AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Nakon tri godine proizvodnje, na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, i samo nekoliko dana kasnije, na sajmu automobila u Beogradu, prikazana je unapređena verzija modela Toyota Auris. Unapređenja tehnike i dizajna učinila su model Auris atraktivnijim, i obezbedila mu dodatnu privlačnost za drugi deo "životnog ciklusa". Kada svemu dodamo i cenu vozila od 13.990 Eura sa PDV-om, shvatićemo da je pred nama ponuda o kojoj ozbiljno treba razmisliti, jer se akcijska cena modela Auris približila ceni slično opremljenog modela Kia Cee'd.

Više o uslovima kupovine modela Auris, možete pogledati klikom na www.toyota.rs.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Dizajn

Auris 2010 može se pohvaliti oštrije dizajniranim prednjim svetlosnim grupama, kao i novom optikom zadnjih svetala. Novi branici odaju utisak da je automobil širi nego što zapravo jeste. Takođe, agresivnije linije su korišćene prilikom dizajniranja poklopca motora, što upotpunjuje utisak dinamičnosti ovog zanimljivog automobila. Isto se odnosi i na veću masku hladnjaka, koja sada daleko više dolazi do izražaja. Kao što smo istakli, zadnji deo automobila je pretrpeo slične promene, koje se odnose na nov branik i svetlosne grupe. Zadnja svetla podeljena su horizontalno, što optički snižava dosta visoku karoseriju. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Enterijer

Što se enterijera tiče, pored unapređenja kvaliteta materijala, povećana je i mogućnost individualizacije. Kupac može da izabere dobro poznatu, sofisticiranu instrument tablu, ili novu konvencionalnu, u zavisnosti od nivoa opreme. Testirani primerak bio je opremljen klasičnom instrument tablom, gde su u krug obrtomera i brzinomera integrisani diskretni pravougaoni displeji, koji su izuzetno pregledni. "Kokpit" je dobio novu strukturu plastike, a gornji deo je opremljen mekanim materijalom, veoma prijatnim i za oko i na dodir. Isto važi i za volan, koji je manjih dimenzija, ali sportski dizajniran i prijatan za ruke. Čak i posle tri godine, Auris ima jedan od najprostranijih enterijera u svojoj kategoriji. I kada ekstremno visoki vozači pomere sedište u zadnji položaj, iza njih ima prostora za putnike visine oko 180 cm. Kako je to moguće u hatchback modelu dužine 4,2 metra? Odgovor pronalazimo u visini. Enterijer je koncipiran kao u nekim MPV modelima, dakle sedi se visoko, kako napred, tako i pozadi. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originalnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju.

Prijatno iznenađen novim enterijerom bio je i Vladan Petrović: "Osveženi Auris deluje kompaktnije i čvršće od prethodnika. Tome najviše možemo zahvaliti novim materijalima, koji odaju utisak visokog kvaliteta. To nismo mogli reći za prethodnika. Posebnu pažnju privukao mi je sportski dizajniran volan, koji je obložen kožom, a ima i sportski "odrezan" donji deo. Što se instrument table tiče, čitljivija je od one koju smo videli kod prethodnika. Još jednom moram da pohvalim prostranost Aurisa, koja predstavlja vrhunac ove kategorije."

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Motor

I prethodni motor 1.6 VVT-i, nakon uvođenja na tržište 2007. godine, važio je za vrhunski benzinski agregat u svojoj kategoriji. Ali, nakon agresivne invazije turbopunjača u benzinskim motorima, Toyota je morala učiniti nešto novo. Glavna inovacija je integrisanje sistema za promenljivo vreme otvaranja ventila, Valvematic. Ovaj sistem kombinuje tehnologiju prethodnog sistema VVT-i (Variable Valve Timing - inteligent) sa novim mehanizmom koji eliminiše potrebu za klasičnim usisnim leptirom. Podsetimo, kod klasičnog sistema kontrola usisa vazduha vrši se putem usisnog leptira. Valvematic sistem prilagođava količinu vazduha tako što neprekidno kontroliše hod i vreme otvaranja i zatvaranja ventila i time u potpunosti eliminiše potrebu za usisnim leptirom. Agregat zapremine 1,6 litra razvija 132 konjske snage pri 6.400 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 160 Nm pri 4.400 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

To je teorija. A, kako sve to funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Motor je veoma zanimljiv. Odlično sarađuje sa menjačem, veoma je kultivisan i tih u svakom režimu rada. Inženjeri su ugradnjom Valvematic sistema znatno poboljšali elastičnost motora. Ubrzanje iz mesta do "stotke" od 10 sekundi je za respekt i spada među najbolje atmosferske motore ove zapremine. Motor se najbolje vozi u području obrtaja oko 2.000 o/min, a ukoliko želite isprobati njegov maksimum, potrebno ga je "zavtreti" preko 6.000 o/min."

Velika prednost uvođenjem Valvematic sistema dobijena je i na području potrošnje. Pored toga, za malu potrošnju motora možemo zahvaliti i šestostepenom menjaču (ranije samo petostepeni) sa kratkim prenosnim odnosima. Zahvaljujući odličnom menjaču, pri 130 km/h, agragat može biti na samo 3.600 o/min, što je jedan od najboljih rezultata u ovoj zapreminskoj klasi motora. Pri 130 km/h, motor troši 7,8 l/100 km, što je najniža potrošnja u ovoj klasi motora. Laganom vožnjom, Ibarskom magistralom prema Čačku, zabeležili smo potrošnju manju od 5 l/100 km, što je za svaku pohvalu. Kada smo koristili indikator za optimalno vreme za promenu stepena prenosa, koji se nalazi u centralnom delu instrument table, zabeležili smo potrošnju od samo 4,1 l/100 km!

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Oslanjanje

Orjentacija na maksimalan komfor posade bila je primarna kod prve verzije modela Auris, koju je karakterisalo mekše trimovano oslanjanje, kao kod "francuske škole". Modernizacija je ostavila traga i na podešavanju oslanjanja automobila. Osveženi Auris ima tvrđe oslanjanje od svog "prethodnika". Zato je upravljanje preciznije, a ponašanje na putu dinamičnije. To nam je potvrdio i Petrović: "Modernizovani Auris se u krivinama manje naginje. Auto je poslušniji, a reakcije volanom su preciznije nego kod prve verzije. Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Ono što me je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa skoro 1.300 kilograma teškim automobilom. " - istakao je Petrović.

Iako je dinamičnost povećana, tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti. Možda bi prelazak preko čestih rupa na našim putevima mogao biti udobniji, ali podsetićemo da su na automobil u "Sport" paketu orpeme montirani pneumatici 225/45 R17.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Cena

Auris više nije skup! Osveženi Auris dostupan je po akcijskoj ceni već od 13.990 Eura (količina ograničena, raspoloživost modela proveriti kod dilera), što za ono što svom vlasniku pruža, možemo oceniti kao dobar izbor. Za ovaj novac, kupac dobija automobil svežeg i dinamičnog dizajna, štedljiv motor, klima uređaj, CD MP3, ABS, putni računar, podesiv servo upravljač, električnu kontrolu prozora i retrovizora... Za testirani primerak, Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport, potrebno je izdvojiti nešto veću sumu novca - 19.200 Eura, ali nastavak "Sport" donosi potpuno nov nivo prepoznatljivosti, zahvaljujući velikim atraktivnim felnama prečnika 17 inča, spojleru iznad zadnjeg stakla, tamnim zadnjim staklima... "Naš" test automobil bio je opremljen i najboljim atmosferskim 1,6-litarskim motorom na tržištu, sa najmanjom potrošnjom u segmentu.

Toyota Auris 1.6 Valvematic, specifikacija:


Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport
Motor:Benzinski 1.6 Valvematic, ubrizgavanje goriva
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.598
Maksimalna snaga (kW/o/min):97 / 6.400
Max. obrtni moment (Nm/o/min):160 / 4.400
Maksimalna brzina (km/h):195
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,0
Potrošnja - grad / otvoreno / prosečna:8,1 / 5,0 / 6,4
Zapremina prtljažnika (L):350 / 777
Zapremina rezervoara za gorivo (L):55
Masa automobila / nosivost (kg):1.295
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Dimenzije:
Dužina automobila (mm):4.245
Širina automobila (mm):1760
Visina automobila (mm):1.515
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.600
Trag točkova napred (mm):1.525
Trag točkova pozadi (mm):1.525
Cena test modela:19.200 Eura
Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje