AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Oko 2 miliona prodatih primeraka prve generacije, jasno su zadatak razvoja naslednika podigli na viši nivo. Nova generacija modela Citroën C3 zadržala je dizajnerski koncept svog prethodnika, ali sa potpuno novim detaljima i jednako visokom prepoznatljivošću, kaju je imao i prethodnik. Iako svojim izlgedom, novi C3 teži ka "B" segmentu, dužina automobila ostala je ispod četiri metra. Nova generacija modela C3 nazvana je Visiodrive, čime se želi istaći suština nove generacije. Dosadašnji model C3, koji je prodat u skoro 2 miliona primeraka, paralelno će se prodavati pod oznakom C3 First.  

Poređenje generacija:


Model:C3 Visiodrive (od 2010)C3 First (od 2002) Razlika
Dužina (mm): 3941 3860 + 81
Širina (mm): 1728 1667 + 61
Visina (mm): 1524 1510 + 14
Međuosovinsko ras. (mm): 2451 2460 - 09
Zapremina prtljažnika (L): 300 305 - 05
Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Dizajn Dizajn eksterijera je jedino čime novi Citroën C3 podseća na svog prethondika. Zaobljena silueta vozila, uz malo fantazije može podsećati na model čuveni 2CV. Dizajn automobila izveden je po principu prvog Citroën-a C3, ali sa zategnutijim linijama, kako bi pojačale dinamičnost. Da novi Citroën C3 izgleda sveže i dinamično, mišljenja je i Vladan Petrović: "Automobil izgleda stvarno super. Dinamičniji je od svog prethodnika, ali bez previše agresivnosti. Upravo onako kako se i očekuje od proizvođača koji je oduvek težio ekstravaganciji i nekonvencionalnosti. Novi C3 izgleda čvršće, ozbiljnije i kvalitetnije." Zanimljivo je da se nova generacija, isto kao i prethodnik, može kupiti isključivo u verziji sa pet vrata. Pored specifične zaobljene linije krova, novi C3 karakterišu i deljiva stakla u prednjim vratima i trougaono staklo u zadnjem delu automobila. Napred dominira širok i masivan branik, koji se neprimetno nastavlja na poklopac motora. Na masci hladnjaka nalazi se registarska tablica, a svetlosne grupe su dizajnirane u obliku bumeranga. Dizajn haube, sa dve ispupčene linije celom dužinom, novu generaciju odlučno dostancira od prethodnika. Zadnjim delom dominiraju svetlosne grupe, koje su takođe dizajnirane u obliku bumeranga i sa prednjim delom čine kompatibilnu celinu. Spoljne dimenzije su, u odnosu na prethodnika, narasle u svim smerovima. Novi C3 najviše je porastao u dužinu (za 81 mm), ali i pored toga nije prekoračio granicu od četiri metra.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Enterijer Enterijer automobila radikalno je unapređen, kako po pitanju dizajna, tako i po kvalitetu. C3 je preuzeo luksuzniji kokpit od modela DS3 i izgleda veoma moderno i kompaktno. Umesto dominantnog digitalnog pokazivača brzine, Citroën se vratio konvencionalnom rešenju instrument table, sa analognim meračima brzine i broja obrtaja "radilice". Sa ciljem boljeg iskorišćenja prostora, instrument ploča ispred suvozača je "prorezana" upravo ispred kolena suvozača. To je omogućilo da se sedište suvozača pomeri za 8 centimetara ka napred i tako obezbedi dodatan prostor za kolena putnika koji se voze na zadnjim sedištima. Putnici na zadnjim sedištima dobili su 3 centimetra, samo zahvaljujući tanjim naslonima prednjih sedišta. Komfor istrument ploče povećana je zahvaljujuči koršćenju za 200 % više "apsorpcionih" materijala, što izolaciju motora diže na visok nivo u ovoj klasi. Ali, ni C3 nije bez mane. Padajuća linija krova prema zadnjem kraju dodatno umanjuje komfor, pa na zadnjim sedištima relativno udobno mogu sedeti samo putnici prosečnih gabarita. Ali, zato je prtljažnik u novoj generaciji modela C3 jedan od najvećih u klasi i meri 300 litara, odnosno 1.300 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 2/3, a mehanizmom se veoma lako ovladava.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vladan Petrović se veoma lako i brzo smestio za volan, koji je podesiv po visini i dubini: "Iz Citroëna nam jasno poručuju da možemo zaboraviti na ono što smo videli kod prve generacije, jer ovo je nešto sasvim novo. U odnosu na prethodnika, najveće razlike uočavamo u enterijeru novog C3. Da sedim u Citroënu otkriva mi samo znak na volanu. Pored toga, u enterijeru vlada savršen mir, i sve je tamo gde i očekujemo da bude. Intuitivnost funkcija je vrhunska, a pored toga sve izgleda robusno i savremeno. Moram da uputim jedno veliko BRAVO Citroënu. Pored toga, šteta što na testu nismo imali model sa čuvenim prednjim staklom "Zenith", jer bi utisak o ovom automobilu bio potpuniji."

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Motor Palac okrenut nagore zaslužio je i dokazani turbodizel motor, 1.4 HDi, koji je pokretao "naš" test automobil. Osmoventilski agregat iz 1.398 cm3 zapremine izvlači 70 konjskih snaga pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri 2.000 o/min. Ovo je motor od kojeg Citroën puno očekuje, a svakako njegova najveća vrednost je potrošnja. "Ono što je meni posebno zanimjivo jeste nekarakterističan razvoj snage za motore turbo koncepcije. Motor se ponaša kao da nije turbo. Snagu razvija linearno, "dah" mu ne nestaje ni pri visokim obrtajima, a veoma lako ga je dozirati prema trenutnim potrebama. Motor rasplaže sa skromnom snagom, ali za ciljnu grupu kupaca kojima je štednja isred performansi, ovo je odličan izbor. Na drugu stranu, motor je sasvim dovoljan za prosečnog vozača, a posebno bih ga predložio pripadnicama lepšeg pola, jer je elastičan i ne zahteva previše rada na menjaču. Petostepeni menjač je relativno katkih hodova, a promena stepena prenosa je precizna i lagana." - izjavio je Vladan Petrović. Ono što nas je zaista iznanadilo jeste potrošnja. Na kraju našeg testa, zabeležili smo prosečnu potrošnju od 4.0 L/100 km, što je za svaku pohvalu. Istina, novi C3 najviše smo eksploatisali u uslovima van grada, ali ni u gradskoj vožnji, potrošnja nije prelazila 6,1 L/100 km.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Ponašanje u vožnji Novi Citroën C3 postavljen je na platformu koncerna PSA, pod nazivom Platforme 1, koja koristi prednji McPherson tip oslanjanja i unapređenu zadnju torzionu osovinu. Nova zadnja osovina lakša je za 13 kilograma od one koju ja imao prethodnik. "Najpre moram da pohvalim kočioni sistem. Zaista sam prijatno iznenađen efikasnošću kočnica. Doziranje je veoma prirodno, a čak ni posle 7-8 uzastopnih snažnih kočenja na nizbrdici, C3 nije pokazivao znake umora. Zahvaljujući novoj konfiguraciji oslanjanja, novi C3 je znatno agilniji od prethodnika. Ali, i pored toga što je stabilniji i upravljiviji, nova generacija "C trojke" nije izgubila na udobnosti, što će sigurno obradovati ljubitelje ove francuske marke. Ukoliko preterujemo sa brzinom u krivini, mali "problem" može biti visoko težište, pa će automobil blago proširiti putanju. S obzirom na relativno malu snagu motora, prosečan vozač ne može dostići granične mogućnosti oslanjanja, pa možemo reći da je vrhunski "upakovano". Uostalom, niko od Citroëna ne očekuje sportski automobil, zar ne? Loeb vozi nešto sasvim drugačije, verujte mi." - šaljivo zaključuje višestruki državni reli prvak, Vladan Petrvović.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Zaključak Citroën neprestano radi na obnovi svog imidža kreativnog proizvođača, i možemo slobodno reći da je C3 veliki uspeh u procesu postizanja ovog cilja. Novi C3 očarao nas je svežim i dinamičnim dizajnom, odličnom ponudom prostora i kvalitetom. Gradski Francuz konačno je dobio izgled koji može parirati atraktivnim modelima iz Nemačke i Italije, što će uz odličnu i preciznu tehniku sigurno doneti prednost i opravdati cenu od 13.480 Eura (sajamska cena), koji treba izdvojiti za test primerak C3 1.4 HDI SX. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je Citroën C3 automobil u kojem će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B, već i nešto više od toga, cena je sasvim opravdana. Uostalom, dizelski zavodnici vrede više. Fotografije snimljene tokom našeg testa, možete pogledati klikom na LINK. Standardna oprema: ABS sa elektronskom raspodelom sile kočenja i podrškom pri naglom kočenju 6 vazdušnih jastuka Prednja svetla za maglu Električni spoljni retrovizori Deljiva zadnja klupa 2/3 Progresivni servo upravljač Električni podizači prednjih stakala sa zaštitom od priklještenja Radio CD/MP3 Manuelni klima uređaj Daljinsko centralno zaključavanje Upravljač podesiv po visini i dubini Tempomat + limitator brzine Putni kompjuter Vozačevo sedište podesivo po visini...  

Generalni zastupnik i distributer Citroën vozila : VITRO GROUP11000 Beograd Radnička 22, Ada

Telefon - 011/35 38 555 Faks - 011/35 38 588

Web www.vitrogroup.rs


Citroen C3 New SX 1.4 HDi
Tip motora:4-cilindrični, dizel, Common-Rail ubrizgavanje
Zapremina motora (cm3):1398
Max. snaga (kW/0/min):50 / 4.000
Max obrtni moment (Nm/0/min):160/ 2.000
Ubrzanje 0-100 km/h (s):13,7 s
Maksimalna brzina (km/h):162
Prosečna potrošnja na testu (l/100 km):3,8
Prtljažni prostor (L):300 / 1.300
Zapremina rezervoara (L):48
Masa automobila / nosivost (kg):1.065
Dimenzije pneumatika:185 / 65 R15
Dužina automobila (mm):3.941
Širina automobila (mm):1.728
Visina automobila (mm):1.524
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.466
Cena test modela:13.480 Eura sa PDV-om

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje