AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Od premijere nove generacije modela Lexus IS prošlo je više od pet godina, što je u premium segmentu značajano vreme, jer je period "moralnog zastarevanja" relativno kratak. Zato je japanska kompanija odlučila da ubrza tempo manjih inovacija, a najnovije izdanje ovog kvalitetnog automobila, predstavljeno je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu, zajedno sa manjim modelom CT 200h.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Iako ima drugačiju oznaku, koja asocira na motor zapremine dva litra, nova osnovna motorizacija IS 200d je zapravo slabija verzija postojećeg motora iz IS 220d. U pitanju je 4-cilindrični agregat zapremine 2,2 litra, koji razvija snagu od 110 kW (-20 kW) pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od sasvim dovoljnih 340 Nm (-60 Nm) u opsegu od 2.000 do 2.800 o/min. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu (emisija CO2 = 134 g/km) i beleži potrošnju od fabrički deklarisanih 5,1 l/100 km. Uz pomoć odlično usklađenog šestostepenog manuelnog menjača, koji snagu šalje na zadnje točkove, Lexus IS 200d iz mesta do "stotke" stiže za 10,2 sekunde (IS 220d istu disciplinu savladava za 8,9 s) i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h (IS 220d - 220 km/h).

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Iako su parametri motora smanjeni, naš test vozač Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion, smatra da motor u potpunosti zadovoljava potrebe prosečnog vozača. "Lexus IS 200d odabraće oni kojima performanse nisu na prvom mestu, ali nijednog trenutka neće se osećati inferiorno u odnosu na druge učesnike u saobraćaju. Iako je maksimalni obrtni moment smanjen, to je u nekim situacijama prednost. U zimskim uslovima je prednost što se moment oslobađa harmonično i bez oštrih ubrzanja. Dakle, kada papučicu gasa pritisnemo do kraja, automobil neće "ispaliti" kao iz topa, ali će sasvim zadovoljavajuće ubrzati do željene brzine, a preticanje će i dalje biti rutinsko. Primetio sam da su se inženjeri u Lexusu "poigrali" sa prenosnim odonosima u menjaču, koji su duži od onih u modelu IS 220d. Šesti stepen prenosa nismo koristili skoro nigde, osim na autoputu, i to pri brzinama većim od 130 km/h, kada "obrtomer" pokazuje samo 2.000 o/min. U gradskoj vožnji, četvrti i peti stepen prenosa, skoro da nismo ni koristili. To jeste jedan od uzroka za nešto slabije performanse, ali siguran sam da ovakvo rešenje rezultira značajnom uštedom goriva, što je i bio primarni cilj."

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Realna potrošnja goriva na autoputu, u uslovima vožnje u kojoj smo poštovali ograničenja brzine, kretala se oko 7 l/100 km. To u poređenju sa BMW 320d ili Mercedes-Benz C200 CDI, možda nije za pohvalu, ali moramo istaći da smo ovu potrošnju zabeležili u zimskim uslovima vožnje, kada su temperature dostizale vrednosti i do 10 stepeni ispod nule. Pažljivijom vožnjom, potrošnja se veoma lako može smanjiti ispod 6 l/100 km.

Sa stanovišta voznih osobina, Lexus IS za modelsku godinu 2011 ostao je na nivou zadatka. Snažna strana ovog automobila i dalje je vozna dinamika. To nam je potvrdio Vladan Petrović: "Slabiji motor pod haubom i duži prenosni odnosi u menjaču, uticali su da zrelost oslanjanja bude daleko iznad zahteva prosečnog vozača. Čak i kada isključimo ESP sistem, neutralna karakteristika automobila neće biti narušena. Korekcije nisu potrebne, a čak i neiskusni vozači teško će automobil izbaciti iz idealne putanje. Upravljanje je precizno i prilično direktno, ali ponekad se oseti preveliki uticaj servo pojačivača. Mogu samo da ponovim ono što sam rekao i za IS 220d - Ovo je automobil koji će svom vlasniku pružiti dobru udobnost i vrhunsku sigurnost na dugim putovanjima, posle kojih neće osećati ni malo zamora."

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U enterijeru nema velikih promena. Japanci su veću pažnju posvetili detaljima i kvalitetu materijala, boljem audio-sistemu, a Optitron osvetljenje dobilo je "vizir" sa manjim stepenom zatamnjenja. Ono što i dalje možemo zameriti modelu IS, jeste prostor za putnike na zadnjim sedištima. Enterijer modela IS i dalje je najmanji među premium sedanima. Situaciju komplikuje "padajući" krov, pa je prostor za glavu putnika sasvim skroman. Za svaku pohvalu je izolacija kabine. Zahvaljujući odličnoj aerodinamici (cx=0,27), ali i odličnoj izolaciji, putnike u automobilu prati savršena tišina, što možemo zahvaliti i prilično kultivisanom motoru. Položaj za volanom je zadovoljavajući, uz prijatan osećaj luksuza, koji je nezaobilazan kada su automobili marke Lexus u putanju.

"Ergonomija Lexusa IS nije vrhunska, ali zahvaljući odličnom podešavanju volana i sedišta, lako je pronaći prirodan položaj za sedenje. Komande na središnjoj konzoli su velike i pristupačne, iako ih je moglo biti manje. Mislim da Lexus treba da se ugleda na rešenja koja su primenili Mercedes i BMW, koji imaju jednu multifunkcionalnu komandu za uređaje koji se najčešće koriste. Materijali su odlični, prijatni za oko, ali i na dodir. Ja sam jedan od vozača kome u vožnji smeta oboren naslon za ruku, i uvek ga stavljam u gornji položaj. Kod Lexusa IS prednji naslon za ruku je masivan, ali rešen tako da omogućava nesmetanu promenu brzina. Bravo za Japance!" - izjavio je Vladan Petrović.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Lexus IS za modelsku godinu 2011 dobio je i blago osvežen dizajn detalja eksterijera. Već na prvi pogled, možemo primetiti novu mrežu hladnjaka, novi dizajn prednjeg branika, sa jasnije izraženim usisnicima za vazduh, a bolje opremljene verzije mogu se pohvaliti integrisanim LED dnevnim svetlosnim grupama. Styling su osvežile i nove felne prečnika 17 ili 18 inča, i dve nove boje karoserije, a zadnje svetlosne grupe sa novom grafikom, više nemaju oranž segmente, i većim delom su izvedene u crvenoj boji. Primećujemo još jedan redizajniran detalj: vrata prtljažnika na kraju su naglo izdignuta, što optički deluje kao mini spojler. Ostale dizajnerske osobine su zadržane: automobil optički širi dizajn "haube", koja na bokovima izgleda kao krilo i nastavlja se na dramatično široke blatobrane. Bočni profil ima tipičnu siluetu za automobile sa motorom napred, a pogonom na zadnje točkove: duga hauba, vetrobransko staklo sa velikim nagibom, ka unazad pomerena kabina i visoka "zadnjica". Kod dizajna spoljnih retrovizora, prednost u odnosu na lepotu su imali praktičnost i bezbednost, pa se prilično veliki retrovizori ne uklapaju potpuno u dinamičnu celinu.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Na kraju, cena. Pogled u cenovnik, ukazuje nam da se nominalna cena modela Lexus IS 200d nalazi na nivou evropskih premium sedana. Ali, postoji jedna važna razlika: oprema je mnogo izdašnija, pa je Lexus relativno jeftiniji, što bi na kraju moglo "prevagnuti" u korist Japanca. Već osnovna oprema modela IS podrazumeva elektronski program stabilnosti (ESP), osam vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), svetla za maglu, odličan audiosistem, automatsku klimatizaciju, Bluetooth Hands-Free... Na drugu stranu, Lexus je automobil namenjen probranoj klijenteli, koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

Cenovnik modela Lexus IS 200d možete pogledati na www.lexus.rs.
Fotografije pogledajte klikom na LINK.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

 Lexus IS 200d - Tehnička specifikacija
 
 Motor:  Turbodizel motor
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.231
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 340 / 2.000 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 205
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 10,2
 Prosečna potrošnja (l/100 km):
 5,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 398
 Zapremina rezervoara (L):
 65
 Masa automobila / nosivost (kg):
 1540 / 535
 Dimenzije pneumatika:
 225/45 R17, 245/45 R17
 Dužina automobila (mm):
 4.585
Širina automobila (mm):
 1.800
 Visina automobila (mm):
 1.440
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.730
 Cena (Eur):
 30.900

 

 

Goran Sarić - Automagazin portal

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje