AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Iako je izgled Passata veoma dobro poznat domaćoj javnosti, on i dalje izgleda sveže i atraktivno. Crna boja i napadna hromirana maska hladnjaka, kombinovana sa svetslosnim grupama koje zadiru u branik, ukazuju na luksuz i pomalo podsećaju na američke limuzine. Dominantni logo ukazuje nam na evropsko poreklo, a malo iznenađenje dolazi nam iz gornjeg dela branika, gde su smešteni minijaturni pokazivači smera, koji se više ne nalaze integrisani u svetlosne grupe. Pogled iz profila je očekivano smirujući - povišena donja linija prozora i spuštena lnija krova utiču na dinamičnost celog automobila. Sve u svemu, automobil izgleda samouvereno, odraslo i plemenito, uz konstataciju da se treba naviknuti na hromirani "podbradak" koji uokviruje rešetku hladnjaka.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Enterijer automobila srednje klase mora biti izuzetno važan prodajni argument. I, naravno, ovde nema iznenađenja: kokpit nudi Volkswagenovu preglednost, a kvalitet materijala je izuzetno uverljiv. Sedišta su udobna, a pozicija za volanom savršena. Test automobil isprobao je i aktuelni državni reli šampion, Vladan petrović: "Ergonomija vozačevog dela je na najvišem mogućem nivou i mislim da se niko neće žaliti. Pozicija i podešavanja volana i sedišta odgovaraće svakom vozaču, bez obzira na njegove gabarite. Sedišta su kvalitetna i mogu se pohvaliti odličnim bočnim vođenjem tela. Organizacija kokpita je logična i podseća nas da je ovo model koji se generacijama unazad neprestano unapređuje. Uz sve navedeno, ne mogu a da ne pohvalim i odličan izgled enterijera, a posebno aluminijumske detalje koji unose sportski duh i pojačavaju utisak kvaliteta. Centralna konzola je jednostavna i "čista", ali bi komande klima uređaja mogle biti malo većih dimenzija. Ručica menjača i volan izuzetno su precizni. Ako moram da istaknem zamerku, onda je to dugme za električnu ručnu kočnicu. Smešteno je preblizu prekidača za svetla i može se desiti da ga vozač nekontrolisano aktivira u vožnji. Dobro je što odmah sledi automatska deaktivacija, a i činjenica da električna ručna kočnica aktivira kočnice na svim tičkovima. Mislim da puno srećnije rešenje Passat treba da preuzme od "bratskog" Audija A4, kod kojeg se dugme nalazi pored menjača."

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

I prostor pozadi je na nivou koji očekujemo od Passata. U odnosu na konkurente, primećujemo više mesta u prostoru za kolena putnika pozadi, dok će peti putnik verovatno biti zadovoljan samo na kraćim putovanjima. Posebno je važno istaći da je prostor za glave putnika pozadi veoma izdašan, što se odnosi i na kolena. Što se tiče udobnosti na zadnjoj klupi, možemo reći da je na vrhunskom nivou, uz konstataciju da sedišta imaju tvrđi lumbalni deo. Ova tradicionalna karakteristika na dužim putovanjima obezbeđuje bolju udobnost i sprečava zamaranje putnika. Još bolji je prtljažni prostor. Zapremina prtljažnika iznosi 565 litara i predstavlja vrh u srednjoj klasi.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Vrednim svake preporuke pokazao se i dvolitarski TDI motor sa 140 konjskih snaga, dostupnih pri 4.000 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm pri samo 1.750 o/min. Iako u ponudi postoji i verzija od 170 KS, za njom objektivno i nema prevelike potrebe. I 140 dizelskih konjskih snaga sasvim je dovoljno da Vas uvali u nevolje sa zakonom. Passat sjajno ubrzava i ne troši puno, što je kombinacija koja tera na (prebrzu) vožnju. "Prvo što primećujem kod ovog motora jeste njegova neobična kultivisanost, uprkos sistemu ubrizgavanja "pumpa-brizgaljka". Nema karakterističnih vibracija, a buka u kabini svedena je na minimum. Mislim da su po ovim kriterijumima Volkswagenovi inženjeri uradili odličan posao. Na krivudavim putevima Passat 2.0 TDi može poniziti i znatno snažnije benzince, jer odlično reaguje na gas, a 200 km/h postiže sa neobičnom lakoćom. Ono što prijatno iznenađuje kod ovog motora jeste njegov visok obrtni moment pri niskim obrtajima. Automobil u niskom režimu rada povlači snažno, a šaltanja predstavljaju pravo uživanje. Menjač je nemački precizan i relativno kratkog hoda, a šalta se sa onim prepoznatljivim "klok"." - istakao je Petrović. Svemu treba dodati i malu potrošnju goriva, koja je na našem višednevnom testu iznosila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskoj vožnji, iznosila je oko 8 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Za menadžerske automobile nije dovoljno da imaju samo kvalitetan turbodizel ispod haube i "ušuškanu" unutrašnjost. Dinamika u vožnji, takođe je, izuzetno je važan faktor prilikom kupovine automobila srednje klase. Što se tiče voznih osobina, Passat nam je još jednom dokazao nemačku brigu prilikom konstrukcije svakog detalja. Upravljanje je precizno i možemo slobodno reći da je i dalje među najboljima u kategoriji, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Odlično rešeno prednje vešanje i savremeni zadnji multilink ovom automobilu osiguravaju odlična vozna svojstva. Passat se naginje minimalno i veoma verno sledi željenu putanju. Tek kod preterivanja, oseća se blago proklizavanje preko prednjih točkova. Ali, sve se lako kontroliše izuzetno preciznim volanom, uz svesrdnu pomoć ESP (elektronska kontrola stabilnosti) sistema koji radi veoma efikasno (dok ga nismo isključili). Tokom vožnje se oseća velika čvrstoća karoserije, čije uvijanje je minimalno čak i kada smo ispitivali granice automobila. Imam utisak da su opruge i amortizeri podešeni kako bi ostvarili dobar komfor i sigurno ponašanje pri visokim brzinama. Na autoputu, pri visokim brzinama, automobil je izuzetno stabilan i uliva fantastičn sigurnost."

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Kada padne sneg, bela raskoš prava je sreća decu i sve one koji redovno idu na zimovanje. Ali, onaj ko putuje automobilom, snežnim i zaleđenim putevima ne raduje se previše. Posebno je strašan pogled na beli planinski prevoj, jer je svakome jasno da će vozač i vozilo tamo biti na velikom testu. "Naš" testirani Passat 2.0 TDI 4Motion nema taj problem. U verziji sa pogonom na sve točkove instalirana je električno upravljiva spojnica haldex, koja pogonsku snagu, samo po potrebi, prenosi na zadnje osovine. Naziv sistema potriče od "Haldexa", Volkswagenovog švedskog partnera u tehnici. Kada nastane razlika u broju obrtaja između prednje i zadnje osovine, aktiviraju se dve pumpe sa prstenastim klipovima, koje u spojnici stvaraju pritisak i tako spajaju obe osovine.Spojnica na zadnju osovinu prenosi do 50 % obrtnog momenta, odnosno 10 % u normalnim uslovima. "Automobil se na svim podlogama ponaša agilno i sigurno. Passat se u vožnji ponaša tako samouvereno da prosto poželite da vozite brže. Čak i ako neiskusan vozač pretera, Passat ga neće iznenaditi, jer ESP reaguje munjevito i sigurno. Ipak, treba istaći da je ovaj 4x4 sistem namenjen prvenstveno da pomogne na zaleđenim i deonicama puta prekrivenim snegom. Na suvom i mokrom asfaltu ne treba istraživati 4Motion pogon i njegove granične mogučnosrti." - zaključuje Petrović.

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Firma (vlasnik) za Volkswagen Passat 2.0 TDI izbrojaće oko 29.400 Eura. Nažalost, dodatna oprema i 4Motion pogon na sve točkove, cenu će podići za nekoliko hiljada Eura. Možda se nekom čini previsoka, ali moramo podsetiti na odlično zadržavanje cene kao polovnjaka. Zbog toga je svaki Passat dobra investicija. Spoj skladnog dizajna, napredne mehanike i vrhunskog kvaliteta, provereno je dobra kombinacija. Volkswagen Passat je automobil bez dečijih bolesti, i još uvek bez ijedne bore. Sitne mane na koje smo ukazali, ne umanjuju visok ukupni utisak.

Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion
Motor:Turbodizel agregat, ubrizgavanje goriva
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1968
Maksimalna snaga (kW pri o/min):103 / 4000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):320 / 1750
Menjač:6 brzina, pogon na sve točkove
Maksimalna brzina (km/h):209
Ubrzanje 0-100 km/h (s):9,8
Potrošnj grad / otvoreno / prosek (l/100 km):7,6 / 5 / 6
Dimenzije:
Dužina (mm):4765
Širina (mm):1820
Visina (mm):1472
Međuosovinsko rastojanje (mm):2709
Zapremina prtljažnika (L):485
Zapremina rezervoara (L):70
Masa automobila / nosivost (kg):1554 / 606
Dimenzije pneumatika:215/55 R 16
Cena modela Passat 2.0 TDI Trendline:29.400 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

AMG Experience 2025
Slika nedelje