AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Renault možemo, bez preterivanja, označiti kao pionira automobila MPV koncepcije. Renault Espace bio je 1984. godine prvi evropski automobil sa karoserijom MPV, a Scenic je 1996. godine osnivač segmenta kompaktnih MPV modela. Prva generacija modela Scenic predstavljena je 1996. godine pod nazivom Megane Scenic, a već posle prvog facelifta, kada su na tržište stigli prvi ozbiljni konkurenti kao što su Opel Zafira i Citroën Xsara Picasso, na tržištu egzistira kao Renault Scenic. Druga generacija na tržište je stigla 2003. godine, kada je ponudu proširila produžena verzija Grand Scenic, sa mogućnošću konfiguracije sa sedam sedišta. Zahvaljujući futurističkom dizajnu, zajedno sa drugom generacijom modela Megane, Scenic se sve do prošle godine na tržištu održao samo sa jednim faceliftom, koji je realizovan 2006. godine.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Spoljašnji izgled nove generacije modela Grand Scenic, kojeg smo imali na višednevnom testu, u potpunosti je ispunio očekivanja. U isto vreme odiše svežinom, zadržava avangardne dizajnerske crte prethodnika, a detaljima podseća na novi Megane. Nova generacija modela Grand Scenic uživo izgleda kompaktnije, lakše i simpatičnije od prethodnika. Isto kao što npr. Nissan Qashqai skriva svoj SUV karakter, tako i Grand Scenic izgleda više kao dinamičan karavan, a manje kao veliki porodični MPV sa prostorom za sedam putnika. Svetla velikih dimenzija u kombinaciji sa uskom maskom hladnjaka, čine Grand Scenic nasmejanim, a zadnje svetlosne grupe dizajnirane su u obliku bumeranga. Zaštitne lajsne na vratima, koje su identične onim koje smo videli kod modela Megane, instalirane su u donji deo vrata i čine kompaktnu celinu boka automobila. "Iako spada u MPV kategoriju, novi Grand Scenic ne izgleda kao neki mini-autobus, što možemo reći za nezgrapne i neukusne konkurentske modele. Grand Scenic izgleda veoma dinamično i sveže. Kao neki savremeni karavan. Spreda nasmejan, a pozadi agresivan i sportski. Posmatrajući ga s boka, odmah primećujem padajuću liniju krova, koja je vešto uklopljena u zadnjicu automobila, sa kojom čini kompaktnu celinu." - prvi su utisci Vladana Petrovića o modelu Grand Scenic. Poređenje: Scenic II - Scenic III:

Dimenzije:Scenic/Grand Scenic IIIScenic/Grand Scenic II Razlika
Dužina (mm):4344/45604259/4496 + 85/+ 64
Širina (mm):18451810 +35
Visina (mm):1637/16451620/1636 + 17/+ 9
Međuosovinski razmak:2702/27702685/2736 + 17/+ 34
Zapremina prtljažnika:470-555/678-785406-480/533
Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Nova generacija modela Grand Scenic porasla je za 70 mm u dužinu, na 4.560 mm, a međuosovinsko rastojanje je za 34 mm duže od onog kod prethodnika (2.770 mm). Za razliku od trenutne prakse u kategoriji MPV, stubovi prednjeg stakla su pomereni više pozadi. Time je ugao gledanja napred povećan za 8 %, na 87 %. U raskošno prostranoj kabini, s pet vrlo prostranih i dva solidno upotrebljiva pomoćna sedišta u trećem redu, sve je podređeno udobnosti i visokom nivou sigurnosti vozača i putnika. Volan veoma lepo "leži" u rukama, i za razliku od prethodnika, nema "autobuski" ugao, već se za volanom Grand Scenica osećate kao za volanom nekog povišenog karavana. Vladan Petrović bio je prijatno iznenađen pozicijom sedenja: "U ovoj kategoriji vozila, teško je pronaći automobil koji vozaču nudi idealno sedenje i dobar ugao volana, a Grand Scenic se upravo time može pohvaliti. Volan nije "kamionski" postavljen, već ima odličan ugao i vozač se oseća kao da se vozi u nekom sedan automobilu. Za pohvalu je i prostranost enterijera, jer imam utisak da suvozač sedi daleko od vozača, što stvara osećaj da se vozite u automobilu više kategorije." Pored toga, instrument tabla je veoma varijabilna, a njenim centralnim delom dominira šestoinčni displej, koji je moguće podesiti u šest različitih režima rada. Pored promene kombinacije boja displeja, vozač može birati da li će mu pokazivač obrtaja motora biti imitacija kružnog analognog ili potpuno digitalni.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Prostor za noge putnika u drugom redu sedišta iznosi 275 mm, što je vrhunski rezultat u kategoriji. Prostor za kolena u trećem redu sedišta iznosi zadovoljavajuća 102 milimetra, a prostor iznad sedišta meri 842 mm. U trećem redu sedišta, mogu se smestiti osobe visine do 175 cm. Pored zavidne prostranosti, enterijer se može pohvaliti odličnom varijabilnošću. Sva sedišta imaju sklopive naslone za glavu, a sva sedišta osim prednjih mogu se ukloniti iz automobila. Srednje sedište ima veliki broj individualnih podešavanja i može se pomerati napred-nazad i do 170 milimetara! U zavisnosti od verzije, novi Scenic ima zapreminu ostava za sitnice od 90 litara! Fioka ispred suvozača je osvetljena i klimatizovana, i meri zapreminu od 11 litara. Osnovna zaprmeina prtljažnog prostora kod modela Grand Scenic sa enterijerom za pet mesta, iznosi 785 litara. Verzija sa sedam sedišta, u konfiguraciji kada je sklopljen zadnji red sedišta, nudi 702 litra prtljažnog prostora. Kao veliku predsnot, treba istaći i veoma širok utovarni prostor prtljažnika (1.509 mm), a ivica utovarnog dela nalazi se 614 mm iznad zemlje.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Platforma oslanjanja nove generacije modela Grand Scenic zajednička je sa modelom Megane, alo prilagođena zahtevima kupaca MPV modela. Napred je oslanjanje tipa McPherson, sa poprečnim ramenima. Zanimljivo je da Grand Scenic standardno ima samoventilirajuće kočione diskove prečnika 296 mm napred i 274 mm pozadi, što mu obezbeđuje zaustavljanje sa 100 km/h za samo 39 metara. Modeli sa dvolitarskim turbodizel motorom, kojim je bio opremljen "naš" test automobil, zbog veće snage i mase, opremljeni su kočonim diskovima prečnika 320 mm napred i 290 mm pozadi. Funkcionisanje kompletnog "paketa" isprobao je Vladan Petrović, šestostruki državni reli šampion: "Poznato je da vozne osobine kod MPV automobila nisu prioritet, i da je maksimalna pažnja uvek posvećivana komforu. Ali, Renault je kod Grand Scenica promenio strategiju. Svakim novim pređenim kilometrom oseća se da su inženjeri Renaulta posebnu pažnju posvetili ponašanju na putu. Konstrukcija karoserije je veoma čvrsta, a oslanjanje nije više francuski mekano. U krivinama se Grand Scenic naginje veoma malo, daleko manje od očekivanja za automobil MPV koncepta. Ako nešto možemo kritikovati, onda je to još uvek nedovoljno jasna veza između prednjih točkova i vozača. Test automobil bio je opremljen teškim turbodizel motorom u "nosu" automobila, pa ne treba preterivati u krivinama, jer će doći do predupravljanja. Uostalom, ovo i nije autombil namenjen za "jurcanje kroz krivine", već se radi o "gutaču kilometara" tj. porodičnom automobilu. Konstrukcija zadnje osovine je za svaku pohvalu, jer obezbeđuje dobar komfor, ali i precizno vođenje točkova na našim putevima lošeg kvaliteta." - otvoren je Petrović.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Testirani Grand Scenic pokretao je 4-cilindrični turbodizel agregat zapremine 1.870 cm3, koji razvija maksimalnu snagu od 130 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od velikih 300 Nm pri samo 1.750 o/min. Za razliku od svog prethodnika, agregat zadovoljava strogu Euro 5 ekološku normu. Izmenjena je geomatrija lopatica u turbini, a brizgaljke sada imaju sedam otovra umesto dosadašnjih šest. Takođe, hlađenje recirkulacije vazduha je bolje rešeno. Moderni Common-Rail agregat očarao nas je svojom elastičnošću, ali i potrošnjom koja je na našem testu iznosila oko 5,4 litra na 100 pređenih kilometara, iako je za volanom često bio i Vladan Petrović: "Motor je odmah nakon paljenja nestandardno tih, i snažno povlači već od 1.200 obrtaja. Čak i kada je potreba za snagom velika, ovaj motor nema smisla voziti u visokim obrtajima, a "virtuelnu blokadu" treba imati negde oko 3.000 o/min. Preko ovog nivoa obrtaja, motor postaje bučan, ali i neefikasan. Dakle, novi Grand Scenic ne traži previše "šaltanja", jer pod haubom krije elastičan i izuzetno agilan motor. Prijatno izenađuje i menjač, koji je precizan i "komunikativan". Generalno, kompletna platforma (volan, menjač, motor, oslanjanje), kod novog Grand Scenica funkcioniše veoma dobro i teško joj je pronaći manu. Sve deluje kompaktno i dobro složeno." - zaključak je našeg državnog reli šampiona.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Renault Grand Scenic je na srpskom tržištu dostupan u četiri nivoa opreme: Authentique, Expression, Dynamique i Privilege. Već osnovni nivo opreme, koji je dostupan samo uz benzinski 1.6 motor, zadovoljava sve zahteve porodice, jer obuhvata klima uređaj, ABS, ESP, šest vazdušnih jastuka, vzdušne zavese, CD/MP3 uređaj s komandama na volanu, kartica-ključ, elektropaket... Testirani model može se pohvaliti paketom, koji između ostalog uključuje sledeće korisne detalje: regulator i limiter brzine, suvozačevo sedište podesivo po visini, volan i ručica menjača presvučeni kožom, pomični središnji naslon za ruke napred, radio CD MP3 4x15W sa komandama na volanu i hands free telefoniranjem Bluetooth, tamne presvlake "DATCHA", instrument tabla u tamnoj boji sa hromiranim dodacima, hromirane unutrašnje ručice, hromirani dodatci spolja i u unutrašnjosti, aluminijumske felne 17" SCHUSS...

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Renault Grand Scenic je potpuno nov automobil, koji zadovoljava ne samo potrebe porodice, već i zahteve vozača koji preferiraju dinamičan i agilan automobil. Vozne osobine pokazuju da i automobil sa jednostavnom zadnjom osovinom i povećanom visinom, može biti dovoljno agilan i komforan u isto vreme. Tih i prostran enterijer, zajedno sa kvalitetnim materijalima i promišljenim konceptom unutrašnjeg uređenja, čini ovaj automobil veoma zanimljivim. Sve je krunisano i razumnom cenom od 21.517 evra sa PDV-om, koliko je potrebno izdvojiti za testirani primerak Grand Scenic Dynamique dCi 130. Fotografije možete pogledati klikom na LINK. Cenovnik možete pronaći klikom na LINK.

Renault Grand Scenic - tehnička specifikacija, cena
Tip motora:Turbodizel Common-Rail agregat
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.870
Maksimalna snaga (KS / o/min):130 / 3.750
Maksimalni obrtni moment (Nm/o/min):300 / 1.750
Maksimalna brzina (km/h):195
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):9,5
Prosečna potrošnja (L/100 km):5,4
Zapremina prtljažnika (L):208 / 2.063
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila / nosivost (kg):1.625 / 630
Dimenzije pneumatika:205 / 40 R17
Dužina automobila (mm):4560
Širina automobila (mm):2077
Visina automobila (mm):1645
Međuosovinski razmak (mm):2770
Trag točkova napred (mm):1536
Trag točkova pozadi (mm):1539
Cena (Eur):21.517 - sa PDV-om

Automagazin.rs

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje