AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

BMW je 1999. godine u Detoritu predstavio X5, prvi model sa oznakom X u svom imenu. 2008. godine, takođe u Detroitu predstavljen je X6, prvi model novoosnovane klase SAC (Sports Activity Coupe). Već od samog predstavljanja, ovaj automobil je privukao izuzetno veliku pažnju javnosti, ali i kupaca, zbog originalnog, čak pomalo neobičnog izgleda koji niko do sada nije ponudio. BMW X6 ruši neke ustaljene norme i forme coupea. Automobil ima pet vrata, četiri sedišta, veliki prtljažni prostor u nudi vrhunsku udobnost putovanja. Model X6 kategoriju coupea, zbog funkcionalnosti SAV-a, podiže na viši nivo. Upravo zbog toga stvoren je novi podsegment SAC, koji kombinuje prednosti coupea i SAV-a. Iako nosi oznaku X, i ima određenih zajedničkih tačaka sa modelima X3 i X5, BMW X6 je u celini individualan model za posebnu kategoriju kupaca, razvijen na izmenjenoj platformi serije 5. Dizajnerski gledano, model X6 u celini nudi gene već postojećih X modela, ali interpretiranih u nov, ekstremno sportski stil.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Dizajnerski jezik modela BMW X6 predstavlja autentičnu vizualizaciju voznih osobina koje pruža moćan motor, inteligentan xDrive pogon i Dynamic Performance Control (DPC). Napred ne nalazimo puno neobičnosti. Prednji deo je varijacija na temu dvostrukih svetala i karakteristične bubrežne maske hladnjaka. Impozantna nova arhitektura, sa jakim bokovima i mesnatim blatobranima, nije izbrisala simbol BMW-ove prepoznatljivosti: masku hladnjaka sa dva "bubrega", što ovaj automobil čini prepoznatljivim članom minhenske porodice. X6 meri 4 877 milimetara dužine, 1 983 mm širine i 1 690 mm visine. U odnosu na BMW X5, automobil je za par milimetara duži i širi, ali i nešto niži. Iako su mišljenja oko izgleda podeljena, novi BMW X6 zrači čarobnom privlačnošću za sve polemičare. Političkim rečnikom izraženo, kako za desne, tako i za leve, a sve to nam govori da je cilj ostvaren. X6 nigde ne prolazi nezapaženo, što nam je potvrdio i šestostruki državni reli prvak, Vladan Petrović: "Automobil ima specifičan, "mamutski" izgled, što ga čini glavnim predmetom pažnje gde god smo se pojavili. Pešaci na svakom koraku vade mobilne telefone i snimaju, a vozači posle pomeranja u sporiju traku, podižu uvis okrenut palac. Osećaj u ovom automobilu je zaista poseban." - kratak je bio Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Ako su komentari oko spoljašnjeg izgleda podeljeni, u unutrašnjosti nema "greške". X6 je pravi pravcati BMW. Čiste linije i oblici, savršeno organizovan kokpit oplemenjen kožom i aluminijumskim umecima. Sve je podređeno vozaču, a ono što nam je preneo aktuelni reli šampion Srbije, BMW-u X6 sigurno znači mnogo: " Unutrašnjost modela X6 u najvećoj meri kopirana je iz X5. Komande, kombinacija boja, logiciranje iDrive sistema, materijali. Ali, zašto menjati nešto što je već odlično. Ne kaže se slučajno da je BMW automobil za vozače. Mislim da je teško pronaći sedište sa tako pogođenim spojem raskoši, udobnosti i čisto sportskog držanja tela u krivini. Pored volana, koji je podesiv u svim pravcima, sedište je vrhunske podesivosti - od produženja sedalnog dela, do izvlačenja kativnih oslinaca za glavu. Položaj za volanom, ergonomija ručica i komandi i preglednost analognih merača, vozaču pružaju potpunu kontrolu nad automobilom u svim uslovima vožnje. Ako će nešto zasmetiati zagriženim fanovima minhenske marke, onda je to nepostojanje pokazivača temperature vode. Ali, zato je tu mogućnost aktivacije grejanja sedišta putem iDrive-a." - šaljivo, u stilu sportskog vozača, zaključuje Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Iako je u pitanju zanimljiva kombinacija nekoliko automobilskih kategorija, kod ponude prostora pozadi prestaje svako razmetanje. BMW X6 nazad nudi dva odvojena sedišta pojačanog bočnog držanja, karakterističnog za coupe. Bez obzira što spolja izgleda visoko, u najboljem maniru coupea, spušteni krov iziskuje određenu dozu opreza, a one više od 186 centimatara od kontakta sa krovom deliće samo 3 centimetra. Protezanje nogu im neće biti potrebno, jer je mesta za kolena sasvim dovoljno. Ipak, specifično oblikovani zadnji bočni prozori i masivni zadnji stubovi, biće idealni za one kojima smeta previše svetla. Inovativan oblik karoserije doneo je i velika vrata prtljažnika, koji meri 570, odnosno 1.450 litara i poseduje duplo dno. Generalno, BMW-ovi stručnjaci za unutrašnjost uradili su odličan posao. Primećujemo da je prilikom dizajniranja uloženo puno više ljubavi nego kod konkurenata. Komanda za iDrive pruža izvanredan mehanički utisak, poput neke trezorske brave sa brojčanikom. Ali, i pored toga što je uprošćen, ostaćemo kritični prema ovom sofisticiranom sistemu. Primer: za preusmeravanje strujanja vazduha od glave prema nogama potrebno je nekoliko zahvata. Najpre moramo pritisnuti komandu iDrive-a, zatim pomeriti, okrenuti, pritisnuti... Sada napokon imamo tople noge, ali nam pažnja više nije usmerena na saobraćaj i zamalo smo završili u suprotnoj traci.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

BMW X6 xDrive35d verno nam pokazuje šta sve mogu današnji dizelski automobili. Ovo je pravi nemački naftni princ. Stručnjaci u Minhenu oslonili su se na tradicionalni šestocilindrični redni motor zapremine tri litra. Zahvaljujući varijabilnoj Twin-turbo tehnici (stepenasto punjenje sa dva turbo punjača Garret, koja se u nizu uključuju jedan za drugim), ovaj motor je agilan kao Otto motor od 500 konjskih snaga. Mali turbopunjač određuje dobro primanje gasa u nižem režimu obrtaja. Veći turbopunjač uključuje se na 1.500 o/min, a na više 3.000 o/min radi samostalno. I zaista je tako, pored ovog motora teško da ćete poželeti benzinski V8. Agregat razvija maksimalnu snagu od 286 KS pri 4.400 o/min i "medveđi" obrtni moment od 580 Nm, u rasponu od 1.750 do 2.250 o/min. "Na leru motor radi prepoznatljivo BMW-ovski, ali sve pohvale zaslužuje njegova uglađenost, jer radi dugokim prigušenim zvukom kao neki snažan motor luksuzne jahte. Vibracije ne postoje. X "šestica" kreće dostojanstveno. I pored ogromnog obrtnog momenta, zahvaljući fantastičnom xDrive sistemu pogona na sve točkove, poteškoće sa trakcijom ovom automobilu potpuno su strane. Na grublji pritisak gasa, automobil reaguje divlje. Tada postaje pomalo bučan, ali 2,1 tone težak X6 kreće kao iz topa ispaljen. Uostalom, za ubrzanje do 100 km/h treba mu samo 6,9 sekundi, što je fantastičan rezultat (Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde). Uverljivu elastičnost podržava tehnički savršen automatski menjač (6 stepeni prenosa). Promena brzina odvija se spontano, direktnije i sportski. Čak i kada smo koristili manuelni mod, menjač je bio brz kao grom i ni jednog trenutka nije pokazivao znake neodlučnosti. Moram da pohvalim i rešenje komandi menjača sa komandama iza volana. I desna i leva komanda mogu prebaciti u stepen više ili niže, njenim aktiviranjem od sebe ili ka sebi, što smanjuje mogućnost da dođe do zabune prilikom "šaltanja" u krivini. Biću slobodan da kažem da je ovaj sklop tehničko savršenstvo u proizvodnji serijskih automobila." - iskren je bio Vladan Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Pored svega navedenog, BMW X6 oduševio nas je niskom potrošnjom goriva. Iako smo mislili da su fabrički podaci (u tabeli ispod) samo želja potpisnika, zahvaljujuči visokoj efikasnosti kompletnog sklopa, mala potrošnja bila je lako dostižna. U idealnim uslovima, sofisticirani xDrive pogon na sve točkove šalje 40 % obrtnog momenta na prednje, a 60 % na zadnje točkove. Ipak, ukoliko želite Vaš novi SUV da distancirate od mnogobrojnih konkurenata, argument je Dynamic Performance Control (DPC). U pitanju je sistem sa promenljivom raspodelom momenta, ne samo između prednje i zadnje osovine, već i između zadnjeg levog i desnog točka. Posebnost kod modela X6 je aktivno ogibljenje Adaptive Drive koji radi u kombinaciji sa FlexRay sistemom transmisije podataka neophodnih za adekvatno delovanje Adaptive Drive-a. Podaci koje distribuira FlexRay prikupljaju se uz pomoć brojnih senzora koji prate brzinu vozila, ugao volana, longitudinalno i lateralno ubrzanje, poziciju amortizera i karoserije, kao i brojne druge parametre neophodne za efikasan rad sistema. Na osnovu ovih podataka, Adaptive Drive utiče na rad amortizera i stabilizacionih šipki (balans štangli) uz pomoć elektromagnetnih ventila unutar amortizera i rotacionih motora koji kontrolišu stabilizacione šipke. Vozač određuje način funkcionisanja sistema odabirom odgovarajućeg sportskog ili komfornog moda.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Pošto je aktivirao "Sport" mod, Petrović je već od prvog metra krenuo agresivno: "Što se tiče 4x4 pogona i njegovog uticaja na ponašanje u vožnji, ocena je čista desetka! Obrtni moment je uvek tamo gde je najviše potreban, na točku koji ima najbolje prijanjanje. Rezultat je poboljšana kontrola automobila i fantastična trakcija u krivinama. Kontrola automobila je potpuna. Ali tome puno doprinosi i tehnički savršeno ogibljenje. Ovo je, definitivno, najstabilniji SUV model kojim sam upravljao. Ako uporedimo njegovo držanje putanje, trakciju ili naginjanje u krivinama, sa konkurentima, zaključak je da X6 pruža ubedljivo najbolje ponašanje na putu. Već spolja primećuje se da X6 ima male prevese napred, što u startu obećava puno. Oduševljava i njegova neutralnost. Naginjanje ne postoji. Bez preterivanja, osećaj je kao da vozite bar 600 kilograma lakši automobil. Iskreno, ni pomišljao nisam da ću nekada za automobil težak preko 2 tone, sa pogonom na sve točkove i 1,7 metar visine, reći da pruža veliki užitak u vožnji i da dobro "leži". Čak i pri iznenadnim promenama opterećenja ili pri vožnji bez pritiska na papučicu gasa, automobil je ostao savršeno neutralan. Sve pohvale zaslužuje i aktivan volan, koji menja prenosne odnose u odnosu na brzinu automobila (Active Steering). To omogućava veoma lake manevre na parkingu, ali i veoma brze reakcije u agresivnoj vožnji kroz krivine. Kočnice su, takođe, za svaku pohvalu: deluju sigurno u svakom trenutku, i s obzirom da je ovo automobil težak preko dve tone, podložnost pregrevanju je minimalna." - nije krio prijatno iznenađenje Vladan Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Zaista, za volanom BMW-a X6 osećaj je poseban. U vožnji automobil zrači sportskim duhom i raduje se svakom centimetru pređenog puta. Volan je poput dobrog ljubavnika, istovremeno direktan i osećajan. Zahvaljući aktivnom sistemu upravljanja (Active Steering) i aktivnom ogibljenju (aktivno izjednačavanje bočnog nagiba - Adaptive Drive), vožnja ovog automobila je posebno iskustvo. Isto važi i za putnike koji se voze pozadi. Naginjanje karoserije skoro da i ne postoji, a dva putnika na zadnjim sedištima, pored sportskog užitka,biće "počašćeni" velikom količinom luksuza koji ovaj automobil pruža. To se odnosi i na udobnost, koja je na vrhunskom nivou, uz konstataciju da Vas automobil na udarnim rupama i izbočinama, ipak podseća da se vozite u BMW-u, a ne u nekom konkurentskom modelu. Ogibljenje je za nijansu tvrđe podešeno u "Sport" modu, dok "Comfort" modu (određuje se dugmetom pored menjača) nudi daleko mekši trim, ali i dalje putnici imaju osećaj da stoje na čvrstom osloncu. Veliki vozni potencijal na asfaltu nije bio pod znakom pitanja, u to nismo ni jednog trenutka sumnjali. Ali, kako se BMW X6 snalazi na terenu? "Tema BMW X6 u "off-road" uslovima je veoma zanimljiva tema, ali je vrlo brzo je isparila. Gume nižeg profila, felne prečnika 19 inča i ne baš veliki klirens, već u startu nam pokazuju da je prirodno okruženje ovog automobila asfaltna podloga i da je teren čista teorija. Ono što BMW X6 ima odlično rešeno za terensku vožnju jeste odličan rad diferencijala, što je doprinelo odlično snalaženje u blatu ili snegu. Na nekim zahtevnijim zadacima, problem za X6 su i prilazni uglovi, koji su jako ograničeni. Ali, ovaj automobil i nije namenjen za eksploataciju u nekim teškim terenskim uslovima, i zato je na asfaltnu najbolji svojoj kategoriji." - završava Petrović.

BMW X6 xDrive35d - Tehnički detalji
Tip motora:Šest cilindara, turbo - dizel, 4 ventila po cilindru
Zapremina motora (cm3):2993
Maksimalna snaga (KS pri o/min):286
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):
Maksimalna brzina automobila (km/h):236
Ubrzanje 0-100 km/h (s):6.9
Potrošnja goriva (L/100 km):grad: 10,5 / otvoreno: 7,1 / prosek: 8,3
Dimenzije i mase:
Zapremina prtljažnika (L):570 / 1450
Zapremina rezervoara (L):85
Masa automobila / Nosivost (kg):2185 / 600
Dimenzije pneumatika:255/50 R19
Dužina automobila (mm):4877
Širina automobila (mm):1983
Visina automobila (mm):1690
Međuosovinsko rastojanje (mm):2933
Trag točkova napred (mm):1644
Trag zadnjih točkova (mm):1706
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

BMW je sa novim X6 pomerio granice automobilske industrije, pokazavši da SUV od dve tone može imati fantastična vozna svojstva i neutralnost, uz potpuno novi dizajn koji donosi macho imidž jači nego ikada. Kome je namenjen? Onima koji žele veliki SUV, koji već u serijskoj verziji pruža originalan dizajn, neutralnot u krivinama, stabilnost pri visokim brzinama plus kvalitet visoke klase. Namenjen je onima kojima X3 ne iskazuje dovoljno status, a X5 je preozboljan i konzervativan. I, naravno onima koji su spremni da za automobil izdvoje oko 97 000 Eura, koliko košta test primerak. Za BMW X6 xDrive35 u baznom paketu opreme, treba izdvojiti 72.904 Eura.

 

Više detalja i cenovnik možete pogledati na internet prezentaciji www.bwm.rs.

 

Goran Sarić - Automagazin Foto: Goran Perović

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje