AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Polako se približavamo zasićenju saobraćajne infrastrukture. U Beogradu smo možda i prošli tu tačku, ali možda najekstremniji primer za to jeste Japan. Tamo prvo morate opštinskom službeniku dokazati da imate parking mesto (što se utvrđuje krojačkim metrom na licu mesta), i tek tada možete kupiti i registrovati novi automobil. Nema dovoljno mesta ni za parkiranje, ali ni u saobraćaju, ali u isto vreme svi želimo komotnije da se vozimo. Prvi zahtev diktira manje spoljne dimenzije, a drugi je njemu suprotan. Ima li izlaza iz začaranog kruga? Grupa Yazz iz 80-ih godina, poznata našim čitaocima srednjih godina, ponudila je odgovor svojim velikim hitom: "The only way is up!" (Jedini put je prema gore). Ove maksime držali su se gotovo svi dizajneri krajem 90-ih godina prošlog veka, a očigledno su je sledili i dizajneri novog Hyundaijevog pulena.

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Iako spolja malen, zadnja klupa je velika i putnici imaju mesta i za kolena i za ramena, o glavama da i ne govorimo: automobil je visok 154 centimetra. Ergonomija je dobra, ali najkompetentnija osoba za ocenjivanje položaja sedenja sigurno je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni državni reli šampion: "Instrument tabla je solidno sastavljena, a položaj sedenja odgovaraće čak i visokim vozačima. Dobra ergonomija kokpita i pomalo visoka pozicija sedenja čine da se za volanom i10 osećate prijatno. Pozadi se mogu smestiti dva putnika, ali ne na veće razdaljine. Uostalom, ovaj simpatičan mališan spada u male gradske automobile, a oni nisu krivi što zbog naše jadne kupovne moći uglavnom služe kao porodični automobil, pa se pred njih postavljaju i takvi zahtevi. Plastika u unutrašnjosti deluje pomalo jeftino, ali u isto vreme veoma čvrsto i otporno. U poređenju sa prethodnikom Atosom, i10 izgleda za klasu ozbiljnije. Takođe, istakao bih izuzetnu preglednost, što će posebno značiti prilikom eksploatacije u gradskim uslovima."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Ono što smo prilikom testiranja primetili jeste da 185 centimetra visoki putnici neće imati problema da se smeste na zadnju klupu, a da pritom ne dodirnu naslone predjih sedišta ili krov automobila. Hyundai i10 zalužuje jedno veliko BRAVO! za ergonomiju autmobila. Pohvale zaslužuje i prtljažnik zapremine 225 litara, i sposoban je da primi mnogo više od jedne damske torbe. Zapremina prtljažnika preklapanjem zadnjih sedišta povećava se na velikih 910 litara. Hyundai i10 zadržao je dužinu svog prethodnika, modela Atos, i iznosi 365,5 centimetara, ali je karoserija proširena sa 152,5 na 159,5 centimetara, što se primećuje već pri prvom susretu sa ovim atraktivnim automobilom. Pod kratkom i zakošenom haubom krije se benzinski agregat zapremine 1086 cm3, koji razvija živahnih 66 konjskih snaga pri 5.500 o/min. Verzija 1.1-litarskog motora, sa tri ventila po cilindru poznata je iz modela Getz zadovoljavajuće lagano nosi nešto manje od 1 tone težak automobil.

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Automobil neobično lagano niže brojke sve do 150 km/h, kada definitivno ostaje bez daha jasno nas podsećajući da je ovo gradski automobil. I Vladan Petrović prijatno je bio iznenađen karakteristikama motora, a posebno je pohvalio rad menjača: "Koncepcija motora sa dva usisna ventila i jednim izduvnim uvek je davala dobar rezultat. Motor je temperamentan i u praksi daje bolji utisak od podatka da mu do "stotke" treba 15,6 sekundi. Automobil spremno kreće na svaki pritisak papučice gasa i osigurava živahnu vožnju. Mislim da se motor najbolje "oseća" između 3.000 i 4.000 o/min, jer iznad toga postaje neprijatno bučan. Moram da pohvalim elastičnot motora u gradskoj vožnji, što obezbeđuje vožnju bez puno šaltanja. Posebnu priču zaslužuje 5-stepeni menjač. Nemački je precizan, a hodovi su sportski kratki. Iskreno, pravo zadovoljstvo je šaltati, a ponekad se osećate kao da ste u nekom sportskom automobilu, a ne u gradskom."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Kao što smo već istakli, dobar deo prostranosti Hyundai i10 krije se u njegovoj visini. Dakle, većina proizvođača malih automobila dodatni prostor pokušava da dobije povećanjem visine automobila. Ovim potezom stvara se dodatni prostor za glave puntika, ali u isto vreme umanjuju se vozne karakteristike automobila. Da li je to slučaj i kod i10, odgovorio nam je Petrović: "Ovde je reč o automobilu slabijih performansi, tako da se ne radi o velikom nedostatku. Čak i zbog velike visine, automobil se pristojno ponaša na putu, a veća naginjanja karoserije primetićemo samo u bržim prolascima kroz krivine. Takođe, primećujemo da su točkovi smešteni na same ivice automobila i prevesi su veoma kratki. Upravljanje je zadovoljavajuće precizno, a na istom nivou je i kočioni sistem sa diskovima na svim točkovima, što nije tako čest slučaj kod malih gradskih automobila."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Kupcima ovog auta dobro će doći i solidna oprema, koja već u osnovnom paketu nudi sve bitno, a sledeći paketi, koji uključuju i klima uređaj su razmerno povoljni. Kad se tome doda solidna izrada i proveren Hyundaijev kvalitet, i petogodišnja garancija (100.000 km) i cena od 9.676 € eura, koliko je koštao solidno opremljen test automobil, i10 je položio ispit.

Hyundai i10 1.1 12V
Motor:Benzinski, 4 cilindra, 3 ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva
Zapremina motora:1086 cm3
Prečnik x hod klipa:67,0 x 77,0 mm
Stepen kompresije:10,1 : 1
Maksimalna snaga:67 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:99 Nm pri 2.800 o/min
Specifična snaga: 59,9 KS po 1 litru zapremine
Menjač:Manuelni, 5 stepeni
Kočnice:Diskovi na svim točkovima
Pneumatici:165/60 R14
Dužina automobila:3.565 mm
Širina automobila:1.595 mm
Visina automobila:1.540 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.380 mm
Zapremina prtljažnika:225 / 910 L
Rezervoar za gorivo:35 L
Masa praznog automobila:1
Ubrzanje 0-100 km/h:15,6 s
Maksimalna brzina:152 km/h
Prosečna potrošnja:5,3 l/100 km
Cena automobila:9.676 Eura sa carinom I PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje