AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia okarakterisana je svim onim vrednostima koje su privukle više od 1,5 miliona kupaca prve evolucije. Prelep dizajn, kvalitetni motori, dobro ponašanje na putu, posebno kvalitetna završna obrada prvi su zaključci sa testa novog lepotana iz Mlade Boleslave. I dizajnerski i funkcionalno, ali i kvalitativno Fabia je već sa prošlim modelom odmakla od onoga što smo nekada s podsmehom nazivali Škoda. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Uostalom, potpis na dizajn nove Fabie dao je šef dizajna u Volkswagenu, gospodin Murat Gunak, čiji je prvi komentar na izgled nove Fabie bio: "To će biti Mini-killer!" Muratova asocijacija rezultat je i jednog dizajnerskog trika, koji je primenjen na Miniju, a to je crni B stub, koji jasno optički razdvaja gornji i donji deo automobila.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije prijatnije za oko nego kod prethodnika. Kao i kod prethodne Fabie i Octavie, prednja maska automobila spojena je sa poklopcem motora, a hromirani prednji deo sigurno će bolje poznavaoce asocirati na model 1201 iz pedesetih godina prošlog veka. Iako izgled zadnjeg dela automobila mnogi porede sa novim Swiftom, nova Škoda Fabia je originalan proizvod, sa jasnim individualnim elementima. Svojim merama (3992 x 1642 x 1498 mm) novo kompaktno vozilo Škode spada među najveće autombile u klasi, što se može osetiti i kada se sedne u automobil. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, ali će zato prijatno iznenađeni biti svi oni koji budu sedeli pozadi. Prostora za kolena ima sasvim dovoljno, i putnici pozadi sigurno se neće žaliti čak i na dugim putovanjima.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Položaj za volanom nove Fabie vrlo lako se pronalazi. Volan je podesiv po visini i dubini, i sve u automobilu je upravo tamo gde i očekujete da bude. Ergonomija u automobilu je vrhunska u klasi, a posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja za odlaganje sitnica u vratima. Mnogi od konkurenata mogu se samo sakriti pred izgledom enterijera "male" Škode. Gornji deo kokpita je masivan i na njemu su instalirani ventilacioni otvori odličnog klima uređaja, koji reaguje munjevito. Donji deo kokpita je u elegantnoj bež boji, koja se u ovom slučaju odlično slaže sa crnom. Središnji deo instrumentalne table rezervisan je za audisistem Škoda, ali i komande klima uređaja, koje su podignute visoko kako ne bi smetala ručica menjača pri šaltanju u treći i peti stepen prenosa. Posle zauzimanja odličnog položaja za volanom, bićete oduševljeni odličnim kožom obloženim četvorokrakim volanom, koji se prosto lepi za ruke.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Kao što smo već istakli, posebnu pažnju Škodini inženjeri i dizajneri posvetili su ostavama za sitnice, koje mogu ulepšati eksploataciju automobila na dužim putovanjima. To se odnosi na dva pretinca za sitnice ispred suvozača, ali i rešenja u vratima, gde je moguće vertikalno odližiti čak flašu od 1,5 litara zapremine! Bravo za Škodu! Za one kojima ni to nije dovoljno, na raspolaganju je fioka ispod suvozačevog sedišta, kao i rasklopivi naslon za ruke između vozača i suvozača. Prtljažnik je povećan sa 260 na 300 litara zapremine, a poboljšan je i pristup prtljažniku, što govori i podatak da je moguće smestiti predmete širine do 958 mm. Kada se obore zadnja sedišta, zapremnina prtljažnika se povećava na 1.163 litra. Zadnja klupa deljiva je u razmeri 60:40. Za svaku pohvalu je i mogućnost da se sedište za dete učvrsti sa Top-tether pojasom, koji ograničava kretanje gornjeg dela sedišta prema napred u slučaju frontalnog sudara.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Model koji nam je na testiranje omogućila kompanija Autočačak, uvoznik automobila marke Škoda, bio je opremljen savremenim benzinskim 1.4-litarskim agregatom koji razvija 86 konjskih snaga. Ovaj agregat, iako ima 4 ventila po svakom cilindru, nije potrebno "vrteti" u visoke obrtaje, da biste bili zadovoljni njegovim performansama. Veliki maksimalni obrtni moment od čak 132 Nm na raspolaganju je već pri 3.900 o/min, što je rezultat za svaku pohvalu, s obzirom da je u pitanju atmosferski benzinski agregat. Maksimalna brzina iznosi 173 km/h, а zamerku ćemo uputiti na preveliku buku u automaobilu pri brzinama većim od 120 km/h, ali ipak treba imati u vidu da je Škoda Fabia automobil namenjen prvenstveno eksploataciji u gradskim uslovima. Kada smo već kod zamerki, ne možemo a da ne spomenemo preglednost, odnosno nepreglednost u vožnji po vijugavim putevima, kada B stub počinje da predstavlja veliki problem, zaklanjajući veliki deo krivine. Ponašanje Škode fabie na putu je za svaku pohvalu. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantastično pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i čvrsto se drži zadate putanje pri brzinama većim od 120 km/h. Potrošnja na otvorenom putu iznosila je oko 6 litara benzina, dok se u gradu penjala i preko 9 litara benzina na 100 pređenih kilometara (sa uključenim klima uređajem).

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Cena nove Škode Fabie opremljene 1.4 16V benzinskim motorom, u "Ambiente" paketu opreme iznosi 13.000 eura, što je u odnosu na ono što pruža sasvim opravdano. Za one kojima je to prevelika suma novca, Škoda nudi 1.2-litarski agregat i "Classic" nivo opreme, model za koji je potrebno izdvojiti 9.982 sa carinom i PDV-om. - Nivo opreme "Classic": 5 vrata, servo upravljač podesiv u dve ose, čelične felne prečnika 14", branici u boji vozila, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, Airbag za vozača, imobilazer, farovi podesivi po visini, priprema za radio aparat sa 4 zvučnika i radio antenom, dva naslona za glavu pozadi, podesiv prednji nasloni za glavu, indikator upaljenih svetala.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Ambiente": "Classic" + Airbag za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluautomatskom regulacijom, putni komjuter, el. podizači prednjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini, el. podesivi retrovizori sa grejačima, deljiva zadnja klupa 1/3, kutija za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Elegance": "Ambiente" + daljinsko centralno zaključavanje, digitalni klima uređaj (Klimatronik), aluminijumske felne prečnika 14", suvozačevo sedište podesivo po visini, kutija za odlaganje sitnica ispod vozačevog sedišta, dodatna 4 zvučnika, halogeni farovi sa DE modulom, prednji naslon za ruku, patosnice, nosač za naočare. Goran Sarić - Automagazin

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje