AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Velika njuška i četiri prstena na njoj. To je formula uspeha prvi put primenjena još pre 70 godina, kada je Tazio Nuvolari pobedio na Velikoj Nagradi Jugoslavije u Auto Unionu Typ D. Osim moćnog motora, najmarkantnije obeležje tadašnje Saske "Srebrne strele" bio je prednji deo automobila, sa velikom i pohlepnom njuškom, koja je izgledala kao da u svakom trenutku želi da pojede onog ko se nađe ispred. Očigledno, taj utisak marka sa četiri prstena na masci želi da vrati. Ali, sa jednom razlikom: ovaj put Audi ne želi da osvaja pobedničke pehare, već se takmiči za krunu srednje klase u kojoj se greške ne praštaju. Već u startu, Audi A4 je "osuđen" na uspeh. Stručnjaci Audija odlično su procenili vreme predstavljanja nove "četvorke", jer su razvoj tempirali za period dok je Mercedes bio zaokupljen saniranjem Chryslerove "rupe bez dna", a aktuelni BMW serije 3 već je u četvrtoj godini "života".

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Pored pomalo "zmijskog" pogleda, najupečatljiviji potpis pogleda novog A4 daje četrnaest LED dioda integrisanih u prednje svetlosne grupe. U pitanju su dnevna svetla (Daytime Running Lights) i u očekivanju "zelenog svjetla" za širu upotrebu LED osvetljenja na automobilima, od strane EU komisije, mogu vam poslužiti da budete najupečatljiviji deo sabraćaja. Novi Audi A4 je snažan iskorak u elitno područje i već na prvi pogled oduševljava svojim dizajnom, koji potpisuje dokazani Walter de Silva. Dinamičan, statusni stil dodatno je naglašen upadljivim povećanjem dimenzija. Novi A4 razvučen je sa 458,5 na velikih 470 centimetara i proširen sa 177 na 183 centimetra, dok je visina od 143 cm ostala nepromenjena. Ali, pomenuta povećanja karoserije uticala su i na poboljšanje mnogih parametara koji obećavaju dodatan komfor, što dokazuje i veliko povećanje međuosovinskog rastojanja sa 265 na čak 281 centimetar (Audi A6 meri međuosovinski razmak samo 35 mm veći od modela A4).

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Profil automobila najviše reflektuje Audijevu eleganciju i nepogrešivo se pridržava poznatih pravila dinamičnog izgleda: poklopac motora relativno dug u odnosu na poklopac prtljažnika, kratki prednji prevesi, a nisu izbegnute linije koje se penju prema zadnjem delu automobila. Pogled na zadnji deo automobila sugeriše na stabilnost i odlikuju ga izuzetno mekane linije. Izgled Audija A4 nedvosmisleno dinamičan, prodoran, dominantan, i sigurno je kada se ovo lice pojavi u retrovizoru, malo ko neće odmah osloboditi traku za preticanje. "Audi A4 izgleda prilično agresivno, a posebno su zanimjiva prednja LED svetla koja privlače pažnju prolaznika. Dizajn automobila je vešt spoj elegancije i sportskog duha. Iz nekog ugla automobil izgleda vrhunski privlačno i elegantno, a iz drugog sportski nastrojen. Audi pravi lepe automobile. Prednji deo izgleda baš onako ljuto, sa spojlerom koji me podseća na neke Audijeve bolide. Pozadi mi se posebno dopadaju dve izduvne cevi, koje unose dozu sporta. Nikada ne bih rekao da je reč o dizel automobilu." - kratko je izgled nove "četvorke" prokomentarisao Vladan Petrović.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Kada otvorite vrata, u unutrašnjosti Vas čeka dobrodošlica luksuznog ambijenta: najfinija plastika, decentni ukrasi u alu looku, sve je krajnje precizno obrađeno. Audijevska perfekcija. Funkcionalno i ergonomski. Zahvaljujući odličnom podešavanju volana i sedišta, lako ćete pronaći idealan položaj, i nijedan prekidač nećete tražiti duže od sekunde. Vladan Petrović Audijevu unutrašnjost opisao nam je sledećim rečima: "Audi ima specifičan položaj sedenja i vozač se oseća drugačije nego u konkurentnim modelima. Sedi se izuzetno nisko i osećaj je avionski. Osećaj posebno niskog sedenja dopunjuju u veliki retrovizori, koji su postavljeni visoko. Ali, što se duže vozi, osećaj je upečatljiviji, i Audi se prosto zavlači pod kožu. U unutrašnjosti vlada "red i disciplina" i oseća se izuzetan kvalitet materijala i završne obrade. Ipak, Audijeva hladna perfekcija nekako je eliminisana ugradnjom aluminijumskih elemenata, koji unose sportsku atmosferu. Sve u automobilu je funkcionalno i sve je na svom mestu." Što se prostranosti tiče, na zadnjim sedištima ima dovoljno mesta za tri odrasle osobe prosečnih gabarita. Sve pohvale zaslužuje i prtljažnik, koji prima 480 litara, što je sasvim dovoljno za potrebe porodičnog putovanja (BMW serije 3 - 460 l, Mercedes C-klase - 475 l). Zapreminu prtljažnika može se preklapanjem zadnjih sedišta povećati na zavidnih 962 litra. Ali, kod utovara gabaritnog prtljaga lako može zasmetati uzak otvor prtljažnika, koji je karakterističan za sve limuzine kraćeg zadnjeg dela.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako se i Audi polako odriče "Pumpe-duse" agregata, savremeni turbo-dizel motor u Audiju A4 2.0 TDI neće Vam uskratiti zabavu i užitak u vožnji. Radi se o 2.0 TDI agregatu, ali nije u pitanju motor koji za ubrizgavanje koristi sistem "Pumpa-brizgaljka", već je reč o novom Common-Rail motoru, koji za ubrizgavanje koristi piezo-elektične brizgaljke. Novi motor je znatno uglađeniji i radi neuporedivo tiše i mekše od verzije motora 2.0 TDI "Pumpa-brizgaljka". Izuzetno je agilan i temperamentan, što potvrđuje i podatak da maksimalni Obrtni moment od 320 Nm razvija u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Bitnim poboljšanjima na ubrizgavanju, preko piezo-brizgaljki max. pritiska 1.800 bara, inovacijama na turbopunjaču, bregastim vratilima i novim klipovima, motor obezbeđuje zavidne performanse. Pozitivne kritike o pogonskom agregatu dao je i reli šampion, Vladan Petrović: "Već po zvuku motora u leru možemo zaključiti da ispod haube nije poznati "pumpa-brizgaljka" motor, koji se ponekad oglašava previše grubim zvukom. Ovaj Common-Rail motor stvarno radi neporedivo tiše i prijatnije. U vožnji, turbo rupa se gotovo ne primećuje i automobil fascinantno povlači iz niskih obrtaja. Mislim da je Audi uradio odličan posao ugradivši ovaj motor u A4, jer je prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta." - objašnjava Petrović.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Prijatno iznenađenje priredilo nam je i vešanje Audija A4 2.0 TDI. Dugačak međuosovinski razmak pomerio je granična područja proklizavanja na nivo koji teško može dostići prosečan vozač. Izvrsno ponašanje posebno dolazi do izražaja u krivudavim sekcijama, gde A4 pruža izuzetan osećaj i omogućava visoke putne brzine. Odlične vozne osobine novog Audija A4 potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Svakim pređenim kilometrom do izražaja dolazi zrelost Audijevog vešanja i pravo je uživanje voziti ga krivudavim putevima. Brzi prolasci kroz krivine mogući su bez većih napora. Najviše mi se dopada neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila i sigiran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom nagih pokreta volanom i provokacija pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao idealne putanje kretanja, ne pokazujući ni najmanju slabost. Elektronski sistem stabilnosti (ESP) radi odlično. Probao sam vožnju i sa isključenim sistemom i automobil se ponašao fantastično, što možemo zahvaliti naprednoj konstrukciji vešanja. Ono što bismo mogli istaći kao manu jeste elektrohidraulični volan koji ne pruža puno informacija sa podloge, što ograničava njegove sportske mogućnosti. Ali, ovo i nije sportski automobil, jer predstavlja pravu "putničku krstaricu" sa sportskim duhom." Ono što je karakteristično za novi Audi A4 jeste činjenica da je prednja osovina prema napred pomerena za 15,4 centimetra. To je ostvareno zahvaljujući poznatom konstukcijkom triku: motor smešten uzdužno, iznad prednje osovine, pomeren je nazad, a diferencijal i lamela zamenili su mesta. Time su Audijevi inženjeri značajno smanjili prednje prevese, što osim vizuelnog poboljšanja, donosi i veliko poboljšanje u ponašanju u vožnji. Nova koncepcija u kojoj je menjač smešten iza diferencijala smanjila je opterećenje prednjih točkova i poboljšala stabilnost i upravljivost. Ipak, ukoliko se zaboravite i pritisnete gas malo snažnije, 320 Nm preopteretiće prednji pogon i točkovi A "četvorke" zavrteće se u prazno.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Osećaj za volanom novog Audija A4 najlakše je opisati jednom reči: Skupo! Oni koji su barem jednom vozili neki preastižni automobil, znaju o čemu govorimo: temeljna zvučna izolacija, izuzetan osećaj krutosti, tihi prelasci preko neravnina. Sedeći u Audiju A4 osetili smo onu finu razliku u odnosu na masovne automobile. U Ingolstadtu su obavili odličan posao. Spoj temperamentnog i štedljivog motora, nešto povoljnija politika cena i prvoklasno opremljena unutrašnjost, donose Audiju krupne poene u borbi sa konkurencijom. Podsetimo, Audi opciono nudi i aktivno upravljanje i ogibljenje, kojim nije bio opremljen naš automobil, što nam je pomoglo da pokaže svoje prave mogućnosti. Cena osnovnog modela Audi A4 2.0 TDI kreće se od 32.694 Evra, ali uz mnogobrojne doplate može vrtoglavo porasti i preko cifre od 50.000 Eura. Ako Vam se A4 toliko sviđa, a novac Vam nije problem,zaista možete birati. Ukoliko dodamo činjenicu da je nova "četvorka" osetno veća i da je namenjena brojnim kupcima koji su do sada birali model A6, zaključak se nameće sam po sebi.

Audi A4 2.0 TDI
Tip motora:4 cilindra, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara / ventila:4/4
Zapremina motora (cm3):1968
Max. Snaga (KS pri o/min):143 pri 4.200 o/min
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):320 pri 1.750 do 2.500
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9,4
Maksimalna brzina (km/h);215
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 4,3 / 5,9
Prtljažni prostor (cm3): 480 / 962
Zapremina rezervoara (L):65
Masa automobila / nosivost (kg):1.460 / 550
Dimenzije pneumatika:225 / 55 R 16
Dužina automobila (mm):4703
Širina automobila:1826
Visina automobila:1427
Međuosovinsko rastojanje:2808
Cena automobila, osnovni model (Eur):32.694

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Audi Q3 2026
Slika nedelje