AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Četvrta generacija modela Ford Fiesta kombinuje globalni pristup u tradicionalne vrednosti. Na osnovi nove generacije modela Mazda2, u Evropi je razvijena nova Fiesta, a klijenti u Americi i Aziji prvi put su dobili isti automobil sa plavim ovalom na masci hladnjaka. Nova Ford Fiesta je prvi automobil u modernoj eri, koji je globalni model Forda. To nije sličajno. Segment malih automobila je u poslednje vreme naperspektivniji deo automobilskog tržišta, pa je američki koncern odlučio da se evropska, američka i azijska Fiesta razliku samo u detaljima.

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova generacija Ford Fieste zvanično je predstavljena na sajmu automobila u Ženevi 2008. godine i možemo slobodno reći da novi model sa prethodnim deli samo plavi oval na masci hladnjaka. Aktuelni stil svih novih modela, Ford označava kao kinetički dizajn. Prvi put, pomenuti dizajnerski pristup je prikazan na koncept modelima Iosis i Iosis X, a u praksi smo ga prvi put videli na aktuelnoj generaciji modela Mondeo, kao i na facelift verziji modela Focus. Nova Fiesta je prva aplikacija kinetičkog dizajna na mali automobil, a dobijeni rezultat je mix sporta i elegancije. Već na prvi pogled je jasno da je nova Fiesta orijetnisana na mlađe korisnike. Za razliku od prethodne generacije, koja ima prilično konzervativan dizajn, nova Ford Fiesta može se pohvaliti izrazito dinamičnim dizajnom, inspirisan novim "Kinetic" Focusom. Podsetimo, nova generacije Ford Fieste stoji na platformi Mazde 2 i ima skoro identične spoljne dimenzije kao i prethodni model, ali je prosečno 40 kilograma lakša. Karoserija nove Fieste može se pohvaliti većom torzionom krutosti, a prtljažni prostor od 281litra (varijanta sa čeličnim rezervnim točkom) je sasvim zadovoljavajući.

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Prednjim delom dominira trapezoidna rešetka hladnjaka, integrisana u agresivno dizajniran branik, a iznad nje je smešten ovalni logo Forda. Dizajnerske linije na haubi i vratima ističu dinamičnost karoserije, a ovalna linija krova i zadnje svetlosne grupe instalirane u zadnje stubove automobila, blago podsećaju na tipične dizajnerske detalje većeg Focusa. Za novu Fiestu su karakteristični izraženi blatobrani i zadnji spojler, integrisan u gornji deo vrata prtljažnika. U skladu sa aktuelnim dizajnerskim trendovima u klasi malih automobila je prednje staklo dugo i ravno. A-stub je pomeren ka napred, do nivoa ose prednjih točkova, i optički skraćuje prevese prednjih točkova. Manje staklo u A-stubu, izdužuje profil automobila, ali u isto vreme poboljšava pogled iz automobila. Zadnji deo automobila krasi veoma kompaktan dizajn, i ističe njegov sportski karakter.

Poređenje generacija:

 


Dimenzije:4. generacija (Mk.7)3. generacija (Mk.6)Razlika (mm)
Dužina (mm): 3.950 3.925 + 25 mm
Širina (mm): 1.722 1.680 + 42 mm
Visina (mm): 1.481 1.460 + 21 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.489 2.485 + 4 mm
Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Pogled na enterijer otkriva nam da je Fiesta razvijena kao automobil za mlade. Instrument tabla se sastoji od velikih, skoro vertikalno zakrivljenih površina. Komande na centralnom panelu podsećaju na tastaturu nekih modela mobilnih telefona, sa dugmićima skoncentrisanim oko centralne komande. Enterijer automobila pohvalio je i naš test vozač Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion. "Mogu slobodno reći da je unutrašnjost revolucija u segmentu gradskih automobila. Nisam očekivao ovako kvalitetne materijale i dobru završnu obradu u automobilu niže klase. Instrument tabla je mekana na dodir, u vožnji nema nepoželjnih zvukova, a dizajn zaslužuje čistu desetku. "Radno mesto" vozača je ergonomski veoma dobro osmišljeno. Ono što sam od Forda i očekivao, jeste odlična pozicija sedenja, što se ne odnosi i nedovoljno izražena bočna uporišta sedišta. Ali, testirani model opremljen je malim turbodizel motorom, što znači da je naglasak na niskoj potrošnji goriva i praktičnosti, ispred sportskih karakteristika. U novoj Fiesti sedi se niže nego kod starog modela (za 30 mm),a ručuca menjača postavljena je na višu poziciju. Zahvaljujući mogućnosti podešavanja volana u dve ose, idealan položaj sedenja je veoma lako pronaći. "

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Osnovna turbo-dizelska motorizacija pokreće model Fiesta 1.4 TDCi i možemo slobodno reći da je ovaj agregat namenjen više za "firme" a manje za vozače koji preferiraju dinamičnu i sportsku vožnju. Maksimalan obrtni moment od 160 Nm, koji je dostupan pri 1.750 o/min, ne obezbeđuje 1.145 kilograma teškom automobilu nadprosečnu dinamiku, ali kao što smo i istakli, to i nije bio cilj inženjera. Prosečnu potrošnju od fabrički deklarisanih 4,2 l/100 km postigli smo u otvorenom saobraćaju, dok se u gradskoj vožnji potrošnja kretala u rasponu od 5 do 6 litara "crnog zlata" na svakih 100 pređenih kilometara. Agregat je opremljen sistemom ubrizgavanja Common-rail sa brizgaljkama marke Siemens, koje gorivo u cilindar šalju pod pritiskom od 1.500 Bar.

"Već podaci o performansama (0-100 km/h za 14s, maksimalna brzina 160 km/h), ne obećavaju puno uzbuđenja u vožnji. Ipak, iako ovo nije model za "jurcanje" od semafora do semafora, treba istaći da preticanja s ovim automobilom nisu prezahtevna. Kada momenta ponestane, rešenje je precizna ručica petostepenog menjača, i prebacivanje u niži stepen prenosa. Uostalom, od 68 konjskih snaga ne možemo očekivati čuda, i za ovaj agregat sigurno će se odličiti oni najekonomičniji vozači, koji od svog automobila ne očekuju vrhunske performanse." - utisci su Vladana Petrovića.

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Koncepcija oslanjanja je provereno dobar: prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi su ramena povezana sa torzionom osovinom. Kod nove Fieste oslanjanje je izvedeno od čvršćih materijala, a modifikovana je i amortizacija automobila. Tačnije, nova Fiesta je podešena tako da zadovoljava klijente u različitim regionima: korisnici u Evropi preferiraju sportski karakter automobila, pa je oslanjanje i amortizacija tvrđe, a model za tržište Azije "trimovan" je tako da zadovoljava prvenstveno kriterijum komfora. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta, kako za noge putnika, tako i za rameni pojas, ali visoki putnici neretko će imati bliski kontakt sa spuštajućim krovom.

Kada je ponašanje u vožnji u pitanju, za novu Fiestu je Vladan Petrović imao samo reči hvale: "Kao što sam i očekivao od fabrike koja iza sebe ima titulu Svetskog reli šampiona, vozne osobine modela Fiesta su u samom vrhu segmenta. Zadnji deo automobila kao da je zalepljen za asfalt, i prosto ga je nemoguće izbaciti iz idealne putanje. Zadnja osovina slepo prati prednju, i automobil se vozi kao po šinama. Čak i neiskusne vozače, automobil neće iznenaditi nepredvidivim reakcijama. Moram da pohvalim i preciznost upravljanja, kao i količinu informacija koja preko upravljačkog sistema stiže do vozača (električna pumpa upravljačkog sistema radi samo onda kada je to zaista i potrebno). Upravljanje je tipično Fordovo: precizno i direktno. Fiesta se u krivinama ponaša kao riba u vodi, ali da bismo isprobali stvarne granične mogućnosti, potreban je snažniji motor od ovog, jer je kompletno oslanjanje daleko iznad mogućnosti motora."

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirana Fiesta bila je opremljena solidnim Trend paketom opreme, koji nudi sve što je potrebno prosečnom gradskom automobilu. Od dodatne opreme, automobil ima Hot Magenta metalik boju, flex paket 11 i centralni naslon za glavu pozadi. Takođe, treba istaći i da je automobil opremljen atraktivnim 15-inčnim felnama od lake legure, sa pneumaticima dimenzija 195/50 R15. Cena za ovakvo vozilo trenutno iznosi 12.480 €. Ako umesto jedinstvene (i skuplje) Hot Magente, kupac izabere neku jeftiniju metalik boju, cena se smanjuje na 12.290 €, u dinarskoj protivvrednosti, sa svim dažbinama (carina, transportni troškovi i PDV). Podsetimo, početna akcijska cena za model Fiesta s troja vrata je 8.990 Eura.

Fotografije snimljene prilikom testiranja pogledajte klikom na LINK.

Za sve dodatne informacije:

Grand Motors
Beograd
Novi Beograd, Milutina Milankovića (III bulevar) br. 21
telefon: +381 (11) 20 90 600
Sajt - www.ford.rs

 


Ford Fiesta 1.4 TDCi - tehnička specifikacija
Tip motora:Turbo-dizel, Common - rail ubrizgavanje
Broj cilindara / ventila:4 / 2
Zapremina motora (cm3):1.398
Maksimalna snaga (KS/o/min):68 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm/o/min):160 / 1.750
Maskimalna brzina (km/h):162
Ubrzanje 0-100 km/h (s):14,0
Potrošnja grad/otvoreno/prosek (l/100 km):5,3 / 3,5 / 4,2
Zapremina prtljažnika (L):281 / 965
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila (kg):1.150
Dimenzije pneumatika:195/50 R15
Dimezije:
Dužina automobila (mm):3.950
Širina automobila (mm):1.722
Visina automobila (mm):1.481
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.489
Trag točkova napred (mm):1473
Trag točkova pozadi (mm):1.460
Cena (Eur):12.290 €

Automagazin.rs

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje