AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...

Fotografije sa testiranja možete pogledati u galeriji ili klikom na LINK. Kao što smo istakli, Forester nove generacije porastao je u svim smerovima. Pored većeg međuosovinskog rastojanja, povećana je i visina (+85 mm), širina (+45 mm) i dužina (+75 mm). To je donelo više prostora na zadnjim sedištima, koji je neretko kritikovan kod prethodne generacije. Zadnja sedišta dobila su izmenjen oblik, a putnici sada imaju jasnije definisan sedalni i lumbalni deo, što vožnju čini udobnijom. Vozač i suvozač bili su zadovoljni i u prethodnoj generaciji Forestera. Nova generacija može se pohvaliti većim dimenzijama prednjih sedišta, i sa puno više prostora za laktove vozača i suvozača, kao i većim prostorom za kolena. Što se kokpita tiče, dizajn "pozajmljen" od modela Impreza, sa minimalnim izmenama i prilagođen gabaritima automobila.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Ali, potpuna novina novog Forestera je ono što pronalazimo pod haubom. Zahtevima modernog tržišta odlučio je odgovoriti i dosad okoreli poklonik sporta, benzina i boxer motora, Subaru, koji je na sajmu automobila u Ženevi, pre dve godine, predstavio svoj prvi dizel agregat i prvi dizel bokser motor na svetu. Boxer agregati imaju brojne prednosti. Naime, nisko težište doprinosi boljim voznim osobinama, a jako su zahvalni za uparivanje sa sistemom pogona na sve točkove, kultivisani su i odlično izbalansirani, a zbog nižeg položaja pod haubom, dopuštaju i niži poklopac agregata (što je jako važno za aerodinamiku). Prve slike preseka motora otkrile su nam njegovu kompaktnost. Četvorocilindrični agregat sa dva bregasta vratila u svakoj glavi, opremljen je klinastim remenjem, kao i sa dva razvodna lanca. Dosad tradicionalno mesto turbine zamenilo je novo mesto, zaslužno za još bolju ravnotežu. Naime, turbina "IHI" sada je smeštena levo ispred motora. Osim savremene kvalitetne turbine, superiornost Subaru dizela osigurava moderan common-rail sistem, koji radi pod pritiskom većim od 1800 bara. Boxer motor je konstrukcijski izuzetno pogodan za dizelsku veliku kompresiju i visoke pritiske, jer se sile na radilici, zbog nasuprot postavljenih cilindara u radu, dobrim delom poništavaju. Pored toga, kućište agregata konstrukcijski je puno čvršce nego kod rednih agregata, pa je time pogodnije za dizelaše. S obzirom na poziciju intercoolera, modeli opreljeni H4 dizelašem imaju grbu na poklopcu motora, dakle veoma su prepoznatljivi.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

To je teorija. A, kako dvolitarski turbodizel motor, koji razvija 147 KS pri 3.600 0/min (350 Nm u rasponu od 1.800 do 2.400 o/min), funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion: "Elastičan je, miran i odlično izbalansiran. Motor je kao stvoren za Forestera. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo za jednog "terenca", a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Uostalom, to potvrđuje i Obrtni moment od 350 Nm, što je rezultat za svaki respekt. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem preteranu grubost, koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor." A, sada dobra vest za sve one koji su odmahivali glavom pri pogledu na potrošnju snažnih benzinskih verzija modela Forester. Bokser dizel se zadovoljava sa malo goriva. Na relaciji Beograd - Zlatibor - Beograd, Forester 2.0D zabeležio je potrošnju od samo 6,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskim uslovima kretala se preko 9 L/100 km, a test smo završili sa prosečnom potrošnjom od oko 7 L/100 km. S obzirom na masu automobila, stalni pogon na sve točkove i veći aerodinamički otpor, ovo je rezultat vredan hvale.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Da Forester to i čini, potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Karoserija je veoma pregledna, sa puno svetlosti, što mi se posebno dopada. Volan je odlično uravnotežen, a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava kvalitet unutrašnjosti, ali ipak po kvalitetu materijala zaostaje za svojim nemačkim konkurentima. Plastika je i dalje tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil. Posebne pohvale zaslužuje trokraki volan malih dimenzija, koji ponekad podseća na "radno mesto" Imreze WRX STi." Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao za 63 litra, na respektabilnih 450 litara. Nasloni zadnjih sedišta mogu se oboriti i tada se dobija zapremina od velikih 1610 litara. U levom delu prtljažnika nalazi se priključak za struju od 12V, a u podu prtljažnika nalazi se rezervni točak, sa pratećom opremom.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Novi Subaru Forester u vožnji je "mekši" od svog prethodnika. Kada tome dodamo i činjenicu da je za 100 milimetara viši, očekujemo i više naginjanja u krivinama. "Da, novi Forester je mnogo mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno." - objašnjava Petrović. "Godine iskustva u reli takmičenjima, dolaze do punog izražaja. Čak i Forester se može voziti u reli stilu. Zadnji deo možete zaneti kada to poželite, ali to samo naglašava užitak vožnje ovog automobila. Zapravo, kod Forestera je sve na vozaču. Ukoliko želite udobno i mekano krstarenje, Forster će Vam to priuštiti u svakoj prilici, a ukoliko želite agresivnu vožnju, automobil će dozvoliti kontrilisana proklizavanja. Ali, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer primećujem malo izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago proširenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima. Ono po čemu se Forester razlikuje od svoje osnovne benzinse verzije, jeste težak motor u "nosu" automobila, što ne najavljuje atletske osobine. I, ne zaboravimo da je dizelski Forester težak preko 1600 kilograma." - zaključuje naš višestruki državni reli prvak.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Udobnost Subaru Forestera teće generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Forester će "ignosrisati" u meri da se putnička kabina ostaje savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je visok, a retrovizori su velikih dimenzija.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Iako se sigurno malo ljudi pita kakve su mogućnosti ovog automobila u "off-road" uslovima, odgovorićemo i na ovo pitanje. Skromne. Iako je na makadamskim neravnim stazama ostavio dobar utisak, jer simetrični pogon na sve točkove samouvereno grabi napred, prva ozbiljnija prepreka pokazala se kao nerešiva. Relativno mali "klirens" nije nam dozvoljavao da pređemo kamenite prevoje, a penjanje uz velike uspone po blatnjavoj podlozi ograničavali su pneumatici, koji nemaju "off-road" karakteristike. "Ovo i nije terenac koji služi da idete tamo gde ljudska noga nije kročila. Upravo zato je ponašanje na asfaltu za svaku pohvalu. Dakle, ovde 4x4 pogon služi više za sigurnost, a ne za teške off-road terene. Uostalom, statistike govore da preko 90 % vlasnika automobila ovog tipa neće ići na "Dakar Rally" i da su najveće prepreke koje mora savladati penjanje na visoke ivičnjake i prolasci kroz razrovane asfaltne puteve prepune udarnih rupa pozamašnih dimenzija, a to je nešto gde se Subaru oseća kao riba u vodi. Posebno bi pohvalio tradicionalnu redukciju prenosa, koja puno pomaže prilikom ekstremnih penjanja. Čak i kada je više osoba u automobilu, Forester će bez problema izvući i uz najveću ekstremnu uzbrdicu." - ističe Petrović.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Zaključak našeg testiranja je da je Subaru Forster tehnološki napredan kompaktni SUV, namenjen onima koji znaju šta kupuju. Sa dizelskim motorom, Forester je dobio ono što mu je nedostajalo. Već osnovni dizelski model, koji košta 27.990 Eura, nudi sve najvažnije (klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, elektro paket...), a za 1000 eura više, kupac dobija odlično opremljenu XS verziju, koju smo imali na testu, a koja nudi automatski klima uređaj, alu felne, panoramski krov, nosače na krovu, grejanje sedišta, multifunkcionalan volan. Treba istaći da kupac Forestera dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi. Pored toga, Subaru Forester ima zanemariv rizik od krađe, o čemu posebno morate razmišljati ako kupujete Volkswagen Tiguan ili BMW X3.

Subaru Forester 2.0D - Tehnička specifikacija:
Motor:Bokser turbodizel motor, Common-Rail
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1998
Maksimalna snaga (KS / o/min):147 / 3.600
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):350 / 1800
Performanse:
Maksimalna brzina: (km/h):186
Ubrzanje 0-100 km/h (s):10,4
Masa automobila / nosivost (kg):1610 / 425
Dimenzije pneumatika:225/55 R 17
Dimenzije:
Dužina automobila (mm):4560
Širina automobila (mm):1780
Visina automobila (mm):1700
Međuosovinsko rastojanje (mm):2615
Trag točkova napred (mm):1530
Trag točkova pozadi (mm):1530
Cena automobila:27.990 eura, sa carinom i PDV

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje