AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...

Kada je 1988. godine popularnu Asconu zamenio model Vectra, promena naziva je simbolizovala veliki pomak u tehnologiji i dizajnu. Sada, posle dvadeset godina, situacija se u sličnom smislu ponavlja: konzervativnu Vectra (C) nasleđuje sportski dizajnirana i daleko tehnički naprednija Insignia. Možda je i najveći problem modela Vectra bio to što je dizajn "kaskao" za konkurencijom, već u početku prodaje, a kasnije da i ne govorimo. Ali, zaboravite na Vectru. Insignia uništava sve ono na šta smo od Opela bili navikli proteklih godina. Devet od deset automobilskih entuzijasta, sigurno pri pogledu na bok automobila neće prepoznati ovaj model. Insignia je sasvim druga liga. Podsetimo, Insignia je dostupna u tri karoserijske verzije: liftback, sedan i karavan, a svaka karoserijska verzija imaće uspeh na određenim tržištima. U Francuskoj i Velikoj Britaniji najinteresantnija je liftback verzija, u Španiji, srednjoj i istočnoj Evropi je najzanimljivija sedan verzija, a prodaja karavan verzije tradicionalno je snažna u Nemačkoj, Italiji i skandinavskim zemljama. Na test smo dobili odlično opremljenu verziju Opel Insignia 2.0 CDTi Cosmo sedan.

Opel Insignia - Dimenzije vozila u mm4 vrata5 vrataSports Tourer
Dužina:4,8304,8304,908
Širina:1,8561,8561,856
Širina sa spoljnim retrovizorima:2,0842,0842,084
Visina automobila:1,4981,4981,520
Međuosovinski razmak:2,7372,7372,737
Trag prednjih točkova:1,5851,5851,585
Trag zadnjih točkova:1,5871,5871,587
Krug okreta u m:
Od zida do zida:11,411,411,4
Od ruba do ruba:10.910.910.9
Dimenzije prtljažnika u mm (prema ECIE):
Dužina poda do naslona prednjih sedišta:1,0031,0031,086
Dužina poda sa spuštenim naslonom zadnjih sedišta:1,8951,8951,908
Širina između blatobrana iznutra:1,0271,0271,030
Maksimalna širina otvora prtljažnika:1,0179501,064
Visina otvora:330594684
Kapacitet prtljažnika u litrima (prema ECIE):
Kapacitet samog prtljažnika:500520540
Sa spuštenim naslonom zadnjeg sedišta do ispod krova: -1,4651,510
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Isignia je noslilac novog dizajnerskog pravca, koji će biti apliciran na sve dolazeće modele ove nemačke marke. Dizajn automobila kombinuje masivne proporcije, oštre ivice i elegantne prelaze. Čini se da je dizajn prednjeg dela automobila inspirisan oblikom krila, ili noža. Petougaona maska hladnjaka nosi novi logo Opela, koji je integrisan u gornju najširu hromiranu lajsnu na masci hladnjaka. Slično dizajnersko rešenje primenjeno je i na zadnjem delu automobila, gde je logo integrisan u hromiranu lajsnu, koja se prostire od levih do desnih svetlosnih grupa. Ispod se ponovo ponavlja motiv pentagona. Dizajnom automobila prijatno je bio iznenađen i Vladan Petrović, višestruki državni reli prvak i naš test vozač: "Uživo Insignia izgleda kao da je manje nego što jeste, a sve to pojačava utisak dinamičnosti i dobrog balansa. Automobil izgleda nenametljivo, ali u isto vreme privlačno. Napred je agresivna, zadnja linija krova se spušta kao na nekom kupeu. Imam utisak da će ovaj model izgledati sveže i za tri, četiri godine." - istakao je Petrović. U Opelu su posebnu pažnju posvetili aerodinamici: sa koeficijentom otpora vazduha od 0,27, poboljšane su performanse, ali i smanjena potrošnja. Insignia je s dimenzijama 483 x 186 x 150 čak 21 cm duža, 6 centimetara šira i 4 cm viša od Vectre. Zbog toga je, kako se zvanično i tumači, Insignia naslednica i Vectre i Omege u isto vreme.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Kao i kod eksterijera, motiv za dizajn unutrašnjosti bilo je krilo. Ko je upoznao enterijer poslednje generacije modela Vectra, u modelu Insignia će videti dvogeneracijski skok napred. Jednostavno, tamo nije ostao "kamen na kamenu". Materijali korišćeni u izradi kokpita su veoma kvalitetni i mogu se uporediti sa premium limuzinama, ali sa jednim izuzetkom: materijali od kojih je izrađena centralna konzola, kao i komande nisu na nivou zadatka. Kada nogom dodirnemo ivicu centralne konzole, osetićemo blago uvijanje, praćeno zvukom jeftine plastike. Što se ostalih materijala tiče, od kojih he izrađen gornji deo instrument table, volan, oplate na vratima, možemo ih oceniti najvišom ocenom. Ono što je važno, sve u automobilu deluje čvrsto i kvalitetno, a funkcionalnost je na vrhunskom nivou. Trokraki volan je dizajniran veoma atraktivno, a svi članovi redakcije koji su sedeli u automobilu, za samo nekoliko sekundi pronašli su idealan položaj sedenja.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

"Osećaj za volanom je veoma uverljiv. Kada bi prekrili znak na volanu, siguran sam da preko 90 % ljudi ne bi reklo da je u pitanju Opel. Materijali su vrhunskog kvaliteta, osim onih na centralnoj konzoli, a ergonomija je za čistu desetku. Komande su raspoređene idealno i aktiviraju se potpuno intuitivno. Neverovatno je koliki su napredak učinili inženjeri Opela, a uz sve to zadržali, čak i poboljšali funkionalnost automobila. Volan je podesiv po visini i dubini, sedišta takođe podesiva u svim pravcima, pa će idealan položaj pronaći i niske osobe, ali i oni sa košarkaškom građom. Sedišta su smeštena nisko, što povećava osećaj ušuškanosti u automobilu, a takođe su veoma izdašnih dimenzija i odlično drže telo u krivinama." -istakao je Vladan Petrović.

Poređenje modela Insignia - VectraOpel InsigniaOpel Vectra CRazlika u mm
Dužina (mm):48304611+ 219
Širina (mm):18561798+ 58
Visina (mm):14981460+ 38
Međuosovinsko rastojanje (mm):27372700+ 37
Trag točkova napred (mm):15851536+ 49
Trag točkova pozadi (mm):15871525+ 62
Zapremina prtljažnog prostora (L):500 / 520500-
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Zadnja sedišta su, takođe, smeštena relativno nisko, tako da sedište ne pridržava noge previše. Ali, ne zaboravimo da Insignia ima atraktivno rešeno spuštanje krova, sa blagim padom preko "C" stuba. Dakle, to je učinjeno da putnici iznad prosečne visine ne bi imali problema sa prostorom za glavu, a u isto vreme zadržan je veliki prostor za kolena. Ali, Insignia nam pokazuje da nije samo važno koliko protora ima, već i kako se putnici osećaju na zadnjim sedištima. I pozadi su sedišta veoma dobro dizajnirana, i zadnji putnici čak ni pri žustrijoj vožnji neće kliziti sa sedišta na sedište. Visok utisak zaokružuje prtljažnik zapremine 500 litara, sa velikim prostorom za utovar. Jedino bi veća mogla biti zadnja stakla, jer kroz njih će vozač teško nešto videti... Pod haubom "našeg" test automobila, disao je savremeni turbodizel motor 2.0 CDTI, koji razvija maksimalnu snagu od 160 konjskih snaga pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, u rasponu obrtaja od 1.750 do2.500 o/min (overboost 370 Nm). Podsetimo, u ponudi su i manje snažne verzije od 110 i 130 konjskih snaga. Papiri nam govore da automobil iz mesta do "stotke" stiže za samo 9,5 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 218 km/h.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

To je teorija, a kako sve to funcioniše u praksi, najbolje nam je odgovorio Vladan Petrović: "Celina motor+menjač funkcioniše besprekorno. Tek u vožnji ovog automobila, može se shvatiti koliko pažnje su u Opelu posvetili platformi. To se vidi pri svakom šaltanju, koje je veoma kratko i nemački precizno. Motor me je prosto očarao snažnim potiscima u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. U vožnji je nemoguće, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). Kod ovog motora zasmetao mi je jedan detalj: slabost pri kretanju. Zato je kod starta uvek potrebna puna koncentracija, jer u protivnom vrlo lako se može desiti da se motor ugasi. Iako mnogi ne misle tako, to je tipičan turbo dizelski problem. Ali, mislim da i najmanja mana pada u vodu kada na putnom kompjuteru vidimo podatke vezane za potrošnju. Sve u svemu, ovo je fantastičan turbodizel motor, pravi "gutač kilometara", koji na otvorenom putu uz malu potrošnju nudi odlična međuubzanja i visoke putne brzine." Pri konstantnoj vožnji oko 100 km/h, pri 1.600 o/min, Insignia 2.0 CDTI troši oko 5 litara goriva na 100 pređenih kilometara. Pri 130 km/h, motor koji je uparen sa odličnim šestostepenim menjačem, pri 2.000 0/min troši oko 6,9 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, kretala se oko 5,8 l/100 km.

Poređenje:Opel InsigniaCitroen C5Ford MondeoToyota Avensis
Dužina (mm):4830477948444695
Širina (mm):1856186018861810
Visina (mm):1498145115001480
Međuosovinsko r. (mm):2737281528502700
Zapremina prtljažnika (L):500439493509
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

onašanje modela Opel Insignia na putu je veoma dobro, i možemo ga uporediti sa najboljim predstavnicima u klasi. Iako je test automobil (oprema Cosmo) stajao na velikim felnama prečnika 18 inča i pneumaticima dimenzija 245/45, putnici u automobilu to nisu osećli. Bili smo iznenađeni kada smo osetili kako Insignia svojim savršenim vešanjem "pegla" udarne rupe i poprečne prelaze na našim putevima. Za sve ovo zasluga ide odlično podešenom prednjem McPherson oslanjanju, sa dvostrukim poprečnim ramenima i zadnjem Multilink oslanjanju. "Kao što sam i rekao, kvalitetna platforma je najjača strana ovog automobila. Insignia "leži" veoma dobro, prosto se lepi za asfalt. Naginjanje skoro da ne postoji, a u svakom trenutku osećate kako vam je automobil čvrsto u rukama. Zaista neverovatan osećaj kontrole za jedan putnički automobil. Ipak, ovde treba biti oprezan: iako je vođenje točkova filigranski precizno, kada treba naglo, sportski skrenuti, težak dizel motor u nosu automobila težiće pravo, što i pored odlične elektronike zahteva dodatni oprez. Realno, granice sigurnog držanja na putu izuzetno su visoke. Uz sve ovo, automobil nije pretvrd. Stručnjaci u Opelu su napravili odličan kompromis stabilnosti i udobnosti, a za ovo drugo su nam potvrdili putnici na zadnjim sedištima. Svemu moram da dodam i odlične kočnice, koje ulivaju poverenje i posle deset uzastopnih snažnih kočenja na nizbrdici." - izjavio je Vladan Petrović.

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Moramo reći da je Opel ovoga puta konkurenciju veoma zaplašio. Titula "Auto godine 2009" je apsolutno zaslužena. Insignia ima modernu karoseriju i kvalitetan enterijer, udobna sedišta, veliki gepek, štedljiv i snažan motor i dobro oslanjanje. Pored toga, Insignia je apsolutno siguran automobil, koji ima jednu od najčvršćih karoserija u klasi. Automobil je opremljen sa osam vazdušnih jastuka, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), aktivnim prednjim svetlima "AFL", koji se zaokreću u smeru vožnje i automatski podešavaju svoj rad u odnosu na druge učesnike u saobraćaju (imaju čak devet režima osvetljenja!)... Uostalom, maksimalnih pet EuroNCAP zvezdica za sigurnost dovoljno nam govori o sigurnosti ovog automobila. Naš automobil bio je opremljen Cosmo paketom opreme, što znači da ima sve štp je potrebno za sigurno i komforno putovanje. Kada svemu dodamo i cenu od 26.052 Euro, zaključak je veoma jasan: Mondeo i Passat ima koga da se plaše! Fotografije snimljene tokom testiranja, možete pogledati klikom na LINK. Cenovnik modela Opel Insignia možete pogledati klikom na LINK.

Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec - specifikacija
Tip motora:turbodizel agregat Common-Rail
Broj ventila / cilindara:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.956
Maksimalna snaga (KS / o/min):160 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):350 / 1.750 - 2.500
Maksimalna brzina (km/h):218
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):9,5
Prosečna potrošnja (L / 100 km):5,8
Zapremina prtljažnika (L):500 / 1.010
Zapremina rezervoara za gorivo (L):70
Masa automobila / nosivost (kg):1.503 / 517
Dimenzije pneumatika:245 / 45 R18
Dužina automobila (mm):4.830
Širina automobila (mm):1.856
Visina automobil (mm):1.498
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.737
Trag točkova napred (mm):1.585
Trag točkova pozadi (mm):1587

Automagazin.rs

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje