AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Moram priznati da smo se testu novog Lancera radovali od samog starta, od trenutka kada smo ga videli na prvim fotografijama. I nismo se razočarali. Novi Lancer izgleda veoma atraktivno i uliva poverenje u vožnji već od prvog metra. I, ne samo to. Novi Lancer privlači veliku pažnju na svakom koraku. Posebno interesovanje pokazali su mladi, koji su na parkingu supermarketa upućivali razna pitanja: "Hmm, to je taj novi Lancer, jel? Izgleda super. Kakav je u vožnji? Kako ide?" To smo i očekivali, jer Lancer izgleda veoma atraktivno, a o sportskoj auri koju sa sobom nosi, ne treba ni trošiti reči.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Lancer nove generacije može se okarakterisati kao kompaktna limuzina i kao takva mora uspeti na tržištu. Novi Lancer najavljuje novi dizajnerski jezik, koji bi trebao stvoriti nepogrešivu identifikaciju čitavog "dijamantskog brenda". Možemo slobodno reći da je Lancer najsportskiji kompaktni sedan. "Novi Lancer izgleda veoma atraktivno. Poseduje pravu sportsku liniju, deluje zategnuto i utrenirano. Uostalom, radi se o sportisti od malih nogu, zar ne? Malo podseća na neki EVO look, i budi sportske asocijacije, što sam i očekivao od dizajnera Mitsubishija." - kratko je prokomentarisao izgled novog Lancera Vladan Petrović. Novi Mitsubishi Lancer napravio je toliko veliki korak napred, u odnosu na prethodnu generaciju, da možemo reći da je novi predstavlja izvinjenje za stari model. Posebna pažnja posvećena je dinamičnosti, i već na prvi pogled Lancer Vas prosto vuče da ga probate. Međuosovinsko rastojanje je duže, a širi je i trag točkova, dok je ukupna dužina automobila manja. Činjenica da je međuosovinsko rastojanje duže, a dužuna automobila kraća, već nagoveštava odlične vozne sposobnosti nove generacije.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Po otvaranju vrata, pažnju privlače profilisana sedišta i atraktivan enterijer. "Sedenje je odlično, a posebno treba pohvaliti izgled enterijera, koji se dobro uklapa u karakter novog Lancera. Dizajn intrument table podseća na onaj koji smo videli kod modela Outlander. Trokraki volan izgleda veoma atraktivno, ali bilo bi bolje da je manjeg prečnika. Moram da pohvalim i ergonomiju automobila, jer sedalni deo sedišta je dovoljno širok, a u isto vreme odlično drži telo u krivinama. Kokpit izgleda odlično, ali plastika je, kao i u Outlanderu, izuzetno tvrda i ne odaje veliki utisak kvaliteta na dodir. Položaj ručice menjača, u odnosu na volan i sedište je za svaku pohvalu. Sve je na dohvat ruke, a period privikavanja na vožnju ovog automobila je minimalan." - istakao je Vladan Petrović. Što se tiče prostora pozadi, treba istaći da, iako nije duži od svog prethodnika, novi Lancer nudi sasvim dovoljno prostora za kolena, a za glave visokih putnika ne bi smetao i koji centimetar više. Zapremina prtljažnika od 400 litara predstavlja "zlatnu sredinu", ali moramo pohvaliti varijabilnost i deljivost.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Iako možda nekom zvuči kao mali, 1.5-litarski motor, koji je pokretao test automobil, priredio nam je prijatno iznenađenje. Veoma tih i kultivisan, motor nas je oduševio svojim performansama, i slobodno možemo reći da na crtu može izazvati veliki broj pogonskih motora veće snage i zapremine. Naše zapažanje potvrdio je i Vladan Petorvić: "Moram priznati da, kada sam prvi put seo u test automobil, nisam znao koji je motor pod haubom. Kada sam saznao je u pitanju 1.5-litarski benzinac, bio sam veoma iznenađen. Automobil snažno povlači već iz niskih podruja obrtaja, a kada ga "zavrtite" u visoke obrtaje, tada pokazuje svoju pravu ćud. Celokupnom pozitivnom utisku doprinosi i fantastičan petostepni menjač, veoma precizan, sa kratkim hodovima. Menjač odlično "sarađuje" sa živahnim motorom i vema efikasno prenosi snagu motora. Ako nešto moramo zameriti, to je izolacija putničkog prostra. Mislim da je motor veoma tih, ali izolacija bi mogla biti bolja. Ono što sam primetio je da motor odlično podnosi visoke brzine. Novi Lancer bez problema išao je i brzinama preko 190 km/h. Bravo za Mitsubishi!" - jasan je bio Petrović.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Savremeni 1.5-litarski motor u novom Lanceru, iz 1499 cm3 razvija 109 konjskih i 143 Nm obrtnog momenta. Odlične karakteristike motora nisu uticale na povećanje potrošnje. Mi smo novi Lancer najviše eksploatisali u Beogradu i okolini, i prijatno nas je iznenadila prosečna potrošnja testa od samo 7,1 litar na 100 pređenih kilometara. U gradskim uslovima potrošnja se kretala oko 9 litara na 100 pređenih kilometara, što je za ovako elastičan i temperamentan agregat zaista malo. Uz sve to, Mitsubishi Lancer 1.5 iz mesta do "stotke" sprinta za 11,6 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 191 km/h.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Svaki automobil sa znakom dijamanta na masci, zalužuje posebnu priču o ponašanju u vožnji. Sigurno najkompetentnija ličnost za ocenjivanje performansi automobila je šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović: "Automobil je odlično izbalansiran. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju i širokom tragu točkova, ponašanje automobila je odlično čak i kod oštre vožnje. Kada sam video da je dužina automobila smanjena, a međuosovinsko rastojanje povećano u odnosu na prethodnu generaciju, znao sam šta Mitsubishi "smera". Za one zahtevnije, treba istaći da treba da računaju na blago proklizavanje prednjeg dela, ali koje se lako kontroliše gasom i korekcijama volanom. Moram da pohvalim i kočnice (diskovi na svim točkovima), koje odlično odrađuju svoj posao. Volan je precizan, iako ne bi smetalo da prenese malo više informacija sa podloge. Lancer odlično "pegla" neravnine, a u krivinama se minimalno naginje i čvrsto se drži zadate putanje. Sve u svemu, Mitsubisi Lancer predstavlja odličan kompromis između udobnosti i sporta." Podsetimo, zadnje vešanje je povećanog hoda za 10 mm dobilo na boljem ponašanju tokom vožnje po lošem putu. Zadnje vešanje je novi Multilink, čime je postignuto znatno bolje ponašanje na putu i posebna stabilnost u krivinama. Novi upravljački sistem je direktniji, ali sa smanjenim vibracijama.

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Očigledno je prošlo vreme laganih i nesolidnih Mitsubishija. Lancer nove generacije unapređen je do poslednjeg detalja i ima jake adute za uspeh, kojem će doprineti i solidna cena. Sa devet vazdušnih jastuka, automatskim klima uređajem, sistemima ABS, EDB, ESP, aluminijumskim felnama prečnika 16 inča, CD MP3 uređajem, Hands-free sistemom i elektronskim podizačima stakala, novi Mitsubishi Lancer u Velautu treba izdvojiti 16.700 Eura (posebna akcija kompanije Velauto). Za sposoban, tehnički napredan i dobro opremljen automobil, kakav je Mitsubishi Lancer 1.5 Invite, sa odličnim motorom, čini se da je cena sasvim opravdana.

Mitsubishi Lancer 1.5 Invite
Motor:Benzinski četvorocilindrični, atmosferski agregat
Broj cilndara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1499
Maksimalna snaga (KS pri o/min):109 / 6000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):143 / 4000
Performanse:
Maksimalna brzina (km /h):191
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):11,6
Prosečna potrošnja goriva (L/100 km):6.8
Dimenzije:
Dužina (mm):4517
Širina (mm):1760
Visina (mm):1490
Međuosovinsko rastojanje (mm):2635
Trag točkova napred (mm):1530
Trag točkova pozadi (mm):1530
Zapremina prtljažnog prostora (L):400
Zapremina rezervoara (L):59
Masa automobila (kg):1245
Dimenzije pneumatika:205/60R16
Cena sa carinom I PDV-om:16.700 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje