AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Fotografije sa testiranja, snimljene OLYMPUS foto opremom, možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK. Daleke 1967. godine Mazda je predstavila automobil srednje klase 1500. Iako je za dizajn 4,37 metara duge limuzine bio zadužen slavni Bertone, nikada nije postigla uspeh van granica Japana. 1979. godine japanski proizvođač pokušava ponovo: predstavlja naslednika sa revolucionarnim sistemom upravljanja na sva četiri točka i na svim važnim tržištima pojavljuje se model 626. Bingo! Amerikanci, Evropljani, Australijanci prepoznali su vrednosti japanske porodične limuzine, koja je do proleća 2002. godine prodata u više od 4,3 miliona primeraka. Na toj tradiciji izrasla je i prva generacija Mazde 6.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Dizajn Na test smo dobili zanimljivu verziju Mazda 6 Sport CD163 TE Plus, a kao i do sada u testiranju nam je pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. "Iako se o ukusima ne raspravlja, moram da kažem da mi Mazda 6 izgleda više sportski elegantnije od najizvikanijih nemačkih konkurenata. Mislim da su japanski dizajneri izabrali ono najbolje od evropskih kolega i sve uskladili sa savremenim ukusima. Automobil izgleda veoma dinamično, vetrobran je ekstremno zakošen, prednji točkovi pomereni su ka prednjem delu automobila, a bokovi su vidno sportski izbačeni. Dizajn - čista desetka!" - prvi su utisci Vladana Petrovića o novoj Mazdi 6. I ostatak redakcije u potpunosti se složio sa našim reli šampionom. Sa položenim vetrobranom, visokom bočnom linijom, zasečenim prednjim svetlima, i već prepoznatljivim izbačenim prednjim blatobranima, automobil je sasvim u trendu i već na prvi pogled prepoznatljiv kao Mazda. Uobičajene sijalice pozadi su zamenjene crvenim svetlećim diodama - manje zaslepljuju, duže traju, a kod kvara jedne ili dve diode, automobil ne ostaje bez zadnjeg pozicionog ili stop svetla. Nova "šestica" ima koeficijent otpora vazduha od svega 0,28 (prethodnik 0,31). Ovo poboljšanje rezultat je ugradnje specijalnih aerodinamičkih dodataka, kao što je potpuno zatvoren pod automobila ili minijaturni usmerivač vazduha ispred točkova, koji su rezultat rada od čak 300 sati provedenih u fabričkom vazdušnom tunelu u Hirošimi. Prednost? Lakše ubrzanje pri visokim brzinama, a posebno iznad 160 km/h, što smo osetili na autoputu. Nova karavan verzija mazde 6 je najduža od tri ponuđene karoserijske izvedbe (sedan, liftback i karavan). Meri dužinu od 4.765 mm (+75 mm), širinu od 1.795 (+15 mm) i visinu od 1.490 mm, što je za 10 mm više od prethodnika. Štedelo se i na težini, kao i kod Mazde 2. Iako je porasla, Mazda 6 je oko 35 kilograma lakša od prethodnika. Zahvaljujući korišćenju specijalnog čelika visoke čvrstoće (karoserija je sada čvršća za velikih 33 %), karoserija je lakša za 4,3 kilograma, sedišta sa novom konstrukcijom ukupno su lakša za 5 kg, zadnje oslanjanje za 4 kg...

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Unutrašnjost Dizajn enterijera je na neki način univerzalan. Zahvaljući pet centimetara dužem međuosovinskom rastojanju, putnici na zadnjim sedištima imaju više mesta za kolena (+2 cm) i više širine za ramena (+1 cm). Prijatno nas je iznanadila činjenica da i na dužim relacijama, pozadi mogu da se udobno prevezu tri osobe, a čak i u prtljažnom delu ima više prostora - 519 litara. Vladan Petrović preneo nam je svoje utiske posle smeštanja za volan: "I za volanom sve odgovara. Podesiv je po visini i dubini, i veoma je lako pronaći savršen položaj. Svi prekidači su na dohvat ruke i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Jednostavno, u kabini vlada savršen red, ali i dizajnerski gledano, sve deluje privlačno ali ne i napadno. Sjajni prstenovi oko brzinomera i obrtomera savršeno se kombinuju sa aluminijumskim okvirima radija na središnjem delu. Multifunkcionalni volan presvučen je kožom i dizajniran je veoma dinamično i zanimljivo. Ali, u Mazdi 6 nije samo oko razmaženo. Ruke se prosto lepe za volan, a sve površine prijatne su na dodir, kao što i izgledaju. Moram da priznam da je ovom automobilu jako teško pronaći manu." - prijatno je iznenađen Petrović. Moramo konstatovati da je kvalitet materijala u novoj Mazdi 6 na nivou premium Evropljana. Završna obrada je filigranski precizna, a čak i kada snažnije kolenima pritisnete centralnu konzolu, nema ni traga od neprijatnih zvukova ili pomeranja. Kod nove Mazde koristili smo i jedan potpuno nov informacioni sistem CF-NET (Cross Functional), čiji displej se nalazi na vrhu centralne konzole. Sa dva tastera, koji se nalaze na levom ramenu volana (levo/desno i gore/dole i enter) komunicira se sa iscrpnim putnim računarom. Ovaj sistem omogućava i intuitivno upravljanje klima uređajem, radio sistemom, hands-free uređajem... Za one kojima se ovaj sistem čini komplikovan, Mazda je ostavila mogućnost kontrole radio i klima uređaja preko klasičnih komandi na središnjoj konzoli. Bravo!

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Oprema U skladu sa tradicijom, Mazda na opremi, a samim tim i na sigurnosti, nije štedela. U kritičnim situacijama, vozači se mogu osloniti na elektronska pomagala (ABS, DSC, EBD, ABS...), a kada udes postane neizbežan, putnike će štititi šest vazdušnih jastuka: osim uobičajenih prednjih i bočnih, glave vozača i suvozača štite i jastuci u krovnim nosačima. Mazda 6 može se pohvaliti i aktivnim naslonima za glavu, koji štite kičmeni stub pri naletu od nazad, ali i sigurnosnim papučicama kočnice i kvačila, koji se otpuštaju u slučaju sudara i tako štite stopala vozača od povreda. Sve navedeno dolazi serijski već u osnovnom modelu 1.8i CE! Standard u Mazdi je i automatska aktivacija svetala, radio sa CD MP3 čitačem, manuelna kontrola klima uređaja, podesiv volan po visini i dubini, elektronska kontrola svih prozora, daljinska centralna brava, praktični sistem sklapanja zadnjih sedišta imena "Karakuri", felne od lake legure (16 inča), a za dizel motore standard je i filter štetnih čestica, DPF. Verzija TE može se pohvaliti automatskom regulacijom dvozonskog klima uređaja, kožni volan i ručica menjača, aluminijumske felne prečnika 17 inča, tempomat, grejani i elektronski kontrolisani spoljni retrovizori... Verzija TE Plus, koju smo testirali, može se pohvaliti BOSE audio sistemom, Bluetooth hands-free sistemom, Bi-xenon svetlosnim grupama... Sve u svemu, puno muzike za malo para, ali o tome ćemo kasnije, jer najslađe ostavljamo za kraj.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Motor Do prošle godine u ponudi, dvolitarski motor snage 105 kW, zamenjen je savremenim turbodizel gregatom 2.2 MZR-CD, koji je u ponudi sa tri "porcije" snage: 125 KS, 163 KS i 185 konjskih snaga. Na test smo dobili srednje snažnu verziju Common-rail turbodizel motora, koji predstavlja pravi kompromis između potrošnje goriva i performansi. Iz 2,2 litra zapremine motor razvija 163 konjske snage pri 3.500 o/min i obrtni moment od velikih 360 Nm, u rasponu obrtaja od 1.800 do 3.000 o/min. "U leru motor radi kao da nije dizel. Savršeno je miran, kultivisan i tih. Ne smem ni da ga uporedim sa popularnim PD (Pumpe duse) motorima iz nemačkih konkurenta, koji bi pored Mazde mogli samo pognuti glavu. Šestostepeni menjač je veoma precizan i kratkih hodova. Iako možda zvuči prepotentno, ali mislim da bi neki nemački konkurenti trebali da se ugledaju na ovako konstruisan menjač, čija ručica prosto sama ulazi u željeni stepen prenosa. Do 1.700 o/min, motor vuče linearno, i pomalo pasivno. Oko 2.000 o/min počinje snažnije da povlači, a kulminacija dolazi nešto posle 3.000 o/min, kada automobila poteže veoma brutalno, i bez problema zavrti u prazno velike točkove. Naravno, uvek kada preterate sa gasom, elektronika veoma vešto preuzima stvar u svoje ruke, što je jako korisno za neiskusne vozače. Čini se da Mazdini inženjeri nisu hteli ništa da prepuštaju slučaju." Možemo samo konstatovati da je savremeni turbodizel prava mera za savremenu porodičnu limuzinu, jer spontano reaguje na svaki pritisak papučice gasa. Ono što nas je prijatno iznenadilo je ravnomernost razvoja snage, jer se snaga prenosi odlučno i kontunirano već iz niskih obrtaja, bez "turbo rupe". Uz podporu izvanrednog menjača sa šest stepeni prenosa, sprint do "stotke" traje samo 9 sekundi, što zadovoljava potrebe i onih zahtevnijih vozača. Odziv na gas uverljiv je i na višim obrtjima, pa Mazda 6 bez problema ide preko 200 km/h. Zbog naglašene elastičnosti motora, moguće je voziti u visokom ritmu i imati visoku putnu brzinu, bez čestog šaltanja. Oduševila nas je i potrošnja - iako "našu" Mazdu 6 nismo štedeli, prosečno je trošila samo 6,5 litra na 100 pređenih kilometara. "Normalan" vozač može računati na potrošnju ispod šest litara.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Ponašanje na putu Na 167 hektara test poligona u Mioshi, koji je otvoren još davne 1965. godine, nova "šestica" testirana je u uslovima koji u potpunosti odgovaraju putevima Nemačke ili Francuske. Ipak, završna podešavanja prema ukusu evropskog kupca realizovana su u Oberurselu, malom mestu u blizini Frankfurta, gde je i sedište evropskog odeljenja za istraživanje i razvoj. Možemo slobodno reći da je se isplatilo. Oslanjanje je veoma čvrsto, opremljeno je dvostrukim poprečnim ramenima napred i multilink osovinom pozadi. Sve navedeno, uz precizan elektrohidraulički volan, daje uravnoteženo i sigurno ponašanje na putu. Ovo nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Stabilnost automobila je fantastična, iako je u pitanju karavan. Uprkos teškom "nosu", nova šestica ponaša se iznenađujuće neutralno, i samo kod preterivanja potrebno je blago dodavati volanom. I kod najoštrijih manevara, "rep" automobila savršeno je disciplinovan, i stiče se utisak da je težište automobila veoma nisko. DSC (ESP) reaguje samo u kritičnim situacijama, i to veoma mekano i očekivano. Volan, takođe, zaslužuje najvišu ocenu: precizan je, dovoljno direktan i osećajan. Potpuno pozitivnom utisku doprinose i 17-inčni točkovi (215/50 R17) i snažne kočnice." Što se udobnosti tiče, možemo reći da je Mazda napravila veliki posao. Do kabine će doći samo najgrublje neravnive, a putnike koji se voze pozadi će dodatno obradovati osećaj "ušuškanosti" kao da se vozite u nekoj većoj limuzini. Čak i posle dužeg putovanja, putnici pozadi iz automobila su izašli potpuno sveži, što ukazuje da ovaj automobil može biti i poslovna limuzina za "gutanje" kilometara.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Zaključak Kao što smo rekli, šećer smo ostavili za kraj. Nova Mazda šest, definitivno je automobil koji se kupuje razumom, a ne srcem, a oni koji je kupe sigurni su da nisu pogrešili. Ali, mislimo da ima dovoljno argumenata i za emocije, jer je model nove generacije znatno atraktiniji od prethodnika. Mazda 6 zadržala je odlike visokokvalitetnog proizvoda, komforna je, sigurna i može se pohvaliti odličnim performansama uz malu potrošnju. Za testirani primerak, Mazda 6 Sport Combi CD163 TE Plus, potrebno je izdvojiti 25.090 eura, sa carinom i porezom. Uz to, Mazda se može pohvaliti trogodišnjom garancijom, ali i činjenicom da je prošla generacija prvi automobil u istoriji maraton testova uglednog nemačkog časopisa Auto Bild, koji je 100.000 kilometara prešao bez ijednog kvara! Da li treba još nešto da dodamo?

Mazda 6 Sport Combi CD163 TE Plus
Tip motora:4 cilindra, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):2183
Maksimalna snaga (KS pri o/min):163 / 3500
Max. Obrtni moment (Nm/o/min):360 / 1800 - 3000
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9.2
Maksimalna brzina (km/h):210
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,0 / 4,8 / 5,6
Prtljažni prostor (cm3):519 / 1751
Masa automobila/nosivost (kg):1500 / 635
Dimenzije pneumatika:215/50 R17
Dužina automobila (mm):4765
Širina automobila (mm):1795
Visina automobila (mm):1490
Međuosovinsko rastojanje (mm):2725
Cena automobila (Eur):25.090 sa carinom i PDV-om

Automagazin.rs

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Chevrolet Spark je na tržištu izgradio imidž jeftinog automobila, kojeg su kupci zavoleli zbog povoljne cene i niskih troškovima održavanja. Posle test vožnje, možemo slobodno reći da se nova generacija modela Spark malo udaljila od filozofije svojih prethodnika, jer pored niske cene (već od 7.140 Eur!), novi Spark kupce "lovi" i svojim zavodljivim stilom...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje