AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Suzuki SX4 Sedan ne treba komentarisati na prvi pogled. Neočekivana kombinacija relativno visokog hatchback-a, sa produženom, izduženom zadnjicom, po ukusu evropskog kupca nije sinonim za lep automobil. Kabina za putnike je neobično visoka, a silueta ovog 1,5 metara visokog automobila pomalo podseća na MPV. Ipak, u svakom trenutku je jasno da je ovo neobični sedan, koji u poređenju sa nekim konkurentima izgleda prelepo. Uostalom, automobil je nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u. Suzuki SX4 Sedan je pomalo trendovski rešen, što potvrđuju velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane. Iako to nije bio impreativ kod razvoja ovog automobila, zahvaljujući svom izduženom dizajnu, uz masivne prednje i zadnje branike, automobil izgleda i dovoljno robusno. Na zadnji branik, u amerčkom stilu, instalirani su i "katadiopteri".

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Što se tiče putničkog prostora, novosti jednostavno nema, jer su skoro svi segmenti prosto preseljeni iz petovratne verzije modela Suzuki SX4. To znači da je Sedan zadržao duh sportski orjentisanog porodičnog automobila. Unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti naše porodice. Veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

"Što se tiče sedenja, moram pohvaliti lagan ulazak i izlazak iz automobila. Ergonomija i preglednost instrumenata je odlična, što smo mogli i očekivati od Suzukija. Jedinu zamerku upućujem sedištima koja imaju loše držanje tela u krivinama prilikom agresivne vožnje. Ali, ako u obzir uzmemo činjenicu da ovo nije automobil namenjen sportski orjentisanim kupcima, ovaj detalj ćemo oprostiti." - istakao je Vladan Petrović. Zapremina prtljažnog prostora od 515 litara predstavlja vrhunski rezultat u ovoj kategoriji i u potpunosti odgovara prosečnoj srpskoj porodici. Obaranje zadnjih sedišta spada u standardnu opremu, ali ne treba računati na prevoz predmeta veće dužine. Zapremina prtljažnog prostora, u uslovima oborenih naslona zadnjih sedišta, iznosi zavindnih 1045 litara.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Pod haubom testiranog automobila disao je benzinski agregat zapremine 1,6 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 107 konjskih snaga, pri 5.600 o/min i obrtni moment od 145 Nm pri 4.000 o/min. Maksimalna brzina sedana iznosi 180 km/h, a "sprint" iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 10,7 sekundi. "Već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Sve u svemu, utisci o pogonskom sklopu su veoma pozitivni, i mogu zadovoljiti i one koji od svog automobila traže više od prosečnog." - izjavio je Petrović. Što se potrošnje tiče, minimum smo zabeležili u vožnji na otvorenom putu, pri brzini oko 100 km/h. Tada je potrošnja iznosila oko 6 litara na svakih 100 pređenih kilometara. Na autoputu do izražaja je došao i veći aerodinamički otpor, zbog više karoserije, i potrošnja je iznosila oko 8,3 L/100 km (pri brzini od 130 km/h, u 5. stepenu prenosa, 4.000 o/min).

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a veliki uspeh u podešavanju vešanja postignut je i kod sedan verzije. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 Sedan se jako malo razlikuje od sličnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. "U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi. Oseća se i dodatna težina u zanjdem delu, pa ipak ne treba preterivati sa agresivnom vožnjom. Suzuki SX4 Sedan je odlično izbalansiran automobil, u kome su inženjeri uspeli da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce. Idealno za naše puteve."

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Živahan motor, sa prijatno niskom potrošnjom goriva, izuzetne vozne osobine i vešanje koje je u "dorim odnosima" sa srpskim putevima, to je ono što treba našem tržištu. Kada svemu ododamo i 6 vazdušnih jastuka, ABS sa EBD sistemom, automatsku klimatizaciju, radio sa CD-om i MP3 čitačem, za koje NIJE potrebn doplatiti, shvatamo da na tržištu nema mnogo sedana sa ovako izdašnom opremom i dinamikom. Suzuki se svemu prodružuje sa realnom cenom, koja za testirani model iznosi 13.390 Eura, sa carinom i PDV-om (akcija).

Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - specifikacija
Motor:benzinski, 1.6 VVT, sa MPI ubrizgavanjem
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1586
Maksimalna snaga (KS pri o/min):107 / 5600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):145 / 4000
Prečnik x hod klipa (mm):78.0 x 83.0
Stepen kompresije:10,5 : 1
Maksimalna brzina (km/h):180
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,7
Potrošnja goriva (L/100 km):8,5 / 5,8 / 6,8
Zapremina prtljažnika (L):515 / 1045
Masa automobila / nosivost (kg):1183 / 427
Dimenzije pneumatika:195/65 R15
Dužina automobila (mm):4490
Širina automobila (mm):1730
Visina automobila (mm):1545
Međuosovinsko rastojanje (mm):2500
Zapremina rezervoara (L):50
Cena automobila (EUR):13.390 Eura, sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje