AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!

Citroën je uvek proizvodio automobile sa šarmom, stilom i jakim identitetom. Modeli Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso, prethodnih godina su najprodavaniji automobili u svojoj klasi. Na osnovama ovog uspeha, Citroën je razvio novi mali MPV, koji ima ambicije da postane najprodavaniji automobil u svom segmentu. Na testu smo imali novi mali MPV, koji je jednako siguran kao i njegova starija braća, jednako zanimljiv i atraktivan, jednako francuski, a ipak potpuno druagačiji - Citroën C3 Picasso. Citroën se tokom 90 godina postojanja transformisao u velikog proizvođača MPV (Multi Practic Vehicle) modela, ustremivši se na poziciju svog najvećeg konkurenta u kategoriji porodičnih automobila, francuski Renault. Citroën je svoj peti model kategorije MPV, Citroën C3 Picasso, prvi put na tržište plasirao prošle godine. Citroën C3 Picasso i konkurencija:

ModelCitroen C3 Picasso Kia SoulRenault G. ModusŠkoda Roomster
Dužina (mm):4078410540434205
Širina (mm):1730178516951684
Visina (mm):1669161015861607
M. Rastojanje:1540255025752617
Prtljažnik (L):385 - 500340305 - 410450 - 530
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Dizajn najmanjeg Picassa kombinuje retro elemente sa savremenim tehno konceptom. Osnovne geometrijske oblike automobila čine zaobljene linije svih oštrih ivica. Prednjim delom automobila dominira veliki logo, smešten iznad maske hladnjaka, pored koga se nalazi diskretan natpis Picasso. Prednje svetlosne grupe ističu agresivnost, jer u gornjem delu zadiru duboko u bokove automobila. Neobičan detalj su i stubovi vetrobranskog stakla. Kao kod većine MPV modela, oni su podeljeni, ali kod C3 Picasso, unutrašnji stub je crne boje i stvara kompaktnu celinu sa staklom. Zadnji deo dizajniran je umerenije od prednjeg, sa znatno mirnijim linijama, a celinu upotpunjuje lakirani crni branik, koji čini kompatibilnu celinu sa tamnim ramovima zadnjih svetlosnih grupa. Izgledom je prijatno iznenađen bio i višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović: "Moram da priznam da ja nisam ljubitelj MPV automobila, ali C3 Picasso me je prijatno iznenadio. Dizajneri Citroëna su uradili odličan posao, jer iako je mali MPV, C3 Picasso izgleda veoma agresivno i dinamično. Pored toga, automobil se ističe jakim karakterom i prepoznatljivošću. Sigurno ga nećete pomešati sa brojnim bezličnim MPV modelima koje možemo videti na ulici. Veoma originalan i zanimljiv izgled." Petrovićev utisak potvrđuju nam i kompaktne dimenzije modela C3 Picasso, koji meri 4078 mm dužine, 1730 mm širine i 1669 visine.

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Enterijer modela Citroën C3 Picasso važi za jedan od najprostranijih u kategoriji. Dužina unutrašnjeg prostora iznosi 1663 mm, što je na nivou najvećih modela u klasi. Veliki značaj za optimizaciju prostora, kao i za sam osećaj prostranosti, imaju sedišta sa tankim sedalnim i lumbalnim delom. Prostor u visini kolena je iznenađujuće veliki, a mesta ima dovoljno čak i kada prednje sedište pomerimo sasvim pozadi. Prostora za glavu ima dovoljno (122 mm) čak i za nadprosečno visoke osobe, jer automobil od vetrobranskog stakla sve do zadnjeg dela ima kockast oblik. Širina automobila u visini laktova napred iznosi 143 cm, a pozadi čak 140 cm, što je najbolji rezultat u segmentu.

Citroen - KonkurencijaC3 C3 PicassoC4 (pet vrata)C4 Picasso
Dužina (mm):3850407842604470
Širina (mm):1667173017731830
Visina (mm):1519166914581680
Međuosovinsko rastojanje (mm):2460254026082728
Prtljažnik (L):305385 - 500320500 - 605
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

"Ulazak u automobil je lak i brz, a sedi se na povišenim sedištima, što osigurava bolju preglednost. Takođe, moram pohvaliti funkcionalnost automobila, kao i originalnu instrument tablu. To se posebno odnosi na brzinomer, obrtomer i pokazivač nivoa goriva, koji je odlično pregledan čak i po jakom suncu." - prvi su utisci Vladana Petrovića, nakon što je zauzeo svoj idealni položaj sedenja. Prednja sedišta se mogu pomeriti napred i pozadi za 170 mm, a sedište se po visini može podesiti za 70 milimetara. "Aktivacija svih uređaja u vozilu je intuitivna. Iako je ovo mali MPV model, sa volanom većih gabarita, on izgleda veoma sportski, jer u donjem delu ima aluminijumski detalj. Tu je i praktična ostava za sitnice, koja se nalazi na centralnom delu kokpita, i idealna je za sitnije predmete i dokumenta. Jednostavno, u automobilu je sve tamo gde bi i trebalo biti, i mislim da će biti zadovoljni i oni najzahtevniji. Ako moram da pronađem manu, onda je to loše držanje tela u krivini. Naime, bočna uporišta su veoma skromna, pa u krivini telo može kliziti levo-desno, što je posebno neprijatno suvozaču. Naravno, ovo će se dogoditi samo u agresivnoj vožnji, ali za tako nešto ovaj automobil nije ni predviđen." - ističe Petrović.

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Zadovoljni će biti i putnici na zadnjim sedištima. S obzirom na svoje dimenzije, Citroen C3 Picasso je jednovolumen koji pruža puno prosotora, kako za putnike, tako i za prtljag. Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 60:40 i klize dužinom od 150 mm, kako bi se putnici svih gabarita mogli udobno smestiti. Mesta za kolena putnika ima sasvim dovoljno, zahvaljujući pomičnim sedištima, a prostor za glave visokih putnika obezbeđen je ravnim krovom, koji sa vratima prtljažnika čini ugao od 90 stepeni. Dobro je što se sedišta mogu sklopiti jednim potezom, zahvaljujući komandama koje se nalaze na gornjem delu zadnjih sedišta. Obaranjem sedišta može se dobiti potpuno ravna površina prtljažnika, čija osnovna zapremina iznosi 385 litara. Kada zadnja sedišta pomerimo maksimalno ka napred, zapremina prtljažnog prostora raste na zavidnih 500 litara, a kada preklopimo zadnja sedišta, u prtljažnik se može smestiti čak 1.506 litara prtljaga. Širina prtljažnika iznosi 1000 mm. Aktivni, mladi ljudi, uz doplatu mogu dobiti i "tajne" fioke, ispred zadnjih sedišta, gde mogu smestiti manje predmete.

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Dizelsku motorizaciju, koja je i najinteresantnija za naše tržište, predstavljaju agregati 1.6 HDi (90 KS) i 1.6 HDi FAP (110). Oba motora su opremljena sistemom ubrizgavanja Common-Rail, sa radnim pritiskom od 1600 Bara. Slabija verzija motora opremljena je turbinom sa fiksnim lopaticama, a snažnija verzija motora ima varijabilne lopatice turbine i filter štetnih čestica. Svi motori su dostupni sa petostepenim manuelnim menjačem. Za pogon "našeg" C3 Picasso zadužen je poznati 4-cilindrični turbodizel motor 1.6 HDi 16V, koji francuska kompanija instalira i u modele C3, C4, C4 Picasso, Grand C4 Picasso i C5, što jasno pokazuje njegovu ulogu u ponudi ove marke. Motor razvija 90 konjskih snaga i prvi utisak je da je ovaj motor idealan za mali MPV. Dobro balansiran motor ima nisko postavljen obrtni moment, a maksimum momnta je dostupan u rasponu obrtaja od 1.500 do 3.000 o/min. "To je rezultat koji će i neiskusnim vozačima obezbediti odlično ubrzanje u većini situacija. Razvoj snage je linearan, motor se ponaša kao da nema turbinu. Naravno, to ne znači da snage nedostaje. U svim situacijama vozač će imati dovoljno snage, a preticanja neće biti napeta. Ono što prijatno iznenađuje jeste uravnoteženost motora, i njegova minimalna buka. Na leru je teško proceniti šta je pod haubom, a čak ni na autoputu motor nije izvor neprijatne buke. Menjač je precizan, ali bi hodovi mogli biti malo kraći i moram kritikovati nedostatak šestog stepena prenosa. Pozicija ručice menjača je malo povišena, i odlično "leži" u ruci." - ističe Petrović. Prosečna potrošnja goriva na testu se kretala oko 5,8 l/100 km. Putujući Ibarskom magistralom, poštujući saobraćajne propise, putni kompjuter pokazao je 3,8 l/100 km, ali to je extrem koji se teško može postići. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, potrošnja iznosi nešto preko 6l/100 km, a motor se "vrti" na oko 2.800 o/min. Kada brzinu spustimo za 20 km/h, potrošnja se smanjuje za 1 litar, a broj obrtaja na 2.500 0/min.

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Danak za veliki prtljažni prostor, sa dvostrukom podlogom, platila je jednostavna zadnja osovina. Ali, to ni izdaleka ne znači da je Citroën C3 Picasso nedovoljno izbalansiran automobil. Podešavanje opruga, amortizera, stabilizatora, silent-blokova (silent block) realizovano je sa ciljem da se zadovolji maksimalni komfor, što se od ovog proizvođača i očekuje. "Automobil je trimovan sa ciljem da se prvenstveno zadovolji kriterijum udobnosti, i Citroën-ovi inženjeri su u potpunosti uspeli u tome. Karoserija automobila veoma spremno dočekuje male i velike rupe na našim putevima, a udarci točka u rupu skoro da se u automobilu i ne osećaju. Kada govorimo o voznim osobinama, jedina mana je poskakivanje automobila prilikom prelazaka preko poprečnih preseka na putu, što možemo zahvaliti gore pomenutoj jednostavnoj, polu-nezavisnoj zadnjoj osovini. Pri agresivnijoj vožnji, primetili smo izraženije naginjanje karoserije, a kada preteramo u krivni, u pomoć priskače odlično podešen ESP sistem. Preciznost volana je dobra, a zahvaljujući električnom servo pojačivaču, u gradskim uslovima je za okretanje potrebno veoma malo snage, što će sigurno obradovati pripadnice nežnijeg pola. Moram da pohvalim kočnice, koje ulivaju poverenje sa svakim pređenim kilometrom. Čak ni posle deset naglih kočenja na nizbrdici, fading je bio minimalno izražen." - zaključuje Petrović.

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Aduti Citroëna C3 Picasso su jasni: nadprosečan prostor, standardno dobra varijabilnost i izuzetna udobnost. Kada svemu dodamo kulturu rada ekonomičnog dizel motora, kao i cenu odlično opremljene dizel verzije, od 17.320 evra, možemo samo konstatovati da je Citroën ovim modelom kupcima ponudio puno u malom i najbolju protivrednost za uložen novac. Ovo je automobil koji se ističe odvažnim stilom i inovativnom arhitekturom, a moramo istaći da je ovo model koji nudi najbolju osvetljenost u svojoj kategoriji. Funkcionalan je, robusan i osigurava odličnu udobnost za pet putnika. Citroën C3 Picasso je pravi spacebox. Fotografije snimljene na testiranju, možete pogledati klikom na LINK.

Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi
Tip motora:Turbodizel motor, 4 ventila po cilindru
Zapremina motora (cm3):1560
Maksimalna snaga motora (kW / o/min):66 / 40000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1750
Maksimalna brzina (km/h):173
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):13,4
Potrošnja - grad, otvoreno, prosek (L / 100 km):6 / 4 / 4,7
Zapremina prtljažnog prostora (L):385 / 1506
Zapremina rezervoara (L):50
Masa automobila / nosivost (kg):1289 / 407
Dimenzije pneumatika:195/55 R16
Dimenzije automobila:
Dužina automobila (mm):4078
Širina automobila (mm):1730
Visina automobila (mm):1624
Međuosovinsko rastojanje (mm):2540
Trag točkova napred (mm):1472
Trag točkova pozadi (mm):1470
Cena (Eur):17.320

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje