sve to sa visokom dozom sigurnosti. Milsim da ovaj koncept vešanja bez problema podržava i snažnije turbo motorizacije. Jer, i pored veće visine, ne zaboravimo da je bokser motor postavljen veoma nisko, što dozvoljava više slobode u vožnji i preciznije putanje u krivinama." - zaključuje naš državni reli prvak.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Udobnost Subaru Forestera teće generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Forester će "ignosrisati" u meri da se putnička kabina ostaje savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je visok, a retrovizori su velikih dimenzija.

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako se sigurno malo ljudi pita kakve su mogućnosti ovog automobila u "off-road" uslovima, odgovorićemo i na ovo pitanje. Skromne. Iako je na makadamskim neravnim stazama ostavio dobar utisak, jer simetrični pogon na sve točkove samouvereno grabi napred, prva ozbiljnija prepreka pokazala se kao nerešiva. Relativno mali "klirens" nije nam dozvoljavao da pređemo kamenite prevoje, a penjanje uz velike uspone po blatnjavoj podlozi ograničavali su pneumatici, koji nemaju "off-road" karakteristike. "Ovo i nije terenac koji služi da idete tamo gde ljudska noga nije kročila. Upravo zato je ponašanje na asfaltu za svaku pohvalu. Dakle, ovde 4x4 pogon služi više za sigurnost, a ne za teške off-road terene. Uostalom, statistike govore da preko 90 % vlasnika automobila ovog tipa neće ići na "Dakar Rally" i da su najveće prepreke koje mora savladati penjanje na visoke ivičnjake i prolasci kroz razrovane asfaltne puteve prepune udarnih rupa pozamašnih dimenzija, a to je nešto gde se Subaru oseća kao riba u vodi. Posebno bi pohvalio tradicionalnu redukciju prenosa, koja puno pomaže prilikom ekstremnih penjanja. Čak i kada je više osoba u automobilu, Forester će bez problema izvući i uz najveću ekstremnu uzbrdicu." - ističe Petrović.

Standardna oprema Subaru Forestera je veoma izdašna, i uključuje većinu detalja koja je potrebna prosečnom vozaču (ako vozač Subarua uopšte može biti prosečan). Upravo zato se cena od 21.690 Eura, koliko trba izdvojiti za najjeftiniju verziju Forestera, čini veoma prihvatljivom. Jer, kupac dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi.

Subaru Forester 2.0X - Specifikacija automobila
Tip motora: Atmosferski, benzinski motor
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1994
Maksimalna snaga (KS pri o/min):150 / 6.000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):196 / 3.200
Maksimalna brzina (km/h):184
Ubrzanje 0-100 km/h (s):11
Prosečna potrošnja (L/100 km):8,6
Zapremina prtljažnog prostora (L):450 / 1.610
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila (kg):1.475
Dimenzija pneumatika:215 / 65 R16
Dužina automobila (mm):4.560
Širina automobila (mm):1.780
Visina automobila (mm):1.700
Međuosovinsko rastojanje (mm):2615
Trag točkova napred (mm):1530
Trag točkova pozadi (mm):1530
Cena automobila (Eur):21690
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Vozeći Subaru Forester treće generacije bili smo prijatno iznenađeni funkcionisanjem GARMIN navigacionog uređaja sa oznakom Nüvi 255w. U Srbiji je sistem funkcionisao izuzetno precizno, što smo i očekivali od GARMINA, a na Wide ekranu uređaja mogli očitati i imena i najmanjih mesta, kao i ukrštanja glavnih sa sporednim putevima. O tačnosti uređaja i karte dovoljno govori podatak da je, i pri najvećem zumiranju, strelica koja pokazuje našu poziciju uvek bila na crti koja označava put. Sve pohvale GARMIN zaslužuje i kada je u pitanju preglednost i kontrast ekrana, jer smo i po najvećem suncu bez problema pratili našu poziciju. Više o GARMIN navigacionim uređajima za Vaš automobil, kao i cene, možete pronaći na WWW.GARMIN.RS. Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje