AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Nakon tri godine proizvodnje, na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, i samo nekoliko dana kasnije, na sajmu automobila u Beogradu, prikazana je unapređena verzija modela Toyota Auris. Unapređenja tehnike i dizajna učinila su model Auris atraktivnijim, i obezbedila mu dodatnu privlačnost za drugi deo "životnog ciklusa". Kada svemu dodamo i cenu vozila od 13.990 Eura sa PDV-om, shvatićemo da je pred nama ponuda o kojoj ozbiljno treba razmisliti, jer se akcijska cena modela Auris približila ceni slično opremljenog modela Kia Cee'd.

Više o uslovima kupovine modela Auris, možete pogledati klikom na www.toyota.rs.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Dizajn

Auris 2010 može se pohvaliti oštrije dizajniranim prednjim svetlosnim grupama, kao i novom optikom zadnjih svetala. Novi branici odaju utisak da je automobil širi nego što zapravo jeste. Takođe, agresivnije linije su korišćene prilikom dizajniranja poklopca motora, što upotpunjuje utisak dinamičnosti ovog zanimljivog automobila. Isto se odnosi i na veću masku hladnjaka, koja sada daleko više dolazi do izražaja. Kao što smo istakli, zadnji deo automobila je pretrpeo slične promene, koje se odnose na nov branik i svetlosne grupe. Zadnja svetla podeljena su horizontalno, što optički snižava dosta visoku karoseriju. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Enterijer

Što se enterijera tiče, pored unapređenja kvaliteta materijala, povećana je i mogućnost individualizacije. Kupac može da izabere dobro poznatu, sofisticiranu instrument tablu, ili novu konvencionalnu, u zavisnosti od nivoa opreme. Testirani primerak bio je opremljen klasičnom instrument tablom, gde su u krug obrtomera i brzinomera integrisani diskretni pravougaoni displeji, koji su izuzetno pregledni. "Kokpit" je dobio novu strukturu plastike, a gornji deo je opremljen mekanim materijalom, veoma prijatnim i za oko i na dodir. Isto važi i za volan, koji je manjih dimenzija, ali sportski dizajniran i prijatan za ruke. Čak i posle tri godine, Auris ima jedan od najprostranijih enterijera u svojoj kategoriji. I kada ekstremno visoki vozači pomere sedište u zadnji položaj, iza njih ima prostora za putnike visine oko 180 cm. Kako je to moguće u hatchback modelu dužine 4,2 metra? Odgovor pronalazimo u visini. Enterijer je koncipiran kao u nekim MPV modelima, dakle sedi se visoko, kako napred, tako i pozadi. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originalnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju.

Prijatno iznenađen novim enterijerom bio je i Vladan Petrović: "Osveženi Auris deluje kompaktnije i čvršće od prethodnika. Tome najviše možemo zahvaliti novim materijalima, koji odaju utisak visokog kvaliteta. To nismo mogli reći za prethodnika. Posebnu pažnju privukao mi je sportski dizajniran volan, koji je obložen kožom, a ima i sportski "odrezan" donji deo. Što se instrument table tiče, čitljivija je od one koju smo videli kod prethodnika. Još jednom moram da pohvalim prostranost Aurisa, koja predstavlja vrhunac ove kategorije."

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Motor

I prethodni motor 1.6 VVT-i, nakon uvođenja na tržište 2007. godine, važio je za vrhunski benzinski agregat u svojoj kategoriji. Ali, nakon agresivne invazije turbopunjača u benzinskim motorima, Toyota je morala učiniti nešto novo. Glavna inovacija je integrisanje sistema za promenljivo vreme otvaranja ventila, Valvematic. Ovaj sistem kombinuje tehnologiju prethodnog sistema VVT-i (Variable Valve Timing - inteligent) sa novim mehanizmom koji eliminiše potrebu za klasičnim usisnim leptirom. Podsetimo, kod klasičnog sistema kontrola usisa vazduha vrši se putem usisnog leptira. Valvematic sistem prilagođava količinu vazduha tako što neprekidno kontroliše hod i vreme otvaranja i zatvaranja ventila i time u potpunosti eliminiše potrebu za usisnim leptirom. Agregat zapremine 1,6 litra razvija 132 konjske snage pri 6.400 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 160 Nm pri 4.400 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

To je teorija. A, kako sve to funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Motor je veoma zanimljiv. Odlično sarađuje sa menjačem, veoma je kultivisan i tih u svakom režimu rada. Inženjeri su ugradnjom Valvematic sistema znatno poboljšali elastičnost motora. Ubrzanje iz mesta do "stotke" od 10 sekundi je za respekt i spada među najbolje atmosferske motore ove zapremine. Motor se najbolje vozi u području obrtaja oko 2.000 o/min, a ukoliko želite isprobati njegov maksimum, potrebno ga je "zavtreti" preko 6.000 o/min."

Velika prednost uvođenjem Valvematic sistema dobijena je i na području potrošnje. Pored toga, za malu potrošnju motora možemo zahvaliti i šestostepenom menjaču (ranije samo petostepeni) sa kratkim prenosnim odnosima. Zahvaljujući odličnom menjaču, pri 130 km/h, agragat može biti na samo 3.600 o/min, što je jedan od najboljih rezultata u ovoj zapreminskoj klasi motora. Pri 130 km/h, motor troši 7,8 l/100 km, što je najniža potrošnja u ovoj klasi motora. Laganom vožnjom, Ibarskom magistralom prema Čačku, zabeležili smo potrošnju manju od 5 l/100 km, što je za svaku pohvalu. Kada smo koristili indikator za optimalno vreme za promenu stepena prenosa, koji se nalazi u centralnom delu instrument table, zabeležili smo potrošnju od samo 4,1 l/100 km!

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Oslanjanje

Orjentacija na maksimalan komfor posade bila je primarna kod prve verzije modela Auris, koju je karakterisalo mekše trimovano oslanjanje, kao kod "francuske škole". Modernizacija je ostavila traga i na podešavanju oslanjanja automobila. Osveženi Auris ima tvrđe oslanjanje od svog "prethodnika". Zato je upravljanje preciznije, a ponašanje na putu dinamičnije. To nam je potvrdio i Petrović: "Modernizovani Auris se u krivinama manje naginje. Auto je poslušniji, a reakcije volanom su preciznije nego kod prve verzije. Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Ono što me je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa skoro 1.300 kilograma teškim automobilom. " - istakao je Petrović.

Iako je dinamičnost povećana, tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti. Možda bi prelazak preko čestih rupa na našim putevima mogao biti udobniji, ali podsetićemo da su na automobil u "Sport" paketu orpeme montirani pneumatici 225/45 R17.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Cena

Auris više nije skup! Osveženi Auris dostupan je po akcijskoj ceni već od 13.990 Eura (količina ograničena, raspoloživost modela proveriti kod dilera), što za ono što svom vlasniku pruža, možemo oceniti kao dobar izbor. Za ovaj novac, kupac dobija automobil svežeg i dinamičnog dizajna, štedljiv motor, klima uređaj, CD MP3, ABS, putni računar, podesiv servo upravljač, električnu kontrolu prozora i retrovizora... Za testirani primerak, Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport, potrebno je izdvojiti nešto veću sumu novca - 19.200 Eura, ali nastavak "Sport" donosi potpuno nov nivo prepoznatljivosti, zahvaljujući velikim atraktivnim felnama prečnika 17 inča, spojleru iznad zadnjeg stakla, tamnim zadnjim staklima... "Naš" test automobil bio je opremljen i najboljim atmosferskim 1,6-litarskim motorom na tržištu, sa najmanjom potrošnjom u segmentu.

Toyota Auris 1.6 Valvematic, specifikacija:


Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport
Motor:Benzinski 1.6 Valvematic, ubrizgavanje goriva
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.598
Maksimalna snaga (kW/o/min):97 / 6.400
Max. obrtni moment (Nm/o/min):160 / 4.400
Maksimalna brzina (km/h):195
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,0
Potrošnja - grad / otvoreno / prosečna:8,1 / 5,0 / 6,4
Zapremina prtljažnika (L):350 / 777
Zapremina rezervoara za gorivo (L):55
Masa automobila / nosivost (kg):1.295
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Dimenzije:
Dužina automobila (mm):4.245
Širina automobila (mm):1760
Visina automobila (mm):1.515
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.600
Trag točkova napred (mm):1.525
Trag točkova pozadi (mm):1.525
Cena test modela:19.200 Eura
Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje