AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Već na prvi pogled uočavamo da Megane nije dizajnersko remek delo, ali u karavan verziji izgleda veoma kompaktno i uverljivo. Dizajneri su ispred sebe imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije i dobre vozne osobine, uz nisku potrošnju goriva. Nova generacija modela Megane porasla je u svim smerovima, i prvi utisak je pozitivan. Novi model, čak i u karavanskoj verziji, u najmanju ruku je zanimljiv i uverljiv automobil. Visoki bokovi i debele kvake, već u startu sugerišu na sigurnost, a izdužena bočna linija sa jakim zadnjim bokovima, naglašava eleganciju. Svi ostali detalji samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Zadnji deo nije samo produžena "zadnjica" hatchback-a, već je specifično dizajniran kako bi odgovarao jednakim, elegantnim i protočnim linijama neke limuzine.

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Renalt Megane karavan oslanja se na bazni hatchback model Megane treće generacije. Grandtour je produžen sa 429,5 na 456 centimetara, a visina je, zbog krovnih nosača, povećana sa 147 na 151 centimetar. Širina je ostala ista kao kod hatchback modela i iznosi 181 centimetar. Dokaz da zadnji deo nije samo "produžetak", jeste i činjenica da je međuosovinsko rastojanje povećano sa 264 na 270 centimetara. Iako je u pitanju karavan, naš test vozač koji preferira sportske automobile (višestruki državni reli šampion), Vladan Petrović, imao je samo reči hvale za novo Renaultovo "čedo": "Kada je dizajn u pitanju, možemo slobodno reći da je dizajnerski tim Renaulta nadmašio samog sebe: novo, sportski i dinamički naglašeno odelo savršeno se uklapa u automobil kakav je Megane. Ni karavan verzija ne donosi ništa novo - dizajneri su veoma vešto, sa velikom jednostavnošću, uklopili vrata prtljažnika, a silueta automobila ostala je dinamična i budi sportske asocijacije. Posebno mi se sviđa dizajn zadnjeg dela automobila, koji je izuzetno skladan i možda lepši i kompaktniji od prednjeg dela."

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Enterijer je veliko iznenađenje. Kvalitet materijala kokpita podseća na ono što smo videli u premium modelima nemačkih marki. Na dodir sve deluje besprekorno kompaktno, a odstupanja kod plastičnih sklopova skoro da ne postoje. Isto se odnosi i na funkcionalnost - sve je ergonomski raspoređeno i nalazi se upravo tamo gde većina vozača i očekuje. Ako nešto moramo zameriti, onda su to premali dugmići za kontrolu radio i klima uređaja. Sedišta su dizajnirana tako da pružaju odličan bočni oslonac telu, čak i u agresivnoj vožnji. Ono što je veoma važno za ovu kategoriju, prednja sedišta pružaju dovoljno prostora za odrasle putnike i vožnju čine izuzetno konfornom, a tokom svakodnevne "eksploatacije", primetili smo da su mekša od onih u nemačkim konkurentima.

Vladan Petrović je dao pozitivnu ocenu enterijera: "Poziciju za volanom veoma lako će pronaći svaki vozač, bez obzira na njegove gabarite, zahvaljujući višestruko podesivom volanu i sedištu. Sve je na svom mestu. U vožnji nema nepoželjnih zvukova, koji su dolazili iz kokpita prethodne generacije, i sve deluje kvalitetno kako na dodir, tako i "na oko". Kombinacija digitalnih i analognih instrumenata je veoma zanimljiva i privlači pažnju putnika. Jedina mana koju bih uputio na vozačevo mesto, jeste dužina sedalnog dela sedišta (460 mm, konkurencija ima i preko 500 mm). Sedište ne pruža dovoljnu podršku za noge, što može biti zamorno prilikom dužih putovanja. Sve ostalo je u savršenom redu."

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Prostor u zadnjem delu automobila je na nivou konkurencije u srednjoj nižoj klasi. Kao što smo istakli, automobil je produžen sa 429,5 na 456 centimetara, što je rezultiralo povećanjem međuosovinskog razmaka, a najveću korist imao je upravo zadnji deo automobila. Zadnja sedišta su postala komfornija, dobijen je veći prostor i za kolena putnika, a zapremina prtljažnika povećana je sa 405 na 491 litar, u osnovnoj konfiguraciji.  Širina enterijera (u visini laktova 1.470 mm napred, a 1.450 mm pozadi) odgovara potrebama ljudi koji kupuju automobil ove kategorije. Prtljažniku možemo dati atribut idealnog. Polukruto rešenje zadnje osovine, omogućilo je dobro iskorišćenje prostora. Kada smo otvorili vrata, iznenadila nas je površina prtljažnika dužine 850, a širine 1.100 mm! Visina od tla iznosi pola metra, a osnovna zapremina prtljažnika iznosi 491 litar, a u skladu sa individualnim potrebama može se povećati za 33 litra, zahvaljujući "kutiji" ispod poda prtljažnika. Kada se sedišta obore, dužina utovarnog dela raste na zavidnih 1.580 milimetara, a zapremina na 1.560 litara. Ukoliko i to ne zadovoljava potrebe vlasnika, Renault je ponudio odlično rešenje: naslon za glavu prednjeg suvozača potrebno je sklopiti (standardno od nivoa opreme Expression), i oboriti i prednje sedište. Tada je u automobil moguće smestiti predmet dužine 2,7 metara! Pristupačnost prtljažnika, takođe je za desetku. Prag se nalazi na visini od 560 mm, što je niže od verzije hatchback.

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Motor 1.4 TCe 130 je veliki korak Renaulta u oblasti "downsizinga" benzinskih motora. Agregat je naslednik manjeg 1.2 TCe motora, koji je predstavljen u Renault Cliu.Maksimalna snaga iznosi 130 KS, pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan je pri 2.250 o/min. Parametri motora mogu se uporediti sa parametrima dvolitarskog atmosferskog motora. Motor se konstrukcijski bazira na atmosferskom 4-cilindričnom Nissan motoru, i opremljen je jednim turbopunjačem. Za pogon koristi 95-oktanski benzin, koji u kombinovanom ciklusu vožnje troši oko 6,5 L/100 km, što je za 0,2 L manje od potrošnje osnovnog benzinskog 1.6 16V od 74 kW. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 9,9 (9,6 hatchback) sekundi, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h. Ono što potvrđuje dobre performanse motora jeste činjenica da je maksimalni Obrtni moment dostupan sve do 3.750 o/min. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu.

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Vladan Petrović bio je zadovoljan onim što je prikazao niskolitražni benzinski agregat: "Ovo je stvarno jedan od najprijatnih benzinskih motora za vožnju. Elastičan je, veoma miran i kultivisan. Već u neutralnom položaju, iznenadio me je mirnoćom rada. Zahvaljujući velikoj specifičnoj snazi (snaga po litru zapremine), motor je veoma temperamentan, a potrošnja je ostala na niskom nivou. U gradskoj vožnji, vozač će uvek imati dovoljno snage. Ako moramo da tražimo manu, onda je to nešto duži hod ručice menjača, koji je prepoznatljiv za automobile ove marke."

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Renault Megane treće generacije je jedan od najkomfornijih automobila niže srednje klase. Prelasci preko neravnina, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, postali su prijatniji, a Megane-u ne smetaju ni mnogobrojne rupe na našim putevima. Uostalom, to od jednog Francuza i očekujemo. O ponašanju u vožnji, najviše nam je rekao Petrović: "Iako polukruta zadnja osovina ne obećava puno u teoriji, rezultat u praksi je daleko bolji. Megane Grandtour vozaču može priuštiti puno užitka u vožnji, jer je oslanjanje tvrđe trimovano, a upravljanje je direktnije. U Renaultu su napravili odličan kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja". Kontakt sa podlogom je neposredniji nego kod prethodnika, a naginjanje u krivinama je minimalizovano. Iako ovo nije sportski automobil, Megane Grandtour ima puno aduta za temperamentnu vožnju. Ali, ne treba preterivati, jer karavan ima i nešto duži "rep", koji u graničnim situacijama može "zaplivati". Na kraju želim da pohvalim kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa automobilom."

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Renault Megane Grandtour je atraktivan, moderno dizajniran automobil, koji nudi veliki prtljažnik, varijabilan enterijer, kvalitetne materijale, tih motor i agilno oslanjanje koje nudi dobar kompromis između voznih osobina i komfora. Kada se svemu doda i tradicionalna Renault-ova visoka sigurnost i niska cena, zaokružuje se utisak kompletnog, prijatnog i dinamičnog porodičnog automobila. Mišljenja smo da je ovaj automobil odličan izbor za flote firmi, ali i porodične ljude, koji prelaze veliki broj kilometara. Test automobil bio je opremljen Dynamique paketom opreme, koji podrazumeva sve ono, pa i više nego što je potrebno prosečnom vozaču. Tu je i Carminat TomTom navigacioni sistem, koji značajno olakšava vožnju na nepoznatim destinacijama, a ne nedostaje ni dvozonski klima uređaj i svi potrebni bezbednosni sistemi.

Osnovni Renault Megane Grandtour, opremljen benzinskim 1.6-litarskim agregatom, sa 110 KS dostupan je za 13.590 Eura, što je dobra pristojna cena za više nego dobar automobil. Za model kao što je bio test primerak, Renault Megane Grandtour 1.4 TCe Dynamique, treba izdvojiti nešto više od 17.000 Eura, što je za ono što pruža, sasvim opravdana cena.

Više informacija i cene modela Renault Megane Grandtour, možete pogledati klikom na LINK.

Fotografije snimljene na testiranju, pogledajte klikom na LINK.

Renault Megane Grandtour 1.4TCe-specifikacija
Tip motora:Turbobenzinac - ubrizgavanje goriva
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.397
Maksimalna snaga (kW/o/min):96 / 5.500
Max. obrtni moment (Nm/o/min):190 / 2.250
Performanse:
Maksimalna brzina (km/h):200
Ubrzanje 0-100 km/h (s):9,9
Prosečna potrošnja (L/100 km):6,4
Dimenzije i masa:
Zapremina prtljažnika (L):491 / 1.567
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila (kg):1.450
Dimenzije pneumatika:205/55 R 16
Dužina automobila (mm):4.559
Širina automobila (mm):1.804
Visina automobila (mm):1.505
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.701
Trag točkova napred (mm):1.543
Trag zadnjih točkova (mm):1.547
Cena (Eur):17.480 Eur sa carinom i PDV

Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje