AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Iako je izgled Passata veoma dobro poznat domaćoj javnosti, on i dalje izgleda sveže i atraktivno. Crna boja i napadna hromirana maska hladnjaka, kombinovana sa svetslosnim grupama koje zadiru u branik, ukazuju na luksuz i pomalo podsećaju na američke limuzine. Dominantni logo ukazuje nam na evropsko poreklo, a malo iznenađenje dolazi nam iz gornjeg dela branika, gde su smešteni minijaturni pokazivači smera, koji se više ne nalaze integrisani u svetlosne grupe. Pogled iz profila je očekivano smirujući - povišena donja linija prozora i spuštena lnija krova utiču na dinamičnost celog automobila. Sve u svemu, automobil izgleda samouvereno, odraslo i plemenito, uz konstataciju da se treba naviknuti na hromirani "podbradak" koji uokviruje rešetku hladnjaka.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Enterijer automobila srednje klase mora biti izuzetno važan prodajni argument. I, naravno, ovde nema iznenađenja: kokpit nudi Volkswagenovu preglednost, a kvalitet materijala je izuzetno uverljiv. Sedišta su udobna, a pozicija za volanom savršena. Test automobil isprobao je i aktuelni državni reli šampion, Vladan petrović: "Ergonomija vozačevog dela je na najvišem mogućem nivou i mislim da se niko neće žaliti. Pozicija i podešavanja volana i sedišta odgovaraće svakom vozaču, bez obzira na njegove gabarite. Sedišta su kvalitetna i mogu se pohvaliti odličnim bočnim vođenjem tela. Organizacija kokpita je logična i podseća nas da je ovo model koji se generacijama unazad neprestano unapređuje. Uz sve navedeno, ne mogu a da ne pohvalim i odličan izgled enterijera, a posebno aluminijumske detalje koji unose sportski duh i pojačavaju utisak kvaliteta. Centralna konzola je jednostavna i "čista", ali bi komande klima uređaja mogle biti malo većih dimenzija. Ručica menjača i volan izuzetno su precizni. Ako moram da istaknem zamerku, onda je to dugme za električnu ručnu kočnicu. Smešteno je preblizu prekidača za svetla i može se desiti da ga vozač nekontrolisano aktivira u vožnji. Dobro je što odmah sledi automatska deaktivacija, a i činjenica da električna ručna kočnica aktivira kočnice na svim tičkovima. Mislim da puno srećnije rešenje Passat treba da preuzme od "bratskog" Audija A4, kod kojeg se dugme nalazi pored menjača."

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

I prostor pozadi je na nivou koji očekujemo od Passata. U odnosu na konkurente, primećujemo više mesta u prostoru za kolena putnika pozadi, dok će peti putnik verovatno biti zadovoljan samo na kraćim putovanjima. Posebno je važno istaći da je prostor za glave putnika pozadi veoma izdašan, što se odnosi i na kolena. Što se tiče udobnosti na zadnjoj klupi, možemo reći da je na vrhunskom nivou, uz konstataciju da sedišta imaju tvrđi lumbalni deo. Ova tradicionalna karakteristika na dužim putovanjima obezbeđuje bolju udobnost i sprečava zamaranje putnika. Još bolji je prtljažni prostor. Zapremina prtljažnika iznosi 565 litara i predstavlja vrh u srednjoj klasi.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Vrednim svake preporuke pokazao se i dvolitarski TDI motor sa 140 konjskih snaga, dostupnih pri 4.000 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm pri samo 1.750 o/min. Iako u ponudi postoji i verzija od 170 KS, za njom objektivno i nema prevelike potrebe. I 140 dizelskih konjskih snaga sasvim je dovoljno da Vas uvali u nevolje sa zakonom. Passat sjajno ubrzava i ne troši puno, što je kombinacija koja tera na (prebrzu) vožnju. "Prvo što primećujem kod ovog motora jeste njegova neobična kultivisanost, uprkos sistemu ubrizgavanja "pumpa-brizgaljka". Nema karakterističnih vibracija, a buka u kabini svedena je na minimum. Mislim da su po ovim kriterijumima Volkswagenovi inženjeri uradili odličan posao. Na krivudavim putevima Passat 2.0 TDi može poniziti i znatno snažnije benzince, jer odlično reaguje na gas, a 200 km/h postiže sa neobičnom lakoćom. Ono što prijatno iznenađuje kod ovog motora jeste njegov visok obrtni moment pri niskim obrtajima. Automobil u niskom režimu rada povlači snažno, a šaltanja predstavljaju pravo uživanje. Menjač je nemački precizan i relativno kratkog hoda, a šalta se sa onim prepoznatljivim "klok"." - istakao je Petrović. Svemu treba dodati i malu potrošnju goriva, koja je na našem višednevnom testu iznosila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskoj vožnji, iznosila je oko 8 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Za menadžerske automobile nije dovoljno da imaju samo kvalitetan turbodizel ispod haube i "ušuškanu" unutrašnjost. Dinamika u vožnji, takođe je, izuzetno je važan faktor prilikom kupovine automobila srednje klase. Što se tiče voznih osobina, Passat nam je još jednom dokazao nemačku brigu prilikom konstrukcije svakog detalja. Upravljanje je precizno i možemo slobodno reći da je i dalje među najboljima u kategoriji, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Odlično rešeno prednje vešanje i savremeni zadnji multilink ovom automobilu osiguravaju odlična vozna svojstva. Passat se naginje minimalno i veoma verno sledi željenu putanju. Tek kod preterivanja, oseća se blago proklizavanje preko prednjih točkova. Ali, sve se lako kontroliše izuzetno preciznim volanom, uz svesrdnu pomoć ESP (elektronska kontrola stabilnosti) sistema koji radi veoma efikasno (dok ga nismo isključili). Tokom vožnje se oseća velika čvrstoća karoserije, čije uvijanje je minimalno čak i kada smo ispitivali granice automobila. Imam utisak da su opruge i amortizeri podešeni kako bi ostvarili dobar komfor i sigurno ponašanje pri visokim brzinama. Na autoputu, pri visokim brzinama, automobil je izuzetno stabilan i uliva fantastičn sigurnost."

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Kada padne sneg, bela raskoš prava je sreća decu i sve one koji redovno idu na zimovanje. Ali, onaj ko putuje automobilom, snežnim i zaleđenim putevima ne raduje se previše. Posebno je strašan pogled na beli planinski prevoj, jer je svakome jasno da će vozač i vozilo tamo biti na velikom testu. "Naš" testirani Passat 2.0 TDI 4Motion nema taj problem. U verziji sa pogonom na sve točkove instalirana je električno upravljiva spojnica haldex, koja pogonsku snagu, samo po potrebi, prenosi na zadnje osovine. Naziv sistema potriče od "Haldexa", Volkswagenovog švedskog partnera u tehnici. Kada nastane razlika u broju obrtaja između prednje i zadnje osovine, aktiviraju se dve pumpe sa prstenastim klipovima, koje u spojnici stvaraju pritisak i tako spajaju obe osovine.Spojnica na zadnju osovinu prenosi do 50 % obrtnog momenta, odnosno 10 % u normalnim uslovima. "Automobil se na svim podlogama ponaša agilno i sigurno. Passat se u vožnji ponaša tako samouvereno da prosto poželite da vozite brže. Čak i ako neiskusan vozač pretera, Passat ga neće iznenaditi, jer ESP reaguje munjevito i sigurno. Ipak, treba istaći da je ovaj 4x4 sistem namenjen prvenstveno da pomogne na zaleđenim i deonicama puta prekrivenim snegom. Na suvom i mokrom asfaltu ne treba istraživati 4Motion pogon i njegove granične mogučnosrti." - zaključuje Petrović.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Firma (vlasnik) za Volkswagen Passat 2.0 TDI izbrojaće oko 29.400 Eura. Nažalost, dodatna oprema i 4Motion pogon na sve točkove, cenu će podići za nekoliko hiljada Eura. Možda se nekom čini previsoka, ali moramo podsetiti na odlično zadržavanje cene kao polovnjaka. Zbog toga je svaki Passat dobra investicija. Spoj skladnog dizajna, napredne mehanike i vrhunskog kvaliteta, provereno je dobra kombinacija. Volkswagen Passat je automobil bez dečijih bolesti, i još uvek bez ijedne bore. Sitne mane na koje smo ukazali, ne umanjuju visok ukupni utisak.

Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion
Motor:Turbodizel agregat, ubrizgavanje goriva
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1968
Maksimalna snaga (kW pri o/min):103 / 4000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):320 / 1750
Menjač:6 brzina, pogon na sve točkove
Maksimalna brzina (km/h):209
Ubrzanje 0-100 km/h (s):9,8
Potrošnj grad / otvoreno / prosek (l/100 km):7,6 / 5 / 6
Dimenzije:
Dužina (mm):4765
Širina (mm):1820
Visina (mm):1472
Međuosovinsko rastojanje (mm):2709
Zapremina prtljažnika (L):485
Zapremina rezervoara (L):70
Masa automobila / nosivost (kg):1554 / 606
Dimenzije pneumatika:215/55 R 16
Cena modela Passat 2.0 TDI Trendline:29.400 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje